HATSAN - всички модели пружинни пушки на фирмата.

cilindura

Редовен Потребител
Поглеждайки буталото, първото впечатление, което то оставя в наблюдателя е, че има следи от термообработка, да ама не, термообработка ЙОК (няма). Материалът е халва. Ясно си личат следите от стругарския нож, без да е имало последваща обработка. Именно тези следи трият във вътрешната част на цилиндъра. Съвсем леко той е започнал да се надира, но го е спасило това, че е хромиран. Иначе цилиндърът е изработен от изключително калпав материал. Той е изработен от мека ръждаема стомана (локум), след което е хромиран и отвътре и отвън.
 

Attachments

  • Picture 1991 (Small).jpg
    Picture 1991 (Small).jpg
    25.2 KB · Прегледи: 163
  • Picture 1992 (Small).jpg
    Picture 1992 (Small).jpg
    23.8 KB · Прегледи: 152
  • Picture 1993 (Small).jpg
    Picture 1993 (Small).jpg
    28.7 KB · Прегледи: 147
  • Picture 2003 (Small).jpg
    Picture 2003 (Small).jpg
    26.6 KB · Прегледи: 150
  • Picture 2004 (Small).jpg
    Picture 2004 (Small).jpg
    29.2 KB · Прегледи: 164
  • Picture 1990 (Small).jpg
    Picture 1990 (Small).jpg
    23.5 KB · Прегледи: 164

cilindura

Редовен Потребител
Характерното за буталата на Хатсан е изработената сърцевина в челото на буталото като нераделна часто от него, но проблемът в този случай е следният - с таз исързевина не може да бъе настроен диаметърът на маншета по вътрешния диаметър на цилиндъра. Какъвто е диаметърът на сърцевината това е. Всички диаметри на сърцевини, които съм мерил са различни. маншетът на тази пушкна беше набит на именно такава сърцевина и вътрешният му диаметър беше 27,4 мм, което ще рече, че буталото се движи изключително трудно, а и освен това при тази деформация на мембраната на маншета липсва каквато и да е обтурация (компресия). Няма да пускам снимки на тунингованото бутало, тъй като съм пускал в темите за Хаенел и Хатсан. Вече новият маншет е снабден със стоменан сърцевина с болтово захващане и полиамидна гарнитура. Външният му диаметър е 27,15 мм и периферията му е с ярко изразена фаска.
Наздраве! :cheers:
 

cilindura

Редовен Потребител
Тъй като вече получих доста запитвания относно зеленото уплътнение, трябва да уточня, че входът на цевта опира в него и при зареждане то се деформира (уплътнението) с 8 десети от милиметъра, като по този начин създава перфектна компресия. При новата тапа, която съм разработил товарът вече пада върху челото на тапата, тоест челото на тапата опира в гайката на цевта, която се явява чело на цевната кутия. Така при силния удар на буталото товарът се разпределя между тези две големи повърхнини. Зеленото уплътнение е дебело точно 5,8 мм и от тук нататък то ще бъде вечно. За да се деформира при зареждането без да се разруши то е снабдено и от двете страни с вътрешна и външни фаски.
Поздрави на колегите!
 

cilindura

Редовен Потребител
Здравейте, колеги!
Поради многото запитвания и желание от страна на колеги да публикувам снимки от процеса на тунинга реших да се съглася с тях и да пораздвижим малко форума в градивна посока в неговата техническа, а може би и дискусионна част. Първите снимки, които ви представям са снимките на стария маншет на пушката, където се вижда и част от недобре обработеното бутало обозначена с червена стрелка), която по време на своето движение е наранила вътрешната повърхност на цилиндъра. Непросдствено след това публикувам снимки на новия маншет на пушката поставен по моя традиционен начин.
 

