Hatsan PCP: AT 44, ВТ65 и т.н.

sts1969

Редовен Потребител
Първо виж да не изпуска от малкият пръстен на подвижното конусно клапанче. Там се наслагват боклуци най-често по пръстенчето и леглото му в дупката. Ако изпуска от големият пръстен може да си го наранил в резбата на тръбата, огледай и опипай добре вътре дали не стърчи някой режещ ръб по тази вътрешна резба. Смазваш със силикон двете резби и пръстена, за да не се нарани при монтажа.
 

glavanov55

Редовен Потребител
Колеги днес пробвахме с хронито херкулеса7,62 който Ники ми први преди седмица.Резултатитебяха следните:
начално налягане-250 бар
крайно налягане 190 бара
брой истрели 30
скорост 306--302 м.с 4 метра разлика за 30 истрела
след тва направих още 8 истрела да си кордисам оптиката и налягането е около180 бара.
Според мене тунинга на Гадняра е перфектен.Благодаря Ники!!!!
 
Последна промяна:

NTec340

Потребител
Гадняра трябва да го прекръстим.
Хасан да се казва. Като пушките :)
И моята е голяма работа - 40 изстрела - от 250 до към 180 бара...
От първи до 40-ти изстрел и на 100м дистанция няма разлика в пропадането.
 

glavanov55

Редовен Потребител
ОК Ники, днес курдисах оптиката със 7-8 истрела на грубо асега съм пуснал компресора да надруса шишето
и след това ще пострелям на воля.Щесе похваляи с групи но след като си замажа стената на гаража
дето без малко не се перфорира от последната група.Гшо пусна един истрел и само каза-перверзия!!!!
 

staif

Редовен Потребител
ОК Ники, днес курдисах оптиката със 7-8 истрела на грубо асега съм пуснал компресора да надруса шишето
и след това ще пострелям на воля.Щесе похваляи с групи но след като си замажа стената на гаража
дето без малко не се перфорира от последната група.Гшо пусна един истрел и само каза-перверзия!!!!

не е за подценяване и трябва да се внимава..Ако в 5.5 хвърля' до 300 м, то това топче' ги надвишава с поне още 200м при една и съща скорост на проектила..(мерено на око в язовира)
 

glavanov

Потребител
Айде и аз да се похваля най-сетне с моята кадъна. АТ 44-10 Grizlly в калибър 5.5
Имам я от около година, но напоследък времето ми е много кът и трудно остава за хобито...
Назад в темата имам постове с проект на самоделка, но пак поради липса на време идеята избледня.

Като повечето собственици на АТ и аз съм на път да убия една нива с буци.
Нахендрих една UTG Accushot 3-12x44 mildot с 30мм тубус. Много стабилен прибор за цената си. Бистър образ и държи стабилна нула.
Нещо, което ме дразни в оптиката е, че врътката на паралакса изглежда е монтирана на нещо като гумен демпфер към оптиката.
Като се върти е много стегната и мазна, но като сложа 100мм паралаксно колело, при завъртане има едно неприятно гумено усещане и леко се криви аксиално.
Паралаксното колело е на UTG и има гумено каре, но е е от него. Ясно се вижда, че кривенето е между тумблера и оптиката. Това ми е единствената забележка за сега.
Пак се върти стегнато и мазно, но усещането с това кривене е много неприятно и за сега колелото не го ползвам.

Механичните прибори работят много прилично и не ми даде сърце да ги разкарам. За това взех по-високи монтажи за оптиката.
В резултат оптиката застана по-високо и се налагаше с дървения приклад да прикладвам почти на долна челюст.
Дървения приклад е много красив и удобен, но липсата на корекция на набузника ме накара да сменя приклада със синтетика.
Взех новия модел синтетичен приклад, който е с корекция на бузата, отвор за палеца, който много добре ми легна и уивър шина в предния долен край на ложата.
Много удобна за двунога или фенер, нещо което също ми липсваше при дървената версия . Не исках да пробивам за железа по тая красота...

