ПОМПИ, БУТИЛКИ, КОНЕКТОРИ, МАРКУЧИ, РЕЗЕРВОАРИ, КОМПРЕСОРИ, МАНОМЕТРИ - как, откъде и всичко за високо налягане.

The PuNiShEr

Редовен Потребител
Пошегувах се с колегата от Турция за инсталацията на компресора в банята, казах му че най вероятно е несемеен за да прави това. Отговори, че няма жена която да му дудне в общи линии :D
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
Още нещо което явно ще правя на компресора. Радиатор около цилиндъра на втората степен. От вън всичко е студено,водата която излиза от втората степен е студена,а компресора заргрява. Та явно вътре куца топлообмена. Май Сепутура някъде назад в темата беше показал нещо по въпроса. Ама първо да пробвам как ще е със серпентина,че тръбичката между степените се загрява до над 100 градуса.
 

The PuNiShEr

Редовен Потребител
Малко по малко, до месец време ще се стигне до извода от повечко колеги :
По-добре да охладим маслото !!!
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
Съмнявам се. Той картера си е студен. Опипвал съм го целия. При дебелина на стената 1-2 мм в долната част,където е маслото трябваше да пари,а той студен.
И при положение,че маслото не циркулира,а всичко се маже от маслената мъгла,просто няма от къде да загрее.


The PuNiShEr
ти да не се подведе по акъла на Дончо!? :lol:

 
Последна промяна:

sts1969

Редовен Потребител
Още нещо което явно ще правя на компресора. Радиатор около цилиндъра на втората степен. От вън всичко е студено,водата която излиза от втората степен е студена,а компресора заргрява. Та явно вътре куца топлообмена. Май Сепутура някъде назад в темата беше показал нещо по въпроса. Ама първо да пробвам как ще е със серпентина,че тръбичката между степените се загрява до над 100 градуса.
Този компресор няма ли си работна температура, която да достигне за да работи ефективно?
 

The PuNiShEr

Редовен Потребител
Съмнявам се. Той картера си е студен. Опипвал съм го целия. При дебелина на стената 1-2 мм в долната част,където е маслото трябваше да пари,а той студен.
И при положение,че маслото не циркулира,а всичко се маже от маслената мъгла,просто няма от къде да загрее.

[/HEADING]
[HEADING=3]The PuNiShEr
ти да не се подведе по акъла на Дончо!? :lol:

Неее, просто разсъждения. Щом се вдига температурата на долната част на компресора, значи там е зоната за размисъл , нали казваш че отгоре си е хладно след изхода водата, значи или долу водата е твърде загряла и горе се охлажда добре, или маслото е твърде горещо вече, и така по пътя на логиката.......... размисли и страсти. Така или иначе двуглав компресор ще се взема за мен, до няколко месеца, то с тези тунинги и настройки на пушки почва ми омръзва да ходя до кислородния цех. Ще обмислям охлаждане за в бъдеще.
 

Laferrari63

Редовен Потребител
Пише оптимална работна температура 50-80 градуса по целзии . Но аз все още не разбирам защо са ви тези модове с охлаждане на маслото ? Да няма да пускате обяви в ОЛХ, че пълните бутилки за 10 лв ? Компресора му стига само един хубав филтър, сепаратор и серпентината , всичко друго според мен ще е излишно. Щом китаеца казва, че минимална работна температура е 50 градуса и да правим почивки на 80 градуса, значи има защо. Повечето хора искат да пълнят бутилки с компресор за пушки и да не загрява над 50 градуса и 300 бара налягане. Струва ми се меко казано невъзможно! Според мен до 60градуса на главата със серпентина е абсолютно нормално за компресор, който пълни 300 бара и си ги пълни заводски без никакви доработки . Влизате в огромни филми с тези охлаждания на масла и тн. Според мен единственото задължително е сепаратор, филтър и серпентината. Само с тези модове за 25 лв компресора става от 2 до 3 пъти по бърз и си пречиствате въздуха достатъчно, за да пълните директно пушките си с него. Това е мое мнение и не ангажирам абсолютно никой с нищо, просто за мен компресора си работи повече от добре и само със серпентината. Просто нека хората не си правят грешни изводи, че компресора е неизползваем като е стоков. Всичко, което правим е с цел оптимизиране на работата от завода, но нека не забравяме колко пари струва този продукт!

