Е най-накрая счупих и аз клапан. Сега като се замисля може би за добро е било, тъй като ме накара да направя един сериозен тунинг и на FX.
Като за начало направих цялостно ревизиране на пушката и установих, че ориджиналния ударник е леко деформиран в центъра, там където среща клапана. Отдавна съм мислил за монолитен ударник, който да е цял /без утежнители и др. такива/ и го направих така, като в центъра му инплантирах, чрез набиване цилиндрична ролка 4,5мм. от лагер. Е те тва много бой изяде докато влезе и деформации никакви. Гласих го направо за нова пружина. Стана 22гр. Заех се и с клапана. Обмислях и идеята да е без о-пръстен, но не ми допадна да "пускам" въздух през него, тъй като дори да го бях направил с хлабина 2 стотни се получава сечение между клапана и отвора каквото има отвор с диаметър 0,39мм., което си е сериозно. Пак го направих с о-пръстен, но тоя път от аустенитната AISI316 стомана. Тя е по-жилава от AISI420 и понася по-добре удари, а и в крайна сметка мисля, че вината за счупения клапан е точно деформацията на ударника в централната част, тъй като натоварва радиално щока на клапана. До тук много добре. Направих някой корекции по клапана като такъв, тъй като не ми харесваха някой моменти. Остана да правя настройки обаче като знам какъв ч.п е подобна дейност свързана с настройки и изселдване работата на двете групи както в ниски, така и във високи налягания реших да си направя един малък резервоар около 18 СС или казано с думи прости, около 1/10 от предния резервоар. Направих го 16СС с тенденция да стане около 19 с обема на маркуча, зарядната станция и клапана. Ето го и него долу на снимката. Преди да му пробия тапата и да му направя връзката за пушката и о-пръстен му направих тест на 300 бара. Стана перфектно.
Започнах настройки, което се оказа детска игра с това резервоарче. Нагоре, надолу, където ми е кеф си гласях налягането от раз. Врътнах водача за регулиране назад, напред, половин оборот, четвърт оборот и така с около 20 чашки я докараха на това дередже което исках. Напълних на 220 и започнах проверка на платото с тежкото жсб.
I-ви опит II-ри опит III-ти опит
220 - 274 220 - 274,7 220 - 274,7
275,4 276,2 277
279 276,2 278,5
277 277,7 280,1
280 275,4 280
150 - 274,7 150 - 275,4 150 - 276,2
Това с около 19 куб. въздух не можах да го възприема като реалност. Почнах да се питам защо с оригиналния резервоар не се получава? Каква е разликата освен обема? Ами тя е единствено в това, че оригиналния има клапан. Пуснах му въздуха и го отворих. Извадих клапана и го замерих. Ами той има сечение 10,7 кв.мм. а детайла който свързва резервоара има 4 отвора с диаметър 2,4мм или общо 18кв.мм. Значи въпросния клапан който се вижда на снимката е дроселирал и е бъркал работата на клапана. Реших да го махна. Така рискувах при евентуално отваряне да хвърля на вятъра въздуха то предния резервоар. Риск който можех да приема. Така настроена я затворих и напълних. Пуснах 1 барабан и в един момент дотиквача не влиза. Поглеждам и що да видя. Шибания о-пръстен в цевта се показал половината навън. Като го извадих той одъвкан и разтегнат. И излезе че съм настройвал с прецакан о-пръстен. Сложих нов и пуснах три чашки през хроно. Трите до един 282м/с. Напълних пак до горе и газ на поляната да пострелям. Започнах с 1,175гр. 2 барабана. После 1,03гр. 2 барабана. 0,93гр. 2 барабана, 0,87гр. 2 барабана и баракуда 2 барабана след което продължих с 1,175гр. и така докато въздуха падна на 150 бара. Направих от тая смесица 18 барабана което е 144 изстрела, което е среден разход при средна енергия 46J+ малко под 6,5, а и платото ми харесва така. RS 0,87 фъркаха с 323 и бяха безпощадни. Невероятни са. От известно време стрелям с чиста цев, без модератори и др. подобни изгъзици. По-нататък може да пусна цяло плато през хроно , но за сега ми свидят толкова чашки на вятъра. От вчерашната стрелба на 150м. нямаше никакви изненади по отношение на скорост. Поне не личеше, само вятъра от врем на време ми местеше наляво и надясно по малко.
То стана ебати романа ама карай. Който не му се чете да не чете. А който му е интересно ще открие някой изводи.