HATSAN - всички модели пружинни пушки на фирмата.

kico2003

Новодошъл
Благодаря ivodoc,с ГП-то дойде и нова тапа с 2 дупки"старата е с 3, след като вкрарам ГП-то в цилиндъра към тази тапа захваща ли се с нещо или стои свободно, понеже на самия корпус има само 2 дупки.Едната за тази тапа, другата за спусъка и ГП остава висящо така да кажа .
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
С тапата натискаш ГП за да го свиеш и "натикаш" в цилиндъра.
Същото е както при телената пружина.
 

Demi

Потребител
Здравейте купих си Hatsan 125 th втора ръка и имам един проблем с него.Спусакът е много мек след и 15,20 изтрла спусачкът отказа напълно и аз неможах да го заредя.Поразвъртях отдолу болтчетата и най накрая зареди.Пострелях 5,10 пъти и пак се яви проблем hatsana зареди нормално и тъкмо слагах съчма и той гръмна сам.Какво да правя как да настроя скапания спусък.
 

mitaka101

Потребител
Разбий болтчетата още два-три оборота, особено този от към дулото - той е отговорен за изпускането. Ако пак изпуска - ще трябва да я разглобиш и огледаш, причината може да не е в регулацията на спусъка.
 

cilindura

Редовен Потребител
Здравей, колега!
Проблемът ти е решим. Но винаги трябва да спазваш едно много важно правило при боравене с пружинна въздушна пушка: При зареждане цевта трябва да се държи с едната ръка по време на поставяне на чашка. Ако пък пушката е с лостово зареждане, трябва да държиш лоста по време на поставяне на чашката в цевта. Ако не спазваш тези правила рискуваш да останеш без пръсти или пък да ти бъде сцепена главата при евентуален самострел. Никога не разчитай на сигурността на спусковия механизъм. Никой механизъм не е застрахован от "изтърване". Имал съм случаи на самострел при абсолютно всички китайски пружинки - при Вайраух 90, въпреки надълго и нашироко рекламирания му сигурен спусък.
А сега да се върнем на темата. За да си направиш спусъка както трябва, трябва да отделиш спусковия механизъм от пластмасовата тапа. Изваждаш всички чарколяци на механизма като внимаваш кой детайл къде се е намирал, за да можеш след това правилно да го сглобиш. След като искаш да се занимаваш с механиката на механизма, би трябвало и да умееш да работиш с някои инструменти. Отиваш в най-близкия магазин на "Щил" или "Хускварна", купуваш си малка плоска шлайфпиличка, с помощта на която леко ще изпилиш вътрешните повърхности на кутийката на спусковия механизъм, така че те да станат идеално гладки, а това шлайфпилата го може. След това всички детайли, които контактуват със стените на кутийката ще ги претъркаш (шлайфаш) с водна шкурка номер 500, поставена върху стъкло.
Следващата процедура, която според мен е една от най-важните, е:
Ако разбира се , технически си средно грамотен, ще разшириш гнездото в пластмасовата тапа, в което влиза спусковият механизъм, така че той да не стои стегнато там, а да влиза и излиза абсолютно свободно от това гнездо. Това можеш да го направиш с помощта на широко дърводелско длето или с шкурка.
След като извършиш всички тези процедури, не забравяй да измиеш детайлите, за да не останат стружки по тях и да доведат до още по-голяма беля.
При сглобяването на "карантиите" на спусъка, използвай тънко масло за фина механика. Изключително удачни са маслата за шевни машини. И както ти каза Митака, развий всички болтове, отговорни за реглажа на спусъка. Ако всичко бъде направено така както го описах, проблеми с пушката няма да имаш. Проблемът със самострела ще отиде в историята.
Поздрави и наздраве!:cheers:
 
Последна промяна:

rabbeat

Потребител
Здравейте,
Интересува ме, новите Хасани - тези с газово бутало Vortex дали са със същото мърляшко изпълнение като предшествениците си и дали имат нужда от разглобяване и почистване преди употреба? Примерно Hatsan Striker Vortex може ли да се ползва директно от кашона или е добре първо да се разглоби и почисти?
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Добре е първо да се разглоби и почисти.
Това, че телената пружина е заменена с газова, не означава, че пушката е друга.
 

