ПОМПИ, БУТИЛКИ, КОНЕКТОРИ, МАРКУЧИ, РЕЗЕРВОАРИ, КОМПРЕСОРИ, МАНОМЕТРИ - как, откъде и всичко за високо налягане.

братушка

Редовен Потребител
Звучи ми като смазка за гумички на така любимите от Кросмат пистолетчета с ГАЗ "СО2".
Не разбрах защо си решил, че това е признак за нефтен продукт.

Иначе аз за себе си направих извод: смазката в помпата трябва да е течна. А такава подходяща и достъпна има само един чешит: автосинтетика за автомобилни двигатели. Ползвам я от много време без проблеми, не мога да похарча 50мл шишенце, защото слагам по 2-3 капки.
 

ininia

Потребител
ФТКС
@Братушка,
Имам едно шишенце BISLEY Silicon Gun Oil.Това масло може ли да се използува за смазване на помпа?
 

zaci

Новодошъл
И аз карам моята помпа - хатсан с по няколко капки пълна синтетика ;)
и до сега не е блокирала ;)
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Всички споменати "силиконови" смазки са обикновени тънки масла с добавка на силикон.
Смазката, която препоръчва производителя и с която са смазани помпите, които не са турски е:
Silicone Grease 3005 NLGI#2
Chemical Name: Polydimethylsiloxane Silicone Grease
Silicone Grease NLGI#2 O-Ring & Valve Lubricant
NLGI #2: Medium Stiffness
Use: Silicone Grease NLGI#2 (medium stiffness) Silicone Grease, formulated with polydimethylsiloxane (CAS # 63148-62-9) and inert silica filler. It is used in a variety of applications that require: wide range of thermal stability, high dielectric strength, electrical insulation, inertness to rubber and plastic surfaces, and insulation against corrosion and moisture.
Silicone Grease NLGI#2 is inert to virtually all substrates with the exception of silicone rubber. * It is often used for lubricating o-rings, gaskets, valves and seals as well as surfaces that require excellent lubricating properties over long periods without drying out. It is not recommended for metal-to-metal lubrication or on surfaces that will be painted or finished.
O-Ring Compatibility
NLGI is a measure of the stiffness of silicone grease with NLGI 1 being the least stiff and NLGI 3 being the stiffest. Due to its medium consistency, NLGI#2 is the most widely used of the three. However, if stiffer grease is preferred, we also carry an NLGI #3.
Properties:
•100% Silicone Grease….contains no petroleum distillates
•NLGI#2 Consistency…medium stiffness (most widely used)
•Meets FDA 21 CFR specifications for incidental contact with food
•Wide Service Temperature Range: -40°C to 200°C
•Inert to virtually all plastic, rubber,and metal surfaces *
•Excellent O-Ring Lubricant
•Excellent Gasket Lubricant
•Excellent Valve Lubricant
•High Dielectric Strength
Може да се закупи от магазините на острова.
Някой питаше колко тежи 12 литровата бутилка на 300 бара.
На моята има щампа 18.1 кг. Най-вероятно това е тарата на гола празна бутилка без кран.
Сложих я на кантара. Пълна с въздух , заедно с кран, ботуш, дръжка, мрежа и зарядна станция с манометър, маркуч и фитинги е 24 кг.
 

братушка

Редовен Потребител
@ ininia
Лично аз не бих рискувал.
Имам от автосинтетика останало в тубата след една от смени на масло в двигателя - ще ти подаря едно шишенце.

Иначе аз с какво ли не пробвах да смазвам помпата: графитни, суперграфитни за турбини, суперспециални всичконасветаустойчиви греси, чистосиликонови "греси". Всички гъсти змазки сравнително бързо се набират на парцали в някой край на тръбата, а средата остава суха.
Тогава реших, че смазката е добре да е течна. От достъпните се спрях на автосинтетика именно защото в нея се предполага наличие на минимум истински петролни продукти. Пробвах с такава и всички проблеми просто веднага изчезнаха. Е, иска се периодически да капна отгоре на пръта по 1-2 капки и да я разкарам малко на празен ход.
 
