Hatsan PCP: AT 44, ВТ65 и т.н.

ilian

Потребител
Ей това остана от кобилицата на БТ-то,единия рог не можах да го намеря ;).Събрах пушката без нея и промените които настъпиха са следните :
Леко повишаване на скоростта може би(хроното ми няма батерии и не съм на 100про сигурен :pardon:)
Зареждането стана много по лесно от преди ,няма го вече едно гадно задържане и стържене :yes:
Пробвах я на около 60м и групата за всичките 40 изстрела е към 50мм ,при старание от моя страна да се целя винаги на едно и също място(колкото позволява това на х5 :crazy:).Имаше и доста добър вятър но групата беше по скоро кръгла от колкото разтеглена по вятъра,това го отдавам на несериозната ми позиция за стрелба(от тавана на колата) и малкото увеличение :yes:.
Стрелях от 200 до 100 бара и съм доволен от резултата като за пушка която не е за толкова прецизна стрелба ;) ;)
Преди да се счупи кобилицата стреляше по абсолютно същия начин,като тогава и сега ако се пробвам за група от 5 изстрела не е проблем да се постигне 20мм на 50-60м :yes:,но просто пушката са я направили не за бенчрест ,а за риълХФТ ;) ;) ;)
 

Attachments

  • Picture 306.jpg
    Picture 306.jpg
    150.9 KB · Прегледи: 208

kid

Редовен Потребител
ФТКС
ilian написа:
Ей това остана от кобилицата на БТ-то,единия рог не можах да го намеря ;).Събрах пушката без нея и промените които настъпиха са следните :
Леко повишаване на скоростта може би(хроното ми няма батерии и не съм на 100про сигурен :pardon:)
Зареждането стана много по лесно от преди ,няма го вече едно гадно задържане и стържене :yes:
Пробвах я на около 60м и групата за всичките 40 изстрела е към 50мм ,при старание от моя страна да се целя винаги на едно и също място(колкото позволява това на х5 :crazy:).Имаше и доста добър вятър но групата беше по скоро кръгла от колкото разтеглена по вятъра,това го отдавам на несериозната ми позиция за стрелба(от тавана на колата) и малкото увеличение :yes:.
Стрелях от 200 до 100 бара и съм доволен от резултата като за пушка която не е за толкова прецизна стрелба ;) ;)
Преди да се счупи кобилицата стреляше по абсолютно същия начин,като тогава и сега ако се пробвам за група от 5 изстрела не е проблем да се постигне 20мм на 50-60м :yes:,но просто пушката са я направили не за бенчрест ,а за риълХФТ ;) ;) ;)

А като брой изтрели как е без вилка???
Би трябвало да са ти е намалял броя на "хубавите" изтрели.

Иначе за "мазното" зареждане, ако вилката не се движи абсолютно свободно в цевната кутия зареждането е тегаво.
Това обаче не е неразрешим проблем :)
 

ilian

Потребител
kid написа:
ilian написа:
Ей това остана от кобилицата на БТ-то,единия рог не можах да го намеря ;).Събрах пушката без нея и промените които настъпиха са следните :
Леко повишаване на скоростта може би(хроното ми няма батерии и не съм на 100про сигурен :pardon:)
Зареждането стана много по лесно от преди ,няма го вече едно гадно задържане и стържене :yes:
Пробвах я на около 60м и групата за всичките 40 изстрела е към 50мм ,при старание от моя страна да се целя винаги на едно и също място(колкото позволява това на х5 :crazy:).Имаше и доста добър вятър но групата беше по скоро кръгла от колкото разтеглена по вятъра,това го отдавам на несериозната ми позиция за стрелба(от тавана на колата) и малкото увеличение :yes:.
Стрелях от 200 до 100 бара и съм доволен от резултата като за пушка която не е за толкова прецизна стрелба ;) ;)
Преди да се счупи кобилицата стреляше по абсолютно същия начин,като тогава и сега ако се пробвам за група от 5 изстрела не е проблем да се постигне 20мм на 50-60м :yes:,но просто пушката са я направили не за бенчрест ,а за риълХФТ ;) ;) ;)

А като брой изтрели как е без вилка???
Би трябвало да са ти е намалял броя на "хубавите" изтрели.

