Тунинг на Hatsan Piledriver 45 кал.:
Пушката е нова и идва от магазина с болестите и капризите си - отворът на трансферпорта е с няколко мм по-тесен, от отвора на цевта и на клапанното тяло. Това пречи на движението на въздуха, през проходните отвори. Пружината на клапана е безобразно мека и пушката има ужасен преразход - 60 бара на изстрел. Плато няма, а всеки изстрел, е с 30 - 50 м/с, по-ниска скорост от предишния. След спадане на налягането, на около 150 бара, клапанът не може да затвори и пушката изпуска цялото налягане. При това положение, е опасно за стрелеца, ако оптиката е на окото му - така пострада мой приятел. След доработките, тези проблеми отпадат.
Ето го и тунингът:
Разширен трансферпорт, изравнен с отворите на клапанното тяло и цевта. Разширен отвор на гърловината, където ляга клапана. Нова, много по-твърда пружина на бойния клапан. Полиран ударник. Променена е позицията на газовото бутало и водачът му. Резба за модератор - 18х1,5.
Така нагласена, пушката направи 5 изстрела от 300 бара с 16 грамовите проектили на Наско - tokerev, със скорости: 290, 292, 296, 288, 286 - около 700 джаула. Шестият изстрел е със скорост 280 м/с, но го изключих, заради нежеланието ми да слизам под 200 бара. Стартово налягане - 300 бара. Крайно налягане - 200 бара. Температура - 0°С. При температура 25°С, скоростта се качи с 8 м/с. Това става, заради повишаване на налягането, в газовото бутало, поради затоплянето му.
При максимален натяг на газовото бутало, пушката прави 4 изстрела, с въпросния проектил, със скорости: 328, 321, 317, 306 м/с - около 800 джаула. Понеже е пробвано с тази скорост - няма точна стрелба, а се загубва и платото, я оставих, с около 290 - 296 м/с, което, според мен, е предостатъчно.