A

Anonymous

Гост
А някой пробвал ли е с технически вазелин или с такъв за медицински нужди. Той също не е запалим или на петролна основа.Теоретично би могъл да се ползва без проблем.А и проблема според мен не е в дизеленето ,а в това смазката да щади гумените уплатнения.
 

luft9waffe

Редовен Потребител
ползвам силиконова смазка на FX.всъщност производител е RENOLIT,но моделът не помня.подходяща е за не суперполирани пръти-филмът се задържа с месеци и стотици цикли.за гладки повърхности-силиконов спрей на LOCTITE(също забравих кой модел,но като ги видя утре ще пиша)
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Петко написа:
Виждам , че има доста знаещи тук...........Моля кажете ми , на кого да вярвам и да използвам ли тази смазка за помпата си , и ако не с какво аджеба да я смажа . Помпам Валтер на 300 бара и до сега нямах пробем с фабрично смазаната помпа .
Въпросът тръгна от тук.
Човека казва, че помпи Валтер на 300 бара.
Няколко съвета бяха дадени, но никой от съветниците не помпи дори на 200 бара.
Ама разликата от това да помпиш до 180 или до 250.... дори не знаят за какво иде реч, понеже никога не са го правили.
Нека опитат и да видят как безпроблемните смазки, помпи и О-пръстени, друга песен ще запеят.
Четири поста по-нагоре съм написал с какво се маже.
Пък ти вярвай на когото искаш.

luft9waffe написа:
ползвам силиконова смазка на FX.всъщност производител е RENOLIT,но моделът не помня.подходяща е за не суперполирани пръти-филмът се задържа с месеци и стотици цикли.за гладки повърхности-силиконов спрей на LOCTITE(също забравих кой модел,но като ги видя утре ще пиша)
Това , което ползваш ти е точно NLGI 2.
Производителите са много и търговските наименования са различни.
Тази смазка я продават и за помпите на HILL.
http://www.airriflepump.com/acatalog/Ai ... rease.html
Дано вече е станало ясно с какво се мажат помпите.
 

st_beer

Редовен Потребител
Аз наистина не помпя на толкова големи налягания и не мога да кажа дали ще издържи или ще върши работа въпросната смазка.
Ползвам я от доста време вече и трябва да кажа че е супер. Нямам все още ни един хвърлен или скапан О-пръстен на помпата.
Ето я на снимка:



Дават я да работи в температурен диапазон от -25°C до +300°C
Дали ще върши работа на Петко не зная.
Мисля обаче че може да е в от полза на останалите които помпат на по ниски налягания.

ПП
Иво никъде не виждам в моя пост да карам някой да ползва въпросното масло. Писал съм че мисля че може да е от полза на останалите. Лично аз ще продължа да си го ползвам и за напред макар че според теб е за машинки за подстригване и е петролен продукт .
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Имам един познат, който за да си смени маслото на Голфа, чака комшията му да смени маслото на хубавото си BMW.
Взема старото масло от BMWто и си го налива за като ново в Голфа.
Голфът все още върви и няма нищо което да показва, че не му е добре с това масло, човека е доволен и на него му върши работа.
Въпреки, че в ръководството за експлоатация на Голф, пише с какви масла трябва да се кара и на колко време да се сменя маслото.
Трябва ли това да означава, че след като той е решил да поддържа колата си по този начин, да съветва останалите да правят като него?
И за смазването на помпата е написано: The only lubricant we recommend (please be aware that no petroleum or oil based products should be used on our pump). И тук не става въпрос за налягането, а за взаимодействието на петролните продукти върху здравето на О-пръстените на помпата.
Показанато на снимката масло е прост петролен продукт с добавен силикон и се използва за смазване на ножици и транспортери в шевни машини , а също така и за машинките за подстригване. Само дето качествените такива струват около 25 лв за 100тина грама.
Трябва ли да мажем с каквото ни попадне, след като за 10 паунда-около 25 лв, може да се купи това, с което производителят препоръчва помпата да се маже? Та нали утре някой ще напише, че си маже помпата с крем "Здраве". Трябва ли да му вярваме, защото той, ама много доволен е останал?
 