Неее, просто разсъждения. Щом се вдига температурата на долната част на компресора, значи там е зоната за размисъл , нали казваш че отгоре си е хладно след изхода водата, значи или долу водата е твърде загряла и горе се охлажда добре, или маслото е твърде горещо вече, и така по пътя на логиката.......... размисли и страсти. Така или иначе двуглав компресор ще се взема за мен, до няколко месеца, то с тези тунинги и настройки на пушки почва ми омръзва да ходя до кислородния цех. Ще обмислям охлаждане за в бъдеще.

Ако ще пълниш до 9Л бутилка, само серпентината ще ти свърши достатъчно добра работа! Ако пълниш 250-300 де, в такъв случай е супер, ако пълниш 200-300 препоръчвам да се прави една 5 минутна почивка. Двубуталния компресор е 700 лв , ще си вземеш 2 малки за тея пари и ще ти служат дъъъъълго време . Вчера ми се обади и един колега, който иска да си вземе компресор с малката глава, защото има същия с голямата глава! Проблема е ,че постоянно се чупил и го разглобявал през 1 ден да сменя части и да прави нови при стругаря. Качвам историята без да поискам позволение и се извинявам, ако не е уместно , просто искам да сложа едно доказателство, защо не ви трябва компресора с голямата глава. Имало някакво уплътнение при сегментите на буталото където нонстоп се натичало по тръбата към 300 бара и след всеки 2 помпения трябвало да се разглабя и да се прави наново. За мен е неоправдан разход да се дават 700 лв за китайски компресор, като такъв за 400 ще върши същата работа! @Дончо Иванов каза че неговия двубутален пълнил за 5-6 минути, 220 -300 мисля . Еми тоя го прави за 7 минути с тунинга за 20 лв.

Ето тук пише да не минава 85 градуса ,това е директно от самия производител не от B2B продавачи

Capture.PNG
 
Последна промяна:

Kameno Karp

Редовен Потребител
Неее, просто разсъждения. Щом се вдига температурата на долната част на компресора, значи там е зоната за размисъл , нали казваш че отгоре си е хладно след изхода водата, значи или долу водата е твърде загряла и горе се охлажда добре, или маслото е твърде горещо вече, и така по пътя на логиката.......... размисли и страсти. Така или иначе двуглав компресор ще се взема за мен, до няколко месеца, то с тези тунинги и настройки на пушки почва ми омръзва да ходя до кислородния цех. Ще обмислям охлаждане за в бъдеще.
Не,не се вдига температурата в долната част - картера. ВСИЧКОТО масло си стои в картера по време на работа. Тоя шиш дето е в долния край на биелата минава през маслото и поради високата си скорост образува маслена мъгла. Тая мъгла смазва всичко. Картера започва да се нагрява от горе на долу. И се нагрява от главата. Да повторя! В целия тоя компресор,маслото е най - студената част! Аз обясних принципа на работа и как се случва мазането. От там нататък всеки да действа,както е преценил за добре.
 

Laferrari63

Редовен Потребител
В самото ръководство пише, че се смазва чрез : splashing oil , т.е от плискането на маслото вътре в картера от самата биела ? Така си го представям аз.
 

kaloyan_takev

Редовен Потребител
Преди време се замислих дали не може да се сложат два вентилатора на компресор с въздушно охлаждане.
Отначало си мислех да поразпробия ламарината, но после ме осени, че мога да сложа два всмукателни вентилатора, очертаното на снимката,. View attachment 107109
Има доста евтини на 12В, които са и с малка консумация на ток и могат да се вържат директно на захранването на компресора.
https://elimex.bg/category/841-elektromehanichni-elementi-i-elmateriali/968-ventilatori-dc?филтри=(21:cool: - тук всъщност са изчерпани.
Разпробиването го отрекох, защото точно където са очертаните отвори на снимката е буталото, което трябва да се охлажда. При разпробиване потока ще се измести от буталото (е, не много), но скоростта на потока ще се намали. Искам да ги сложа да смучат защото другите два са нагнетателни. Скоро ще го пробвам и ще пиша.
Нема само за водно охлаждане да се пише ;) :cheers:
Да допълня за вентилаторите. Сложих два, един 60х60 отгоре и един 80х80 от страни. Вместо да изкарват въздуха от тялото на компресора взеха да вкарват в тялото! :oops: Помислих си, че съм много по- смотан отколкото си мисля и съм обърнал вентилаторите. Обърнах ги и пак вкарват въздуха вътре... Проверявах с пламък от запалка, винаги отиваше към вентилатора, това при включени фабрични вентилатори на компресора. Отказах се да го умувам, то и не мога. Оставих този от горе, а страничния го монтирах под компресора - да си го обдухва.
Оказа се, че в компресора има три вградени вентилатора. Като взема да надувам нещо ще пробвам с и без вентилатори за да видя за колко време стига до 50С и за колко охлажда до около 23С и пак ще пиша. Добре, че не взех трети вентилатор, бЕх го замислил :crazy:
В крайна сметка може и на компютъра да си ги монтирам, и там да нагнитат прахоляк.
 

