Моят автомобил.

apapazov

Редовен Потребител
Като цяло А3 си е Голф като подръжка и обслужване.

За части по окачване и двигател -да
Но виж колко е примерно дръжка за врата на Голф и на Ауди и ще видиш разликата.
Иначе ако ще е Ауди да е куатро- супер кола
 

old shatterhand

Потребител
За части по интериора и екстериора има фрапантни цени при всички марки, ако говорим за цени от представителството. Най-честите разходи обаче са консумативи по обслужване на двигател и окачване. Иначе дизел , с нашите горива не бих си купил никога повече. Просто се обричаш на потенциално натоварващи ремонти, като дюзи, ГНП, регенериране (премахване) на ДПФ филтър, постояно запушване на ЕГР,замърсяване и блокиране на геометрия на турбината и куп други постояни проблеми. Не ми се търсят снимки да покажа всмукателни колектори, след определен пробег в БГ на какво приличаха и как почти бяха запушени от нагар и сажди. Реално хипотетичната икономия при карането на дизелов автомобил отива по ремонти и майстори.
 

andi

Редовен Потребител
Чудно ми е само как вносителите в БГ дават по 5 год гаранция на новите дизели ? Нали ще се карат с БГ нафта ?
 

mdinkov

Редовен Потребител
Просто се обричаш на потенциално натоварващи ремонти, като дюзи, ГНП, регенериране (премахване) на ДПФ филтър, постояно запушване на ЕГР,замърсяване и блокиране на геометрия на турбината и куп други постояни проблеми. Не ми се търсят снимки да покажа всмукателни колектори, след определен пробег в БГ на какво приличаха и как почти бяха запушени от нагар и сажди. Реално хипотетичната икономия при карането на дизелов автомобил отива по ремонти и майстори.
това се слючва със всяка нафта не само с БГ , по този начин се подържа индустрията жива.
 

old shatterhand

Потребител
Прочетете внимателно гаранционните условия и пак ще говорим, дали при повечето марки става въпрос за пълна такава, за какъв пробег и т.н. Отделно за 5г ако си сметнеш парите за обслужване и консумативи, понеже за да ти важи гаранцията, всичко това трябва да се прави при тях и оставаш леко замислен, има ли смисъл от тази така наречена гаранция или не.
А разликата с бг нафтата и нормалната, изобщо не е малка. Разход около литър нагоре започнеш ли да зареждаш тук, по-шумен двигател и повече сажди задължително. Доказано нееднократно. Замръзнал Алпин дизел на Боровец също съм виждал, което после от ОМВ не успяха да го обяснят.
 

Dominus

Редовен Потребител
това се слючва със всяка нафта не само с БГ , по този начин се подържа индустрията жива.
Това изобщо не е така.
Постоянно повишаващите се стандарти правят горивата все по-трудно използваеми от автомобилите в дългосрочен план.
През 60-те години в американската автомобилна индустрия е въведено за пръв път използването на оловно гориво. Плюсовете за самия автомобил са били много и съвсем не е било така при хората дишащи изгорелите газове. Ако се разровиш има доста факти и изписано за това.
Та на автомобилните производители съвсем не им е кеф да правят все по-трудно издържащи компоненти. Те са доказали, че могат да направят един автомобил да изкара гаранцията, ако ще и със супер горива да караш.
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Горивото е проблем,но истинският е километрите...рядко има Ауди под 300 000 км. внесено в България...
 

old shatterhand

Потребител
Севди, говорих с моя майстор (авер). Ако и двата двигателя са комънрейл...то тогава са еднакви по надеждност, тоест са капризни и искат хубава нафта и филтри. Ако 1.9 е от по-старият модел (не е комънрейл) то тогава е за предпочитане, но е малко вероятно за модел 2005г. да е със стар модел двигател. Ако и двата са комънрейл, препоръчва ти да избереш по-мощният 2.0 поне ще върви повече :D Но има един много важен момент, когато сменяш ангренажи и тем подобните консумативи, вътре в картера има един привод за маслената помпа...ЗАДЪЛЖИТЕЛНО го сменяш и този привод, било някакво шестограмче по негови думи, защото ако превърти от износване...белата ставала голяма. Това се отнася за двигател 2.0 и щом той ми го казва...значи се е случвало доста често :cheers:
1.9 ТДИ Е Помпа Дюза, малко по-шумен , но в пъти по-надежден мотор. А3 2005-2007 са с такъв .