Естествено, като при повечето AT-та лъсна проблема с деформацията на цилиндъра при натрещяване с 200 бара, което ми тегли групата надолу и в дясно с по един мил дот на увеличение 10 на около 30м.
Групата се връща на кръста чак на 165-170bar.
Проблема е дискутиран назад в темата за освобождаване на осмицата и добаеяне на болтове по цевната кутия.
Аз обаче забелязах, че с дървения приклад отклонението беше по-слабо. Цилиндъра се развиваше и вадеше нормално.
Със синтетикаата, цилиндъра се развива и вади, като се трие в осмицата една идея повече.
Шасито се крепи към приклада на 3 точки (болта). Под предпазителя, под клапана и под осмицата. Ако комшиите мърдат с дълбочината на гнездата в приклада по време на производство, приклада ще напряга осмицата по вертикала и не се знае още на къде и каква посока. За пластмасовия приклад почти съм сигурен, че има усукване на отливката.
Снощи, като монтирах синтетиката, с шублера установих разлика 1-2 милиметра (беше ми малко тъмница) в дълбочината на централното гнездо.
Логично да има разлика, защото синтетиката е шприцвана куха с ребра, а дървения е правен на CNC и е монолит. Дължините на болтовете също са други, поради различния дизайн на синтетиката. Средния болт пасна на осмицата, а в средата сложих M5x35 и оригиналня остана само при скобата на спусъка.
Използвах оригиналните подложни шайби от дървения приклад. Като ми остане време, ще си поиграя с допълнителни подложки, за да съм сигурен, че като се стегне приклада, шасито не напряга цевта през осмицата.
Като оправя този проблем, ще мисля за освобождаване на осмака, но идеята да се освободи осмицата около цевта нещо не ми допада.
По-скоро мисля да бутна малко отвора за цилиндъра.
Нямах нерви да ровя в темата... така някой пробвал ли е?

За сега съм установил, че пушкалото най-обича JSB Jumbo Heavy 1,175g. Повечето гамота ги сее като пръскачка с изключение на pro-hunter.
Да реша тези проблеми и те първа ще търся скорости, плато и групи... ама лудостта е на лице и ще има тунинг!:)
За сега е най-послушна от 170-110bar.
Аз съм 0,120 тона и стареца ме гаври, че ми била малка тая кадъна, но той сега щото е ербап с херкулеса... :)
 

Attachments

  • P_20160216_213415.jpg
    P_20160216_213415.jpg
    251.1 KB · Прегледи: 95
  • P_20171005_225632.jpg
    P_20171005_225632.jpg
    279.5 KB · Прегледи: 96

lynx

Редовен Потребител
Докато цевта се опира в нещо, до тогава ще съществува вероятност да мести групата.
Както дървените, така и синтетичните приклади си менят формата при смяна на температурата.
От там и осмицата ще бута цевта в някаква посока.
За съжаление укрепването на цевта в цевната кутия при АТ-44 е по-трудно и ако не се направи добре ще е грозно.
Огледай осмицата дали има излишно месо в отвора за резервоара, ако това оправиш ще си преборил основния проблем.
 

glavanov

Потребител
Точно и аз мислех за линейните разширения при синтетиката. При дървото трябва да е по-кротко.
Има месо осмицата. Спокойно носи 0,5-1мм разстъргване.
Ако това не подейства ще бутам и отвора на цевта, което автоматично води и до подобрения по цевната кутия.
Ще видим на финала как ще ме ухапе молеца! :)

Аве... как се завъртат снимките?! на компа си бяха ок...
 
