Моят автомобил.

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Един цитат от офроуд форума:

"... уж сме най-проходимите, а като се качим горе все има по някоя Жигула" :lol:
 

angelmr

Редовен Потребител
ininia написа:
Ангеле,моля те дай малко подробности за електроколелото - техн.данни,марка,цена и др.

Правено е от познат за това ми дойде по-евтино (аз го взех за 1000, фирмените са от 1700 нататък). Двигателя в комплект с електрониката се продава като кит, моя е 1 киловат мощност и е струвал около 500 лева. Акумулаторите са оловни с гелообразен електролит 4 броя в пакет по 12 амперчаса всеки, двигателя работи на 48 волта и струват около 200 лева. Тези акумулатори са слабо място понеже по паспорни данни имат сравнително кратък живот (200 цикъла) а и тежат над 20 килограма. Но алтернативите са по 800 лева. Като сдадат багажа мисля да ги сменя че наистина много ми тежат).
С тези двигател и акумулатори при изключен ограничител на максималната скорост колелото се движи с 42-43 километра в час по нашите не особено равни пътища. На теория с включен оганичител би трябвало да има около 70 километра пробег при идеални условия с максимална скорост 30 километра в час (такова е ограничението за електроколела в много държави). При мен растоянието на което съм го карал е около 15 километра половината от които по сериозен наклон. Два пъти не е успявало да ме върне при отиване и връщане на такъв маршрут, единия от които поради повреда в спирачката, а втория поради ниски температури които изяждат капацитета на акумулатора. Така че пробега много силно варира и не мога да кажа точно но ако всичко е както трябва ще е между 30 и 50 километра в зависимост от това колко се катери и по какъв наклон.
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
То има и друга приказка:
"Колкото по-проходима ти е колата, толкова по-далеч ще ходиш да търсиш трактор....и колкото по-далеч, толкова по-голям...." ;) ;) ;)
 

leopardars

Потребител
Един руснак, закъсал в тайгата с москвича си попадайки в един голям трап. Мъчил се, мъчил се, но все не успявал да го изкара. По едно време минал един чукча. Поспрял се и казал:
- Само две думи казвам и кола ще тръгне. Обаче искам една бутилка водка.
Руснака бързо изкарал от багажника една бутилка "Столична", дал, я на чукчата, който я надигнал и изпил на екс. След това отсякъл:
- Трактор, трябва!
 

staif

Редовен Потребител
Славито" беще разправял тоя виц:
Две мутри ги преследват през ноща, и за да избягат ,хващат по черен път през гората-времето дъждовно,пътя кален.единия пита другия с колко км. се движат ония отговаря с 80 парвия вика-дай още газ ,а другия отговаря-вече сам на 120..по едно време се чука на предното стъкло-шашнат мутрата отваря джама -показва се лице на дядка и пита-А бе момчета да бутна малко а? ;)
 

mitaka

Потребител
Съгласен съм с Fatalen ! Унимог е страхотна машина . Освен това към нея се прикачва всевъзможен инвентар - гребла и четки за снегопочистване , косачки за трева , четки за миене на мантинели и още куп други работи . За проходимост няма да говоря- наистина е универсален камион ! :bravo:
 
A

Anonymous

Гост
Аз имам доста малък опит (1 лято) с ел. колело, но тази година ще стане повече :) . Моя кит е от Щайнбергер (Конрад). Цената на всичко, без самото колело ми излезе около 400 лв. Ел. мотора е 36 волта, 500 вата.
http://mazeto.net/index.php/topic,2980. ... l#msg33237 - в тази тема има снимки на колелото, но ще го сменям, че няма амортисьори и на няколко пъти щях да падна от него. Въпреки, че макс. скорост е 32-35км/ч , когато се мине през дупка, подскачам доста.
Най-скъпата част са акумулаторите. В момента и аз като angelmr съм с гелови акумулатори, но са 3х12 Ач. Литиево-железните засега са върхът на сладоледа, но цената е...
 

