Моят автомобил.

angelmr

Редовен Потребител
fatalen написа:
angelmr написа:
Проблема за който пишем е че някой (законодател) се опитва да наложи неговата си лична гледна точка на другите.


Без да се заяждам!!!
Защо тогава не караш без колан? Защо не си возиш детето на предната седалка, ако "считаш", че там е по безопасно?
Защо спазваш ограниченията за скорост и правилата за движение? Те пак са "измислени" от същите (законодателите)! Карай си със 150
Защо си купуваш винетки, като можеш и да не си купуваш?
Защо минаваш на ГТП, при положение, че ти си поддържаш колата и знаеш, че е в добро техническо състояние?
Защо носиш пожарогасител, като е задължителен? А аптечка? А пък презерватива за какво ти е в аптечката, като така предотвратяваш дори зачеването на човешки живот? Аз съм сигурен, че наличието на пожарогасител и аптечка във всяка кола ще спаси много по-малко хора на пътя, отколкото карането на фарове с блестящ по-силно и от тях покрив в прекрасен слънчев ден?

Далеч не е същото. Тук говорим за някакво хипотетично повишаване на безопасността, за което едни вярват, а други не и което повишаване не е доказано с достоверно научно изследване, цитират се данни за скандинавски държави и за зимния период което е меко казано неадекватен довод. Преди 2 страници дадох като пример едно друго подобно задължение. Защо да не въведат задължително прочитане на молитва преди да се качиш в колата? Пак е същото, според преобладаващата статистически религия, мнозинството Българи вярват(или би трябвало да вярват ако не са излъгали че са християни при преброяването) че прочитането на една молитва ще помогне или ако не помогне много, поне няма да навреди. Ти ще се съгласиш ли с такава промяна? Абсолютно същите аргументи с които ти подкрепяш сегашната промяна биха били валидни и за един вярващ християнин подкрепящ задължителното прочитане на молитва преди тръгване на път. :) Та ако ще тръгваме към вярванията и личното мнение наложено под формата на закон нали се сещаш до къде се стига най-накрая?


peko написа:
Пак всички си чешете езиците, ама както се казва "след дъжд - качулка". Приет е закон, ако искаш го спазвай ако не -плащай си. Приемете го като подготовка за задължителните DRL, които от догодина всички нови коли произвеждани или внасяни в EU трябва да имат - и не може тогава който си купи нова кола да "свети" и през деня а другите да се "скатават". Технически не е никакъв проблем както за стари, така и за нови автомобили. И сега има на достъпни цени качествени led DRL.

Не бих имал нищо против задължителното монтиране на дневни светлини на новите коли. И дори въвеждането на мерки (позитивни а не задължения и санкции) чрез които старите коли да се ъпгрейдват с такива. Но въвеждането на санкции и глоби показва само че създателите на организацията на движението по пътищата са с мисленето просто на едни катаджии от най-долния тип висящи по ъгълчетата да си изработят рушвета, а не хора с виждане за бъдещето, което да се стремят да постигнат.
Аз пак по някое време ще си сложа дневни LED светлини, не толкова заради консумацията а просто защото чудно или не фаровете не са създадени за дневни светлини и влошават контраста на колата, която ги ползва, следователно самите те създават някакъв риск.
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
angelmr написа:
fatalen написа:
angelmr написа:
Проблема за който пишем е че някой (законодател) се опитва да наложи неговата си лична гледна точка на другите.


Без да се заяждам!!!
Защо тогава не караш без колан? Защо не си возиш детето на предната седалка, ако "считаш", че там е по безопасно?
Защо спазваш ограниченията за скорост и правилата за движение? Те пак са "измислени" от същите (законодателите)! Карай си със 150
Защо си купуваш винетки, като можеш и да не си купуваш?
Защо минаваш на ГТП, при положение, че ти си поддържаш колата и знаеш, че е в добро техническо състояние?
Защо носиш пожарогасител, като е задължителен? А аптечка? А пък презерватива за какво ти е в аптечката, като така предотвратяваш дори зачеването на човешки живот? Аз съм сигурен, че наличието на пожарогасител и аптечка във всяка кола ще спаси много по-малко хора на пътя, отколкото карането на фарове с блестящ по-силно и от тях покрив в прекрасен слънчев ден?

