Haenel 312 , 311

Ivory

Потребител
Много трудно е да се намери дори и с нейзправност,трябва да следиш за обява във всички големи сайтове за обяви и ако имаш късмет след дълго чакане.Аз преди време търсих по панайрите дали няма да ми продадат някоя но навсякъде ми отказват.
 

xpresident

Редовен Потребител
В egun.de излизат много, за по 200-300 евра. Но Габко не искат да я докарат а по обикновенна поща не знам какво ще излезе.
 

donevo

Новодошъл
Здравейте!
Днес се яви нов проблем- счупи се лоста за зареждане. Счупването е в основата на рамото през което преминава нита. Някакви идеи от къде да се намери ново или как може да се преправи?
 
Последна промяна:

bate ra

Потребител
Здравей , колега. По възможност прилагай по някоя снимка - ще ни елиминираш някои хипотези и догадки. На моя Хайнел 311 поради слагане на доста по силна пружина ми се счупи оста на въпросния лост. Мисля че е лесно решим твоя проблем , трябва да се види поне на снимка. Поздрави.
 

Hidden

Редовен Потребител
Здравейте. И аз се сдобих с мечтаната пушка - Хайнел 312. През пушката минаха 20-30 чашки, след което изведнъж мощността спадна - докато в началото цяла чашка влизаше в дъска, онзи ден чашките взеха да отскачат от мишената, като оставяха 2-3 мм дълбока следа в дървото. Реших да разглобя пушката, за да видя какво е състоянието вътре. Прилагам снимки.

IMAG0893_BURST001.jpg IMAG0895.jpg IMAG0896.jpg IMAG0897.jpg IMAG0898.jpg IMAG0899.jpg IMAG0900.jpg IMAG0901.jpg IMAG0902.jpg IMAG0903.jpg IMAG0904.jpg IMAG0906.jpg
Основното което открих вътре в пушката беше СМАЗКА. Черна и гъста. И много при това. Вижда се на първите две снимки - снимал съм пружината и цилиндъра, които са до мястото за поставяне на чашки и служат за намаляване на отката. Нормално ли е това количество смазка?
На следващите три снимки съм снимал цилиндъра, в който влиза буталото. На снимка номер 3 се виждат браздите, оставени от движението му. Отпред на цилиндъра (сн. 4) пак има нараняване. Там отпред намерих и пресована чашка.
На сн. 6-8 съм снимал буталото с кожения маншет, а на последните четири снимки е самият кожен маншет, който свалих съвсем лесно. Как ви изглежда маншетът? При движение на цилиндъра се създава налягане, за секунда-две, а при обратно движение вакуум пак за същото време.
Отделно за самата пушка - определено съм впечатлен от възможностите й. Благодаря още веднъж на колегите, които ми дадоха съвети за избора й и благодаря предварително на колегите, които ще ме посъветват как да върна пушката в оптимално състояние. Поздрави.
 

Ivory

Потребител
В някай обяви за въздушни пушки може да се срещне обяснение че пушката е редовно смазвана,а в този случай може да се каже редовно гресирана.;)
 

Alucard

Редовен Потребител
ФТКС
Избърши всичката тая смрад и почисти до сухо.Не съм запознат с устройството на този Хайнел,ама като гледам е с централно зацепване и този цилиндър е (снимка н4) е по-важно вътре да не е надран където се движи буталото с маншета.Ако намериш друг маншет да не е гьонен мисля,че ще е по-добре,защото ще можеш да забършеш всичко от цилиндъра и няма да ти се получава дизел.
Успех.
 

donevo

Новодошъл
Това е счупеният лост. Някаква идея?
 

Attachments

  • WIN_20170304_201015.JPG
    WIN_20170304_201015.JPG
    106 KB · Прегледи: 127
  • WIN_20170304_201015.JPG
    WIN_20170304_201015.JPG
    106 KB · Прегледи: 119

bate ra

Потребител
Ако не го намериш като резервна част , отиваш с лоста на майстор. По същият размер да ти го изработи.
 

donevo

Новодошъл
Аз вече съм писал веднъж на и-меѝла на сайта, който е публикувал pallet. За жалост нямам отговор все още, а оттогава минаха два месеца. Верно, че беше на английски, ама за жалост не шпрехен германски. Може ли някой да сподели, как става поръчката, пращат ли до БГ и може ли да се плати чрез PayPal?
 

Sabin

Потребител
Ми .... стреля си Хайнелчето! С неговите си мерни прибори.
На 10м, 10 изтрела, прав без упора със съчмите от снимката.
И едно питане. Какъв е правилния начин за смазване на маншета?
 

Attachments

  • IMG_0734.JPG
    IMG_0734.JPG
    232.8 KB · Прегледи: 124
  • IMG_0735.JPG
    IMG_0735.JPG
    391.2 KB · Прегледи: 115
Последна промяна:

pellet

Редовен Потребител
Маншет, не маншон ;) Маншон е друго :)

Хубава група, браво!

Маншета ти кожен ли е или някакъв синтетичен?
 

Sabin

Потребител
Разбира се, че е маншет! Говорех преди да пиша с колега, който щеше да сменя маншона на карето на автомобила си ;-)
Честно казано не знам какъв е, т.е. не съм я отварял. Човека от който я взех каза, че е нов и е кожен.
 

pellet

Редовен Потребител
:) В такъв случай, следваш това, което е написъл колегата "цилиндъра" по-горе. С мое допълнение, че и с автомобилно моторно масло става. Ситуациите ти са две:

- ако пушката е сглобена и няма да я отваряш - капваш 3-4 капки през трансфер-порта. Раздвижваш с лоста за зареждане напред-назад 10-тина пъти, слагаш съчма, стреляш веднъж и я оставяш да пренощува без да стреляш повече. На сутринта е готова.

- при профилактика и разглобяване - намазваш, може и по-обилно маншета. След 15тина минути го изцеждаш отъркалвайки му периферията по сух парцал. Сглобяваш, пренощува, и на сутринта стреляш.

И при двата варианта ще имаш леко пропушване първите 20тина изстрела, което не е проблем. Проблем е ако дизелира с детонация.

Разбира се, това е валидно само и единствено за кожен маншет.
 
Последна промяна:

Sabin

Потребител
Благодаря за обяснението.
Не видях отговора и май прекалих с масълцето ;-(
А какъв е проблема ако се получи детонация? Предполагам, че ще се отрази негативно на маншета. И как да се избегне това?
За разлика от огнестрелното ВО ми е малко мъгляво от към обслужване.
 
Нагоре