The PuNiShEr
Редовен Потребител
Пошегувах се с колегата от Турция за инсталацията на компресора в банята, казах му че най вероятно е несемеен за да прави това. Отговори, че няма жена която да му дудне в общи линии
Този компресор няма ли си работна температура, която да достигне за да работи ефективно?Още нещо което явно ще правя на компресора. Радиатор около цилиндъра на втората степен. От вън всичко е студено,водата която излиза от втората степен е студена,а компресора заргрява. Та явно вътре куца топлообмена. Май Сепутура някъде назад в темата беше показал нещо по въпроса. Ама първо да пробвам как ще е със серпентина,че тръбичката между степените се загрява до над 100 градуса.
Неее, просто разсъждения. Щом се вдига температурата на долната част на компресора, значи там е зоната за размисъл , нали казваш че отгоре си е хладно след изхода водата, значи или долу водата е твърде загряла и горе се охлажда добре, или маслото е твърде горещо вече, и така по пътя на логиката.......... размисли и страсти. Така или иначе двуглав компресор ще се взема за мен, до няколко месеца, то с тези тунинги и настройки на пушки почва ми омръзва да ходя до кислородния цех. Ще обмислям охлаждане за в бъдеще.Съмнявам се. Той картера си е студен. Опипвал съм го целия. При дебелина на стената 1-2 мм в долната част,където е маслото трябваше да пари,а той студен.
И при положение,че маслото не циркулира,а всичко се маже от маслената мъгла,просто няма от къде да загрее.
[/HEADING]
[HEADING=3]The PuNiShEr ти да не се подведе по акъла на Дончо!?
Неее, просто разсъждения. Щом се вдига температурата на долната част на компресора, значи там е зоната за размисъл , нали казваш че отгоре си е хладно след изхода водата, значи или долу водата е твърде загряла и горе се охлажда добре, или маслото е твърде горещо вече, и така по пътя на логиката.......... размисли и страсти. Така или иначе двуглав компресор ще се взема за мен, до няколко месеца, то с тези тунинги и настройки на пушки почва ми омръзва да ходя до кислородния цех. Ще обмислям охлаждане за в бъдеще.
Не,не се вдига температурата в долната част - картера. ВСИЧКОТО масло си стои в картера по време на работа. Тоя шиш дето е в долния край на биелата минава през маслото и поради високата си скорост образува маслена мъгла. Тая мъгла смазва всичко. Картера започва да се нагрява от горе на долу. И се нагрява от главата. Да повторя! В целия тоя компресор,маслото е най - студената част! Аз обясних принципа на работа и как се случва мазането. От там нататък всеки да действа,както е преценил за добре.Неее, просто разсъждения. Щом се вдига температурата на долната част на компресора, значи там е зоната за размисъл , нали казваш че отгоре си е хладно след изхода водата, значи или долу водата е твърде загряла и горе се охлажда добре, или маслото е твърде горещо вече, и така по пътя на логиката.......... размисли и страсти. Така или иначе двуглав компресор ще се взема за мен, до няколко месеца, то с тези тунинги и настройки на пушки почва ми омръзва да ходя до кислородния цех. Ще обмислям охлаждане за в бъдеще.
Да допълня за вентилаторите. Сложих два, един 60х60 отгоре и един 80х80 от страни. Вместо да изкарват въздуха от тялото на компресора взеха да вкарват в тялото! Помислих си, че съм много по- смотан отколкото си мисля и съм обърнал вентилаторите. Обърнах ги и пак вкарват въздуха вътре... Проверявах с пламък от запалка, винаги отиваше към вентилатора, това при включени фабрични вентилатори на компресора. Отказах се да го умувам, то и не мога. Оставих този от горе, а страничния го монтирах под компресора - да си го обдухва.Преди време се замислих дали не може да се сложат два вентилатора на компресор с въздушно охлаждане.
