СПОРТ!

Niki

Редовен Потребител
А Шумахер,Сена какви бяха?Там няма място за сантименти ?Това е биткаджия.Моят голям фаворит беше Хуан Пабло Монтоя.жалко ,чие попадна в отбори ,който бяха далече от апогея си,и въпреки всичко натъркваше егото на Шумахер.Ами какво да кажем за Фетел,какво правеше години наред с един голям спортсмен като Уебър???????2
 

sts1969

Редовен Потребител
От както направиха Хамилтън за първи път св. шампион (всеки помни този фарс) аз спрях да гледам F1 :wall:
 

Niki

Редовен Потребител
И аз предпочитам Индикар,няма такава разлика в колите,различни трасета/овали,писти,улици,летища/много по зрелищни състезания.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Когато отворят Ф1 да бъде състезание между пилоти, тогава може да се говори кой е по-по и т.н.
С еднакви шасита и двг - там е истината.
Иначе е състезание между конструктори. Последните 10-на години който успее да надхитри ФИА, доминира почти цял сезон и вади шампион. Кат се усетят, сменят правилата, техниката, ама отново някой е по-напред от другите с "намирането на вратички" и пак старата песен.
 

Niki

Редовен Потребител
Еми нали и аз това казвам,Индикар шаситата са еднакви,има май в момента само два доставчика на двигатели/Шевролет и Тойота/Няма такива гигантски бюджети ,като във Ф1.Атмосферата в отборите е много по различна .Ф1 през годините постоянно смяна на правила-махнаха зареждането с гориво,преди години махнаха сликовете,после ги върнаха.Двигатели от 12цилиндъра постоянно ги намаляха,накрая ще станат 3цилиндрови.........
 

Dominus

Редовен Потребител
Хамилтън заслужено си стана шампион. И пак ще стане.
Съвсем друг е въпроса в какво е превърната съвременната формула 1, но за там вина има дъртия.
 

Niki

Редовен Потребител
Доминиус е напълно обективен.Във формулата няма истинско състезание или по точно има само вътре в отборите.През годините доминираше само един отбор,другите бяха притурка.Сега Мерцедес,преди Ред Бул,Макларън,Ферари,Уилямс,Макларън и т.н.не си спомням в една календарна година да е имало поне два различни отбори в здрава битка!
 

qtex

Потребител
Аз пък не съгласен, че Ф1 е загубила чара си. Предните години Алонсо в поне 2 сезона конкурираше сериозно Фетел и малко късмет не му достигна. Във формулата винаги е имало значение техническото развитие и кой ще намери вратичката в правилата. Да не би в ерата на Колин Чапман и Лотус да е било по-различно? И Нюи е правил шампионски коли във всеки отбор, в който е бил.
Пробвах на скоро да гледам Индикар, но нещо не ми хареса. Не знам, не ме грабна. По-натруфено е, точно в американски стил. Постоянни реклами, 1 млн. репортери снимат от тук-от там и както ги гледаш изведнъж ти сменят състезанието с някаква картина от бокса, където някой дава интервю. Сигурно пак ще пробвам някога, но за сега си харесвам F1 и то много. Баща ми винаги е я гледал и аз покрай него прихванах, но за отборите не се разбрахме. :D
Иначе Хамилтън с цялата му помпозност и лигавщини извън пистата ми стана крайно антипатичен, а и с глупостите, когато имаха закачка с Маса дето се опит да играе картата с расизма. Сега още една година ще ме тормозят коментаторите, които предния път не пропускаха преди името да му слагат и титлата "световен шампион" и то на всяко споменаване. Все едно други не са ставали световни шампиони. Иначе на пистата е добър, това няма как да го отрека, и колата и двигателя на Мерцедес бяха уникални тази година. Очакваше се някой да доминира по такъв начин след промяната в правилника относно задвижващата система. Тази титла си я заслужи, за разлика от предишната, която беше подарък от Тимо Глок.
Респект за Розберг, че остана докрая, но за сега не показа да има нервите да стане шампион. Цял сезон допускаше грешки като го натисне Хамилтън. Стисках му палци, но за жалост не се получи.

