Моят автомобил.

A

Anonymous

Гост
angelmr написа:
...
Това със стимулите е много просто. Обявява се една 5%-на отстъпка върху годишната ГО за коли с монтирани дневни светлини и готово. Отстъпката се покрива от застрахователя, а не от бюджета защото нали уж намалявали вероятността от катастрофа, следователно намаляват и даваните от застрахователя обезщетения? Ако това не е така и застрахователите откажат да правят такава отстъпка защото не откриват понижение на риска, за къв чеп ще караме със светлини??? Ние в 21-ви век ли живеем или в средновековието когато е нямало критерии за нищо и кой каквото му хрумне това се приема? Сега си имаме цели институции на които се плаща да изследват риска и да правят достоверни оценки въз основа на които да се вземат решения. Защо трябва въобще да се занимаваме с фаровете, след като те имат съвсем друго предназначение? Защо трябва въобще да се стига до глоби, след като е наличен позитивния механизъм със стимулите? Че с 5% отстъпка от ГО на втората година ще си на плюс ако си сложиш дневни светлини. Кой ще откаже да си ги сложи в такъв случай особено ако я има и вероятността за понижение на инцидентите?
Съгласен съм с Ангел тук - много по-добра идея от шоколадовите бонбони.

Само дето, застрахователните фирми са частни и държавата не може да им се бърка толкова, колкото на нас - негърчетата - спускат ни закон и се строяваме.
 

angelmr

Редовен Потребител
Сивия написа:
angelmr написа:
...
Това със стимулите е много просто. Обявява се една 5%-на отстъпка върху годишната ГО за коли с монтирани дневни светлини и готово. Отстъпката се покрива от застрахователя, а не от бюджета защото нали уж намалявали вероятността от катастрофа, следователно намаляват и даваните от застрахователя обезщетения? Ако това не е така и застрахователите откажат да правят такава отстъпка защото не откриват понижение на риска, за къв чеп ще караме със светлини??? Ние в 21-ви век ли живеем или в средновековието когато е нямало критерии за нищо и кой каквото му хрумне това се приема? Сега си имаме цели институции на които се плаща да изследват риска и да правят достоверни оценки въз основа на които да се вземат решения. Защо трябва въобще да се занимаваме с фаровете, след като те имат съвсем друго предназначение? Защо трябва въобще да се стига до глоби, след като е наличен позитивния механизъм със стимулите? Че с 5% отстъпка от ГО на втората година ще си на плюс ако си сложиш дневни светлини. Кой ще откаже да си ги сложи в такъв случай особено ако я има и вероятността за понижение на инцидентите?
Съгласен съм с Ангел тук - много по-добра идея от шоколадовите бонбони.

Само дето, застрахователните фирми са частни и държавата не може да им се бърка толкова, колкото на нас - негърчетата - спускат ни закон и се строяваме.

Нали същото казвам. :) Като стане дума за показни акции ще се изпотрепят да правят съвместни кампании със частните фирми. Но като стане дума за реална мярка, хоп по-лесно е да се появи рестриктивния закон.
 

st_beer

Редовен Потребител
angelmr написа:
Но мен повече ме интересуват светодиодните модули и оптималните места за монтиране..........функцията на дневните светлини е да са контрастни габарити които се виждат от далеч. Те трябва да са максимално изнесени навън. На мен много ми харесаха два варианта но и двата бяха фабрични. На едната бяха монтирани вътре в мигачите, а на другата бяха изнесени в периферията на бронята. Трябва да огледам моя форд за някоя по-оптимална конфигурация.
Няма значение на нас какво ни харесва и къде искаме да са сложени модулите наречени дневни светлини. Има си изисквания как,къде и на какво разстояние едни от други трябва да бъдат и т.н . Много е важно какъв модул ще се купи за да важи пред КАТ трябва да има сертификат с нужните инициали по него. Така че колеги внимавайте какво си купувате да не останете набутани в крайна сметка. Ето и изискванията за тези които не ги знаят и не са ги чели:
Светлините за движение през деня трябва да съответстват на изискванията на Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН), като на тях трябва да има съответната маркировка, предвидена в правилото.
Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН.”