Attachments

  • Picture 2004 (Small) (2).jpg
    Picture 2004 (Small) (2).jpg
    30.9 KB · Прегледи: 263
  • Picture 2005 (Small).jpg
    Picture 2005 (Small).jpg
    26.1 KB · Прегледи: 260
  • Picture 2085 (Small).jpg
    Picture 2085 (Small).jpg
    34.6 KB · Прегледи: 287
  • Picture 2088 (Small).jpg
    Picture 2088 (Small).jpg
    24.1 KB · Прегледи: 257
  • Picture 2090 (Small).jpg
    Picture 2090 (Small).jpg
    27.2 KB · Прегледи: 282

cilindura

Редовен Потребител
След първоначално направените замервания на вътрешния диаметър на цилиндъра и на външния диаметър на буталото се установи, че разликата в диаметрите е 0,12 мм, което на практика е предпоставка за възникване на триене между вътрешната повърхност на цилиндъра и външната страна на буталото. Именно поради тази причина се наложи да намаля външния диаметър на буталото с 0,2 мм. Тук показвам разликата в буталото преди и след тунинга. Не на последно място реших да премахна и следите от чука, които се набиват в погледа и ти развалят настроението за цял месец напред. Същите тези следи от чук бяха деформирали (променили) диаметъра на опашната част на буталото предизвиквайки остри ръбове, явяващи се предпоставка за евентуални задирания и блокиране на хода на буталото по време на зареждане. Интервенциите според мен са абсолютно наложителни, защото чеплъците са прадпоставка за възникване на бели. В цилиндъра намерих парченца от заосенъците, предизвикали леки надирания по хромираната повърхност, образувани при направата на фрезовите отвори. Тези заосенъци ясно си личат на снимките преди оработката на опашната част на буталото. Разликата преди и след може да забележи всеки. След тези смислени, според мен, манипулации пушката работи перфектно като при зареждане не се чува абсолютно нищо. Детайлите се движат мазно и като цяло се промени звука при изстрел на оръжието. За моя радост и за радост на собственика на пушката щетите, които са нанесени по възлови за оръжието места бяха незначителни, защото след закупуването с пушката са произведени не повече от 10 - 15 изстрела. Ако колегата беше продължил да стреля, цилиндърът вече щеше да бъде в графата брак. Съдбата на цевта и буталото също. Щетите вече са в миналото.
 

Attachments

  • Picture 2078 (Small).jpg
    Picture 2078 (Small).jpg
    44.9 KB · Прегледи: 221
  • Picture 2096 (Small).jpg
    Picture 2096 (Small).jpg
    24.1 KB · Прегледи: 306
  • Picture 2095 (Small).jpg
    Picture 2095 (Small).jpg
    28 KB · Прегледи: 313
  • Picture 2007 (Small).jpg
    Picture 2007 (Small).jpg
    26.6 KB · Прегледи: 196
  • Picture 2006 (Small).jpg
    Picture 2006 (Small).jpg
    22.5 KB · Прегледи: 204
  • Picture 2084 (Small).jpg
    Picture 2084 (Small).jpg
    48.4 KB · Прегледи: 280
  • Picture 2083 (Small) (2).jpg
    Picture 2083 (Small) (2).jpg
    31.8 KB · Прегледи: 336
  • Picture 2082 (Small).jpg
    Picture 2082 (Small).jpg
    30.4 KB · Прегледи: 241
  • Picture 2003 (Small) (Small).jpg
    Picture 2003 (Small) (Small).jpg
    26.6 KB · Прегледи: 221
  • Picture 2079 (Small).jpg
    Picture 2079 (Small).jpg
    41.8 KB · Прегледи: 210

6tangata

Редовен Потребител
http://6tangata.snimka.bg/sports/razni.813647.33492991
Бях се зарекъл "турско НЕ" ама днес не се сдържаш. Пушката е Hatsan 55 SR CR. Никъде в ''нета'' не намерих снимка или нещо за подобен модел с предполагам никелирани метални части. Пушката е от някаква стара партида според мен, защото спусъка е различен (по прост) от тези модели, който виждам в ''ЗАРИМЕКС''. Някой има ли повече "инфо" за този модел? И някак надписите са не ''боя'' а седят като гравирани. ???
http://6tangata.snimka.bg/sports/razni.813647.33492990
 

