ПОМПИ, БУТИЛКИ, КОНЕКТОРИ, МАРКУЧИ, РЕЗЕРВОАРИ, КОМПРЕСОРИ, МАНОМЕТРИ - как, откъде и всичко за високо налягане.

dberov

Редовен Потребител
Пропускате една думичка от поста ми, която обръща посоката.
Писах Ако си моднете китаеца да пълни за 1 минута......etc.
 

roskokn

Потребител
Писах Ако си моднете китаеца да пълни за 1 минута......etc.
Няма да е добре,даже бих казал че ще е опасно.Но.....от друга страна водолазните бутилки които се пълнят от професионални мощни компресори които ги пълнят за 3-4мин в продължение на десетилетия как оцеляват.
 

dberov

Редовен Потребител
Няма да е добре,даже бих казал че ще е опасно.Но.....от друга страна водолазните бутилки които се пълнят от професионални мощни компресори които ги пълнят за 3-4мин в продължение на десетилетия как оцеляват.
Дали са останали читави или не...Затова се изискваше на 10 години да минават водна проба, сега ако не се лъжа вече на 5 години срока и въпреки че за тия години поне от форуна не съм чул някой да е пострадал от бутилка, според мен е добре човек да си направи водната проба че тя белята веднъж става.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Четете теория, момчетааа.
Учете формулите и ще ви се изяснят доста неща.
Та вижте формулата за дебита и кажете кое как ще промените, за да го увеличите?
Защото при работта на компресорчето максималното работно налягане ви е ограничено, входящия двбит също, оборотите на мотора също. Е от де ша са пръкне това по-бързо зареждане???
Ами остава само от кпд-то на компресорчето.
С накои подобрения го вдитате в известна степен, ама не може да надскочите проектния му теоретичен дебит.
 

roskokn

Потребител
Е от де ша са пръкне това по-бързо зареждане???
От това че във втора степен ще постъпва охладен,следователно по плътен,демек повече количество въздух което ще бъде компресирано към бутилката за един работен такт..За същия ефект се поставят кулерите на турбо двигателите.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Е аз кво казах? Дигаш му кпд-то - демек подобряваш работата му.
Ама това са термодинамичните процеси в него самия. Демек от кекав, го правиш малко по-читав.
Ама няма как да надскочиш теоретичния му дебит, без да променяш работен обем, обороти, степени на сгъстяване.
Защото дебита на изхода не ти е 100% от дебита на входа. Примерно при 1000 л/мин входящ дебит, може изходящия да ти е само 600-700 л/м.
Като пооправиш кпд-то може и до 85% да стигнеш. Но при буталните това е горе-долу реалният макс.
И като си сметнеш колко литра въздух ти трябват да нагъчиш в бутилката(при 300 бара примерно и 25 градуса), и знаейки теоретичния максимален дебит на компресора, лесно ще сметнеш и минималното теоретично време.
Да го обясня простичко:
Има кладенец, кофа и бъчва на 30 м от кладенеца примерно.
За колко време ще напълниш бъчеата? Еми зависи колко бързо ще вървиш насам натам. Като бързаш повече, разливаш повече от кофата, повече курсове, повече загряваш и се уморяваш и ето ти дълго време. Вървиш бавно, люшкаш леко кофата, повечко донасяш и сипваш ама пак става бавноооо.
Е къде е проблема - еми в кофата. С 5литрова няма как да носиш 6 литра. Няма как да носиш повече от колкото събира.......
 
Последна промяна:

Laferrari63

Редовен Потребител
Тоест с 2 думи, повишаването на КПД-то на компресора може да доведе само до нещо положително и няма негативи в него, ако бутилката не загрява, нали така?
 

roskokn

Потребител
Демек от кекав, го правиш малко по-читав.
Ама няма как да надскочиш теоретичния му дебит, без да променяш работен обем, обороти, степени на сгъстяване.
Точно така,ама то от кекав дебит към нормален пак си е вдигане....или по скоро оправяне на дебита.
 