Далеч не е същото. Тук говорим за някакво хипотетично повишаване на безопасността, за което едни вярват, а други не и което повишаване не е доказано с достоверно научно изследване, цитират се данни за скандинавски държави и за зимния период което е меко казано неадекватен довод. Преди 2 страници дадох като пример едно друго подобно задължение. Защо да не въведат задължително прочитане на молитва преди да се качиш в колата? Пак е същото, според преобладаващата статистически религия, мнозинството Българи вярват(или би трябвало да вярват ако не са излъгали че са християни при преброяването) че прочитането на една молитва ще помогне или ако не помогне много, поне няма да навреди. Ти ще се съгласиш ли с такава промяна? Абсолютно същите аргументи с които ти подкрепяш сегашната промяна биха били валидни и за един вярващ християнин подкрепящ задължителното прочитане на молитва преди тръгване на път. :) Та ако ще тръгваме към вярванията и личното мнение наложено под формата на закон нали се сещаш до къде се стига най-накрая?


:wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:



angelmr написа:
Аз пак по някое време ще си сложа дневни LED светлини, не толкова заради консумацията а просто защото чудно или не фаровете не са създадени за дневни светлини и влошават контраста на колата, която ги ползва, следователно самите те създават някакъв риск.



:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Единствения риск е да не ти дойде никога акъла за някои сфери от живота.
 

prinz Eugen

Потребител
И преди това не е имало комисия от катаджии, които да дадът насоката на закона
Може би незнаеш,но КАТ(Пътна полиция) бяха ПРОТИВ този закон(за денонощно и целогодишно каране на светлини да го кажем)-подлежи на проверка,прие го комисия ;) преди време имаше идея да е забранено и пушенето в автомобилът....ако го бяха приели,няма да се учудя следващото да беше музиката.Все повече улави закони и наредби,все по-малко свобода-някои му викат демокрация. :no:
 
A

Anonymous

Гост
Винаги съм карал на фарове и съм с двете ръце ЗА :yahoo:
Рязко се намалява броя на пенсионерите и малки деца които се хвърлят да пресичат с една единствена цел да те вкарат в затвора!
Карам с относително скъпи крушки (+90процента светлина които имат кратък живот но не ми пука , безопасност преди всичко)
 

usera2

Потребител
Добър или не, законът е приет и едва ли някога ще бъде отменен, който и да спечели изборите. По-добре да мислим как да бъдем в крак с него, за да избегнем санкциите и в същото време да не ни бърка много в джоба това. За първи път прочетох тук за тези т.нар. "led DRL" или "дневни светлини". Набързо прегледах как са им цените - около 25-30 лв. Като се има предвид дългия живот на светодиодите, ниската консумация вероятно е добър избор. Спестени пари от крушки, гориво, а също така и дори да бъдат забравени няма да съборят бързо акумулатора, може да се пали двигателя докато са включени и вероятно имат и други предимства за които не се сещам. Обаче основния въпрос е доколко са законни, в смисъл няма ли пак да ни глобят от КАТ? Къде точно се монтират и може ли всеки да си монтира или само в сервиз?
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Aз имах предвид само такива, които имат СЕ сертификат. Монтират се по размери почти както тези за мъгла. Ако си имат този знак СЕ на тях или в документ при покупката им и са монтирани правилно, и копче не може да ти каже полицая. При мен са монтирани десетки такива, както и другия вариант за управление на фабричните светлини(обикновено дълги) като DRL. И това доста преди да се говори даже за целогодишното светене. Трезво мислещите намериха начин да светят и преди закона. "Пресмятащите" в опита си за тънкажи, най-често ще прецакат себе си.
 