Карах 6 год А3 2002 1,9 тди 74kw комънрейл никакъв проблем,продадох я на 180 000км.
Не знаеш какво си имал колега. Този мотор е Попма дюза също...С директно впръскване е, не е конвенционален предкамерен дизел, но не е комън рейл.
 

barbaron

Редовен Потребител
Обслужвайте си дизелите като белите хора и не ги карайте като състезатели, за да не плачете от тях...Дизелите не са за състезания и не търпят агресия. Дизела НЕ трябва да се "мачка" (не трябва да тресе докато набира).Не може да ускоряваш в бавнооборотната зона. При обслужването, задължително се промива мотора и се сменя въздушен филтър(освен всичко останало). Това е т.н. агресивно каране. Аз смело мога да кажа, че с моето каране, повече обслужване ми се налагаше когато карах на газ, отколкото откакто карам дизел.
 

petkof

Редовен Потребител
Точно така както казва barbaron трябва да се карат почти всички дизели.Много хора обаче не знаят подробности по начина на каране на дизел.Заради това на последните модели Дачия видях индикатор подсказващ кога да превключваш на горна или долна предавка/разбира се при ръчни скоростни кутии/.Може и в други коли да има такъв индикатор.Той значително помага на шофьора да пази двигателя и да намали разхода си на гориво.
 

old shatterhand

Потребител
Как трябва да се обслужва, като
Обслужвайте си дизелите като белите хора и не ги карайте като състезатели, за да не плачете от тях...Дизелите не са за състезания и не търпят агресия. Дизела НЕ трябва да се "мачка" (не трябва да тресе докато набира).Не може да ускоряваш в бавнооборотната зона. При обслужването, задължително се промива мотора и се сменя въздушен филтър(освен всичко останало). Това е т.н. агресивно каране. Аз смело мога да кажа, че с моето каране, повече обслужване ми се налагаше когато карах на газ, отколкото откакто карам дизел.
Колега , това с промивките е нож с две остриета, едно ,че може да ти свали всички нагари и отлагания от маслените магистрали в картера и да ти запуши маслената помпа, второ че добавките за промиване не са особено полезни за осите на турбинката . Горивен филтър на всеки две смени на масло при дизелите, а въздушен си е закон при всички мобили в нашите условия. "Мачкането" на дизела в ниските не е такъв проблем, заради високия въртящ момент. Тресенето се появява заради прецакан маховик, който при почти всички съвременни дизели е двойномасов или тръгнали карета /тампони на двигателя. От гадната нафта обаче колкото и да си пазиш колата и да я подържаш ,няма как да избягаш и когато дюзите започнат да "пикаят" ,се започва с вибрациите на празен ход, черния дим и променената динамика. От саждите после блокира променливата геометрия на турбината и колекторите се запушват и колата губи мощност . Особено модерните мотори с ДПФ филтър много страдат у нас и ако се кара често в градски условия,( тъй като този филтър се самоочиства при повечето коли при скорост около 120км/ч ), се стига до Пътна Помощ понякога, сервиз и принудително регенериране, което след определен брой цикли става безпредметно и се налага отсраняването на този филтър, което не е съвсем проста задача, понеже трябва и софтуерно да се "изреже" и съответно да се сложи читав хардуерен заместител , който да не дава и грешни показания на ламбда сондата. Все едни такива дребни проблемчета, които с понякога с не много приятно цифрово изражение. Много хора слушат пишман майстори, не ползват масла по спецификация , а да не говорим че и пазара е залят от ментета , най-често туби с рециклирано масло с някаква добавка вътре , които след по-малко от 5-6000 км вече са като вода. Ето нещо показателно от 1.9 ТДИ 110к.с. ,около 4-5мм нагар, който намалява въздушния дебит драстично.
020418988-big.jpg