В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела.

В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е сертифициран като „фар за движение през деня” или дневни светлини. На видимо след монтажа място трябва да има буквата „Е”, оградена с кръг. След буквата „Е” следва кодът държавата от Европейския съюз, която е сертифицирала продукта и обозначението за дневни светлини „RL”. В близост до знака „Е” трябва да е изписан и номерът на сертификата.

В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм. Площта на светещата повърхност не трябва да е по-малка от 40 кв.см.
 
A

Anonymous

Гост
Обявява се една 5%-на отстъпка върху годишната ГО за коли с монтирани дневни светлини и готово. Отстъпката се покрива от застрахователя, а не от бюджета защото нали уж намалявали вероятността от катастрофа, следователно намаляват и даваните от застрахователя обезщетения?
Да бе. И как лобито на застрахователите ще го позволи? През годините доста закони бяха приети, за да им се гарантира по-висока печалба. А това (дори да беше възможно, както Сивия посочи, това са частни фирми) би им бръкнало в джоба... Няма как да стане.

Сега нещо практично.
......
Лесен и евтин начин как сам да си зачистиш фаровете без да ги подменяш.
http://www.youtube.com/watch?v=2lZ96BXo ... _embedded#!

и този си заслужава да се види.
Изправяне на подбито място със сешоар и сгъстен въздух за чистене на компютри.
http://www.youtube.com/watch?v=ILVWPzO_ ... re=related
Полирал съм пластмаса и плексиглас с паста за зъби. Получава се. Но нито е толкова лесно, нито толкова бързо, колкото ни го показват.

При изправянето на подбитото ни заблуждават. Не знам дали е умишлено, или човекът пуснал клипа не е същия, който поправя подбитото място, но това не е сгъстен въздух за почистване на компютри. Това е втечнен въглероден двуокис. Който не вярва, да изгледа клипа по-внимателно - виждат се снежинките сух лед, които се получават при рязкото освобождаване на СО2, а мястото видимо е скрежасало след спрея.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Относно разположението на светлините за които каза st_beer слагам картинка за по нагледно ;)
Колеги няма смисъл да се нападате (ме) едни други не се ядосвайте смисъл няма пък и закона гласуван- иначе всичко цъфнало та вързало в наща мила родина та фаровете ще ни оправят и спасяват, щото останалото ни е ОК ;)
 

Attachments

  • farove.jpg
    farove.jpg
    139.6 KB · Прегледи: 29

prinz Eugen

Потребител
Прибирам се от работа-половината автомобили с фарове,половината без ???....уж по вчерашни данни щеше да влезе в сила(законът,и съответно фаровете)в петък,той вече действал :crazy:...лудница
От петък шофираме само на фарове

Глоба от 50 лв. ще грози всеки шофьор от петък, 10 август, който забрави да включи фаровете си и през деня.
 

angelmr

Редовен Потребител
soundmax написа:
Относно разположението на светлините за които каза st_beer слагам картинка за по нагледно ;)
Колеги няма смисъл да се нападате (ме) едни други не се ядосвайте смисъл няма пък и закона гласуван- иначе всичко цъфнало та вързало в наща мила родина та фаровете ще ни оправят и спасяват, щото останалото ни е ОК ;)


