Моят автомобил.

mdinkov

Редовен Потребител
Това изобщо не е така.
Постоянно повишаващите се стандарти правят горивата все по-трудно използваеми от автомобилите в дългосрочен план.
През 60-те години в американската автомобилна индустрия е въведено за пръв път използването на оловно гориво.
Ще перефразирам , преди 60.те години с бизоловно гориво ли са карали .
 

Termina4

Потребител
Предстои ми закупуване на лек абтомобил, Ауди А3 2005/06 ТДИ та въпроса ми е кои мотор да избера, кои е с по малко проблеми 1,9 77 kw или 2,0 103 kw Aвтомобила ще бъде по сервизна книжка от първи собственик на около 170 000км. до 200 000км.
аз бих избрал 1,9 двигателя 77 kw с добро обслужване ще ти служи вярно и няма да те подведе!
По горе колегите спорят за масла, горива и поддръжка и за хиляди километри, изминати (предполагам) по нашите пътища. Колеги вие дупки нямате ли по пътя-в България трябва да се купуват коли за нашите пътища (пътищата са ужасни) дайте да обсъдим това по надолу-защо като вали дъжд и сняг (както валя снощи) се образуваха огромни локви навсякъде. Най-големи бяха по "Магистралата" около Девня
как може да съдя държавата за голяма дупка, локва, паднали камъни по пътя, подкопани банкети от дъжда, липса на мантинели и осова линия и въобще всякакви нередности по пътя, които са предпоставки за инциденти?
 

poacher

Потребител
За нередности на пътя, които са "предпоставка" за инцидент не мисля, че можеш да съдиш някой. В най-добрия случай може да сигнализираш, компетентните да отстранят нередностите.
Можеш да съдиш общината или държавата (в зависимост чия собственост е пътя), в случай че от тези "нередности" претърпиш вреди. Ако скочиш в дупка покрита от локва и си потрошиш колата например, или при лоша видимост излезеш от пътя поради липса на маркировка и т.н.
Всичко това обаче е трудно доказуемо в някои случаи.
Въпреки това верният път е винаги да си търсим правата. В нашата страна хората нямат тоси навик и за това ни третират като маймуни.
 

praetorian

Редовен Потребител
Навика е най - малкото нещо.За да осъдите стопанина на пътя поради претърпени вреди ви трябват:
- Протокол за ПТП, където да са описани ясно и коректно нанесените вреди.
- Огледа от сертифицирано вещо лице, което да констатира и опише уврежданията.
- Да издирите кой е стопанина на пътя - дали е общински/ коя община?/, или се стопанисва от АПИ.
- да заведете дело срещу стопанисващия пътя, като задължително използвате услугите на адвокат.

След всичко това няма гаранция, че ще спечелите делото поради няколко причини:
1. Обикновено, полицаите при съставяне на протокола за ПТП посочват, че същото е в резултат на несъобразена с пътните условия скорост и ви съставят акт по чл.20 от ЗДвП. Демек, когото и да съдите, ще ви наврат протокола в лицето и ще кажат - ми, вие сам сте си виновен, тука така пише! :D:D А парадокса е,че без такъв протокол от контролните органи, не можете да съдите когото и да било. Ще ви разтакават и разиграват докато свят ви се завие! Накрая, като ударите чертата......
Единствено ако имате Автокаско ще ви платят имуществените щети по автомобила, а после ще заведат регресна претенция срещу стопанина на пътя.
Ако има нанесени неимуществени вреди - ударени, или утрепани хора, там работата е друга - събитието се посещава от дознатели, води се следствие и т.н.Всичко се пише, констатира и описва, само дето накрая пак можете да се окажете от е..ната страна.Ако няма друг участник, когото да изкарат виновен и по чиято полица Гражданска Отговорност да ви платят, пак барате меча....:wall::wall::wall:
 

praetorian

Редовен Потребител
Викат му те...Да набараш някоя по - дебела и неокастрена....Щото, както е казано, дето сопа удари, рано или късно, трендафил ще порасте :D
 

qtex

Потребител
Познат е решил да сменя колата и сега му излезе оферта за един Opel Vectra C (2006 г.) дизелов двигател 3.0 CDTI (184 hp). Имате ли някакви мнения, наблюдения за този двигател, защото по форумите като цяло няма много информация или варира в двете крайности от много добър до боклук?
 

