Здравей, колега!
Да започнем отзад напред. Това, което са ти дали в магазина, а именно гой 54 е оръжейна консервационна смазка. Това не е смазка за обработване на вътрешни детайли на пневматичното оръжие. Това е смазка, която се използва за повърхностно смазване на отделните компоненти на въздушната пушка, като цев, корпус (цилиндър), ригел (зареждащ лост) и всички други стоманени оксидирани детайли, които са изложени на атмосферни въздействия. Тази смазка можеш да ползваш, ако не стреляш с оръжието си в продължение на месеци.
За нашите цели, а именно движещите се детайли на пружинната пушка са подходящи графитосъдържащите смазки или тефлоново-силиконовите спрейове. Съветът ми е следния: изчисти маншета от греста, като в последствие с дълга пръчка, върху която можеш да намотаеш еднократни кърпички за нос, напоени с ВД 40 изчисти внимателно цилиндъра от вътрешната страна до пълно отстраняване на греста. След това вкарай буталото в почистения участък като оставиш опашната му част да стърчи извън корпуса на пушката. Тази опашна част я смажи с графитна грес и чак тогава вкарай цялото бутало да опре в челото на цилиндъра. Пружината, ако е телена разбира се я смажи със същата грес, но смазвай тънко и не прекалявай с дебелината на образувалият се повърхностен мазен слой. Обработената по този начин пружинно-бутална група ще ти служи дълго и безотказно. По-важното при тези пушки е смазването на буталото, защото не са редки случаите, когато неподдържана и несмазвана пушка е предизвикала главоболия на собственика включително и на мен. В темата за Норика съм публикувал снимки на именно такава пушка, чието бутало е задрало във вътрешната горна част откъм страната на оптиката по време на зареждане, което естествено е довело до неговото блокиране и невъзможност пушката да бъде заредена. По начинът, който съм описал естествено ще се получат няколко дизелиращи изстрела, но те не са фатални. Ако пък искаш да използваш ефекта на дизела, защото има и такива иднивиди, желателно е да замениш пластмасовия маншет с дебелостенен изработен от гьон. Той позволява обилно смазване посредством, което поддържа дълго време ефекта на дизела. При този маншет няма опасност от прегаряне, тъй като той предварително е "изпечен" по време на пресоването на доста висока температура. Аз лично съм правил такива маншети и съм използвал ефекта на дизела със свръхтежки проектили в калибър 5,5, но това вече е друга тема.
Поздрави!