A

Anonymous

Гост
Винаги съм карал на фарове и съм с двете ръце ЗА
Рязко се намалява броя на пенсионерите и малки деца които се хвърлят да пресичат с една единствена цел да те вкарат в затвора!
Ето една гледна точка, която бяхме пропуснали. Мислехме само от нашата си, на водачите позиция. Как ще видим или не насрещния автомобил. Напълно съм съгласен, че за пешеходците ще сме по-видими с включени светлини.

Защо тогава не караш без колан?
Това ми е болна тема. Не защото искам да карам без колан, напротив, слагам го задължително още преди да запаля. Но санкциите за несложен колан са несъизмеримо високи. Наказанието за дадено нарушение трябва да отговаря на обществената му опасност. Ако не сложиш колан, застрашаваш само себе си. Ако минеш на червено, отменеш предимство, превишиш скоростта и др., застрашаваш не само своя живот, а и живота на други хора. Т.е обществената опасност е многократно по-висока. Защо тогава санкцията е по-малка, отколкото за колан?!? ???
 

angelmr

Редовен Потребител
Dejmos написа:
Винаги съм карал на фарове и съм с двете ръце ЗА
Рязко се намалява броя на пенсионерите и малки деца които се хвърлят да пресичат с една единствена цел да те вкарат в затвора!
Ето една гледна точка, която бяхме пропуснали. Мислехме само от нашата си, на водачите позиция. Как ще видим или не насрещния автомобил. Напълно съм съгласен, че за пешеходците ще сме по-видими с включени светлини.

Наистина ли смяташ че никой не е мислил за това? Пешеходците разполагат с пъти по-добра видимост от колкото който и да е шофьор и да твърдиш че щели да видят по-лесно колата защото била на фарове е най-малкото необмислено. Не пешеходците са проблем. Виж за малки деца има нещо вярно, но за децата звуковата сигнализация е с порядъци (не с един дори) по-важна от визуалната, ако едно дете се е затичало то няма да ти обърне внимание дори и ако си качил зенитен прожектор вместо фар. Виждал съм подобни неща на живо, та за това знам звука на двигателя тук върши работата не фаровете, като видиш дете карай така че да си по-шумен. Преди години като карах москвич използвах номера да минавам на по-ниска предавка край деца, но с модерните коли този номер не минава.
 
A

Anonymous

Гост
Ангеле, какво се опитваш да ни убедиш? Че виждаш колите и без да са на фарове - ами добре, убеди ни.

И сега какво?

Колко хора ти казаха, че за тях е по-лесно и по-рано забелязват автомобили с включени фарове, ама не - щом на Ангел фарове не му трябват, дай да отменим закона!

Има милион ситуации и фактори на пътя - прав път, завои, шубраци, атмосферни условия, прах, намалена видимост, дори цвят на автомобила, ако искаш... и ти искаш сега да ни убедиш, че при всяка ситуация, през деня автомобилът е по-добре видим без фарове, отколкото със - е няма как да стане!

Да, на никой не му е приятно държавата да му казва какво да прави, ама в случая не е за лошо - айде помрънкай си още малко и ще ти мине. И след първата глоба, ще се сещаш да си пускаш фаровете, пък нищо, че ти и без фарове си виждаш.
 

angelmr

Редовен Потребител
Сивия написа:
Ангеле, какво се опитваш да ни убедиш? Че виждаш колите и без да са на фарове - ами добре, убеди ни.

И сега какво?

Колко хора ти казаха, че за тях е по-лесно и по-рано забелязват автомобили с включени фарове, ама не - щом на Ангел фарове не му трябват, дай да отменим закона!

Има милион ситуации и фактори на пътя - прав път, завои, шубраци, атмосферни условия, прах, намалена видимост, дори цвят на автомобила, ако искаш... и ти искаш сега да ни убедиш, че при всяка ситуация, през деня автомобилът е по-добре видим без фарове, отколкото със - е няма как да стане!

