Газови пружини за пневматични пружинни пушки.

A

Anonymous

Гост
Колега, ще стане и ако я правиш сам не е скъпо.Купих амортисор нов,но от морга за 7 лв. ,30 лв. на стругар,моята е на три 6 мм. болта и болче М3 остана да купя са мо О-пръстен,който не е скъп.За бутало ще нейната ,както разбра тази схема ти позволява да използваш тапата и петата безкрай.За изпитание ще ползвам хладилен компресор той дава около 30-40 бара,после в кофата с водата за пропуск,така че,за 40 лв сме готови.Успех
 

mitaka101

Потребител
Живота на ГП е докато уплътнява маншета в предната част. Теоретично може да се сменя и този маншет, но на практика не съм чул/чел някой да го прави. Това предполага закупуване на нов амортисьор. Да не се получи така, че закупувайки нещо старо за 7лв вместо ново за 20лв да хвърлиш целия продукт в коша.
Второ, винаги съм се чудил защо 3 болта?
За да ви е трудно и гадно?
Много по-просто е да бъде на 4 болта на кръст - тогава отворите стават проходни и няма проблеми с нарязването на резбата.
Успех!
 
A

Anonymous

Гост
Амортисьора не е ползван,от някаква машина е ,която не е работила.Преди малко го отварях.На три болта натоварването винаги е еднакво.
 

dp1962bg

Потребител
ФТДМ
Аз се отказах от варианта с трите болта, защото след около 2000 изстрела гнездата им се разбиха и пружината полека лека изпусна. Отворих, проверих, напълних отново и пак същата работа. Конструкцията в този вариант е ненадежна поради факта, че тапата с трите болта понася ударни натоварвания за разлика от резервоарите за ПЦП които правят руснаците по този начин. Там обаче натоварването е статично и няма опасност от саморазвиване на болтовете или разбиване на гнездата им.Освен това не е по-лесно изпълнима от заварена тапа с външен клапан. Сегашната ми е така и няма проблеми.
Оказа се че същото съм го писал и по-нагоре. Моля да се изтрие ако трябва.
 
A

Anonymous

Гост
Hatsan grizly mod 100,а на тази може ли да се сложи газова пружина?И има ли смисъл?
 

st_beer

Редовен Потребител
bezpanika написа:
Hatsan grizly mod 100,а на тази може ли да се сложи газова пружина?И има ли смисъл?
Може и смисъла е голям. Това човек го разбира едва когато го направи и усети разликата преди/след
 

didarai

Редовен Потребител
Здравейте колеги!Имам следните въпроси:
1- при заварена тапа има ли нужда от уплътнение между нея и тялото(цилиндъра) на ГП.
2-със заварената тапа ли е най-сигурна(здрава) ГП.
3-Как точно действа клапана с винта.Прочетох го преди много време някъде,но сега не го намерих,а тогава не ме интересуваше и не обърнах внимание.От хлабината в резбата ли се напомпва или целия се развива пък после навива или що?Помпи се и после го навивате или как? И защо въобще трябва да е на резба,а не стругован подобен детайл?Повечето клапани при заводски произведените ГП са с такъв детайл (TV) или със съчма(BV) и пружина зад тях.
4-защо стеблото(пръта,стержена) трябва да завършва с пета?Ползва се като утежнител или що?
5-ако може да дадете някакви размери за накрайника на помпа за ЦПЦ(не знам универсален ли е за всички),за да може да изработя някакъв преходник и евентуално като ми попадне помпа да се напомпи ГП-то.Предполагам най вероятно би ми попаднала под ръка Хасанска помпа.
 

pavloff

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
@didarai
1. Според мен няма нужда.Ако все пак сложиш о-пръстен трябва да заваряш на етапи за да не се загрее клапана и да стопи о-опръстена. Преди заварката трябва добре да свалиш боята на амортисьора на 10 мм около заварката защото при заварка, ако има боя се пука заварката.
2. Незнам със сигурност, но мисля че да.
3. Фрезенковата глава на болта с о-пръстена остават вътре в ГП. След като си уточнил дължината на болта от към резбата на болта правиш прорез за отверка за да може при нужда да се спада ГП. Болта се навива докрай, въздуха минава покрай резбата и после налягането на ГП го притиска за да не изпуска. С фрезенково болче и о-пръстен клапана става най-къс и дава възможност за по-голяма свобода при определянето на ход на ГП и и съответно възможност за по-големи луфтове между предна и задна тапа на ГП.А те са доста важни тези луфтове.
4. Петата е нужна за да се разпредели усилието на по-голяма площ. Да стаблизира ГП. С нейната дебелина може да се регулират луфтовете за които ти споменах преди малко.
5.Начина на пълнене на ГП си е отделен въпрос.
Някъде в темата за ГП st_beer беше публикувал снимки на моето приспособление за пълнене на ГП. Ще потърся в темата. Виж отговор №149 в темата за ГП. Това е моята концепция за ГП. ГП които изработих ги правих по тази схема, а също и приспособленито за пълнеен.Аз съм ги пълнил с хатсанска помпа.
Успех в изработката
 

didarai

Редовен Потребител
Мисля си за нещо от този род.
1298204163_dgvu1363_T-Valve_3.JPG