cilindura

Редовен Потребител
Здравей, щангист!
Това е пушка Хатсан 55 хром, което значи, че е хромирана. Тази пушка е от първите партиди на Хатсан, които бяха вкарани в България преди години. Първият официален представител на фирма Хатсан, беше магазин Джонс в град Казанлък. За разлика от сега, когато всеки вносител се пише официален представител в недалечното минало той беше един единствен, а именно магазин Джонс. Той снабдяваше абсолютно всички оръжейни магазини в страна с въздушните пушки на въпросната фирма. Впечатленията от този модел, а и от следващите до модел 90 от същия период, са следните: добре изработен компресор и цевна кутия изключително добра идея цевта да бъде монтирана посредством резба към цевната кутия; много лошо обработена цев (с напречни насечки върху нарезите); добър орехов приклад. Като цяло добре балансирана пушка и доста по-мощна от Славията, която си заснел до нея. Лошо впечатление от този период също ми направи маншетът на пушката, който е изработен от някакъв некачествен материал и в следствие на ударите на буталото много бързо се сплесква. Надявам се да съм бил полезен с кратката информация, която ти предоставих.
Поздрави! ;)
 

mitaka101

Потребител
Газифицирах преди време една такава. Слабичка е, спусъка е от стария модел (не е Куатро), при всички положения е под 16 джаула, тоест откат почти няма и имам много добър спомен за изработката и на металните части и на приклада. Дано да си взел 4,5кал. До 20 метра трябва да е чашка в чашка.
 

6tangata

Редовен Потребител
Калибъра е 4,5 иначе нямаше да я взема, а и е чисто нова:) А ''напречни насечки върху нарезите'' почти няма. Няма луфт и една ''милимунда".Наскоро гледах един модел 125 и там ''насечките'' бяха направо ужасни. Гръмнах един път с 55 и изкара огън 5 сантиметра от цевта :) Не се решиш да я разглобя и почистя, а трябва. Мисля да я закарам на оръжейника на ЗАРИМЕКС за смяна на маншет и почистване. Изработката някак по ми хареса от на новите ''хацани''. Интересно ми е покритието колко ще изкара, изглежда добре направено, но.............
 

cilindura

Редовен Потребител
Щангист, дано да имаш късмет с пушчицата. Покритието е по-добро от на новите модели. От старите партиди от същото време имах Хатсан модел 80 с хромирана отвътре цев. Цевта му беше отвратителна, но пък пушката стреляше що годе добре. Преди много години ми се е налагало да обработвам цевна кутия на пушка като твоята ( заобляне на горната част, направа на фаски и легла за дистанционни шайби) и ми направи впечатление, че стоманата е доста добра, както казваш, заключването е много здраво и наистина е така. Просто заключващият зъб винаги трябва да е смазан. Даже моят съвет е следният - сваляш цевната кутия, демонтираш заключващия зъб, изчистваш леглото му от стружки, зачистваш и ръбчетата на заключващия зъб в участъка, който се намира вътре в цевната кутия, челосваш пружинката, която се намира вътре, така че да не е вече предпоставка с острите си режещи краища да вади стружки, след това смазваш обилно този възел с графитна грес и проблеми няма да имаш. Вярно е, че старите цеви са с напречни насечки. това беше най-лошо изработения детайл в тези пушки. Но аз съм слагал на такава цев от Хаенел 311 скъсена на 30 см и пушката става просто перфектна. Експериментите, които съм правил навремето с такава пушка се заключаваха в използването на две пружини една в друга със срещуположна стъпка. Тогава хронограф нямах, но пък мярката за сила беше пробиването на двусантиметрова, суха, борова дъска от 10 метра. В интерес на истината отскоро на щатския пазар се появи такъв тунингов комплект - две пружини една вдруга.
Поздрави!
 

ssn

Потребител
Имах Хатсан 85 CR (хромиран целия). Не е лошо покритието, но веднъж нарушено си ръждясва. Не е чак толкова лесно да се наруши, но нека и сегашния собственик да сподели, защото той я експлоатира по-дейно от мен ;).
 