rabbeat

Потребител
Благодаря за съвета ivodoc!
Някой може ли да ме насочи към сервиз/майстор в София, извършващи разконсервиране/почистване на Хасаните? Иска ми се също така да ми покаже тънкостите при разглобяване/сглобяване за да мога занапред сам да я обслужвам. Имам технически познания, но досега съм разглобявал само B3-3 и два калашника, а не ми се иска да се уча върху току що закупен Хасан. :)
 

pavloff

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Колега, търси човека от форума с ник Митака 101. Ще ти бъде от полза.
 

rabbeat

Потребител
Благодаря pavloff,
За Митака101 се носят легенди в тоя форум, но все пак реших да попитам, че току виж не му се занимава на човека с подобна "простотия"...
 

Demi

Потребител
Здравейте колеги след като отворих хатсана видях че дупката която държи зъба които хвашта буталото се е раширила
проблемът го реших като наварих дупките и псле ги изтърках с точния размер на шифта. Оказа се че има и друг проблем там където
зъбът хвашта буталото се е изтъркало наварих го изтърках го и зглобих пушката и зареди обаче трудно от къде идва този проблем решим ли е.:(:(:(
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
наварих дупките и псле ги изтърках с точния размер на шифта.
наварих го изтърках го и сглобих пушката и зареди обаче трудно от къде идва този проблем решим ли е.
Според мен ти вече си го решил. От тук нататък ремонта е ... смяна с нов.
Как го изтърка и то с точния размер, че така, както си го написал, звучи ужасно?
 

Killmister

Новодошъл
Здравейте колеги :)
Имам хатсан модел 80 гризли но постоянно троши оптиките колкото и да са скъпи!!! Четох четох и всъщност се обърках вече ..... дайте съвит какво да му барна точно та да спре да ги чупи и разтроива .......
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Сталиновия метод най помага в твоя случай.
"Има Асан, има проблем. Няма Асан, няма проблем!"
За тез потрошени пари по оптики, сигурно два-три пъти си платил по-добро друго пушле.
 

lynx

Редовен Потребител
80-ката не е 125-ца да руши оптиките, най-вероятно ще се наложи отваряне и преглед на карантиите, за да се открие причината на блъскането при изстрел.
Аз бих я пратил Асанката на Митака-101 да и направи "пълна промяна", газова пружина, нов маншет, полиране тук-там, фаски, спусък и прочие гъди-гъди...
Дано отвътре всичко не е леш.
 

Nikola

Потребител
Здравейте колеги,
вчера реших да отворя отново Хасана от подписа ми и да го тунинговам до колкото мога.Но болта на цевта беше се изкривил и едва го развих с помощ от баща ми. Измих цилиндъра и буталото с четка за миене на шишета и веро под течаща гореща вода и ги подсуших.
Сега реших да омекотя спусъка и да намаля хода му, но не знам как да го направя и ме е страх да го разглобя, защото не знам дали ще мога да го зглобя. Затова ви моля ако някои има клип, чертеж или снимка на спусъка, който не е куатро и не намерих нищо за него да ми помогне. Ще си купя силикон и мисля да напълня приклада с него и с малко гайки, за да намалее отката, защото днес ми пристига оптика, купена от колега от форума. Иска ми се да направя и дулни фаски, но не знам дали е възможно да се направи в домашни условия и ако възмажно - как.
Та засега е това, а ако се сетя за нещо ново ще питам пак.
 

rabbeat

Потребител
Здравейте колеги,
вчера реших да отворя отново Хасана от подписа ми и да го тунинговам ...

Щом ти се занимава, свали целия спусък, заедно с предпазителя и го прати на Митака. Ще ти го направи за чудо и приказ ;) Решението не е полиране обаче, ако това смяташ да правиш...
 

anibis

Редовен Потребител
Eто как може да се направи дулна фаска.
Но колеги казват че такива дулни фаски в домашни условия могат и да не станат...
 
Нагоре