angelmr
Редовен Потребител
fatalen написа:angelmr написа:Проблема за който пишем е че някой (законодател) се опитва да наложи неговата си лична гледна точка на другите.
Без да се заяждам!!!
Защо тогава не караш без колан? Защо не си возиш детето на предната седалка, ако "считаш", че там е по безопасно?
Защо спазваш ограниченията за скорост и правилата за движение? Те пак са "измислени" от същите (законодателите)! Карай си със 150
Защо си купуваш винетки, като можеш и да не си купуваш?
Защо минаваш на ГТП, при положение, че ти си поддържаш колата и знаеш, че е в добро техническо състояние?
Защо носиш пожарогасител, като е задължителен? А аптечка? А пък презерватива за какво ти е в аптечката, като така предотвратяваш дори зачеването на човешки живот? Аз съм сигурен, че наличието на пожарогасител и аптечка във всяка кола ще спаси много по-малко хора на пътя, отколкото карането на фарове с блестящ по-силно и от тях покрив в прекрасен слънчев ден?
Далеч не е същото. Тук говорим за някакво хипотетично повишаване на безопасността, за което едни вярват, а други не и което повишаване не е доказано с достоверно научно изследване, цитират се данни за скандинавски държави и за зимния период което е меко казано неадекватен довод. Преди 2 страници дадох като пример едно друго подобно задължение. Защо да не въведат задължително прочитане на молитва преди да се качиш в колата? Пак е същото, според преобладаващата статистически религия, мнозинството Българи вярват(или би трябвало да вярват ако не са излъгали че са християни при преброяването) че прочитането на една молитва ще помогне или ако не помогне много, поне няма да навреди. Ти ще се съгласиш ли с такава промяна? Абсолютно същите аргументи с които ти подкрепяш сегашната промяна биха били валидни и за един вярващ християнин подкрепящ задължителното прочитане на молитва преди тръгване на път. Та ако ще тръгваме към вярванията и личното мнение наложено под формата на закон нали се сещаш до къде се стига най-накрая?
peko написа:Пак всички си чешете езиците, ама както се казва "след дъжд - качулка". Приет е закон, ако искаш го спазвай ако не -плащай си. Приемете го като подготовка за задължителните DRL, които от догодина всички нови коли произвеждани или внасяни в EU трябва да имат - и не може тогава който си купи нова кола да "свети" и през деня а другите да се "скатават". Технически не е никакъв проблем както за стари, така и за нови автомобили. И сега има на достъпни цени качествени led DRL.
Не бих имал нищо против задължителното монтиране на дневни светлини на новите коли. И дори въвеждането на мерки (позитивни а не задължения и санкции) чрез които старите коли да се ъпгрейдват с такива. Но въвеждането на санкции и глоби показва само че създателите на организацията на движението по пътищата са с мисленето просто на едни катаджии от най-долния тип висящи по ъгълчетата да си изработят рушвета, а не хора с виждане за бъдещето, което да се стремят да постигнат.
Аз пак по някое време ще си сложа дневни LED светлини, не толкова заради консумацията а просто защото чудно или не фаровете не са създадени за дневни светлини и влошават контраста на колата, която ги ползва, следователно самите те създават някакъв риск.