За жалост доста пушки, които въобще не съм ги виждал са преписвани на мен.
А някой от тези, които са тунинговани от мен са препродавани по няколко пъти и пак за жалост някои от собствениците са се правили на техници.
Тунингована от мен Суматра на метан вдига между 410 - 415 м/сек с 1,64 гр. А и още нещо - задължително е всяка една пушка веднъж на година и половина две да бъде обслужвана: Абсолютно пълен преглед на всички тунинговани детайли и подмяна на някои от по-важните консумативи като: О пръстен на цевта (абсолютно задължителна подмяна след изстрелването на две кутии проектили), абсолютно задължителна подмяна на двата О пръстена на трансферпорта, преглед на буфера на регулиращата гайка и задължителната му подмяна с нов, тъй като старият тунинг не включваше такъв буфер от ново поколение.
Не на последно място от особено голямо значение е пружината. Оригиналната се скапва за отрицателно време. Като първоначалните завишени характеристики падат след около 300 - 400 изстрела и пружината се успокоява на изключително ниски стойности. Така че е възможно нейното повдигане с 3,8 мм шайба за възстановяване кондицията на пушката.
Добре би било, когато се публикува някаква информация, то тя да не бъде частична, а напротив да бъде изчерпателна.
На вниманието на колегите, които ползват Суматра, а и не само, задължително е да преглеждат щуцера за зареждане преди поставянето му в куикфила. Преди нова година при мен Дойде Суматра тунингована преди 7-8 години от мен, която не можеше да произведе изстрел, а беше пълна с 200 бара метан. След изключително трудното разтоварване на налягането на резервоарите и последвалото разглобяване на пушката, установих следното: блокирал боен клапан, в следствие на попадане на пясък в канала на щока. Последиците бяха жестоки. Заклинване на клапана до такава степен, че се наложи неговото избиване с чук. В следствие на това същият този канал беше зверски наранен като останаха дълбоки деруги от песъчинките. След това се наложи неговото разширяване до 5 мм, имплантиране на бронзова втулка с вътрешен диаметър 3 мм и монтаж на нов клапан с 3 мм щок. Но всяко зло за добро получи се изключително лек и пъргав боен клапан, който доведе до огромни икономии на въздух. На макс с 3,65 грамов проектил, Суматрата даде скорост от 315 м/сек при 3,2 атмосфери разход на въздух.