Описаните по-горе изисквания не знам от къде са, но поне две от колите които наблюдавах днес бяха с доста по-различни дневни светлини. Фабрично монтирани! А светлините които виждаме по-горе на картинката в известен смисъл са предпоставка за инциденти сами по себе си. Ако въобще трябва да има дневни светлини, те не трябва да са просто едни светлини а да имат някаква функция. Наблюдението на кола на пътя не е едно "тука има тука нема". При наблюдение на кола на пътя е нужно да получиш някаква информация от това наблюдение. Идеята на дневните светлини е да се увеличи дистанцията от която ще получиш информация. Ако имаме просто едни светлини при един нормален не прекалено ярък слънчев ден (летните дни ги изключваме понеже там отблясъка обезсмисля всички по-нататъшни разсъждения), наличието на тези светлини на практика ще намали дистанцията от която шофьора ще забележи неосветените габарити на колата! Следователно ще се намали дистанцията от която ти като шофьор ще можеш да прецениш колко далеч е колата отсреща и с каква скорост се движи. Единствената логика която осмисля наличието на дневни светлини е монтирането на ярки контрастни габарити, които да са видими от голяма дистанция, но да са достатъчно малки и слаби за да не заслепяват. Такива видях поне две днес.
 

st_beer

Редовен Потребител
Ползвах снимка от линка даден от колегата barbaron и посочих с червена стрелка за кои маркировки ще следят КАТ на такива монтирани дневни светлини.Информацията ми беше казана от човек който работи в тая система.
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
angelmr написа:
Това със стимулите е много просто. Обявява се една 5%-на отстъпка върху годишната ГО за коли с монтирани дневни светлини и готово. Отстъпката се покрива от застрахователя, а не от бюджета защото нали уж намалявали вероятността от катастрофа, следователно намаляват и даваните от застрахователя обезщетения? Ако това не е така и застрахователите откажат да правят такава отстъпка защото не откриват понижение на риска, за къв чеп ще караме със светлини??? Ние в 21-ви век ли живеем или в средновековието когато е нямало критерии за нищо и кой каквото му хрумне това се приема? Сега си имаме цели институции на които се плаща да изследват риска и да правят достоверни оценки въз основа на които да се вземат решения. Защо трябва въобще да се занимаваме с фаровете, след като те имат съвсем друго предназначение? Защо трябва въобще да се стига до глоби, след като е наличен позитивния механизъм със стимулите? Че с 5% отстъпка от ГО на втората година ще си на плюс ако си сложиш дневни светлини. Кой ще откаже да си ги сложи в такъв случай особено ако я има и вероятността за понижение на инцидентите?


На това по-горе му се вика популизъм!
Значи на нас не могат да ни кажат да караме на фарове, ама на застрахователите могат да кажат да правят отстъпки :worship:
И, я ми кажи, как точно ще работи този механизъм!? Нещо не се сещам :wall:
Мога да ти дам пример, ако не искаш да се сетиш!?
Тези, които не искат да карат на фарове и с монтирани устройства за принудително палене на фаровете, пак ще пестят от гориво. Че това са 2,48ст. пестене на гориво за годината ;) ;) ;)!!! Напълно си заслужава да ги спести човек! А знайш колко от крушки колко пАри ще спЕсти? Направо несметни икономии ще се реализират и икономиката ни няма да се задъхва хич! Пък и на него няма да му се случи никога ПТП, защо да ги "дава на Златев" тези парички???
Андрешковци колкото щеш и за това сме на дъното като нация!!! Ние винаги знаем и "можем" повече от другите!!! И доказателство за това е в каква кочинка сме си спретнали да живеем. Даже продължаваме да си я подреждаме по наш вкус. Никой не може на нас да ни казва кое е по-добро! Ний сме все по-добри от всички и във всичко!
Както се казва: и сме по-умни и сме по-красиви!

Пък онези тупани тъпи да си живея у Европата и да си карат на фарове, да си замърсяват още повече мръсния въздух и да ни се радват колко сме "и сме по-умни и сме по-красиви!".

ПП Карайте на фарове! Убеден съм, че това ще спаси поне един човешки живот в следващата година и не малко ПТП-а!!!
 

prinz Eugen

Потребител
Пък онези тупани тъпи да си живея у Европата и да си карат на фарове, да си замърсяват още повече мръсния въздух и да ни се радват колко сме "и сме по-умни и сме по-красиви!".
Стана ми интересно-кои са "тупаните европейски",в кои държави е така... :)
 

barbaron

Редовен Потребител
fatalen написа:
Карайте на фарове! Убеден съм, че това ще спаси поне един човешки живот в следващата година и не малко ПТП-а!!!