Иначе за "мазното" зареждане, ако вилката не се движи абсолютно свободно в цевната кутия зареждането е тегаво.
Това обаче не е неразрешим проблем :)
Броят е все един и същ :yes:,между другото аз вече не се интересувам какво показва хроното а какво става по мишената ;) и резултата с вилка и без нея е все същия,40 хубави изстрела и 50мм група на 60м за всичките :yes:.Със сигурност скоростта не е в коридор от 2мс ,по скоро е 15-20мс,но това което се получава по мишената напълно покрива моите критерии :)
А ето какво става с жсб хеви като се срещне с фаянсова плочка от едно време с все киреча на нея ;)
това е на 170м и се срещаха доста често ,но плочката си остана здрава :crazy:
 

Attachments

  • Picture 308.jpg
    Picture 308.jpg
    31.7 KB · Прегледи: 192
  • Picture 307.jpg
    Picture 307.jpg
    150.5 KB · Прегледи: 200

ilian

Потребител
CaMyPau написа:
На 170 ли стреля бе ?? Такова размазване на чашката ми стига за това разстояние. Трябваше да пробваш в "чиста" плочка. И това зад нея не е киреч а цимент доколкото си спомням - няма как да се счупи.
Абе на 100м се чупеше,но не можах да намеря нищо от чашките за да го снимам :pardon: ;) ;)
 

st_beer

Редовен Потребител
klmn написа:
Къде го видяте шева на цилиндъра на АТ44,отвън е идеално гладък,отвътре е огледало (отварях го да експериментирам с пружинката на БК)?
На стария ми хатсан (първия който имах) производство 05/2008 цилиндъра коренно се различаваше от тия в момента. Нямаше нито отвор да го наречем предпазен. Нито на детайла където е манометъра и се зарежда имаше О-пръстен пред резбата. От страната към БК някъде от средата започваше едно стеснение до самия БК

Преди време реших да сложа редуктор на пушката. Когато започнах да го монтирам видях ясна черта(шев) от край до край от вътрешната му страна.
Усъмних се точно в това за шевната тръба и в последствие беше потвърдено и от друг колега не си спомням кой точно и затова няма да набеждавам някой. Бях го отварял и друг път за направата на БК не ми беше направило впечатление и също ми изглеждаше идеално огледално гладък вътре както и отвън. Аз не мога да кажа на 100% обаче и да потвърдя че цилиндъра е от шевна тръба макар и самия аз да го споделих . Въпреки това обаче винаги ме е притеснявало липсата на нужните маркировки и информация за цилиндъра както ги има на пушките от белите държави.

П.п
Сега да не хукнете да си разпродавате пушки заради някакви си цилиндри. Правят ги и за други държави под други имена и не мисля че информацията на цилиндрите им е в повече от колкото при нас макар при тях изсекванията да са по строги а не са като при нашите "бардак"(както ги определи наш колега)

@big_dragon
Ако знаеш повече по тоя въпрос за цилиндрите напиши го много те моля. Наистина от него момент насам много повече ме притеснява самия цилиндър хасана от колкото самите бутилки на които има доста щампи които казват много ако ги разчиташ.

klmn написа:
.....................................ама моя ми е на 2 метра от леглото и е на 150-60 бара обикновено?
Струва ми се че прекалено много си се предоверил на турците. Ако се случи нещо не дай си боже може да не е фатално ама ще ти изкара ангелите най малко. Моя приятелски съвет е разкарай я малко по далече от себе си просто така за собствено успокоение.
 

Tiger

Новодошъл
Какъв хронограф подхожда за АТ44. Пушката е с оригинален саундмодератор. Предпочитам
да не е "рогат".
 

st_beer

Редовен Потребител
Всеки хронограф от които ползваме подхожда. Въпроса е да намериш начин да го закрепиш на цевта така че чашката да минава през тръбичката без да я удари.
 

vanko

Редовен Потребител
st_beer написа:
:тестово налягане,работно налягане, месец и година на производство,година за смяна и т.н . Данни които имат цилиндрите на пушките от белите държави.
Ето погледни за сравнение цилиндърите на колегата vanko и TeXHo:
http://forum.airguns.bg/http://forum.ai ... 79#p108179

Има я годината на годност,къде съм зяпал не знам :-[ Добре че Станимир забеляза че ме поправи.Взел съм цифрата 21 за дата на производство :D

untitled_b0d61_28739918.bmp
 

st_beer

Редовен Потребител
Днес забелязах че на алуминиевите цилиндрите на ВТ-то има поставена дата на производството вече на замия заряден клапан. На третата снимка се вижда ясно че е произведен 9 месец 2011 година. Ще вземат да влязат в час турчилята с течение на времето.
http://forum.airguns.bg/http://forum.ai ... 03#p108003
@klmn
.......................Вярно си имаме бомба в къщи,ама като пукаш и ти е до главата не го мислиш..то ако изкарва 10 години........................
Точно тогава са ми най големите притеснения и опасения когато стрелям. Когато е далече от мен пушката и в куфара изобщо не се притеснявам.
Искрено се надявам годината и месеца производството според номера на пушката да отговаря и на това с цилиндъра да са поне в една година направени. Наистина 10 години са много време и нищо не се знае с каква пушка ще бъдем след толкова време и дали изобщо все още ще имаме такива играчки. Може пък да го израстем ;) ;) ;) :cheers: :cheers:
 

barbaron

Редовен Потребител
На самия цилиндър на БТ65 няма никаква индикация или щампа ОТК (примерно). Поне аз не видях... Това което е снимано (капачката на манометърчето) може да бъде развито и навито на всеки цилиндър, което според мен не е редно... Качеството е "институция", която не е ходила на гости при комшиите... Не отричам обаче, че според мен вървят напред в много отношения. Аз съм доволен от това което съм получил и паричките които съм дал за турското желязо. Вероятността да се взриви цилиндъра е голяма, но е точно толкова голяма колкото и да падне астероид на земята... И ВСЕ ПАК НЕ БИВА ДА ИЗКЛЮЧВАМЕ И ТАЗИ ВЕРОЯТНОСТ!!!