petkof

Редовен Потребител
Знае ли някой, дали на собствениците на коли с обратен волан, които си карат колите у нас, им се казва, че регулировката на фаровете им е съобразена с движение в лявата лента.При движение по нашите пътища левият им фар, който свети по-високо и далеч заслепява насрещно движещите се шофьори, а десният свети ниско и по-късо не предоставя достатъчна видимост за да се видят навреме пешеходци или бавно движещи се средства в шанса на пътя.Освен това знам, че при нашите коли и двата фара са конструирани да светят по-високо в дясната страна и по-ниско в лявата си част, и обратно за колите произведени за ляво движение.От това не следва ли, че колите произведени за ляво движение трябва да си сменят фаровете за да са правилно ориентирани при дясно движение? ???
 

TeXHo

Потребител
Петко, ако мислиш че им пука на тези "обратните", много грешиш. Щом не му пука, че едно изпреварване на камион не може да направи без да рискува челен удар или поне да изкара някой насрещно движещ се на банкета...
По въпроса с фаровете сигурно може да се изпише много и все ругатни. Преди 3 дни имаше зад мен една Алфа, новичка с ксенони. Биеха ми право в огледалото за обратно виждане. Зачудих се дали да не се разправям, ама се отказах, почти сигурно щях да попадна или на жена или на кретен. Само си щракнах огледалото нагоре и при първа възможност се махнах.
 
A

Anonymous

Гост
Уж щеше да има акция "Светлини" .... заплашваха, че ще извадят на улицата уредите с които се мери регулировката на фаровете, че ще има солени глоби... Ала бала. ПР и медиен шум.
Всеки си кара както си иска, "настроил" фаровете както му падне и никой не му пука, че създава трудности на другите. Даже има наглеци, които нагласят късите високо като дълги и като му мигне някой да му покаже, че го заслепява, оня забожда дългите и направо вади очи.
 

stelibg

Потребител
В някои автомобили през менюто на борд компютъра можеш да настройваш така наречените "туристически светлини" :)
т.е, като караш в Англия да не заслепяваш онези в насрещното дясно платно, ако фаровете са с фабрична настройка, например за България.

Tourist light
This mode makes it possible to drive in countries with opposing traffic system,
driving on the left/right, without dazzling the oncoming vehicles. When the mode
“tourist light” is active, the side to side swivel of the headlights is deactivated

Текса е взет от ръководството на Skoda Yeti
 

praetorian

Редовен Потребител
Аз да питам, докога бяха задължителни фаровете през деня? ???Че ми се върти нещо в главата за 1 март..
 

barbaron

Редовен Потребител
"От 1 ноември до 1 март моторните превозни средства задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини“, гласи Законът за движение по пътищата.

Моето мнение по въпроса е, че винаги когато се прецени за "по-добре" е хубаво фаровете да са включени...

Сега поне за това няма шанс да бъдете глобени... Аз лично имам фиш за това, че карам на фарове през деня (в доброто старо време). Тълкуването на полицая беше :"защото се келешиш с тия фарове", а във фиша записаха неправомерно използване не светлини.
 

angelmr

Редовен Потребител
barbaron написа:
"От 1 ноември до 1 март моторните превозни средства задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини“, гласи Законът за движение по пътищата.

Моето мнение по въпроса е, че винаги когато се прецени за "по-добре" е хубаво фаровете да са включени...

Сега поне за това няма шанс да бъдете глобени... Аз лично имам фиш за това, че карам на фарове през деня (в доброто старо време). Тълкуването на полицая беше :"защото се келешиш с тия фарове", а във фиша записаха неправомерно използване не светлини.

Преди години карането с включени фарове през деня беше ненужна глупост, но сега при това натоварено движение въздуха над по-натоварените пътища е далеч от кристално чистия и нерядко е трудно да забележиш насрещно движеща се кола на повече от половин километър в облачен ден, освен ако човека не си е включил фаровете. Така че малко от малко да се е смрачило е добре да се включват фаровете.
 

big_dragon

Редовен Потребител
Пуснах го и на друго място, но мисля, че и тук му е мястото
 

Attachments

  • ddd.jpg
    ddd.jpg
    48 KB · Прегледи: 81
Нагоре