Моят автомобил.

mdinkov

Редовен Потребител
mdinkov , недей да мислиш все едно че работиш като автомонтьор.
Ние сме потребители на автомобила и ни интересуват други фактори.
Състезателните автомобили са 0,1% от автомобилите в света и нашите автомобили нямат много общи черти с тях.
Там целта е да изкара до края на състезанието, а не е да се кара много безпроблемни километри и т.н.
Разликата в пробега на един нормален ангр. ремък и ....верига е ясна.
Едно е да скъсаш ремък на баир в планината и в последствие да купуваш нов двигател, а ако успееш да накараш кола с верига евентуално да прескочи зъб, погрома и ефекта ще е съвсем различен.
Това, че веригата се сменя трудоемко не е проблем за нас потребителите.
Ние купуваме колата за да ни служи и вози, а за ремонтите има кой да мисли и трудоемкото е грижа само и единствено на тези които ще поддържат колата.
Не забравяй и за фактора "надеждност" и "такса спокойствие", моят избор е веригата
Незнам как точно се изразявам но съм забелязал как хората не ме разбират ,явно грешката е в мен , това което исках да кажа е , веригата на съвремените коли е разчетена за около 150 000 км. ( някои ремъци също изкарват толкова ) а смяната на ремък е далеч по евтина от на веригата . от това правило прават изключения само скъпите лимузини които са сравнително малко като масовост . нямам предвит колите от 90-те години ( на миналия век :lol:)
там е друга бира както му се вика .
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
prinz Eugen написа:
Тук е обяснено,защо е така...и за съжаление така и ще бъде :stop: http://www.youtube.com/watch?v=Agr89PUwdsM :sorry:

Хареса ми това за крушката в Ливърмор. Само дето в БГ нямаше да доживее толкова. Вчера имаше токов удар в целия град. Остави доста хора без нет за 2 часа. Днес ще видя още колко бели са станали само по компютрите на хората, за другите електроуреди няма как да знам...
 

Alamo

Потребител
lynx написа:
mdinkov написа:
Спора е отдавна ,веригата е по тежка и по шумна ( при съвремените купета шума не е фактор ) ремъка е по лек и двигателя развърта по бързо ( няма спортна кола с верига ) . Ама при съвремените коли всичко се обърна наопаки , веригата я направиха като консуматив трябва да се сменя и при това доста трудоемко . Въоще при съвремените коли взеха да изчисляват много точно ресърса на компонентите и това въобще не е в интерес на потребителите . Нямам предвит мнага скъпи и луксозни модели разбира се .
mdinkov , недей да мислиш все едно че работиш като автомонтьор.
Ние сме потребители на автомобила и ни интересуват други фактори.
Състезателните автомобили са 0,1% от автомобилите в света и нашите автомобили нямат много общи черти с тях.
Там целта е да изкара до края на състезанието, а не е да се кара много безпроблемни километри и т.н.
Разликата в пробега на един нормален ангр. ремък и ....верига е ясна.
Едно е да скъсаш ремък на баир в планината и в последствие да купуваш нов двигател, а ако успееш да накараш кола с верига евентуално да прескочи зъб, погрома и ефекта ще е съвсем различен.
Това, че веригата се сменя трудоемко не е проблем за нас потребителите.
Ние купуваме колата за да ни служи и вози, а за ремонтите има кой да мисли и трудоемкото е грижа само и единствено на тези които ще поддържат колата.
Не забравяй и за фактора "надеждност" и "такса спокойствие", моят избор е веригата :)

Не умувай ами слушай мДинков какво ти реди. Той ги чува тия работи. Ти ако не си виждал скъсана верига той е. Явно не си караш достатъчно дълго колите за да стигнеш до смяна на верига (около250-300Х на мерцедес) Проверява се разтегнатоста и се сменя барабар със зъбни колела и тнт. Смяната на верига на нова кола е колкото аз да си взема двигател за моята ;)
 

mdinkov

Редовен Потребител
Днеска бях в един сервиз за гуми да сменим гумите със зимни на един приятел , след като сложиха гумите на джантите и ги качиха на колата ги затегнаха с динамометричен ключ направо се втрещих не съм и предполагал някой гумаджия да затегне нормано гумите повечето ги презатягат но тези определено ме изненадаха .
 

big_dragon

Редовен Потребител
ангел иванов написа:
Ааа,Малине вервай ни! (На нас гумаджийте),знаеш ли колко отговорности носим.

Какъв ви е проблема да си проверявате от време на време настройката на винтовертите.
 

Alamo

Потребител
mdinkov написа:
Днеска бях в един сервиз за гуми да сменим гумите със зимни на един приятел , след като сложиха гумите на джантите и ги качиха на колата ги затегнаха с динамометричен ключ направо се втрещих не съм и предполагал някой гумаджия да затегне нормано гумите повечето ги презатягат но тези определено ме изненадаха .
Малине на мен винаги ми ги стягат с динамометричен ключ. Знам само 1 място в пловдив дето го правят - до панаира. ТАм си държа и гумите на гардероб
 

angelmr

Редовен Потребител
mdinkov написа:
Днеска бях в един сервиз за гуми да сменим гумите със зимни на един приятел , след като сложиха гумите на джантите и ги качиха на колата ги затегнаха с динамометричен ключ направо се втрещих не съм и предполагал някой гумаджия да затегне нормано гумите повечето ги презатягат но тези определено ме изненадаха .