Разбира се диаметрите и дължините ще са съобразени с максималната сигурност и компактност.Това само като схема.Идеята ми е когато се заварява да се направи спокойно и максимално добре без да се притеснявам,че ще замине някое уплътнение(големия "О" пръстен да отпадне).На практика остава само това на клапана, което се поставя след заварката.Клапана е разглобяем и ако има проблем с него може да се смени.Освен него може да си замине само това на стеблото,но тогава така или иначе си заминава цялата ГП.Та това са предимствата за които се сещам.Като недостатък се явяват малко по-големите размери.Ако се сещате и за друго кажете докато не съм го почнал.
Пост № 149 съм го чел,но там не видях размери на приспособлението за напомпване.Не знам и точно какво представлява накрайника(с вътрешна/външна резба) на ПЦП помпата,но това ще е важно чак когато се стигне до преходника,който не е някакъв проблем особен.
Благодаря за отговора.
 

pavloff

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Приспособленито за помпене се прави по ГП.Представлява дебелостенна тръба в едния край с отвор за стержена на ГП, а в другия преходник който се навива на дебелостенната тръба след като се сложи ГП в нея, а от другата страна на преходника е резба за хатсанска помпа.
Идеята която имаш за напомпване е добра, но като почнеш да оразмеряваш ГП ще видиш колко много неща трябва да се съберет на малко разтояние и всеки един милиметър от ГП е от значение да работи добре.
Поне така беше когато правих ГП за Метеора 1000 АР магнум.
Незнам за каква пушка ще правиш ГП, там може да има повече място в буталото на пушката.
Успех.
 

didarai

Редовен Потребител
Мисля за кометата да направя.Може и за В3-ката да пробвам първоначално от някоя използвана вече ГП(не нова) за отработване на технологията и размерите на клапана и тапата.За приспособлението.....и аз си мислех,че може да е подобно на твоето(не знам дали за всички ГП е така) ,ако наистина има проблем с размерите.Имам и други идеи(например външна резба на тапата и за нея да се завива преходника.).Ще видим какво ще се получи.Относно размерите..мисля не е необходим запас от 3 мм за да не опира стеблото в тапата.Братушка мисля беше писал за 1 мм.,а на практика ако петата се закрепи твърдо за стеблото(с щифт например) може и до няколко десети да го ограничи.Естествено едно е да се разсъждава в изречения друго с реалните размери и по чертеж.Ще видим дали въобще ще се получи нещо по-различно от досега или ще трябва отново да откривам топлата вода.Поне такова ми е желанието....да опитам.
Може да опитам и клапан от този тип със съчма.При него може да се спестят няколко мм . или пък винта на кпапана от горната схема да е с голям външен диаметър ,а преходника да се навива направо в него(да е тип втулка с външна и вътрешна резба).Така ще е доста къса тапата.Не съм го мисли сериозно още.
BV_1.gif
 

pavloff

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Моя съвет е не падай под 2 мм луфт от двете страни на тапите.
По-добре да имаш там запас от място.
Иначе няма де постигене желаният ефект от ГП.
Ако водача се удря в една от двете тапи не е добре за ГП, а и за стрелеца.
Все пак там са 120-130 бара налягане.
;)
 

mitaka101

Потребител
Здравейте колеги!Имам следните въпроси:
1- при заварена тапа има ли нужда от уплътнение между нея и тялото(цилиндъра) на ГП.
2-със заварената тапа ли е най-сигурна(здрава) ГП.
3-Как точно действа клапана с винта.Прочетох го преди много време някъде,но сега не го намерих,а тогава не ме интересуваше и не обърнах внимание.От хлабината в резбата ли се напомпва или целия се развива пък после навива или що?Помпи се и после го навивате или как? И защо въобще трябва да е на резба,а не стругован подобен детайл?Повечето клапани при заводски произведените ГП са с такъв детайл (TV) или със съчма(BV) и пружина зад тях.
4-защо стеблото(пръта,стержена) трябва да завършва с пета?Ползва се като утежнител или що?
5-ако може да дадете някакви размери за накрайника на помпа за ЦПЦ(не знам универсален ли е за всички),за да може да изработя някакъв преходник и евентуално като ми попадне помпа да се напомпи ГП-то.Предполагам най вероятно би ми попаднала под ръка Хасанска помпа.
1-заварката ще ти съсипе уплътняването, а понякога заварката не е херметична - патил съм няколко пъти;
2-теоретично - да, ама погледни какво държи челото на амортисьора да не изхвръкне тапата с "К" маншета - не е заварка :)
3-ориентирал си се;
4-ако нама шайба за разпределение на силата, а материала на буталото е мек, постепенно оста на ГП прави дупка във вътрешността на буталото. Виждал съм поне 4-5мм дълбока дупка в Хацанско бутало. Също и в Гамовско. И ако си смятал ГП с 2мм натяг - прави сметка какво ще се случи;
5- накрайника на Хацанските помпи е някаква цолова резба, която прилича много на М10, ама не е. Мога да ти дам маркуча на моята помпа - той има мъжка и женска част да си измериш и изпробваш резбата.
Успех!
 