Да, на никой не му е приятно държавата да му казва какво да прави, ама в случая не е за лошо - айде помрънкай си още малко и ще ти мине. И след първата глоба, ще се сещаш да си пускаш фаровете, пък нищо, че ти и без фарове си виждаш.


Това което се опитвам да ви убедя е че един рестриктивен закон отнасящ се за мярка чието въздействие е обосновано само с вяра е полицейщина. За такъв тип въздействия със съмнителна полза може да има само стимули, но не и рестрикции. В този конкретен случай съм за стимулите и против рестрикциите.

Колко хора ти казаха, че за тях е по-лесно и по-рано забелязват автомобили с включени фарове, ама не - щом на Ангел фарове не му трябват, дай да отменим закона!

А колко хора ти казаха че няма нужда от фарове? МИслиш ли че бих повдигнал въпроса ако бях единствен? Защо въобще е нужна дискусия по въпрос за който мненията за и против за чисто субективни? Даден беше примера с коланите. Ами сега ако в колата ти няма еърбаг ще те глобят ли? Ами че тази добавка спасява повече животи от колана. :) Ето още едно объркване на целта към която трябва да са насочени промените. Новите коли всички са със въведени специални дневни светлини. Тогава за къв чеп е тая промяна, след като след няколко години преобладаващото мнозинство така или иначе ще свети и през деня? :) Май само за да треснем още няколко глоби че е празен бюджета...
 

DANNY

Редовен Потребител
Някакси все така се получава, че всичко се обръща но политика.
Дори и в теми, които релно нямат нищо общо с политиката.
Явно политолозите са много активни.

Сега нещо практично.
Един от големите проблеми на новото поколение коли са "пластмасовите" фаровте, които след време се матират и помътняват.
Пада нивото на осветенос на пътя а и самата кола изглежда много кофти.
Попаднах на един клип, който ми се стори интересен.
Лесен и евтин начин как сам да си зачистиш фаровете без да ги подменяш.
http://www.youtube.com/watch?v=2lZ96BXo ... _embedded#!

и този си заслужава да се види.
Изправяне на подбито място със сешоар и сгъстен въздух за чистене на компютри.
http://www.youtube.com/watch?v=ILVWPzO_ ... re=related
 

venciru

Редовен Потребител
bor1968 написа:
Забелязъл съм, че Ангел си защитава мнението до последно и трудно се предава
:wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :'( :wall: :wall: :wall:
Божо, извинявай, ама е време и ти да го проумееш. Сиви, и ти също.
Последвайте моя пример и бегом към първият офталмолог, защото аз вече недоумявам как си намирам ...., като съм толкова недоскив :(. Добре, че има кой да го намира при нужда ;) . Направо ти се чудя как взимаш тия първи места на състезанията, когато според някой имаш (и не само ти!) сериозни проблеми със зрението :(. Като гледам някои "теоретични" писания, ние с теб и още бая народ ще направим опашки пред оптиките.......

angelmr написа:
Това което се опитвам да ви убедя е че един рестриктивен закон отнасящ се за мярка чието въздействие е обосновано само с вяра е полицейщина.

Не е така! Да цитирам ли колко хора "обвини" в зрителни проблеми? Ама смятам, че можеш и сам да си ги прочетеш с твоето добро (да си жив и здрав!) зрение. Както вече се спомена много пъти - ЕДИН човешки живот да спасят си струват! Защото не всички имаме такова "орлово" зрение, като твоето ( да го имаш още дълги години).


angelmr написа:
Или може би излизаш с довода: "Вижте ме колко съм велик шофьор, моето мнение е най-вярното. :)
И това не е така! Ако се смятах за "велик" шИфьор нямаше да карам с пуснати фарове, защото щях да виждам колите от 2км.!!! Че и от повече. Като някой .....друг.

Желая лек път на всички пътуващи били те с пуснати или не фарове!!!
Айде чао, че бързам за час при очния лекар......... .
 

anibis

Редовен Потребител
DANNY написа:
Някакси все така се получава, че всичко се обръща но политика.
Дори и в теми, които релно нямат нищо общо с политиката.
Явно политолозите са много активни.

