БАМ 50/51 нямат фабричен СМ (саунд модератор), сиреч твоя е правен.
Под тапата имаше пружина с навита около нея кожа
За първи път чувам да се използва кожа за карантията вътре. И да, може да се подобри и да стане по тих а дали ще събере групата ще разбереш едва след като направиш интервенцията вътре. За да се постигне желания ефект, трябва да се направят разделителни камери, като най бързо и лесно ще стане чрез изработване на шайби от дурал с отвори от 7.5мм и тези отвори, трябва да бъдат абсолютно съосни на всички шайби. Външният им диаметър трябва да е с възможно най малко отклонение от вътрешния диаметър на СМ а дебелината им може да е 1.5мм, 2мм та и 3мм съм виждал. Направи си 4, 5 или 6 шайби, макар че може да изполваш само 2 или 3 но нека да имаш в резерва ако простреляш някоя. Задължително трябва подобриш и захвата на СМ при опашката, да е поне с 3 стоперни болтчера, разположени на еднакво разстояние едно от друго, че само с две СМ може да промени позицията си дори и при лек допир или чукване, но това пак зависи и колко е дълга опашката на СМ и как са разположени тия две стопорни болтчета. Ако опашката е дълга, което е по добрия вариант, то може и с два стопорни болта но разположени един зад друг на опашката а не един срещу друг. След като направиш разделителните шайби трябва да се занимаеш малко с тестове относно броя на камерите. Не винаги по голям брой камери е по добре. По принцип повечето СМ са трикамерни като първата камера трябва да е най голяма, втората по малка и третата по голяма от средната. Поне при мои експерименти със СМ така работиха най добре. Как да направиш камерите....има много начини но пак ти описвам най лесния. Взимаш ролки за коса или има едни ролки които са с множество отвори и се водят (вложка/мрежа за химически анкер). Продават в магазини за инструменти (прикачвам ти снимки на тия втули които аз използвам).
И третия материал който ти е нужен е вата. И от тук нататък последователността е следната. Поставяш първа разделителна шайба в СМ, след нея ролка увита с вата. Ватата трябва да уплътнява добре разстоянието между вътрешната стена на СМ и ролката за да не хлопа вътре, но също и не дей навива много вата до степен трудно да се вкарва ролката. Следва поставяне на нова разделителна шайба, след нея нова ролка и на края завършваш пак с разделителна шайба. По този начин нареждам СМ които съм правил, въпреки че повечето които съм виждал са без първата и последна шайба. Забравих да спомена, че при нарязване на ролките двата края трябва да са абсолютно равни, понеже ако резнеш малко накриво, това ще изкриви и разделителната шайба ако си я направил много тънка. Някои правят разделителните шайби 3мм с тая цел че когато се нахлузят вътре самата периферия на шайбата не позволява тя да се изкриви при криво изрязана ролка.
Почти сигурен съм че, ако не си чел или гледал клипчета, това което написах ти е пълна мъгла, затова поствам едно клипче в което ще видиш обясненото от мен. Има много видове разделители са СМ с различна форма и сложност за , затова ти описах най лесния начин. А ако не можеш да се справиш, има колеги които няма да ти откажат помощ, но "Очи се плашат, ръцете не" и съм сигурен че ако се хванеш и сам ще се справиш. От чисто любопитство, качи моля те снимки на твоя СМ с тая кожа и пружина.