HATSAN - всички модели пружинни пушки на фирмата.

cilindura

Редовен Потребител
Здравей, колега! На най-старите модели "Хатсан" цевите са присъединени към цевната кутия посредством резба М14х1 мм. На още по-старите модели, освен цевта на резба и надулникът също е на резба. На тези първи "Хатсан" 125 надулниците бяха изработени от дурал и впоследствие облечени с пластмаса. На същите тези надулници мушките, изработени от фибростъкло, бяха регулируеми (подвижни).Ако искаш да свалиш цевта на пушката, необходимо е да махнеш шарнирната ос, която фиксира цевната кутия към вилката на цилиндъра. Някога заменяхме калпавите турски цеви на тези пушки с качествени немски от "Хайнел"312. Резултатите бяха изключително добри. Поздрави!
 
6

6.35

Гост
Искам да я стегна към кутията защото малко мърда.Като махна оста от вилката какво точно ще освободя?
 

cilindura

Редовен Потребител
Когато махнеш оста от цевната кутия, можеш да свалиш цевта, но доколкото разбирам ти нямаш намерение да я сваляш, а само да я фиксираш. За целта , на по-старите модели, имаше стопорен болт в началото на цевната кутия по посока на мушката. Ако при тебе няма такъв болт, можеш да натегнеш стоперния винт на мерника дотолкова , че върхът му да се впие в повърхността на цевта и по този начин ще предотвратиш нейното развъртане.
 
6

6.35

Гост
Значи винта на мерника държи цевта.Още утре ще го пробвам.Благодаря ти.
 

slav

Новодошъл
ще има ли положителен ефект и какво би последвало ако намалим теглото на буталото при ПП
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Ще има откъм точност - ще се подобри. Ще намали откатът и вибрациите. Откъм сила - ще отслабне.
 

slav

Новодошъл
а как мога да компенсирам силата или едното за сметка на другото
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Сам го каза. Можеш да потърсиш някакъв баланс, да направиш компромис или да преминеш към пцп. Засега, ако си с телена пружина се отърви от нея и я замени с газово бутало. Така ще подобриш нещата, но малко.
 

Hidden

Редовен Потребител
Здравейте, колеги. Имам следния въпрос - може ли да се сложи куатро спусък на модел 125, който е бил със стария вид спусък?
 

Hidden

Редовен Потребител
А нужни ли са някакви преработки на цилиндъра на пушката. Май имаше някаква разлика в закрепването на двата вида спусъци.
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Здравейте, колеги. Имам следния въпрос - може ли да се сложи куатро спусък на модел 125, който е бил със стария вид спусък?
Стандартно не са взаимнозаменяеми,можело с много преработки.Наскоро на една 135-ца слагах газова пружина и исках да смена и спусъка,но ме отказаха в работилницата.Тя и газовата хасанска пружина не става стандартно а с малко доработка(става въпрос за първите модели).Иначе в Сотис гледах имаха и двата вида спусъци(поне на сайта).
 

Hidden

Редовен Потребител
За поставяне на новия спусък какво се преработва - само цилиндъра или и нещо друго?
 

cilindura

Редовен Потребител
Колега, не се занимавай с глупости! Обикновеният спусък, старият модел за 125-ца, е коренно различен от куатро спусъка. Двата механизма не са взаимозаменяеми. На пушките с куатро спусък корпусите (цилиндрите) са по-дълги от старите. Крепежните планки на спусковите механизми са абсолютно различни. Стреляй си със стария спусък, ако не желаеш проблеми. Старият спусък никак не е лош. Аз, например, съм си направил такъв от бронз, като съм заменил един от детайлите с нов, изработен от неръждаема стомана. Същия този спусък съм го направил с винт за прецизна настройка, снабден с тресчотка. Този спусък се регулира изключително лесно, а на всичкото отгоре -заради тресчотката, не се разстройва по време на стрелба. Поздрави!
 

slav

Новодошъл
от къде е най добре да си взема ГП и кой или как и колко да я понапомпя за да вдигнем силата и с ГП мога ли да постигна силата на обикновенната пружина или да търся по яка такава с Hatsan Domiator .25 съм, по нагоре в темата cilindura е описал някой доработки по буталото и цилиндара, които са в процес на работа, но ми се искаше ако мога да вдигна малко и скороста, благодаря на Gadnqra за инфото..
 

Nikola

Потребител
Колеги,
реших да сменя цевта на Хатсана ми с такава в 4,5. Мисля да не е оригинална (лошо качество), а от Славия, Иж, Хаенел или нещо от тоя род. Все още се чудя дали да не е 5.5, например от Комета, Норика, Славия 634?
Та какво бихте ми препоръчали? Лесно ли е присаждането на такава цев в Хатсанската цевна кутия?
Мерси предварително!
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Определено без намесата на стругар едва ли ще стане.
Ако си мислиш, че ще махнеш едната и ще сложиш другата. Тц.
И какво се надяваш да постигнеш с подобна интервенция?
Има един виц, една кака имала трабантче.
Та счупило се трабантчето, ама каката чувала петела, демек разбирала му.
Вдигнала капака и ровела из карбуратора.
Едно цигане гледало отстрани как на каката цицата легнала на филтъра до карбуратора.
Гледало, гледало, пък накрая не издържало и казало.
Какоооу, колкото и да го кърмиш, от него Мерцедес няма да стане.
 

didarai

Редовен Потребител
.. Лесно ли е присаждането на такава цев в Хатсанската цевна кутия?
Мерси предварително!
Tц! Имах 6.35 мм. чисто нова от страйкър . Беше набита горещо-пресово в кутията . Дори яка преса не можа да я избута и милиметър на студено . Фрезовах кутията , за да извадя цевта .
 

Nikola

Потребител
Мисля с това да завърша тунинга по Хатсана.
Няма ли начин да извадя цевта без да я осера. Мисля да я продам, за да си върна поне малка част от парите за новата цев.
Днес си играх да избия щифта и но си пр..бах две отвертки и се отказах.
 

didarai

Редовен Потребител
Аааа да ! Забравих . Щифта също е така . Не тръгна на пресата . Огъна ми се стеблото . Не ми се търсеше друго и го разпробих .Кел файда де , щото цевта няма вадене .
 
Последна промяна:
Нагоре