Отначало си мислех да поразпробия ламарината, но после ме осени, че мога да сложа два всмукателни вентилатора, очертаното на снимката,. View attachment 107109
Има доста евтини на 12В, които са и с малка консумация на ток и могат да се вържат директно на захранването на компресора.
https://elimex.bg/category/841-elektromehanichni-elementi-i-elmateriali/968-ventilatori-dc?филтри=(21 - тук всъщност са изчерпани.
Разпробиването го отрекох, защото точно където са очертаните отвори на снимката е буталото, което трябва да се охлажда. При разпробиване потока ще се измести от буталото (е, не много), но скоростта на потока ще се намали. Искам да ги сложа да смучат защото другите два са нагнетателни. Скоро ще го пробвам и ще пиша.ВЕНТИЛАТОРИ напрежение (V) 12 | Hit-electronics.com
ВЕНТИЛАТОРИ напрежение (V) 12 ☛ Бърза доставка ✈ Поръчайте онлайн или на ☎[+359 96 304 314] ☛ hit-electronics.comhit-electronics.com
Нема само за водно охлаждане да се пише
Ти компресора под товар ли го тестваш или на празен ход,защото гледам че очакваш компоненти за системата.Сензора за температура мери реално загряването от първа степен,втората степен загрява осезаемо само под товар(пълнене на бутилка) и то след 250бара,поне при мен е така и то топлина усещам само в главата,зоната около манометъра,тази топлина намаля значително след монтажа на сепаратора между първа и втора степен.След 25минутен тур на помпене наи горещ ми е цилиндъра на 1ва степен после картера с маслото и накрая зоната на 2ра степен.Още нещо което явно ще правя на компресора. Радиатор около цилиндъра на втората степен. От вън всичко е студено,водата която излиза от втората степен е студена,а компресора заргрява. Та явно вътре куца топлообмена. Май Сепутура някъде назад в темата беше показал нещо по въпроса. Ама първо да пробвам как ще е със серпентина,че тръбичката между степените се загрява до над 100 градуса.
Е така беше в началото с PCP-тата.двуглав компресор ще се взема за мен, до няколко месеца, то с тези тунинги и настройки на пушки почва ми омръзва да ходя до кислородния цех. Ще обмислям охлаждане за в бъдеще.
Мисля че няма да имаш проблем,аз 9л.от 200 до 280 я пълня наведнъж достигам 55градуса температура,но картера е горещ,държи се с ръце но е бая топъл.Вече от 280 до към 305 ми отнема 10мин но достигам 60градуса.Охлаждам с 12литра вода стартова температура около 10 градуса,за лятото мисля че ще трябва и лед във водата.Целта ми е да пълня 6,7 л бутилка на веднъж от 250—260 бара до 300бара
Аз преди време ползвах едно cotri което върнах към живот след като беше пострадало от битов пожар,ползвах го 3 месеца после доиде сезона на гмуркачите и собственика му си го отмъкна за Гърция.За моите нужди и това че има къде да пълня известно време бях без компресор,до момента в които един ден нямаше къде да заредя а имах цяла седмица свободна за стрелба и малко импулсивно за няколко часа се сдобих с китаичето.И честно казано ми надскочи очакванията,стана ми забавно да го слушам как бръмчи,да му изградя филтрираща система,да му открия хубаво масло и тнт.Досега работи безпроблемно(не го очаквах)стоя до него,чета тук и умувам какво още да му подобря докато навън вали или духа вятър и неможе да се стреля.....та нима не това част от хобито?С coltri-то беше скука,не следиш температури,не умуваш как да махнеш конденза,не правиш почивки да изстине.Когато взех китаеца бях почти сигурен и се подготвях психически как ще ръсна 5бона за ново такова...дори и версия бях измислил за пред жената,но там където съм,съм единствен и сам в хобито и за да пълня само моята бутилка ми е малко неоправдана инвестиция но...времето ще покаже,все още ме гъделичкат подобни мисли.малко са хората които имат наистина хубави и качествени компресори но съм сигурен че ще дойде деня в който живот и здраве повечето ще си накупим такива.