И в пневматиката има такива прости разработки, освободени от цевна кутия. Можеш да взаимстваш от тях, тъй като те се доближават най-много до тази концепция, която те интересува. Резервоар-клапан-цев. Няма цевни кутии, няма трансферпорт, няма излишни завои и мъртъв обем, въздушният тракт върви в права линия. Такива са Еър Форс Кондор, Тексан, Еваникс Рекс ФА и др. Все пак не са с предно пълнене за да са по-функционални. Иначе трябва да ходиш с шомпола. Зареждането ще е и по-бавно, ако ще е отпред. При предното пълнене и цевта трябва да е с твърдостта на огнестрелните цеви за да не се поврежда от шомпола. Мисля, че старите усукани цеви са подходящи за предно пълнене ако държиш много на него. Не е проблем изработването на патронник пред клапана, където да се поставя проектилът. Когато се използват сферични проектили при огнестрелни цеви с предно пълнене, е задължително да са малко подкалибрени за да не се пръсне цевта - при изстрел, налягането е огромно и раздува проектила, избутвайки го през цевта напред със сили, няколко пъти по-големи от силите, действащи във въздушните оръжия и така го уплътнява. При въздушните оръжия не можеш да използваш подкалибрени проектили, защото въздушната порция ще заобикаля проектила и ще се губи много енергия. Освен това сферичният проектил контактува с каналите в цевта само в 1 най-широка част от диаметъра си, за разлика от чашките и пълнотелите проектили и понеже е и кръгъл, въздухът не го бута в задната част, а се опитва да го заобиколи.