Сега нещо практично.
Един от големите проблеми на новото поколение коли са "пластмасовите" фаровте, които след време се матират и помътняват.
Пада нивото на осветенос на пътя а и самата кола изглежда много кофти.
Попаднах на един клип, който ми се стори интересен.
Лесен и евтин начин как сам да си зачистиш фаровете без да ги подменяш.
http://www.youtube.com/watch?v=2lZ96BXo ... _embedded#!

и този си заслужава да се види.
Изправяне на подбито място със сешоар и сгъстен въздух за чистене на компютри.
http://www.youtube.com/watch?v=ILVWPzO_ ... re=related
Само да ти кажа че фаровите потъмняват отвътре и клипа ми се струва малко бошлаф работа. На Ц-класа и на Е -класа съм ги носел да ги оправят точно тая мътилка отвътре.
 

sess84

Редовен Потребител
когато бях на почивка в Кипър масово на автомобилите им бяха побелели пластмасовите капаци на фаровете , там слънцето е много по - силно , в България такова нещо не съм забелязъл
 

FreeMan

Редовен Потребител
Всяка ЛИНОСТ има право на мнение. Това че го споделя и се разминава с това на болшинството го прави често обект на нападки, присмех и сарказъм. Нека всеки да се чувства свободен да афишира мнението си и пожелавам на всички останали да имат умението да изслушват и уважават същото.

То е ясно че ще караме на фарове. Закона си е закон и ще го спазим.
Въпросът е малко по-дълбок - станаха много рестриктивни закони и закончета, които имат съмнителни мотиви, а същевременно ми тикат в носа аргументи колкото да ги прокарат.
Станаха много такива и почти всички са спуснати от ЕС, и вече дразни.
Зад всеки закон има уж логическа аргументация, но идва един момент в който ще сме уж на свобода, но реални затворници в мрежата на хилядите правила и закони, живущи в постоянно чувство за вина или страх да не би да нарушиш някое от тях дори и неволно.

Винаги съм карал на фарове денонощно (с малки изключения), но съм против да се прави задължително със закон.
 
A

Anonymous

Гост
angelmr написа:
Това което се опитвам да ви убедя е че един рестриктивен закон отнасящ се за мярка чието въздействие е обосновано само с вяра е полицейщина. За такъв тип въздействия със съмнителна полза може да има само стимули, но не и рестрикции. В този конкретен случай съм за стимулите и против рестрикциите.
...

И как точно предлагаш да стане това със стимулите - който кара с фарове, КАТ да го спират и да го черпят с шоколадови бонбони?

Принципно съм съгласен с теб за рестриктивните закони, ама някои правила, трябва да се наложат с тояга. Щото в основата си, сме един народ от Андрешковци.

И не сме само ние...
 

angelmr

Редовен Потребител
FreeMan написа:
Всяка ЛИНОСТ има право на мнение. Това че го споделя и се разминава с това на болшинството го прави често обект на нападки, присмех и сарказъм. Нека всеки да се чувства свободен да афишира мнението си и пожелавам на всички останали да имат умението да изслушват и уважават същото.

То е ясно че ще караме на фарове. Закона си е закон и ще го спазим.
Въпросът е малко по-дълбок - станаха много рестриктивни закони и закончета, които имат съмнителни мотиви, а същевременно ми тикат в носа аргументи колкото да ги прокарат.
Станаха много такива и почти всички са спуснати от ЕС, и вече дразни.
Зад всеки закон има уж логическа аргументация, но идва един момент в който ще сме уж на свобода, но реални затворници в мрежата на хилядите правила и закони, живущи в постоянно чувство за вина или страх да не би да нарушиш някое от тях дори и неволно.

Винаги съм карал на фарове денонощно (с малки изключения), но съм против да се прави задължително със закон.

