Моят автомобил.

staz

Редовен Потребител
:lol:
Октавията първа я отказахме . После сеат и т.н. Не сме за големите коли , че място за паркиране кът , а и имаме вече един седан (още съжалявам за комбито).
Аз карах няколко години 2.0 тди на 80% градско и нямах никакви проблеми . 10 км ще е максимума на ден , постиган рядко . Ся ...квото му е писано , а и нали тва ....двигателят над двигателите :D:D
Още не сме взели нищо де , но няма идеална кола , знаем . Много по-важно е как се кара и поддържа , щото па ако вземем да говорим за жени как карат ...ше трябва нова тема :lol:
Така е , парите не са малко . Но пък имам един момент ...ако се сещаш в който па много , много ако удряш спирачки , мое бързо да дойдем пак на 2500 лв бюджет ...:D:D
Та ...пак опираме до оня най-важен момент при кола на старо (че и ново бих допълнил ...дейба) с късмета .
Квото можах събрах като инфо . Ето...и тук се допитах .Оттам нататък , божа работа .
ПП
Ми ако се налага , ше го аргасваме и да отпушим филтъра . ;)
Иначе ако е за моето мнение , С160 най ми хареса .
Сагата за сега не е приключила .
Дедото да бръкне по-дълбоко!:cheers:
https://m.mobile.bg/details/11584467284086999
 

bleu81

Редовен Потребител
Дидарай,
Струва си да се в слушаш в един от съветите от горните коментари а именно малкия пробег и дизела. Максимум 10км на ден или 5км в едната посока е пробег при които един дизел особено 2л нагоре не може да достигне никога работна температура освен ако не поседи 30 мин. в задръстване. Да не говорим, че зимата двигателят ще работи винаги само студен и в колата никога няма да задуха топло.
В резултат ще имаш отлагания на въглерод по цялата газоотводна с-ма не само дпф но и егр и къде ли не. Разхода ще е значителен. Акумулатора ще е перманентно "гладен" особено зимата когато половината пробег ще ти е на подгревни свещи (пост-глоу) реотани на стъклата и огледалата и фарове.
Ако се абстрахираш от гъзарията тоя експлоатационен режим би "допаднал" само на някой малолитражка 1-1.3 бензин или на някой двутактов двг от не-далечното минало.
То за тоя пробег май е най-добре такси. Само данъка, гражданската и гтп на са ти едни 400-500км с такси ама пусти мерак само с пари се гаси :cheers:.
 

didarai

Редовен Потребител
....
Ако се абстрахираш от гъзарията тоя експлоатационен режим би "допаднал" само на някой малолитражка 1-1.3 бензин или на някой двутактов двг от не-далечното минало.
..
Еми в случая не можем много да се абстрахираме . Даже на голфа се мръщим .
Тръгнем ли по този път , няма как се избере "идеалната" . Същата аналогия с пушките .
Бензина много харчи(еле градско) и бензиновите на ваг групата не ставали , БМВ-то не става (3-ките ми харесаха , но са комбита и седани , т.е. големи+задно) , аудито не става . Дизела за градско не става , а мерцедеса е и със задно задвижване . Малоритражките , алфа и другите отпадат и ....то нищо не остава като избор .
Да , дизела няма време в градското да загрее и т.н. , но пък и хиляди (ако не милион) дизели движат градско . Сервизите е ясно , че и те трябва да се хранят , но пък ....не е само от дизелите . Такси ...разбира се , че няма да е . Никой от нас не движи с такси .
Изборът тогава се свежда до един мерцедес (С160 , който поначало на мен ми допадна , но ....само на мен , заради разходът ) или до 1,9 тди на ваг групата с идеята да бъде "продухван" веднъж седмично . В случая може даже да се каже , че на практика отива към "само един " (макар в далечината да се прокрадва идея за Санта Фе o_O) .
Ще се опитам да ги върна към Мерцедеса като идея , но както казах , там пък разхода и задното задвижване .....проблем .
 
