mdinkov написа:
Спора е отдавна ,веригата е по тежка и по шумна ( при съвремените купета шума не е фактор ) ремъка е по лек и двигателя развърта по бързо ( няма спортна кола с верига ) . Ама при съвремените коли всичко се обърна наопаки , веригата я направиха като консуматив трябва да се сменя и при това доста трудоемко . Въоще при съвремените коли взеха да изчисляват много точно ресърса на компонентите и това въобще не е в интерес на потребителите . Нямам предвит мнага скъпи и луксозни модели разбира се .
mdinkov , недей да мислиш все едно че работиш като автомонтьор.
Ние сме потребители на автомобила и ни интересуват други фактори.
Състезателните автомобили са 0,1% от автомобилите в света и нашите автомобили нямат много общи черти с тях.
Там целта е да изкара до края на състезанието, а не е да се кара много безпроблемни километри и т.н.
Разликата в пробега на един нормален ангр. ремък и ....верига е ясна.
Едно е да скъсаш ремък на баир в планината и в последствие да купуваш нов двигател, а ако успееш да накараш кола с верига евентуално да прескочи зъб, погрома и ефекта ще е съвсем различен.
Това, че веригата се сменя трудоемко не е проблем за нас потребителите.
Ние купуваме колата за да ни служи и вози, а за ремонтите има кой да мисли и трудоемкото е грижа само и единствено на тези които ще поддържат колата.
Не забравяй и за фактора "надеждност" и "такса спокойствие", моят избор е веригата