020418991-big.jpg
 

mdinkov

Редовен Потребител
Това изобщо не е така.
Постоянно повишаващите се стандарти правят горивата все по-трудно използваеми от автомобилите в дългосрочен план.
През 60-те години в американската автомобилна индустрия е въведено за пръв път използването на оловно гориво.
ПРеди 60-те години с безоловен бензин ли са карали ?
Виждал съм бус Ивеко на 1 900 000 км. купен от Б-г и каран с наша нафта без основен ремонт , виждал съм и Рено 21 дизел как му навъртат 1 300 000 тук с наша нафта а на колко километра е дошло може само да се гадае ,виждал съм и много други машини да правят голям пробег но не и произведените след 2005 г . Просто в новите голи си е заложена грешка минава гаранцията кара още малко и на боклука .
 

sevdaka80

Редовен Потребител
Това е безпроблемния мотор,не пука глави,няма проблем с маслената помпа. 2.0TDI 8V PD 103kW BMM
 

petkof

Редовен Потребител
Това е безпроблемният мотор!300 000 км. сефте го виждам и то на снимка.Не съм му махал даже кората да го видя как изглежда.На предните си машини и до днес им знам кътните зъби.С този даже не се познаваме.:) Сега ще вози А-клас на Мерцедес.
RENAULT 1.5 DCI 90 HP
engine_renault_megane_1.5_dci_90_hp_k9k-830_complete_new_2.jpg
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Това не е ли мотора който слагат и на някой Дачии?
 

petkof

Редовен Потребител
Всички модели на Дачия го предлагат,също Рено, Нисан, Мерцедес и др.
 

Dominus

Редовен Потребител
ПРеди 60-те години с безоловен бензин ли са карали ?
Не знам, кой те е излъгал, че оловото влиза в състава на нефта.
Карали са с оловен бензин, но след 60-те години започват да се признават истините за вредата от използването му.
Потърси и прочети за Tetraethyllead (CH3CH2)4Pb.
И по нуачнопопулярните телевизии има предавания.
Поне за обща култура. Да не изсипеш някъде, че оловото си се намира в нефта и видиш ли вече го отделят.
 
Последна промяна:

anibis

Редовен Потребител
Колеги най хубавия двигател/кола/е чипа новата!
Тия коли където ги караме тука на по 5-6г и си мислим че е читава кола,те хората там,в белите държави,колите станат ли на по 5г данъка им е двоен,а защо ли?:cheers:
Ама пусти глад в БГ,но какво да се прави,хората там си знаят всеки 4-5г колата се заменя,с доплащане,или сключен договор, за същия модел но чипак нова,и така до следващите 4-5г.:)
Ехххх кога ли ще ги стигнем?:wall:
 

lynx

Редовен Потребител
Прав си Миро! Нова, ама да НЕ е нов МерцИдес с двигател на Дачия-тва да си го кара някой друг! :D
Те и на Ягуарите набутаха фордови двигатели и стана кола-боклук за раята, а навремето беше друго.
 

old shatterhand

Потребител
Няма Фордов мотор при Ягуар, единствено шасито на Мондео се ползва при Х-туре, но до там. А тва кой бус, какъв милионник бил, при старите конвенционални дизели и на олио от фтитюрник да ги караш ,с това нямат никакъв проблем, но при Комън рейлите нещата далеч не стоят така. Все пак в темата ставаше въпрос за А3 2.0 ТДИ 140 к.с.
 
Нагоре