Дано master-plan-а на Ферари проработи и да вземат малко да се съвземат от тази дупка, където я набараха. Жалко, че смениха Алонсо. Такова желание имаше да кара и да спечели с този отбор, но за жалост не се получи. Такива резултатите постигаше с видимо по-слаба кола и, според мен, си остава най-добрият пилот във Ф1 в днешно време.
Forza Ferrari! :winner:
 

Dominus

Редовен Потребител
Не разбирам, защо като се заговори за Ф1 и всичко се обръща в коментар на нечий характер. В крайна сметка всички са пилоти и трябва да показват умения на пистата. Да водят борба, а не да се возят. От там нататък всичко може да бъде интерпретирано от всеки по различен начин и мен това не ме интересува.
 

mdinkov

Редовен Потребител
От 23 г. гледам Ф 1 и от тогава до сега има двама шампиона , Едриан Нюи и Рос Браун имало е инерционни изключения но те са да потвърдят правилото . последните няколко години я гледам с половин око и я слушам с половин ухо , правилата или по-точно Догмите на ФИА ,СПОРЕД МЕН унищожават спорта . А за наще коментатори съм просто безмълвен , за цял сезон не научиха името на Рикиардо .
А хамилтън него харесвам и това си е ,далеч по приятно щеше да е за мен шампион да беше станал примерно Ботас или Рикиардо .. е това щеше да е направо 10+ .
 

Niki

Редовен Потребител
От близо 40г следя Ф1/казвам следя,от по малко гледам,преди много год.БТ не излъчвашеФ1/така ,че е от преди времето на Нюи и Браун.Моето мнение ,че щом толкова често се правят промени в правилата на един спорт нещо куца и то дълбоко!!!Що не се променят правилата в тениса,футбола,баскетбола и т.н.И все още не ми казахте ,защо не харесвате Хамилтън/щото е мелез,щото оправя Шерцингер,щото има самолет и пачка или нещо друго??Аз не харесвам ,че носи обеци и не понасям всички полупедераски и полупапуаски символи ,но не може да му се отрече ,че е много добър автомобилен състезател
 

qtex

Потребител
Правилата се променят, за да се изменя и спорта. За разлика от футбола/волейба и др. посочени моторспортът и в частност Formula 1 от край време е място, където новото се развива, тества и подобравя, за да може да се вложи в серииното производство - активни окачвания, тракшън-контрол, ABS и подобни - всички са били част от Ф1. Както и с двигателите - мислите ли, че Мерцедес имат желание и нужда да пренатягат 12 или 8 цилиндрови хали, които нямат насмукване на гориво. Цените на петрола и горивата промениха пазара (американските производилите на практика бяха във фалит). Хората искат икономични коли, а Мерцедес и останалите (май само Ферари не ги бъркаше особено, въпреки че и FIAT биха били заинтересовани от модерен малък двигател) нееднозначно заявиха, че ще преосмислят участието си ако се запазят за още години V8, а не се насочи спорта към нещо, което има трябва за сериините модели. Хонда само заради това се върна в спорта. Подобни решения не се вземат само от FIA като някакви феодални старци, които се чудят каква глупост да измислят. Участват и отборите, участва и Бърни и т.н.
Правилата в Шампионата за издръжливост при класа на прототипите също се сменят доста често, поради гореописаните причини - тестване на прогреса и евентуалното му влагане в производството.
F1, WEC, MotoGP и WRC според мен са високите класове и шампионати, които помагат на индрустрията.

Отново за Хамилтън - на предния пост го написах - не го харесвам като публична личност, като държание извън пистата. Не харесах как го направиха шампион изкуствено първия път - фарс в последния завой, о драма, о чудо. Иначе карането и да искам не мога да му го отнема. Трудил се е, тренирал е и в залата и в колата и къде ли не, за да достигне до тук. Както всеки друг пилот във Ф1.
Аз поне не мога да харесвам всички. Не обичах и Монтоя, за малкото което си спомням от него. От сегашните - КРАШтор Малдонадо ми е също антипатичен, даже бих казал, че е олигофрена на сегашното поколение от пилоти. Тъп, за нищо не става и така и не си научи габаритите на колата.