Успех на всички и спете спокойно!
 

st_beer

Редовен Потребител
@ivodoc
Иво и аз се замислих да питам същото. Ама предположих ,че едва ли би могъл да се обърка чак толкова. Все пак колега barbaron прочети написаното за проблема на Слави ( shstanchev ) да не пуска и от самия заряден клапан. А също съм се сблъсквал с такъв проблем преди време. Предполагам ivodoc и той има също място предвид.
http://forum.airguns.bg/http://forum.ai ... 903#p63903
Желая ти успех и дано отстраниш по скоро проблема .
 

barbaron

Редовен Потребител
Мисля, че вече проблема е решен... след 3-4 разглабяния и напомпвания на въпросния клапан - нещата си дойдоха на място (поне за сега а се надявам и за напред да е така)... Да обясня накратко:

""А сигурен ли си, че изпуска точно от там?""

Не съм се съмнявал от къде тече и за това не съм проверявал дали не изпуска и от някъде другаде... Просто съм убеден че от въпросното място изпускаше... (като наплюмча дупчицата - прави балонче - това е ясен признак, че изпуска)... Другите места на тоя етап не ме съмняват...(мисля че не изпускат)

"" цопни във вода и кажи от къде излизат мехурчета! Аз предполагам че е от клапана ???""

Не не ... във дода не се топи... не ми се ще да удавя манометърчето...няма смисъл във вода да се топи....

Та съсредоточен в това как да реша проблема - разглобих и след оглед установих, че самия цилиндър от вътрешната страна е надран... има 2-3 резки сякъш турчина го е държал на закачалката и го е одрал докато го е смъквал... едната от тези резки беше като че ли минала и праз леглото, където седи О-пръстена...С водна шкурка обработих въпросната зона. след това затегнах, като не използвах никакви смазочни материали... Когато налягането стигна 50 атмосфери, забелязах сапуненото мехурче на отвора за аварийно изпускане. Отново разглабяне... отново прешкурване и пак помпане... тоя път стигнах 120 нез балонче, но....Потретих процедурата, но преди да завия наново пълначния механизъм намазах около гуменото съединение и леглото му с термопаста (използва се в електрониката за подобро сцепление).
Помпах до 210 атмосфери, като през цялото време наблчдавах за сапунен мехур на въпросния отвор...

Сега за да съм напълно сигурен, ще оставя да отлежи 24 часа и тогава ще видя резултата(надявам се да е положителен).

Успех на всички!
 

FreeMan

Редовен Потребител
Тези термопасти сигурен ли си че са удачни и гумо-френдли.
Не са много смзките които гумата понася.
Аз ползвам една принтерна смазка - има я снимана от колеги в предни постове. Ползвам я от доста време и не ме е подвела.
 

big_dragon

Редовен Потребител
FreeMan написа:
Тези термопасти сигурен ли си че са удачни и гумо-френдли.
Не са много смзките които гумата понася.
Аз ползвам една принтерна смазка - има я снимана от колеги в предни постове. Ползвам я от доста време и не ме е подвела.
@barbaron
Тези пасти обикновено са на силиконова основа и не би трябвало да има проблем, но са с много висока консистенция (гъстота) за да не протичат, което е проблем.
Все пак след като се занимаваш с въздушно оръжие си намери и някаква подходяща смазка за оръжието, не е задължително да е оръжейна и ако ще мажеш части, намиращи се под високо налягане, не използвай спрей.
 

paolo_n1

Потребител
здравейте колеги как се отхлабва прожината на бт-65 grizzly? предварително благодаря
 

Termina4

Потребител
paolo_n1 написа:
здравейте колеги как се отхлабва прожината на бт-65 grizzly? предварително благодаря
Пружина се отхлабва като се умори (държи затегната) примерно 24h и после проверка и така
 

paolo_n1

Потребител
опс не поясних извинете ставаше въпрос за пружината на бойния клапан идеята е за 5-6 много силни истрела .просто я смених благодаря
 

ilian

Потребител
paolo_n1 написа:
опс не поясних извинете ставаше въпрос за пружината на бойния клапан идеята е за 5-6 много силни истрела .просто я смених благодаря
Спокойно можеш да я махнеш :yes:,ще ги имаш те я 5-6 изстрела и то при доста натегната пружина на ударника.Само гледай по какво ще стреляш :no: и дано мишените ти са от онези зъбатите дето излизат вечер и доста силно се обозначават къде са,като ги чуя и направо ме ловят бесовете :rambo:
 
Нагоре