De_Marco

Редовен Потребител
Имам един въпрос, някой пробвал ли е да си прави сам водна проба на цилиндъра на пушката, пълнейки го с вода и допълвайки го с помпа? Имам правени манипулации по клапанното тяло и на едно място стената е изстънена до 2,25мм, което леко ме притеснява. На този принцип ли правят водните проби на бутилките, защото не съм запознат?
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
Така се прави,ама не се тества дали ще се разруши,а се следи за деформации. Допускат се някакви ама те задължително са еластични. Колко деформация е допустима си нямам идея. И естествено всичко е обвързано с вида на материала. Тестовото налягане е с 50% над работното.
 

De_Marco

Редовен Потребител
Да, благодаря. Доколкото съм виждал, еластични деформации в рамките на 5-10 стотни от милиметъра при 35 милиметрови цилиндри са допустими, та в случая не би трябвало да засека никакви, ако всичко е наред.
 

De_Marco

Редовен Потребител
Всичко мина безпроблемно, тествах обаче само до 260атм. при работно 200, защото се притеснявах за самият цилиндър. Нямаше деформации в размера, не се промени от 18,7мм. Последва разглобяване за подсушаване и смазване със силиконова смазка за превенция от ръжда.
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
За най-лесно подсушаване го напълни с вряла вода,като се загрее цилиндъра изсипи водата. Останалата влага се изпарява бързо. После,за всеки случай,можеш да изплакнеш със спирт.
 

niki 67

Потребител
От това че във втора степен ще постъпва охладен,следователно по плътен,демек повече количество въздух което ще бъде компресирано към бутилката за един работен такт..За същия ефект се поставят кулерите на турбо двигателите.
Сравнението за кулерите на автомобилите и охлаждането на въздуха преди втората степен е малко неточно според мен. Турбината нагнетява въздух с някакъв постоянен и непрекъснат дебит, който е горщ и запълва строго определен обем в цилиндъра на двигателя. Съответно за да има повече кислород за горенето, въздуха трябва да се охлади, по студен повече въздух за еденица обем. Как стоят нещата при компресора обаче, междинен охладител на въздуха между първа и втора степен ще донесе полза единствено за по малкото топлинно натоварване на втората степен. Няма как според мен, това да увеличи дебита, защото във втората степен постъпва порция въздух от първата степен, която също е строго определена от обема на цилиндъра на първата степен. За да се увеличи КПД-то трябва да се мисли за увеличаване на поцията въздух подавана от първата към втората степен. Или както каза колегата Пеко, 6 литра кофа трябва...
PS: Иде ми на ум, ако нищо не се бара по самия компресор, да се охлади колкото може постъпващия в първата степен въздух. Примерно да се свие серпентина, тръба и в кофа с вода и лед, ще засмуква и нагнетява по студен, по плътен, съответно повече въздух.
 
Последна промяна:

hunter_78

Редовен Потребител
Ето как го е направил някой,попаднах на снимката в алито докато ровех за малък радиатор...
 

Attachments

  • Screenshot_2023-04-15-22-31-51-534_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    Screenshot_2023-04-15-22-31-51-534_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    69.2 KB · Прегледи: 116

Kameno Karp

Редовен Потребител
По-назад в темата сте писали,че гайките за тръбичката между степените е 12х1,5. Интересно но моите са 12х1,25 и такива гайки никъде не открих. Та ще режа оригиналната тръбичка да ползвам оригиналните гайки.
 

dberov

Редовен Потребител
Китайска работа.
Преди време не помня какво бях купил, но добре помня как отараших всички магазини да търся торкс 35 че и с отвор в основата, щото китаеца бе навил болтове с такива глави, та се наложи да купувам цял комплект и то от чужбина понеже в нашите стандартни комплекти тоя трокс го няма и отделно дръжка около 20 кинта за да мога да развия няколко болта без да им повредя главите.
 
Последна промяна:
Нагоре