geniya

Потребител
Това според науката нормално ли е????
 

Attachments

  • 19022011008.jpg
    19022011008.jpg
    221.1 KB · Прегледи: 514
  • 19022011007.jpg
    19022011007.jpg
    515.5 KB · Прегледи: 453
  • 19022011010.jpg
    19022011010.jpg
    388.3 KB · Прегледи: 370
  • 19022011009.jpg
    19022011009.jpg
    500.3 KB · Прегледи: 328

didarai

Редовен Потребител
Благодаря на колегите за съветите до тук,които получих както в темата,така и на ЛС.Колкото повече получа......толкова повече.За сега съм в процес на набиране на информация.Още нито съм решил каква точно да е конструкцията ,нито пък и размери съм мерил и пресмятал(все пак до тях ще опра след като вече знам точно какво искам да правя).Ако още някой има какво да сподели по зададените до тук въпроси ,нека го направи.Ще е полезно не само за мен(дори да се повторят някои неща ,пак е по-добре,от колкото да се пропуснат).Имам и нов въпрос.Някой знае ли как е решен като конструкция въпроса с тапите и клапана при големите производители(Теобен,Кросман и др.)?

пп
Колега какво е това на снимката?
 

geniya

Потребител
Четирите снимки които съм публикувал са от ГП монтирана на Хатсан 80.Човека който я е направил няма да споменавам, но според мен това не е нормално отпред на стержена да е по този начин изработката.Пружината иначе работи, но е издълбала буталото.Дали някойй ден няма да се покаже от цилиндъра да види кой стреля :eek:Притесняваме безопасността на стрелящия!

ПП За да не пускам нов отговор, моля, кажете как е най-добре да бъде закрепена водещата шайба за стержена.
1.С резба и лепило ли?
2.Със занитване и пресоване ли?
3.Със зегерка отзад?
4.Със заварка шайба-стержен?
Моя стержен е с шайба от ЦАМ, тефлонова шайба и стоманена шайба пресовани занитени в стержена.
 

mitaka101

Потребител
geniya написа:
...
ПП За да не пускам нов отговор, моля, кажете как е най-добре да бъде закрепена водещата шайба за стержена.
1.С резба и лепило ли?
2.Със занитване и пресоване ли?
3.Със зегерка отзад?
4.Със заварка шайба-стержен?
Моя стержен е с шайба от ЦАМ, тефлонова шайба и стоманена шайба пресовани занитени в стержена.
Със заварка, ако и без това ще заваряваш по ГП.
Можеш и само да разпробиеш съществуващите в момента шайби, а можеш просто с шлайфа да им направиш няколко радиални канала, които да пропускат въздуха вместо отвори. Но ще имаш загуба на разстояние (около 10мм.)
Аз съм на варианта резба и лепило, но имаш 15-20лв инвестиция за лепилото, което за една резба не е оправдано.
Нямам доверие на занитването - чисто субективно мое мнение, има колеги, които така си правят ГП-тата и нямат проблеми.
Зегерката категорично няма да издържи.
 

geniya

Потребител
Имам няколко въпроса до знаещите:
1.Какъв е размера на резбата на щуцера на Хатсанска помпа за ПЦП.Доколкото знам е 10х1, ама не е сигурно.Питам за да я заложа в чертежа на тапата за да ми я изработи стругаря.
2.Колко трябва да е дълбока тази резба в тапата, моето разстояние ми идва 17мм тапа и дължината на резбата също.
3.Фрезенковия болт М6 за клапана /по руската схема/ да е с дължина на резбата 10мм и резба за щуцера 7мм, или обратно?
4.Не е ли по-добре вместо фрезенков болт М6, да се използва блот с права глава с имбус на главата с О-пръстена под главата, тъкмо О-пръстена няма къде да се плъзга.
 
Нагоре