praetorian

Редовен Потребител
Познат е решил да сменя колата и сега му излезе оферта за един Opel Vectra C (2006 г.) дизелов двигател 3.0 CDTI (184 hp). Имате ли някакви мнения, наблюдения за този двигател, защото по форумите като цяло няма много информация или варира в двете крайности от много добър до боклук?
Ами, котка в чувал общо - взето.Зависи, как е поддържан автомобила, с каква нафта е каран и какъв пробег има.Като автомобил - става, много даже.Двигателя е оса, набира като самолет.Лошото е, че частите му и те са с цени като на изтребител МИГ - 21. :confused: .То и затова мненията варират ужасно - зависи, кой какво е набарал в чувала в тъмното.Аз лично съм на мнение, че трябва да се избягва комънрейл дизела, ако е по- стара година.Или помпа - дюза, ако ще е дизел, или ГНП.Там поне цените са мааалко по- поносими.
ПП и защо пък точно дизел за тез коне?Бензинов двигател би му спестил много повече беи коси и пари.
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
При Сааб:лошо смазване,не търпи висока скорост продължително време
 

Dominus

Редовен Потребител
Акумулатор. Важен елемент от автомобила, доста подценяван и никак ефтин. Едно добро средство за печалба на производители и търговци. Правят ги как ли не, само и само да ги купуваме по-често. Капсуловани, уж необслужваеми, тънки плочи и т.н. Наскоро се изръсих за нов, тъй като старият умря от раз - мъртва клетка. Спасение няма. Става само за скрап.
Тъй като имам стабилно захранване което ползвам за анодиране (24V/16A) реших ва му разширя възможностите и да направя едно качествено зарядно за акумулатори. Обърнах се към любимият сайт ибей. От бай китай се сдобих с готов и смея да кажа страхотно работещ модул dc-dc step down за 9-10лв.
08db1582d5615143f20290f2cf5e8330.jpg

Има възможност за настройка на константно напрежение и ток, като на входа може да се подава до 35V и може да дава доста сериозен ток-до 12А. Така вече имам зарядно което нагласих на 14.4V и ток на късо 4А- това е ограничението което се задава с единият от тримерите, другият е за напрежението. Та лепнах едно старо, малко, "необслужваемо" акумулаторче и го закачих. Тръгна да се зарежда с доста малък ток-малко над ампер. Реших да видя какво аджаба има в него и напънах да го отварям. Разкрих едната клетка и вече ми се изясни, колко е необслужваем. Клетката беше гола. Добих и представа какво мога да направя без да го разсандъчвам.
c653d42a7446920c2dae6fe5f67c0fd2.jpg

Следващите им извъртях по един отвор и вече има достъп до всички. Всичките бяха с малко електролит. С една спринцовка започнах да доливам дейонизирана вода. Много беше ожаднял. Лапна света.
f0c554ac7a86f9ab4f7a8149f782527f.jpg

Тубата беше пълна до гърлото. Над половин литър вода глътна. Накрая ще му врътна и тапички. Закачих го на зарядното отново. Вече лапа 2А.
В крайна сметка реших, изтече ли гаранцията на следващият ми акумулатор веднага го пробивам и си го обслужвам. Дано само не е късно. Моят съвет, повтарям само съвет е, изтече ли гаранцията на акумулаторчето ви да не се чудите, а да си го дупнете срещу всяка клетка. Разбира се внимателно, за да не забиете свредлото в нея и да го обслужите безвъзвратно, а приказките на търговците и производителите да си останат за тях.
6ffec098eeefd32a0d455a96a48e4540.jpg
 
Последна промяна:

Dominus

Редовен Потребител
Вече знете къде се намират тапите. Не е нужно да повтаряте грешката ми с разсандъчването [emoji1]
Ето и на новия как личат от километри, ама кой да ми каже
e206d8c5e030e75fbbdbc8fd690ce2cb.jpg

На старичкият му пуснах разряд с 0.7А. Ще му направя малко тренировки да видим дали ще става за UPS. Трябва да го разредя до 10.5V
Хубавото при заряд с този модул е, че напрежението остава постоянно през целият заряд, а тока спада. Така се избягва презареждане и кипене. На практика няма опасност ако остане включен дори и седмица. Другото което ми дойде на ум е при евентуално пробиване да се ползва някаква тръбичка, нахлузена на свредлото така, че като опре в патронника, свредлото да стърчи не повече от сантиметър, тъй като захапва в кутията и иска да влезе рязко навътре. Аз го избагнах това, като пробивах на много ниски обороти, но усетих какъв евентуален гаф може да се случи.
 
Последна промяна:

andi

Редовен Потребител
тренировки за Русе :)
 

Attachments

  • 20150322_121618.jpg
    20150322_121618.jpg
    1.3 MB · Прегледи: 142
  • 20150322_121629.jpg
    20150322_121629.jpg
    1.1 MB · Прегледи: 141
  • 20150322_130026.jpg
    20150322_130026.jpg
    1 MB · Прегледи: 141
  • 20150322_130108.jpg
    20150322_130108.jpg
    1.3 MB · Прегледи: 140
  • 20150322_121608.jpg
    20150322_121608.jpg
    1.3 MB · Прегледи: 136
Нагоре