Hatsan PCP: AT 44, ВТ65 и т.н.

ilian

Потребител
След вчерашните стрелби оставам все по-очарован от БТ-то :yahoo:.Едно бързо сравнение със стария ми асан:
1.Точност,абсолютно същата без разлика :yes:
2.Брой изстрели,двойно повече и то при по-голяма енергия :p
3.Осмицата,ами стои си на пушката и въобще не прави проблеми,за разлика от АТ-то където с нея (или с тях)нищо не ставаше(поне при мен беше така :yes:)
4.Приклад,ами просто няма място за сравнение,на БТ-то е просто перфектен(от гледна точка на настройки) :yes:
5.Мислех си,че големия резервоар ще е доста по труден за пълнене с помпата,ами да си кажа честно не виждам особена разлика(все си е зор ;))
Ето една мишена на 150м в пресечена местност,легнал без двуноги и чувалчета с пясък и каквито и да било удобства :yes:.Избрах си такова място,че да мога да си подпра предната ръка удобно в земята и това е всичко,трябваха ми два изстрела за да хвана колко ми е пада на това разстояние(третия удари картона и продължих с неговите корекции).В никакъв случай не ми беше възможно да си видя къде точно съм уцелил,защото стрелях на х5 :crazy:,след като видях резултата в мишената не посмях да стрелям повече по хартии,а си наредих бирени кутии и ги целех доста често :yes:.
Пушката е върната с фабричните настройки,в смисъл всички чаркаляци са си нейните :yes:,малко заигравка с пружинката на ударника(охлабен е малко) и това е :yes:.Спусъка е настроен и е полирана дулната фаска,смених и опръстена в цевта,че духаше от там и това е всичко :)
 

Attachments

  • Picture 305.jpg
    Picture 305.jpg
    282.5 KB · Прегледи: 212
  • Picture 304.jpg
    Picture 304.jpg
    293.6 KB · Прегледи: 204

ilian

Потребител
Чашките са жсб 1.17,няма нищо по цевта,фаската я полирах на рака с водна шкура защото имаше сякаш осенъци от фабричното струговане
 

FreeMan

Редовен Потребител
Интересно със СМ или стрипер как би се представила.
Имам от новите хатсански стрипери и бих ти дал да експериментираш ако бяхме наблизо.
 

klegein

Потребител
И аз пробвах с Вайхски на закрито група около 10см. на 50м. чашката прави странни пируети.Настройките са заводските все още 309мс. с Baracuda.Разгледах го обстойно,няма следи чашката да се дялва някъде по шайбите.Или скороста идва висока,или няма съосие с цевта,ама ако няма що пък никаде не дялва.Между другото СМ-а си работи повече от перфектно на другите пушки.Без дездорантчето отпред групи около 3см. плюс 1-2 попадения извън групата най вероятно мои грешки.Според мен най добре се държи от около 170 до 120bar.не съм броил колко изстрела са в плато.Интересно,че харесва май Асанските проектили май Torpedo бяха.
 

ilian

Потребител
Мисля,че бях обяснил как се регулира мощноста на БТ-то ???но ето как става:
Сваляш железата от приклада и там където е спусъка от двете страни се виждат болтчета за шестостен,до едното има дупка в която има шестостенно болтче което е контра на болта който е в тапата на самия спусък.Охлабваш контра болта и след това ако искаш да намалиш скоростта отвиваш болта който е в тапата с шестостен 6мм,ако искаш да я вдигнеш съответно го навиваш и това е.След това мериш с хроното ,отиваш някъде и порстрелваш по мишени и като ти хареса я оставяш така до следващия път като ти хрумне нещо друго ;) ;)
 

barbaron

Редовен Потребител
Благодаря ilian, а когато намериш начин да го направиш и със снимков материал, ще бъде наистина много добре за такива новобранци като мен! Иначе се рових да вида някакви схеми за БТ 65, но не успях да открия... Иначе според мен се справих с обясненията ти... ще видим след контролни измервания и брой изстрели какво ще покаже...
 

Attachments

  • 4781677.jpg
    4781677.jpg
    32.4 KB · Прегледи: 153
  • 4781681.jpg
    4781681.jpg
    41.3 KB · Прегледи: 184
  • 4781680.jpg
    4781680.jpg
    36.4 KB · Прегледи: 153
  • 4781678.jpg
    4781678.jpg
    34.3 KB · Прегледи: 151
  • 4781676.jpg
    4781676.jpg
    44.2 KB · Прегледи: 188
  • 4781675.jpg
    4781675.jpg
    26.8 KB · Прегледи: 171
  • 4781628.jpg
    4781628.jpg
    28.6 KB · Прегледи: 175
  • 4781627.jpg
    4781627.jpg
    83.2 KB · Прегледи: 169
  • 4781626.jpg
    4781626.jpg
    84 KB · Прегледи: 159
  • 4781624.jpg
    4781624.jpg
    48.9 KB · Прегледи: 250
  • 4781611.jpg
    4781611.jpg
    47.3 KB · Прегледи: 171

ilian

Потребител
На една от снимките се вижда тапата на БК,която е с две дупки, при мен дупките са шест(или 4 не съм много сигурен ??? просто не обърнах внимание :pardon:),а бе турска му работа ;)
 

павле

Потребител
Бре хора я кажете какво минава през този процеп в предната част на ударника :wall: баси и камертона дет са го направили :lol:
Простете за словореда не се здържах.
 

belyatamax1

Потребител
Предпазителят е!!! ;) ;) ;) на третата снимка, големия детайл под пружината на ударника влиза в "кламертона"
 

barbaron

Редовен Потребител
Намерих и взрив схемата на Хатсан БТ 65 SB, ама се чудя тук ли да я пусна или при взривсхемите...Някой ще подскаже ли???
 

cdman

Администратор
barbaron написа:
Намерих и взрив схемата на Хатсан БТ 65 SB, ама се чудя тук ли да я пусна или при взривсхемите...Някой ще подскаже ли???