Laferrari63

Редовен Потребител
Човек ти си добре , аз миналата седмица се бях филмирал да вържа на жената сешоара дето струва колкото компресора отгоре на серпентината с изолирбанд за статива на фотоапарата и да залепя копчето му пак с изолирбанд да духа само студено на последна степен , направо ще падне на 20 градуса тая серпентина , ама жената не ми го даде:confused: , а сешоар за компресора няма да купувам :wall::lol: Иначе съм сигурен на 100%, че ако сложа толкова силно духащ сешоар на студен въздух ще охлажда по-добре и от 3те вградени вентилатора! И ако случайно има такъв Jack Ass , който опита този експеримент, да не го вързва директно за компресора! Ще се разпадне на парчета от вибрациите, сложете го на стойка до самия компресор на земята. Абе, ще я издебна когато излезе и ще опитам един път само за забавата. Може пък и сешоари да почнат да се продават във форума :D :lol:
 

roskokn

Потребител
Още нещо което явно ще правя на компресора. Радиатор около цилиндъра на втората степен. От вън всичко е студено,водата която излиза от втората степен е студена,а компресора заргрява. Та явно вътре куца топлообмена. Май Сепутура някъде назад в темата беше показал нещо по въпроса. Ама първо да пробвам как ще е със серпентина,че тръбичката между степените се загрява до над 100 градуса.
Ти компресора под товар ли го тестваш или на празен ход,защото гледам че очакваш компоненти за системата.Сензора за температура мери реално загряването от първа степен,втората степен загрява осезаемо само под товар(пълнене на бутилка) и то след 250бара,поне при мен е така и то топлина усещам само в главата,зоната около манометъра,тази топлина намаля значително след монтажа на сепаратора между първа и втора степен.След 25минутен тур на помпене наи горещ ми е цилиндъра на 1ва степен после картера с маслото и накрая зоната на 2ра степен.
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
Ммммм да. Понякога подхождам импулсивно и пиша преди да съм анализирал и обмислил нацяло нещата. Наистина май най-голямото загряване е в първата степен. От втората въздуха излиза леко топъл. Но пък от първата е направо горещ. За това и ще сложа серпентина. Целта ми е да пълня 6,7 л бутилка на веднъж от 250—260 бара до 300бара
 

dberov

Редовен Потребител
двуглав компресор ще се взема за мен, до няколко месеца, то с тези тунинги и настройки на пушки почва ми омръзва да ходя до кислородния цех. Ще обмислям охлаждане за в бъдеще.
Е така беше в началото с PCP-тата.
Първите пушки които пуснаха в България бяха само две, БАМ 50/51 и най масовата Хатсан АТ44. По късно пуснаха Хатсан БТ.
Отвори се темата за Хатсан и се изписаха поне 1000 страници за проблеми, модове и т.н., които страници бяха изтривани регулярно, понеже в един момент вече се дъвчеше едно и също.
После тук таме някой с връзки от вън си вкарал англичанка или германка и голяма радост а ние гледахме като натровени.
Като се отпуши пазара и вече имаше възможност за свободно вкарване на ВО, лека по лека започнахме да си купуваме хубави и скъпи пушки, които пак се пипаха леко, но нищо общо със заготовките на Хатсан АТ44. И 10 години по късно тая пушка почти не я виждам на обява. Вече все по малко хора посягат към евтините пушки изискващи мод. На хората им писна, искат да си купят и от кашона да я извадят и да стреля безпроблемно.
Та назад споменах че в тая тема неминуемо ще се пише много, понеже пътя е същия. От помпи минаваме на евтини компресори, започнаха се модове, после леко вдигаме летвата на малко по скъпи и хубави китайчета, малко са хората които имат наистина хубави и качествени компресори но съм сигурен че ще дойде деня в който живот и здраве повечето ще си накупим такива.
Явно пътя трябва да се извърви, за сега обаче сме на още в начало. Лошо няма, поне се пише за хобито а не кой си сложил ваксина и кой не и кой крив-кой прав...
 

