Моят автомобил.

A

Anonymous

Гост
Стърлинговият двигател не изглежда подходящ за основно задвижване на автомобил:
A Stirling engine cannot start instantly; it literally needs to "warm up". This is true of all external combustion engines, but the warm up time may be longer for Stirlings than for others of this type such as steam engines. Stirling engines are best used as constant speed engines.
Power output of a Stirling tends to be constant and to adjust it can sometimes require careful design and additional mechanisms.
Не може да тръгне веднага, иска да загрее предварително, няма гъвкавост (оборотите са сравнително постоянни). А КПД-то им е съизмеримо с това на бензиновите двигатели:
Compared to an internal combustion engine of the same power rating, Stirling engines currently have a higher capital cost and are usually larger and heavier. However, they are more efficient than most internal combustion engines. Their lower maintenance requirements make the overall energy cost comparable. The thermal efficiency is also comparable (for small engines), ranging from 15% to 30%. (а ние говорим за малки двигатели)

Но ми се струват идеални за оползотворяване на излишната топлина от един ДВГ. При ДВГ се влага енергия, за да се премахва 50-70% от топлината (енергията), получена при горенето. Една част от тия 50-70% може да бъде погълната от Стърлингов двигател и превърната в електричество - и стърлинга, и генераторите работят добре при сравнително константни обороти, идеално ще се комбинират.
Но пак имаме горене. Няма да има истински екологично чист двигател, докато имаме каквото и да било горене. Затова тия еко-добавки в дизела са сапунен мехур. Не само че био-горивото си остава гориво - отделя СО2, ами и за производството му са нужни огромни площи за първичната суровина. Площи, които иначе биха били заети с хранителни растения или гори (ползата на последните за справяне с СО2 е безспорна, за разлика от еко-горивата).
 

angelmr

Редовен Потребител
Ефективността на стирлинговия двигател зависи от температурната разлика. Бях попаднал на компактна соларна стирлингова система с ефективност около 35%. А съм сигурен че при горене може да се постигне по-висока температурна разлика. Ако си спомням правилно рекорда постигнат от стирлингов двигател е около 90% КПД, но за малки нямам идея как стои въпроса. Липсата на гъвкавост не е особен проблем, и без това се предлагат електрически хибриди които да позволяват и бензиновите двигатрели винаги да работят с оптимални параметри. А тази идея би обезсмислила и проблема със загряването, ще тръгнеш на акумулатори и след това двигателя като загрее ще ги дозареди. Но основния проблем е цената. В момента стирлинговите двигатели са може би най-скъпото средство за преобразуване на енергия.
А това с горивата да не те притеснява, още десетилетия ще зависим от горивата, все още няма измислен начин за акумулиране на енергия с ефективност сравнима с тази на буталния двигател с гориво. Не че и аз не си купих електрическо колело заради цената на горивата, но все още не са истинска алтернатива.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
На мой близък му предстои закупуване на автомобил втора ръка.
Прекара вече няколко през ръцете си, но все нещо не му допадаше.
Имаше Ситроен С1, Нисан Примера, Сеат Ибиза, Ауди А4, Хонда CR-V. Сега кара Рено Лагуна.
Критериите му са да не е джип или ван, да има визия, да не е малка за да е по-комфотна возията,
но да не е комби (и да не е ритната отзад), да е пъргава и тапицерията де е с кожа.
Понеже е карал и дизел и бензин и при сегашните цени и качество на дизела, като че ли клони към бензинов мотор.
Вземайки предвид желанието колата да е пъргава с по-голямо купе, вероятно мотора трябва да е поне 100тина+ коня,
но да не се залита на мощности от над 120.
Разхода на бензин да не превишава 8 при комбинирано каране.
Ценовия лимит е около 7000лв, евентуално до 7500.
Марките коли, които е карал се изключват от класацията. VW, Пежо, Опел и Фиат също.
Желанието му в момента клони към японските марки.
От тях, коя според вас е за предпочитане?
Аз потърсих малко с чичко Гугъл, порових се из няколко форума, но не съм на ти с материята, когато става дума за автомобили.
Попаднах на това Mitsubishi Carisma , но не съм в час :-[.
Затова ми е нужен съвет от хора с опит :sos:.
Благодаря.
 

The_Incredible

Потребител
Mazda 6 за тези пари може да се намери. Но въпросът тук е да ли в тези пари влизат регистрация, обслужване, данъци, винетки, каско? Или сумата е определена за ажтомобила. За тия пари може да кара разкошна Alfa 166( моля колеги, които са предубедени към марката да не го приемат лично!), а защо не някой японец. Renault за малко пари предлагат доста екстри. Успех :cheers: :cheers: :cheers:
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
The_Incredible написа:
Mazda 6 за тези пари може да се намери. Но въпросът тук е да ли в тези пари влизат регистрация, обслужване, данъци, винетки, каско? Или сумата е определена за ажтомобила. За тия пари може да кара разкошна Alfa 166( моля колеги, които са предубедени към марката да не го приемат лично!), а защо не някой японец. Renault за малко пари предлагат доста екстри. Успех :cheers: :cheers: :cheers:
ivodoc написа:
На мой близък му предстои закупуване на автомобил втора ръка.
Прекара вече няколко през ръцете си, но все нещо не му допадаше.
Имаше Ситроен С1, Нисан Примера, Сеат Ибиза, Ауди А4, Хонда CR-V. Сега кара Рено Лагуна.
Критериите му са да не е джип или ван, да има визия, да не е малка за да е по-комфотна возията,
но да не е комби (и да не е ритната отзад), да е пъргава и тапицерията де е с кожа.
Понеже е карал и дизел и бензин и при сегашните цени и качество на дизела, като че ли клони към бензинов мотор.
Вземайки предвид желанието колата да е пъргава с по-голямо купе, вероятно мотора трябва да е поне 100тина+ коня,
но да не се залита на мощности от над 120.
Разхода на бензин да не превишава 8 при комбинирано каране.
Ценовия лимит е около 7000лв, евентуално до 7500.
Марките коли, които е карал се изключват от класацията. VW, Пежо, Опел и Фиат също.
Желанието му в момента клони към японските марки.
От тях, коя според вас е за предпочитане?
Аз потърсих малко с чичко Гугъл, порових се из няколко форума, но не съм на ти с материята, когато става дума за автомобили.
Попаднах на това Mitsubishi Carisma , но не съм в час :-[.
Затова ми е нужен съвет от хора с опит :sos:.
Благодаря.

