това се слючва със всяка нафта не само с БГ , по този начин се подържа индустрията жива.Просто се обричаш на потенциално натоварващи ремонти, като дюзи, ГНП, регенериране (премахване) на ДПФ филтър, постояно запушване на ЕГР,замърсяване и блокиране на геометрия на турбината и куп други постояни проблеми. Не ми се търсят снимки да покажа всмукателни колектори, след определен пробег в БГ на какво приличаха и как почти бяха запушени от нагар и сажди. Реално хипотетичната икономия при карането на дизелов автомобил отива по ремонти и майстори.
Това изобщо не е така.това се слючва със всяка нафта не само с БГ , по този начин се подържа индустрията жива.
1.9 ТДИ Е Помпа Дюза, малко по-шумен , но в пъти по-надежден мотор. А3 2005-2007 са с такъв .Севди, говорих с моя майстор (авер). Ако и двата двигателя са комънрейл...то тогава са еднакви по надеждност, тоест са капризни и искат хубава нафта и филтри. Ако 1.9 е от по-старият модел (не е комънрейл) то тогава е за предпочитане, но е малко вероятно за модел 2005г. да е със стар модел двигател. Ако и двата са комънрейл, препоръчва ти да избереш по-мощният 2.0 поне ще върви повече Но има един много важен момент, когато сменяш ангренажи и тем подобните консумативи, вътре в картера има един привод за маслената помпа...ЗАДЪЛЖИТЕЛНО го сменяш и този привод, било някакво шестограмче по негови думи, защото ако превърти от износване...белата ставала голяма. Това се отнася за двигател 2.0 и щом той ми го казва...значи се е случвало доста често
Не знаеш какво си имал колега. Този мотор е Попма дюза също...С директно впръскване е, не е конвенционален предкамерен дизел, но не е комън рейл.Карах 6 год А3 2002 1,9 тди 74kw комънрейл никакъв проблем,продадох я на 180 000км.
Колега , това с промивките е нож с две остриета, едно ,че може да ти свали всички нагари и отлагания от маслените магистрали в картера и да ти запуши маслената помпа, второ че добавките за промиване не са особено полезни за осите на турбинката . Горивен филтър на всеки две смени на масло при дизелите, а въздушен си е закон при всички мобили в нашите условия. "Мачкането" на дизела в ниските не е такъв проблем, заради високия въртящ момент. Тресенето се появява заради прецакан маховик, който при почти всички съвременни дизели е двойномасов или тръгнали карета /тампони на двигателя. От гадната нафта обаче колкото и да си пазиш колата и да я подържаш ,няма как да избягаш и когато дюзите започнат да "пикаят" ,се започва с вибрациите на празен ход, черния дим и променената динамика. От саждите после блокира променливата геометрия на турбината и колекторите се запушват и колата губи мощност . Особено модерните мотори с ДПФ филтър много страдат у нас и ако се кара често в градски условия,( тъй като този филтър се самоочиства при повечето коли при скорост около 120км/ч ), се стига до Пътна Помощ понякога, сервиз и принудително регенериране, което след определен брой цикли става безпредметно и се налага отсраняването на този филтър, което не е съвсем проста задача, понеже трябва и софтуерно да се "изреже" и съответно да се сложи читав хардуерен заместител , който да не дава и грешни показания на ламбда сондата. Все едни такива дребни проблемчета, които с понякога с не много приятно цифрово изражение. Много хора слушат пишман майстори, не ползват масла по спецификация , а да не говорим че и пазара е залят от ментета , най-често туби с рециклирано масло с някаква добавка вътре , които след по-малко от 5-6000 км вече са като вода. Ето нещо показателно от 1.9 ТДИ 110к.с. ,около 4-5мм нагар, който намалява въздушния дебит драстично.Обслужвайте си дизелите като белите хора и не ги карайте като състезатели, за да не плачете от тях...Дизелите не са за състезания и не търпят агресия. Дизела НЕ трябва да се "мачка" (не трябва да тресе докато набира).Не може да ускоряваш в бавнооборотната зона. При обслужването, задължително се промива мотора и се сменя въздушен филтър(освен всичко останало). Това е т.н. агресивно каране. Аз смело мога да кажа, че с моето каране, повече обслужване ми се налагаше когато карах на газ, отколкото откакто карам дизел.
ПРеди 60-те години с безоловен бензин ли са карали ?Това изобщо не е така.
Постоянно повишаващите се стандарти правят горивата все по-трудно използваеми от автомобилите в дългосрочен план.
През 60-те години в американската автомобилна индустрия е въведено за пръв път използването на оловно гориво.
Не знам, кой те е излъгал, че оловото влиза в състава на нефта.ПРеди 60-те години с безоловен бензин ли са карали ?