Ще караме щем-нещем! Има закон и е в сила дори, но не знам защо сляпо да вярваме, че казаното (недоказано) е истина.

В Румъния всички горива се возят със задължителен "оранжев буркан" - забелязват се от далеко и какво от това??? Но при нас можеше да ни задължат(не че сега е много късно) всички да сме на "буркани" вместо на дневни светлини - яко а??? Даже и цвета можеше да бъде примерно различен в зависимост от вида на застрахователната полица(зелен лилав и т.н)... ;) ;) ;). А на границите митничарите и чейнджаджийте можеше и бизнес да заформим с разпродажба на "буркани"....яко а... е тогава можеше и да ни приемат в "Шенген" с червен килим - това му викам популизъм...

Оставете това ами дайте да организираме някоя заявчица от тоя линк дето го метнах в предния пост и да видим ако има мераклий дали не може да ползваме някаква преференциална цена по доставката на подобно джаже...Аз лично ще закупя 5 бройки (щъ-нещъ).Лошото е че мен ме няма в пазарлъците и не бих се хванал да правя подобни инициативи при положение че не съм го правил до сега. Колегата ПЕКО даде пример на няколко пъти и аз предлагам ако някой може и има желание да направи подобна акция...
 

prinz Eugen

Потребител
Аз освен на фаровете ще заложа и на две факли на страничните огледала,понеже аутото е комби, ще имам и запалено барбекю отзад(заплеси има и изотзадзе :sorry: )...обмислям свикване на общото събрание на входа с точка единствена:"да светят денонощно и без автомат лампите на стълбището",че зер ония дето носят "спама" по пощенските кутии на хората мое да се спънат,да наемат читав адвокат и ойде та се невиде... :D Че ще се спазва карането на фарове е ясно-коментираме в момента.
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
prinz Eugen написа:
Пък онези тупани тъпи да си живея у Европата и да си карат на фарове, да си замърсяват още повече мръсния въздух и да ни се радват колко сме "и сме по-умни и сме по-красиви!".
Стана ми интересно-кои са "тупаните европейски",в кои държави е така... :)


Това съм го написал в преносен смисъл във връзка с обсъждането.
Не съм ходил много по Европа, но на прима виста се сещам за Италия. Там е задължително карането на фарове, но само извън населено място. Считам, че така трябваше да бъде и тук.
Правило ми е впечатление, че и на други места карат на фарове, но не съм запознат със законовата им рамка, касаеща карането на фарове, за да ги спомена тук.
 

prinz Eugen

Потребител
Бях останал с впечатление,че на фарове са страните от северна Европа-явно не е така,след като го има и при италианците. ???
 

FreeMan

Редовен Потребител
Затова пък ние като една от най-южните страни във "велика европа" - ще се покажем колко сме им послушни и примерни и ще караме навсякъде и по всяко време на фарове. Сега ще сложим полицаи навсякъде да наложат закона със сила чрез изпълнение на план за глоби...
Нищо че в повечето цивилизовани "евопейски" страни не е задължително.
Типична Ганьовска показност.
Преди пред СССР - големия слон...
Сега пред блудницата яхнала бик...
Така е като нямаме достойнство и чест, ще гледаме да печелим снисхождение и одобрение от... който видим като по-голям.
Жалко, но истина.
 

andi

Редовен Потребител
Тази джаджа дето пали само фаровете след двигателя отдавна и се каня .
Обаче да не стане заради нея да забравя да си включа вечер габаритите отзад . Щото нали гледам, че пред мен е осветено .....?
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
То може и габаритите да включиш към нея - стига да искаш....
 

