A
Anonymous
Гост
Започвам отзад-напред.
"само един щифт ли има там," - да, само един дебел щифт при по-старите модели Хатсан. Два малко по-тънки при новите, с Куатро-спусък.
"Как да успеем да си взривим ГП?" - Ами една от възможностите е изстрел с празна цев. Това може да потроши и телена пружина. И въпреки натяга на ГП този начин се оказа "успешен". А при скъсване на тапата силата вече не е 80 кг...
"защо точно амортисьора тръгва, а не тапата" - тръгват и двете. В две различни посоки с еднакви сили (действие-противодействие, отново закон на Нютон, за когото говориш с пренебрежение). В едната посока е дъното на цилиндъра, а в другата - пластмасова тапа и щифт. Първото е значително по-стабилна опора, така че независимо как е монтирана ГП, всичко ще тръгне назад и в крайна сметка ако нещо ще поддава, това е шифта. (Освен ако не твърдиш, че при твоя монтаж щифтът ще издържи, а ще поддаде дъното на цилиндъра.)
"накъде е по-безопасно да тръгне ..." - След като тръгват и двете (виж по-горе) със равни сили, е еднакво "безопасно" и в двете посоки. Тогава остава въпросът къде е по-безопасно да се освободи налягането, което беше и първоначалния ми въпрос.
"ако има отвор в буталото силите ще се еднакви в всички посоки независимо дали става въпрос за стените на цилиндъра, тапата, буталото, или само частта на буталото зад която е стеблото" - Има отвори в буталото. Това е обичайната конструкция на ГП с високо налягане, при които силата се формира от налягането, упражнявано само върху сечението на стержена на буталото, или "частта от буталото, зад която е стеблото", както го описваш. Отворите се за намаляване на въздушното съпротивление при движение на буталото. (другата конструкция е с ниско налягане, което действа върху по-голямата площ на буталото, а от другата страна е атмосферата)
"Единствената подвижна част, която може да излети е самия амортисьор и то да излети в посока към стержена" - Тц (как така "амортисьорът ще излети "КЪМ" стержена, при условие, че налягането бута стержена навън от амортисьора?!?). Единствената подвижна част на ГП очевидно е стержена. Ако той излети, което би станало ако се освободи натяга и водачът не е добре закрепен за него, посоката няма да бъде "към", а "навън". А ако имаш предвид кое накъде ще излети при скъсване на тапата, отговорът е малко по-горе.
"Страха е нещо вътре в нас ." Не е въпрос за страх, а за предпазливост и уважение. С ГП трябва да се внимава. Трябва да се спазват някои правила - да не се оставят без натяг, при разглобяване на пушката да се ползва стенд и да се не се стои зад тапата, ГП да не се правят на коляно и тапите да не се лепят с лепило, пък било то и течен метал, да не се стреля с празна цев...
То и бутилки с високо налягане не гърмят ... (как беше)... по три на ден, но никой не гледа с насмешка на тази възможност, нали?
П.П. @ Митака - Човек, който говори с пренебрежение за законите на Нютон, и смята желязото за ...(да не се повтарям)..., не би трябвало дори да споменава многоизмерни пространства. Ясно е, че беше опит (само опит) за сарказъм, но в твоите уста не е саркастично, а смешно. Виж, ако беше самоирония, щеше да е точно на място.
"само един щифт ли има там," - да, само един дебел щифт при по-старите модели Хатсан. Два малко по-тънки при новите, с Куатро-спусък.
"Как да успеем да си взривим ГП?" - Ами една от възможностите е изстрел с празна цев. Това може да потроши и телена пружина. И въпреки натяга на ГП този начин се оказа "успешен". А при скъсване на тапата силата вече не е 80 кг...
"защо точно амортисьора тръгва, а не тапата" - тръгват и двете. В две различни посоки с еднакви сили (действие-противодействие, отново закон на Нютон, за когото говориш с пренебрежение). В едната посока е дъното на цилиндъра, а в другата - пластмасова тапа и щифт. Първото е значително по-стабилна опора, така че независимо как е монтирана ГП, всичко ще тръгне назад и в крайна сметка ако нещо ще поддава, това е шифта. (Освен ако не твърдиш, че при твоя монтаж щифтът ще издържи, а ще поддаде дъното на цилиндъра.)
"накъде е по-безопасно да тръгне ..." - След като тръгват и двете (виж по-горе) със равни сили, е еднакво "безопасно" и в двете посоки. Тогава остава въпросът къде е по-безопасно да се освободи налягането, което беше и първоначалния ми въпрос.
"ако има отвор в буталото силите ще се еднакви в всички посоки независимо дали става въпрос за стените на цилиндъра, тапата, буталото, или само частта на буталото зад която е стеблото" - Има отвори в буталото. Това е обичайната конструкция на ГП с високо налягане, при които силата се формира от налягането, упражнявано само върху сечението на стержена на буталото, или "частта от буталото, зад която е стеблото", както го описваш. Отворите се за намаляване на въздушното съпротивление при движение на буталото. (другата конструкция е с ниско налягане, което действа върху по-голямата площ на буталото, а от другата страна е атмосферата)
"Единствената подвижна част, която може да излети е самия амортисьор и то да излети в посока към стержена" - Тц (как така "амортисьорът ще излети "КЪМ" стержена, при условие, че налягането бута стержена навън от амортисьора?!?). Единствената подвижна част на ГП очевидно е стержена. Ако той излети, което би станало ако се освободи натяга и водачът не е добре закрепен за него, посоката няма да бъде "към", а "навън". А ако имаш предвид кое накъде ще излети при скъсване на тапата, отговорът е малко по-горе.
"Страха е нещо вътре в нас ." Не е въпрос за страх, а за предпазливост и уважение. С ГП трябва да се внимава. Трябва да се спазват някои правила - да не се оставят без натяг, при разглобяване на пушката да се ползва стенд и да се не се стои зад тапата, ГП да не се правят на коляно и тапите да не се лепят с лепило, пък било то и течен метал, да не се стреля с празна цев...
То и бутилки с високо налягане не гърмят ... (как беше)... по три на ден, но никой не гледа с насмешка на тази възможност, нали?
П.П. @ Митака - Човек, който говори с пренебрежение за законите на Нютон, и смята желязото за ...(да не се повтарям)..., не би трябвало дори да споменава многоизмерни пространства. Ясно е, че беше опит (само опит) за сарказъм, но в твоите уста не е саркастично, а смешно. Виж, ако беше самоирония, щеше да е точно на място.