Dejmos написа:Изобщо не е шега. Преди доста време бях пуснал нещо по въпроса. Има прототипи, 4-колесни, с размер на малолитражен автомобил... Идеални за градски условия. Че и отгоре, на места се цитират 300 км с едно зареждане.
didarai написа:Някой беше пуснал шегата,че като има коли на метан,може и на сгъстен въздух да ги подкараме.
http://hicomm.bg/novini/toyota-predstav ... zduh.html/
Двигателят на сгъстен въздух е много близък до парния двигател. Ако се абстрахираме от разните там свещи, запалване и цикли, не е чак толкова различен и от ДВГ.leopardars написа:Някой знае ли принципа на действие на автомобила?
angelmr написа:За наземен транспорт не стават.
От преди 6-7 години има решения за увеличаване КПД-то на конкретно паро-газовите турбини и съответно за намаляване размерите им и тези на компресорите към тях.angelmr написа:Не стават защото още не е решен проблема с реактивната струя и защото за да са ефективни трябва да са над един определен размер. Не случайно докато сериозната авиация е само на реактивна или газотурбинна тяга, почти няма малки реактивни самолети, леките и свръхлеките всички до един са с бутални двигатели. Като не броим двигателите за модели с по 20 часа ресурс, мисля че най-малкия двигател беше с някъде около 300 ефективни конски сили мощност.