За Рено знае. В момента кара Лагуна с много екстри. Написал съм по-горе.
И Гугъл казва какво може да се купи за тези пари, но той не е специалист и не това е въпроса, а да се направи най-добрия избор за тези пари, като се придържаме към заложените критерии.
Нужен ми е обоснован отговор, защо например да предпочета Мазда 6 пред Mitsubishi Carisma .
Алфата по-горе не е спомената, но и тя е в списъка излкючен за класация.
Данъци, винетки и Каско не ни интересуват.
Автомобила ще се внесе по поръчка.
Тук не се търси конкретно кола(някой да продава или да пусне линк за продажба на такава ), а съвет за избор.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Legacy 2.0 или Impreza 1,6 на LPG, но Легасито е по-комфортно.
И друга кола повече няма да търси. Гаранция! Само ще сменя с по-нов модел.
 

traun

Потребител
Вземайки предвид желанието колата да е пъргава с по-голямо купе, вероятно мотора трябва да е поне 100тина+ коня,
но да не се залита на мощности от над 120.

тия двете работи - голямо купе и малко коне малко са взаимоизключващи се.аз съм с примера 150 кс и повярвай хич не ми идват в повече.
що не провери за хонда акорд.около 140кс по памет бяха.и между другото не им е лош дизела.имат и бензинки разбира се.
хич даже не е задължително по големият мотор да харчи повече.е ако отидеш до и над трилитрови мотори тогава вече нещата са различни.но пък и там желанията са други.
поздрави.
 

traun

Потребител
peko написа:
Legacy 2.0 или Impreza 1,6 на LPG, но Легасито е по-комфортно.
И друга кола повече няма да търси. Гаранция! Само ще сменя с по-нов модел.
легасито - да,но двулитровия мотор е доста рядък.и тромав.масово легасито е 2.5 литра 156кс.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Колега, тука трябва да влезе приказката за краставиците и търговските взаимоотношения с тази стока. На пазара има повече 2,5 л, защото който си е взел 2.0 е направил по-правилният избор и не се разделя лесно с него. :cheers:
ПП. И за да избегнем евентуален спор ето подписа ми:
Dipl. Eng. Petko Dishkelev
Operational Director
Subaru Plovdiv Ltd.
 

traun

Потребител
аз ако си взема субару то ще е оутбек трилитровия мотор.ама дай да помогнем на колегата.
Поздрави!
П.П.аз нямам намерение да споря,но си стоя зад думите.не сьм инж. но целият ми трудов стаж е преминал с автомобили.
Поздрави.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Ами моето професионално мнение е, че проблема в избора се поражда от бюджета.
Просто за тези пари трудно ще излезе нещо читаво.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Така получилата се дискусия ми харесва, с предложения и аргументи.
Към Митсубишито ме насочи мой приятел, за който смятам, че разбира от автомобили и не кара въпросната кола, за да не излезе, че всеки си хвали магарето.
Просто сподели, че това ще му е следващия автомобил.
Сега ще огледам предложените от вас модели, за да видя за какво иде реч, но нека дискусията и предложенията продължат. Не виждам някои от активните в темата а и тяхното мнение и предложения са ми интересни.
Не се търси нещо супер или резачка някаква и този близък е дъщеря ми, но е спортна натура, кара по-добре от много мъже и иска "мъжка"кола.
Аз и бях предложил Колт ама бил малък и ръбест.
 

traun

Потребител
peko написа:
Ами моето професионално мнение е, че проблема в избора се поражда от бюджета.
Просто за тези пари трудно ще излезе нещо читаво.
А тук сьм сьгласен.макар че има и минимален шанс за кьсмет.е ако има време за тьрсене де.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Интересна диалема :D Още един глас за Хонда Акорд ако все пак премисли, видях че е в списака за отпаднали марки. За Митсубиши Каризма не мога да кажа някакво кой знае какво мнение от към технически характеристики, но имам приятели с Каризма не са особенно доволни, но може и да не са случили на коли знем че все пак втора ръка си е на късмет и едно две мнения не са критерии. Само от любопитство каква Лагуна кара от старите или по-новите те са по принцип Лагуна 1,2,3 :D
Преди като си търсех кола много ми се искаше да си взема Хонда Акорд но бяха по-скъпи и тези които ги имаше пък на свестни цени не ми харесаха доста от хората които познавам и карат подобни коли които търсите също са на мнение че Хондата Акорд е много добър избор нооо все пак всеки сам си решава ;)
Гледам че в списъка за отпаднали липсва Мерцедес но за тази марка някой по запознат да пише :)
 

pavloff

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Щом иска да си купи кола да търси - Мерцедес.
;) :cheers: ;)
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Момчетааа, мечтите са хубаво нещо ама той е опънал летвата на 7500. При константа на цената - високите изисквания вдигат възрастта на автомобила.
Ако бяха евра, съвсем друго ще е.
 
Нагоре