Благодарение на колегата Barbaron качваме тая схема във форума - може да я намерите в първия пост на темата: http://forum.airguns.bg/http://forum.ai ... ic.php?t=9
 

barbaron

Редовен Потребител
Някой ще ми каже ли каква е резбата на пълначния механизъм и манометъра към цилиндъра за високо налягане на БТ 65 ??? Предварително Благодаря!

Появи ми се проблем, който ще трябва да отстраня при всички положения... забелязах, че за няколко дена ми "липсва налягане" в цилиндъра). Не съм пренапомпвал до сега, но така или иначе цилиндъра изпуска (от малкия отвор който е на самия цилиндър под пълначния клапан)...Нямам и най малка представа от къде може да е проблема, но като развия механизма от цилиндъра - ще разбера... Ако някой може да сподели собствено виждане по въпроса - да сподели!

Успех на всички!
 

big_dragon

Редовен Потребител
barbaron написа:
...Появи ми се проблем, който ще трябва да отстраня при всички положения... забелязах, че за няколко дена ми "липсва налягане" в цилиндъра). Не съм пренапомпвал до сега, но така или иначе цилиндъра изпуска (от малкия отвор който е на самия цилиндър под пълначния клапан)...
Ако става въпрос за малкият предпазен отвор ф1.2мм, близо до предната тапа, при мен проблема беше решен така:http://forum.airguns.bg/http://forum.airguns.bg/phpBB3/viewtopic.php?p=67631#p67631

ПП Първо виж за гаранцията....
 

dilom08

Редовен Потребител
само можеш да гадаеш дали има лепило или не. По-добре го дай на някой който знае как да го развие защото ще го надереш докато да го развиеш. На БТ още не съм отварял резервоар, но при АТ е затегнато много здраво. Винаги го хващам на струг първия път и тогава го развивам. после вече става на ръка.
 

dilom08

Редовен Потребител
отвора не е глух а е проходен. издиша ли от там значи е опръстена, който уплътнява на тръбата на резервоара. Идеята на този отвор е може би ако изтърве резбата на куйкфила да не излети целия детайл напред и да нарани някого, а налягането да спадне през този отвор, когато Опръстена премине пред него. Този отвор няма нищо общо с пренапомпване и тн. ако я пренапомпиш е по вероятно да се пръсне резервоара отколкото да почне да издиша от там.
 

st_beer

Редовен Потребител
Най-вероятно става дума за този отвор. Това обаче е ат 44 и не зная на ВТ-то дали точно там е отвора и освен това техните цилиндри са алуминиеви.


Ако отвора е там на същото място мисля че колегата dilom08 ще се окаже напълно прав за О-пръстена.
До колкото си спомням преди време когато разглобявах точно там един цилиндър имаше О-пръстени и в двата си края За съжаление обаче не съм обръщал никакво внимание на тоя отвор дали е глух или е пробит. Като се замисля обаче така като гледам къде е отвора то предния О-пръстен ще е поне с 5-6 мм пред отвора и същия този отвор ще е някъде в началото на резбата на куик фила.
Развиването беше кошмар първия път и не се размина без намесата на стругарския патроник.

Ето го целия детайл:




За съжаление не мога да дам компетентен отговор нито да помогна със съвет. Просто пуснах две снимки за да добие представа колегата какво представлява горе долу детайла от вътрешна страна в цилиндъра.
 

big_dragon

Редовен Потребител
Биричката е напълно прав.
Само ще добавя две схеми за още по-добро онагледяване.
 

Attachments

  • BT.JPG
    BT.JPG
    29.3 KB · Прегледи: 163
  • AT.JPG
    AT.JPG
    24.5 KB · Прегледи: 153

barbaron

Редовен Потребител
Приключих с ремонта... Разви се бързо това което си мислех, че ще ме мъчи... Използвах един малък трик, който е доста ефикасен за развиване на маслен филтър при смяна на двигателно масло - без инструмент... Стар ангренажен ремък който се захваща по специален начин (показано подоло в снимковия материал)... ремъка се стиска здраво с клещи около тялото на цилиндъра. Захвата който се получава е мноооого сериозен!!! Другото е лесно - отверка овита с парцал е дупката на пълначния механизъм и готово... Благодарение на многото колеги които ми казаха за вида на резбата (лява или дясна) - не беше никак трудно да стигна до успешно развиване... Почистих малко по някаква бяла грес и нещо като нагар околовъпросноя О-пръстен и сглобих отново.... Проверките за изпускане ги правих през 10 атмосфери до 200..... - Резултата - положителен!!! Много съм доволен!!! От себе си и от железариййката ... ;)

Това което мога да уточня е, че:
1. отвора си е изпускателен - при превишаване на налягане предполагам...
2.не е лепено с каквото и да било, но е мазано здраво с някаква бяла смазка точно около изпускателния отвор (според мен е по-малък от милиметър, но не съм го мерил) и това е притинило нагар около самия О-пръстен
Ето малко снимки....
 

Attachments

  • 00.JPG
    00.JPG
    69.7 KB · Прегледи: 182
  • 0.JPG
    0.JPG
    78.2 KB · Прегледи: 235
  • 1.JPG
    1.JPG
    152.5 KB · Прегледи: 245
  • Харесвам
Reactions: Emp
Нагоре