roskokn

Потребител
Целта ми е да пълня 6,7 л бутилка на веднъж от 250—260 бара до 300бара
Мисля че няма да имаш проблем,аз 9л.от 200 до 280 я пълня наведнъж достигам 55градуса температура,но картера е горещ,държи се с ръце но е бая топъл.Вече от 280 до към 305 ми отнема 10мин но достигам 60градуса.Охлаждам с 12литра вода стартова температура около 10 градуса,за лятото мисля че ще трябва и лед във водата.
П.п.Ще споделиш ли линк от къде поръчваш амсоила,мисля че е отлична алтернатива на хадото на троино по ниска цена.
 

roskokn

Потребител
малко са хората които имат наистина хубави и качествени компресори но съм сигурен че ще дойде деня в който живот и здраве повечето ще си накупим такива.
Аз преди време ползвах едно cotri което върнах към живот след като беше пострадало от битов пожар,ползвах го 3 месеца после доиде сезона на гмуркачите и собственика му си го отмъкна за Гърция.За моите нужди и това че има къде да пълня известно време бях без компресор,до момента в които един ден нямаше къде да заредя а имах цяла седмица свободна за стрелба и малко импулсивно за няколко часа се сдобих с китаичето.И честно казано ми надскочи очакванията,стана ми забавно да го слушам как бръмчи,да му изградя филтрираща система,да му открия хубаво масло и тнт.Досега работи безпроблемно(не го очаквах)стоя до него,чета тук и умувам какво още да му подобря докато навън вали или духа вятър и неможе да се стреля.....та нима не това част от хобито?С coltri-то беше скука,не следиш температури,не умуваш как да махнеш конденза,не правиш почивки да изстине.Когато взех китаеца бях почти сигурен и се подготвях психически как ще ръсна 5бона за ново такова...дори и версия бях измислил за пред жената,но там където съм,съм единствен и сам в хобито и за да пълня само моята бутилка ми е малко неоправдана инвестиция но...времето ще покаже,все още ме гъделичкат подобни мисли.
 

Laferrari63

Редовен Потребител
@dberov , интересно ми е с какво Hill-a е по-добър от китайчето? Реално погледнато, ако изключим дизайна, това че е по-тих и не му трябва вода бих казал, че е неоправдана инвестиция. Ако пълнеше 9Л 200-300 на 1 път за нормално време щеше да си заслужава. Аз съм убеден и бих искал да изтестваме, ако някой колега се съгласи да пробваме 6Л бутилка 230-300 или 9Л 250-300 бара . Готов съм да се обзаложа за някоя много дърта отлежала бутилка в дъното на някое мазе, че
китайчето което струва 9! , 9! пъти по-малко ще я напълни по-бързо. Сигурен съм, че и за 10 години експлоатация пак ще е по-изгодно от това да си купиш един “съвременен” добре изглеждащ и “комфортен” компресор. Китаеца и Хил-а вършат абсолютно една и съща работа в крайна сметка, пълнят ти бутилката, за да можеш да стреляш. Интересно ми е с какво толкова те е грабнал точно този, който си споделил във форума.
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Тръгваш в погрешна и непродуктивна посока,най- лесния отговор е за брадата и гребена,ти защо си взе Субару а не Тата...или пък Нива?От София беше,заглеждал ли си старите сгради в центъра,сравнявал ли си ги с новите...старите са целите във фризове,барелефи,корнизи,капители,цели статуи и т.н. и т.н.,все неща ,които за съвременния човек са непотребни,излишни и скъпи а за съвременния строител дори невъзможни, мистерия ,като пирамидите как са се правили,та въпрос на вътрешна потребност :) !
 
Нагоре