братушка

Редовен Потребител
The only lubricant we recommend (please be aware that no petroleum or oil based products should be used on our pump).
Иване, нека да не забравяме и за търговския момент: определено искат да продават не само помпи, но и ТЕХНИ консумативи за тях.
Аз като чета инструкция за моето Рено направо оставам с впечатление, че ако му сипя ново немско масло колата веднага ще се счупи :)

Не го възприемайте, като призив да се смазва помпата с каквото и да е...
 

valens1968

Редовен Потребител
ФТДМ
Ако съм на мястото на @Петко и да съм наринал една торба пари за помпа Хил ще си поръчам от сайта даден от @ivodoc http://www.airriflepump.com/acatalog/Air_Rifle_Pump_Silicone_Grease.html (доставката от този сайт е 7 лири) не само силиконовата грес ами и ремонтен комплект О-пръстени ще си ги сменя(сега е момента зимата да си обърнем повече внимание на оборудването) и помпата ще ми служи вярно както и до сега. Не е лошо да се сменят и гранулите на Dry-pac - ка или ако няма такъв да се сложи. Както казахте помпенето до 300 бара е друга бира. Ако няма драй-пак много влага влиза в резевоара вижте мненията на @gggenata
 
A

Anonymous

Гост
Здравейте,
някой може ли да ми каже какви са размерите на о-пръстените на помпите Htsan и от къде могат да се намерят такива във Варна?
Благодаря
 

poacher

Потребител
Ей това получаваш от шведите за помпа FX:



luft9waffe написа:
всъщност производител е RENOLIT...
Всъщност май производителят е FUCHS - Renolit RHF1; Renolit HLT/RHF

А пък това получих за щуцера на BSA T10.
Пукскам го, защото и в този комплект има някаква смазка за пръстени за високо налягане.


Каталог на Molykote.
Вижте това:
"Molykote® G-4500 Multi-Purpose Synthetic Grease" - (Physical Form – Synthetic NLGI#2 grease, consisting of a unique formulation that
includes polyalphaolefin (PAO) base oil, aluminum complex thickener and polytetrafluoroethylene
(PTFE) as well as other solid lubricants.)
"Molykote® G-4700 Extreme Pressure Synthetic Grease" - (Physical Form – Synthetic NLGI#2 grease, consisting of a unique formulation of
polyalphaolefin (PAO) base oil, lithium complex thickener, molybdenum disulfide (MoS2)
and other fortifiers.)
"Molykote® 44 High Temperature Bearing Grease" - (Physical Form – Off-white, lithium soap thickened, silicone grease. Available as 44
Light, NLGI #1 or as 44 Medium, NLGI #2.)

Дано съм бил полезен на някого :cheers:
Тези продукти могат да се намерят в БГ, но не очаквайте да струват жълти стотинки.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
poacher написа:
Вижте това:
"Molykote® G-4500 Multi-Purpose Synthetic Grease" - (Physical Form – Synthetic NLGI#2 grease, consisting of a unique formulation that
includes polyalphaolefin (PAO) base oil, aluminum complex thickener and polytetrafluoroethylene
(PTFE) as well as other solid lubricants.)
"Molykote® G-4700 Extreme Pressure Synthetic Grease" - (Physical Form – Synthetic NLGI#2 grease, consisting of a unique formulation of
polyalphaolefin (PAO) base oil, lithium complex thickener, molybdenum disulfide (MoS2)
and other fortifiers.)
"Molykote® 44 High Temperature Bearing Grease" - (Physical Form – Off-white, lithium soap thickened, silicone grease. Available as 44
Light, NLGI #1 or as 44 Medium, NLGI #2.)

Дано съм бил полезен на някого :cheers:
Тези продукти могат да се намерят в БГ, но не очаквайте да струват жълти стотинки.
Току що завърших статийка, която качих на блога си.

СИЛИКОНОВА ГРЕС 3005 NLGI#2
Molykote, е търговско наименование и патент на фирмата Dow Corning.

Името моликотна грес е станало нарицателно в България и е необходимо да се знае, че както маслата , така и гресите минават през класове на качество и различни области на приложение.

Изходните суровини за производство може да са коренно различни.

Както при маслата, така и при тях, основните категории са: минерални, полусинтетични и синтетични, като във всяка една от категориите, може да се добавят различни присадки.

Едно от названията на.....

Може да прочетете повече тук: http://ivodoc.spaces.live.com/blog/?fl=cat
 

sniper_82

Новодошъл
Колеги здравейте!Някой може ли да ми помогне. Имам помпа БАМ и ми трябват размерите на всички О-пръстени които се намират в помпата. Предварително Благодаря!
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Ако помпата ти е на Геман, нормално е да ти препоръчват смазка на FUCHS.
Германци са и е логично немска смазка да препоръчват. Тази смазка се препоръчва също за смазване на еластомери - О-пръстени.
Не и знам вискозитета обаче.
В Германия я търси.
 
A

Anonymous

Гост
С това по-добре не пръскай в помпата освен ако не е велосипедна :)
 
Нагоре