Последна промяна:

joro_ihr

Редовен Потребител
Голф 5 1.6 бензин 105 коня харчи градско около 10л., евтина подръжка, елементарен двигател, лесен за газифициране по желание, достатъчно пъргав въпреки 105 си коня. Единствения проблем е като на всеки голф, скоростната кутия. Трябва да се гледа при закупуване за шум от скоростите. След това задължително смяна на масло и желателно хубава добавка (препоръчвам на IQM SX6000).
И бюджета ще стигне и за обслужване и евентуално газифициране.
 

bgbul

Редовен Потребител
Не знам защо се притеснявате от задно предаване. Айде стига глупости за зимата и т.н.
Всичко що е състезателно е със задно. Бащите ви да не са карали с предно? Кола като кола.
Сега ще ви разкажа за моята дилема, когато синът ми искаше не първата кола, а втората (ще разберете защо ви го казвам):
Та синът:- Искам кола, искам БМВ. Ама да е мощно.
Аз: -Сакън...дума да не става. Млад шофьор...трябва маломощно да е возилото. Слушай тати. Защо искаш мощно?
Той: - Аз съм разумен и няма да го юркам. Обаче като реша някой път да изпреварвам с мощното изпреварването ми е 2-3 секунди, а с малолитражката е 10-15 секунди. Кое е по-малко рисковано? - си дава аргументите моя наследник.
Брей че логика!!! Викам си тоя моя синковец или ме сапунисва или е умен. След размисли и страсти...отиваме на неговото. БМВ мощно 540, 4.4, 300 коня.
Викам си - много ме е страх, трябва да внимавам много с тоя избор. Дано има късмет и да е добре възпитан моя син.
И на първите няколко проби (да вдигне от 0 до 100 за 5 секунди), да вдигне 200 км/ч или да види до колко може да вдигне (250 и ни хвана страх...километража е до 300) неотлъчно до него на пасажерската и ..а бе побеляха ми косите. Правя се на смел..ама аз си знам колко се страхувах. Ужас!!!
Та мина тръпката, мина мерака "да го изпробвам" и нещата улегнаха. Слава Богу!
От тогава минаха 14 години. Аз вече имам променено мнение за бързите и мощни коли. Те в ръцете на разумен водач са предимство, отколкото опасност.
Излишно е да казвам, че трябва да е стегната колата, да е с подходящи и скъпи/нови гуми и т.н.

Та защо го пиша. Понякога човек трябва да се замисли как е възпитавал децата си, колко ги е вразумил с личен пример и да прецени ДАЛИ да ги подкрепи в техния избор, в техния късмет или да им отреже крилата и ..да отложи всичко това, което описах за по-късен етап. Етап когато няма да имате надзор над ситуацията.
Изборът на първа кола за детето е труден избор на бащата, майката, дядото ..но съобразен с времето и мерака/възпитанието на детето.
Труден избор! Добре, че съм го минал вече два пъти. Успех!
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Добре де,бюджета е супер защо не питате юнака какво иска,или държите на половинчатите работи...ако е така то Форд Ка,демек нищо,житейски урок номер едно!:):cheers:
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Дай боже всекиму разумни деца. Според мен за ПЪРВА кола не е ок да е прекалено мощна. Еле както си упоменал 300 к.с.
Относно дизелите на ваг искам да обърна внимание на следното: след 2005 1.9 е доказалия се стар двигател, но с добавени "екстри" за екология, което не го прави по-надежден(обратното). 2.0 там работата е дебела. Дюзи по 2 бона, кабелаж, който прегаря и се налага смяна, тандем помпа(често дава дефект на тези години), дпф филтри и т.н. . А на всичките тези дизели и бензин над 1.6 добавяш и демферен маховик.
П.с. За човек без доходи, който разчита на мама и татко за всичките свързани разходи не е лошо да се помисли с листа и химикала, както писа Петко по-горе.
 