ECTOMORPH

Потребител
Здравейте колеги. Обмислям закупуването на пружинен пистолет Хатсан 25 СуперЧарджър (SuperCharger) в 4.5, понеже не открих тема за пистолетите на Хатсан пиша тук.
Интересува ме има ли мегдан за тунинг и въобще всякаква информация на база лични впечатления.
Ще го ползвам за стрелба на не повече от 20-25 метра по кенчета и подобни, ако точността го позволява.
Как мислите, добър ли е или да се насоча към Байкал или друго?
Ето го:
http://arms-bg.com/%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%88%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8/%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%BD-%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82-hatsan-gryzzly-mod.-25-supercharger-4.5-mm.html
 

3nchev

Новодошъл
Вчера си закупих Hatsan Striker като първа пушка (не че имах избор) в магазинав Ловеч само такава имаше и един 90 накойто му искаха 190 лева .Първата ми работа беше да отида в полициата и да пусна уведомление.Така или иначе никой ме ме попита колко джаула е само марка,модел,калибър и номера на пушката се попълват.Документчето щяло да излезе до месец аамма не се знае кога точно.А относно джаулите на Strikeer са 20 заради компенсатора който четох някъде че може да се смени с друг наддулник и пушката става 22 джаула и рита като магаре.Тя и сега си рита , но не е страшно до 25-30 метра целя кутийка от кола 10 от 10 без оптика след това влакното на мушката става по-голямо от кутийката
 

ssn

Потребител
Здравейте колеги!
По-назад в темата един колега иска размерите на цевната кутия на Хатсан 80.
Не видях някой конкретно да му е отговорил и затова моля някой от колегите да измери
без да разглобява поне габаритните размери и растоянията между отворите (макар и не съвсем точно).

Да уточня:
Не знам дали на колегата някой му е помогнал.
Тия размери (макар и приблизителни +/- 1 до 2мм) ми трябват на мен.Както и размерите на зареждащата щанга (ригел) по възможност.
Може да измерите с линийка, ролетка, с каквото имате!
Живи и здрави!
 

Attachments

  • 09e79473110c.jpg
    09e79473110c.jpg
    12.4 KB · Прегледи: 55
Последна промяна от модератор:

sts1969

Редовен Потребител
Питай Пламен (Карлсон) по спомен, ако не бъркам ...преди няколко месеца си беше купил такъв, дали още го пази не съм сигурен :rolleyes:
 

koko112

Потребител
Здравеите.Някои сменял ли е цевта на среден Хатсан с цев от Хаинел 311?Ако е моля нека сподели впечатленията си.
 

ssn

Потребител
Цев от Хайнел 412 кал. 4.5, цевна кутия от Хатсан 135, скъсяван ригел от Х125, всичко друго назад от Х80. Пружината е от
резервен комплект за китайска пушка Б3 - 19 мм външен и 27 см дължина, утежнител от болт.
Какво да кажа - с тая къса пружина (затварям тапата отзад с леко усилие) и сръбски чашки (някакви Спорт) дава 215-217 м/сек.-малко над 12 Дж. Слаб стрелец съм, групи не съм правил, но мисля, че до 20 м стреля добре.
Успях да вкарам по-дълга пружина - 32.5 см. Дойде дълга или навивките й са по-нагъсто, но не успях да заредя. Цевната кутия от 135 е по-дълга от тая за 80, но такава имах даже имам още една. От това, че е по-дълга идва и по-трудно зареждане, защото ригела сключва вече друг ъгъл при пречупване и с по-яка пружина ще ми е много трудно да зареждам. Трябва да си оправя геометтрията на зареждане, ако искам по-яка пружина. Ако някой може да измери цевната кутия и ригела на Х80 от старите ще съм му много благодарен.
Предстоят нови опити и доработки - зимата е дълга.
 

mystislav

Потребител
Здравейте и от мен!
От днес и аз съм собственик на Хасан 125 с ГП от Митака, с баракуда държи плато 210-211 м/с.
Тия дни, ако даде време може да пробвам и други мониции :)
 
Нагоре