TeXHo

Потребител
Ако може всичката политически обоснована простотия дето се изписа да се премести в съответната тема с пумия, мисля ще е от полза на всички. За тук са постовете оказващи от къде и как могат да се оборудват автомобилите в съответствие със Закона. Иначе имаме поредната тема, в която полезната информация е скрита под един тон "философия".
 

angelmr

Редовен Потребител
fatalen написа:
angelmr написа:
Това със стимулите е много просто. Обявява се една 5%-на отстъпка върху годишната ГО за коли с монтирани дневни светлини и готово. Отстъпката се покрива от застрахователя, а не от бюджета защото нали уж намалявали вероятността от катастрофа, следователно намаляват и даваните от застрахователя обезщетения? Ако това не е така и застрахователите откажат да правят такава отстъпка защото не откриват понижение на риска, за къв чеп ще караме със светлини??? Ние в 21-ви век ли живеем или в средновековието когато е нямало критерии за нищо и кой каквото му хрумне това се приема? Сега си имаме цели институции на които се плаща да изследват риска и да правят достоверни оценки въз основа на които да се вземат решения. Защо трябва въобще да се занимаваме с фаровете, след като те имат съвсем друго предназначение? Защо трябва въобще да се стига до глоби, след като е наличен позитивния механизъм със стимулите? Че с 5% отстъпка от ГО на втората година ще си на плюс ако си сложиш дневни светлини. Кой ще откаже да си ги сложи в такъв случай особено ако я има и вероятността за понижение на инцидентите?


На това по-горе му се вика популизъм!
Значи на нас не могат да ни кажат да караме на фарове, ама на застрахователите могат да кажат да правят отстъпки :worship:
И, я ми кажи, как точно ще работи този механизъм!? Нещо не се сещам :wall:
Мога да ти дам пример, ако не искаш да се сетиш!?
Тези, които не искат да карат на фарове и с монтирани устройства за принудително палене на фаровете, пак ще пестят от гориво. Че това са 2,48ст. пестене на гориво за годината ;) ;) ;)!!! Напълно си заслужава да ги спести човек! А знайш колко от крушки колко пАри ще спЕсти? Направо несметни икономии ще се реализират и икономиката ни няма да се задъхва хич! Пък и на него няма да му се случи никога ПТП, защо да ги "дава на Златев" тези парички???
Андрешковци колкото щеш и за това сме на дъното като нация!!! Ние винаги знаем и "можем" повече от другите!!! И доказателство за това е в каква кочинка сме си спретнали да живеем. Даже продължаваме да си я подреждаме по наш вкус. Никой не може на нас да ни казва кое е по-добро! Ний сме все по-добри от всички и във всичко!
Както се казва: и сме по-умни и сме по-красиви!

Пък онези тупани тъпи да си живея у Европата и да си карат на фарове, да си замърсяват още повече мръсния въздух и да ни се радват колко сме "и сме по-умни и сме по-красиви!".

ПП Карайте на фарове! Убеден съм, че това ще спаси поне един човешки живот в следващата година и не малко ПТП-а!!!

Глупости никакъв популизъм не е, най-обикновена логика. Ти нали твърдиш че карането с дневни светлини намалява риска от инциденти? Ако не го твърдиш това, значи се съгласяваш с мен че закона е пълна глупост. :) Значи след като карането на дневни светлини намалява риска от инциденти, най-естественото нещо което трябва (не може, трябва) да стане е застрахователите да намалят цената на ГО и каско. Защото тези цени не са нищо друго освен една оценка на риска. Така че независимо от закона, ако застрахователите не намалят цените следва логичния извод че карането на фарове не намалява риска и си е прост първосигнален популизъм.

TeXHo написа:
Ако може всичката политически обоснована простотия дето се изписа да се премести в съответната тема с пумия, мисля ще е от полза на всички. За тук са постовете оказващи от къде и как могат да се оборудват автомобилите в съответствие със Закона. Иначе имаме поредната тема, в която полезната информация е скрита под един тон "философия".

Защо, точно на място са си тук мненията. Това е темата за авто обсъждания все пак.
 
Нагоре