didarai

Редовен Потребител
Добре де,бюджета е супер защо не питате юнака какво иска,или държите на половинчатите работи...ако е така то Форд Ка,демек нищо,житейски урок номер едно!:):cheers:
Мерцедеса и аудито иска малкия .
Те не са и с много коне . 120 мерджана , 105 аудито .
Мен лично задното не ме притеснява . Карал съм 3 зими задно и то точно като млад шофьор . Имал съм ситуации , при тва вън от мен като причина . Дори на прав път с малка скорост ми е тръгвала задницата . Със сегашните зими не е кой знае какъв проблем, а и падне ли сняг много става пешаци (не само със задно). Предното обаче в тези ситуации си има предимството безспорно . Като минах на предно останах бая доволен :D:D
Та от това няма как да се избяга , каквото и да се вземе , все ще е компромис с нещо .
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Аз не разбирам много, но ми стана интересно едно нещо... Търсим икономична кола, а ще се кара 2х5 км... Ми според мен такава кола няма.
И на една кола съвсем не са само разходите за застраховки, данъци, сервизи... Колкото е по-скъпа, толкова повече се губи от цената й, което са си един вид "разходи", ако решите да го имате предвид и това.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Щом избора е сведен до мерцедес или ауди, то нека бъде мередедес. Там има по-малко подводни камъни.
 

didarai

Редовен Потребител
Аз не разбирам много, но ми стана интересно едно нещо... Търсим икономична кола, а ще се кара 2х5 км... Ми според мен такава кола няма.
И на една кола съвсем не са само разходите за застраховки, данъци, сервизи... Колкото е по-скъпа, толкова повече се губи от цената й, което са си един вид "разходи", ако решите да го имате предвид и това.
Разходът не е фактор номер 1 , а просто фактор . Аз лично не се съобразявам с него , точно поради малките км . 2 л отгоре на 100 км , все пак са 4 лв , а след като се очаква малък пробег , 10-15 лв я се съберат на месец отгоре , я не (по-скоро не ) . Затова и отначало съм се изказал за С160 . Ще обърна внимание за проблемите с дизела , но принцип в живота ми е да не влияя много на чуждите избори . Така всеки знае , че сам си е виновен за решението и си взема поука . Но ....пък правя всичко възможно , да му предоставя максималната информация за да направи "правилният" избор .
В случая не търсим малолитражка , а "гъзарска " на първо масто . Но ...хах :cool:....като знаем 99% от "гъзарите" в България какви са ...не забравяме и другите фактори :lol:
 
Последна промяна:

Termina4

Потребител
Според мен ще се вземе ауди. Те това харесват младите. Ако се замисли за бмв пиши ми ще ти покажа едно 118 М-ково с много екстри.
 

didarai

Редовен Потребител
Прав си, но избора им е сведен до немски.
Аз бих добавил и форд фокус, хонда сивик, киа сийд, хонда и30. Сигурно мога да се сетя и за още ако се замисля.
Имах опел с исузу двигател и подръжката му беше 3 пъти над немският . Така се е наложило в народа мнението , че поддръжката на японските е скъпа . Отделно с ръждите често се чуват проблеми . Ако подръжката ще е равна на мерцедес , то по-добре мерцедес .
Аудито вече се оказа , че отпаднало като избор окончателно (нещата са в развитие) .
БМВ май го отписахме и него тотално . Ся остава да ги върна към мерцедеса .
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Легаси 2007, 2008 - 2.0бензин, над 150 коня, безпроблемно и невдигащо разхода 4х4, има и ръчка има и добър автомат.
Дори и да не е на газ, няма да харчи повече от 10-11 на градско с ръчкане, а в моите ръце може и под 8.
По гъзарско е от Форестъра.
Него съм го карал 1 година със средно 6,8-7,4 бензин. Вярно, нов беше.
Импреза 2,0 бензин2008-2009 също е гъзарска, със 150 коня и държана в обороти може и да се кара гъзарски.
WRX е още по гъзарска, но трудно се намира не юркана, без опити за знайно и незнайно ъпване.
Поддръжката на Субару е колкото на всяка кола с подобни параметри.
С разликата, че обгрижвано Субару може с години нищо да не се наложи да пипаш.
 
Нагоре