Ей за това става дума, ама нали някой малко по-горе не може да изпусне случая да подхвърли заядливо подмятане...


Сивия написа:
angelmr написа:
Това което се опитвам да ви убедя е че един рестриктивен закон отнасящ се за мярка чието въздействие е обосновано само с вяра е полицейщина. За такъв тип въздействия със съмнителна полза може да има само стимули, но не и рестрикции. В този конкретен случай съм за стимулите и против рестрикциите.
...

И как точно предлагаш да стане това със стимулите - който кара с фарове, КАТ да го спират и да го черпят с шоколадови бонбони?

Принципно съм съгласен с теб за рестриктивните закони, ама някои правила, трябва да се наложат с тояга. Щото в основата си, сме един народ от Андрешковци.

И не сме само ние...


Това със стимулите е много просто. Обявява се една 5%-на отстъпка върху годишната ГО за коли с монтирани дневни светлини и готово. Отстъпката се покрива от застрахователя, а не от бюджета защото нали уж намалявали вероятността от катастрофа, следователно намаляват и даваните от застрахователя обезщетения? Ако това не е така и застрахователите откажат да правят такава отстъпка защото не откриват понижение на риска, за къв чеп ще караме със светлини??? Ние в 21-ви век ли живеем или в средновековието когато е нямало критерии за нищо и кой каквото му хрумне това се приема? Сега си имаме цели институции на които се плаща да изследват риска и да правят достоверни оценки въз основа на които да се вземат решения. Защо трябва въобще да се занимаваме с фаровете, след като те имат съвсем друго предназначение? Защо трябва въобще да се стига до глоби, след като е наличен позитивния механизъм със стимулите? Че с 5% отстъпка от ГО на втората година ще си на плюс ако си сложиш дневни светлини. Кой ще откаже да си ги сложи в такъв случай особено ако я има и вероятността за понижение на инцидентите?
 

barbaron

Редовен Потребител
Напълно подкрепям и споделям!
angelmr написа:
Това със стимулите е много просто. Обявява се една 5%-на отстъпка върху годишната ГО за коли с монтирани дневни светлини и готово.

Като допълнение мога да кажа, че можеше да има и едногодишен "период на въвеждане"... Но да си чешем езиците е късно...Сега само можем зад вратъ да се чешем...

Има закон - спазвайте го! В русенско КАТ вече са застанали на изходите и си плюмчат палките - не забелязах да спират но имаше присъствие. Може би чакат Цв.Цв да даде официално старт на акция "жуменка".
 

bor1968

Потребител
buff написа:
Аз лично ползвам това: http://cardrl.eu/cardrl-s.htm вече втора година.

Току що им звънях за поръчка, но ядец. Нямали налични и събирали заявки евентуално за най-рано другата седмица. Не ги питах кога най-късно очакват защото няма смисъл. Ще търся нещо подобно от други доставчици.
 

angelmr

Редовен Потребител
bor1968 написа:
buff написа:
Аз лично ползвам това: http://cardrl.eu/cardrl-s.htm вече втора година.

Току що им звънях за поръчка, но ядец. Нямали налични и събирали заявки евентуално за най-рано другата седмица. Не ги питах кога най-късно очакват защото няма смисъл. Ще търся нещо подобно от други доставчици.

Сега ще има голям наплив, изчакай 2-3 месеца. И аз някъде есента ще се разтърся. Но мен повече ме интересуват светодиодните модули и оптималните места за монтиране. Днес гледах едно БМВ на което бяха монтирани светодиодите вътре във фаровете и по-специално във вътрешната двойка. А това не ми хареса, функцията на дневните светлини е да са контрастни габарити които се виждат от далеч. Те трябва да са максимално изнесени навън. На мен много ми харесаха два варианта но и двата бяха фабрични. На едната бяха монтирани вътре в мигачите, а на другата бяха изнесени в периферията на бронята. Трябва да огледам моя форд за някоя по-оптимална конфигурация.
 
Нагоре