Последна промяна:

lynx

Редовен Потребител
Гуглето много добре търси из нашия форум, а търсачката ни е правена от някой стажант.
Ако съм на мястото на Светльо, ще променя линка в кода.
Като цъкнеш на бутона за търсачката, да отваря Гугъл.бг :D
"Помогни си сам, за да ти помогне и Господ"
 

glavanov55

Редовен Потребител
Спънах цевната кутия на ат-то на синковеца.Няма вече клатушкане и изглежда супер но ще
оставя младока да се хвали и слага снимки.
 

glavanov

Потребител
Аз щи кажа един младок! :)
Бърза няшия да се хвали.
Не исках да бързам с, докато нямам тест с групи от поне две дистанции, но стареца повдигна завесата(то па голема тайна...) и за да не е голословен постът му, ще ви споделя идея, която ми се въртеше в главата и успяхме да реализираме снощи с бат ви Данчо.
Похарчих един моноблок на Leapers... грях ми на душата, но понякога целта оправдава средствата, нали?!
Не е нищо революционно, и в моя конкретен случай с тази оптика и тези монтажи се получи доста прилично.(като остане време ще има и доказателства).
Всеки със 10 зарядния модел, който е обръщал внимание знае, че след канала за барабана цевната кутия се клати като на коча...
Не стига че кутията е фрезована отдолу на овал за да легне върху тръбата, ами има и крепежен отвор точно в средата на канала.
Сечението, което остава да крепи кутията напред+цевта е... да се смея ли, да ревнали! :)
Просто използвахме малкото парченце 11мм шина след барабана за мост между тая пропаст. По хубаво щеше да е, ако продължаваше до края пикатинито, както при модел Nova примерно, но... колкото толкова. Стана наистина стабилна кутията. Исках да ползвам 22мм шината за целта, но не успях да намеря на пазара монтаж, на който да остане достатъчно месо след фрезоване на канала...
https://drive.google.com/file/d/0BwWq4JBcFifKXzlkbnp0eEtHME0/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwWq4JBcFifKeGE3aDRkLWRBb1E/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwWq4JBcFifKV0RGZzZMTDV0dEU/view?usp=sharing
view

view

view
 

anibis

Редовен Потребител
Ще помоля за малко помощ, от колегите които знаят за какво става на въпрос!
Имам едно АТ44-10 което му блокира сайдлевара. Не мога да отвия болта който е под барабана за да видя какъв е проблема,защото сайдлъвъра,дотиквача не отива в заредено положение,за да освободи барабана.Направих две снимки,за да се види какво що и т.н. На снимките се вижда,предполагам вилката се е изместила от леглото си, или се е счупила.
За това не може да се зареди пушката. Някой колега имал ли е такъв проблем,или да знае как да се отстрани? Благодаря на отзовалите се!

038300195.jpg


038300192.jpg
 

sts1969

Редовен Потребител
Ще помоля за малко помощ, от колегите които знаят за какво става на въпрос!
Това което се вижда на снимката да стърчи вътре в дупката, е горният край на лоста (жълтото кръгче на моята снимка)за автоматичният предпазител, аз на моята това видимото на твоята снимка го отрязах (скъсих) за да стане с ръчен предпазител. Задната част на дотиквача го натиска на зад, за да блокира спусъка. Ако лоста за зареждане заедно с ударника не отиват в задно положение, причината може да е в спусковият механизъм, нещо може да пречи на ударника да стигне до крайно задно положение. Виж дали куката на спусъка за захващане на ударника се движи свободно в елипсовидния си отвор. ??? at44internal048.jpg

п.п. Внимавай ако вадиш спусъка, да не се разхвърчат частите и пружинките, правят се специални къси щифрове за разглобяване и сглобяване на спусъка.
 

anibis

Редовен Потребител
Не е от спусъка той си се мърда,просто е запецнал тоя сайдлевър и не мърда.
Да вярно че това дето съм снимал е планката от предпазителя,объркал съм се.
Не знам от какво може да е,да не иска да зареди:wall:
 

sts1969

Редовен Потребител
Цевната кутия се държи на 2 болта, задния минава точно през дотиквача, сайлевъра трябва да е в точно положение полунатегнат за да се достигне болта с шестограм, да не би задния болта да ти блокира механизма по някакъв начин, да не е изкочил малко шплента на сайлевъра? ???
 
Нагоре