Майсторе, три пъти го режа и все късо идва!
Преде да почне да се реже, първо се гледа, после се мери, после се смята и чак тогава - рязане, пилене, заваряване ....и други забавления.
1. Опитай пак да заредиш пушката, като гледаш куката/зъбчето/ръба дали само СТИГА или ПОДМИНАВА зъбчето на спусъка. Ако само стига - прецени колко още трябва за да го подмине. Примерно: 0.5мм, 1мм, 2мм 3мм или повече. Ако подминава - пак виж с колко. Ако подминава и не зацепва - пружината на зъбчето е откачена, счупена или заяжда някъде. Тогава трябва да се извади и прегледа самия спусков механизъм
2. Разглоби пушката и извади пружината. Сложи я да старата и виж коя е по дълга. Премери дебелината на тела с шублер и преброй, ама точно броя на витките. Направи това и с другата пружина. После вадиш калкулатора и почваш да смяташ броя на витките по дебелината на тела. Примерно: 26 витки и половина по 3.6 мм прави 95.4 мм. Това е общата дължина на пружината в максимално свито положение. Повтаряш това и с другата пружина. Виждаш колко е разликата. Може би новата ще е малко по-дълга.
3. Ако при огледа по т.1 си забелязал че на куката не и достига примерно 1мм, а всичко останало е наред, тогава теоретично трябва да скъсиш новата пружина с толкова. Но понеже никога не се препоръчва пружината да се сгъва до "откат", тогава я скъси да стане колкото старата. Ако старата е по-къса с 4-5 мм, може да скъсиш новата само с 2 мм.
3. Рязането на пружина не е проста работа. Иска инструменти и познания. Ако разликата, която не достига за зацепи зъбчето на спусъка е до 2мм, тогава смени шайбата с друга - вместо 3мм, намери 1 мм и всичко ще е наред.
4. Ако при огледа по т.1 се окаже че куката подминава, но зъбчето не зацепва, тогава търси причината в спусковия механизъм, не пипай пружината.