На мен ми се е случвало точно обратното. Вечерта след смяна на гума се втрещих че ми липсват два болта, а останалите бяха на ниво да ги дозатягам с ръка. :eek: Това беше преди 3 години и от тогава не стъпвам в тази гумаджийница, но спомена си остава.
 

lynx

Редовен Потребител
Май са пробвали по тъмно да ти откраднат гумите... :yes:
Така преди години щях да се пребия, едната джанта замалко да ме изпревари.
Добре че подкарах бавно....
 

mdinkov

Редовен Потребител
Повечето гумаджии презатягат болтовете ( без наш Ангел разбира се ) това създава доста проблеми на човек разполагащ само със стандартен ключ и крик , да не се затегне също е проблем разбира се хубавата новина е че рядко гума излита като откъсната ,първо почво да се клати на осморка и се усеща ама си е страшно , то и динамометъра не е панацея трябва резбите да са идеално чисти да ти гарантира натяга ама е едно добро решение особено ако не го правиш лично и разчиташ на работници . Но хората мен ме учудиха бях си свикнал да гледам как пистолетите тракат на макс .
 

ангел иванов

Потребител
Значи Гайковерта ми е Вюрт,модел мастер не знам кво си,от високия клас и цена.
Поради това на 3 месеца обаче в произволно избран ден, без аз да знам, идва представител на Вюрт, и прави точно това
колега Биг Дракон за което споменаваш :cheers:,дали на различните позиции, отговарят необходимите нютонметри.
Досега всичко е било без проблеми.Скъпата техника е качествена и се изплаща.Важна е поддръжката,която е 2-3 капки масло сутрин и 2 път в годината сервиз във Вюрт,разглабяне,проверка, почистване и толкова.
сигурността на пътя е най важното нещо.
 

big_dragon

Редовен Потребител
ангел иванов написа:
Значи Гайковерта ми е Вюрт,модел мастер не знам кво си,от високия клас и цена.
Поради това на 3 месеца обаче в произволно избран ден, без аз да знам, идва представител на Вюрт, и прави точно това
колега Биг Дракон за което споменаваш :cheers:,дали на различните позиции, отговарят необходимите нютонметри.
Досега всичко е било без проблеми.Скъпата техника е качествена и се изплаща.Важна е поддръжката,която е 2-3 капки масло сутрин и 2 път в годината сервиз във Вюрт,разглабяне,проверка, почистване и толкова.
сигурността на пътя е най важното нещо.
Това всичко е много добро, но съвета ми е да монтираш на въздушната магистрала една пневмо група за допълнително омасляване на въздуха. Така ще избегнеш субективният фактор при ежедневното смазване и машината ще се мажи тогава, когато работи. Интересно как Вюрт при твоят начин на смазване поддържат гаранционно винтоверта.
http://cenibg.com/%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%BE-%D0%B5%D1%82-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B82.html
При мен пневмооборудването е предимно на Гарднер Денвар, Фесто и Атлас Копко и включва Компресори, изпълнителни механизми, винтоверти, ъглошлайфи и др. пневматични инструменти.
 

ангел иванов

Потребител
Абсолютно прав си за пневмогрупата,ама твоето е цял завод,а при мен е само 1 гайковерт с 20 метра маркуч,затова прецениха че не е необходима такава.
И веднъж в разговор ми споменаха че има 2-3 по околните села,монтирани откакто Вюрт са се завюртили, и още тракат.Яки излязоха.
 

big_dragon

Редовен Потребител

usera2

Потребител
Преди имах за известно време едно Рено еспейс, което беше с лети алуминиеви джанти. Жена ми го караше. Колкото пъти да минеше през гумаджийница толкова пъти след това се оказваше, че болтовете нямат развиване. Един път спукала гума, двама услужливи шофьори :-[ се опитали да помогнат и счупили 3/три/ ключа :D . Явно онези джанти са били по-меки, и при затягането с вибрации гайките се набиват здраво в алуминия и после ако ги развивам с ключ скачам с двата крака върху ключа ;) .
 
A

Anonymous

Гост
Преди време сменях гумата на една колежка. Чак ключ не счупих, но отпускането ми с цяло тегло върху него не помогна. А аз солидно си тежа на мястото. ;) Наложи се да поскачам малко по ключа. :eek:
 

lynx

Редовен Потребител
Всеки гумаджия си има "тайни" за да хванат болтовете по-стабилно.
Примерно съм чувал, че Ангел от Ст.Загора топва резбата на болта в електролит преди да го натепа с пистолета ;)
 
Нагоре