Скоро ще почнат тестовете и ще завали информация за следващата година - слухове, спекулации... може да не затваряме темата и да си чешем езиците от сега до средата на март.2015.:)
 
Последна промяна:

Niki

Редовен Потребител
1998г бях на пистата ,,Карлос Паче,, в Сао Пауло когато Хамилтън стана за първи път шампион.Никой не говореше ,че Хамилтън е станал шампион по вторият начин.ние българите по конспирациите нямаме равни,а сме и много предубедени.Тия шпикерите ,що наричат пистата ,,Интерлагос,,квартала се нарича така,а пистата е ,,Карлос Паче,,Сега за Мони/Монтоя/Джетикс ,не знам колко си спомняш Монтоя/запознахме се с теб,бая млад си/но Монти беше голямо явление във Ф1 .Единствения ,който се опря на Шуми ,когато Ферари беше тотален доминант във Ф1.Караше на ръба ,не се плашеше от нищо,вторият Сена ,който не цепеше басма на босове е други,а не като сегашните маронетки -състезатели.Още е негов рекорда на ,,Монца,,виж му изпреварването в Бразилия на Шумахер от външната страна на завоя и ще добиеш малка представа за него.За съжаление той попадна в Уйлямс и по късно в Макларън ,но тяхното ниво беше ,като сегашното на Ферари.Много големи пилоти преди него ,а и след него няма да станат шампиони поради ред обстоятелства...
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
@Niki

Аз Монтоя го помня, ама това "единствения, който се опря на Шумахер" ме разсмя малко. Мика Хакинен да помниш? А да помниш, че примерно самия Шумахер казваше едни неща, когато Мика напусна Ф1?А да помниш как Михаел поздрави Мика с "победата" май беше в Щатите, когато на финландеца буквално километър преди финала водеше и му гръмна мотора? А двойното изпреварване на същия русоляв пилот, което ще остане завинаги в шедьоврите от Ф1? и т.н. и т.н.
 

Niki

Редовен Потребител
Да,Фатален така е за Хакинен,но това става доста след като първо Монтоя се спречкваше с Шумахер.Тогава Хакинен стана два пъти шампион,но Монти вече го нямаше във Ф1.Беше свършила доминацията на Ферари.
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Да,Фатален така е за Хакинен,но това става доста след като първо Монтоя се спречкваше с Шумахер.Тогава Хакинен стана два пъти шампион,но Монти вече го нямаше във Ф1.Беше свършила доминацията на Ферари.


Ники, бъркаш се много в писанията си! Когато Монтоя стъпи на пистата, Мика се оттегляше от Ф1 и вече беше двукратен Световен шампион! Няма да навлизам в подробности, защо не стана и трикратен, но това е друга тема. Само ще спомена, че абревиатурата FIA придоби друго значение и то съвсем реално - Ferrari International Association.

Иначе Монтоя като се сетя, леко ми напомняше като поведение на Кубрат срещу Кличко, но с тази разлика, че Монтоя си го можеше на моменти.
 

Niki

Редовен Потребител
Фатален,може би е така по хронология,не споря за годините.Ще го кажа в по синтезиран вид.Харесвам пилотите ,които ще обърнат асфалта,не правят дребни сметки,да хванат една или две точки повече.За това историята ще помни такива като Хамилтън,Шумахер,Сена,а аз лично и Монтоя.Никой след време няма да си спомня за Баричело,Култард,Трули и т.н.
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Ники, аз лично ще помня най-мното Менсъл. Такъв пилот не е имало и повече никога няма да има в историята на Ф1! Тока поне аз мисля. Не помня вече годината, но това което направи за пореден път в състезание беше следното: оставаха 10-ина обиколки на Монте Карло. Водеше по спомен с около 40 секунди пред 2-рия, което за всеки разбиращ и интересуващ се от Ф1 е ясно, какъв би бил изхода от състезанието и то особено в Монте Карло. Е, човечеца не се спря и направи още май 3-4 най-добри времена! Това никой и никога не е правил май във Ф1 при "ГАРАНТИРАНО" 1-во място в състезанието и едва ли някога ще видим подобно каране!!!
 

Niki

Редовен Потребител
Да,да -казваха му Британският лъв.Също много го харесвах,това беше негов коронен номер,правеше най добри времена във последните обиколки.Синоним на джентълмен и феърплей.От онзи период колите най ми харесваха ,като визия.Предният спойлер ниско до асфалта,сликове,и реклами на цигари/аз съм непушач/но колите изглеждаха много красиви с тия логота.Ротманс,Малборо,Джон Плейър Спешъл,Житан.........Абе,романтика....ама май тя изчезна от всички сфери на живота.
 
Нагоре