ОПТИКИ - избор, монтажи и АКСЕСОАРИ към тях. Какви, откъде? Приспособления, прострелване, ремонти

harry_cool

Потребител
Лелее, за два дни темата станала двойно по-голяма. Радвам се че има колеги, които са случили на качествени Липърси, но аз изсипах с ВАМ 21 - 2 броя и с Диана 54 още един брой Липърс. Повече оптика от тази марка не бих купил никога.
Смешното, е че си купих някаква незнайна оптика Метеор 4х32 за 30 кинта и се молех да изкара поне една стрелба на 54-ката, а тя изкара доста стрелби и не е мръднала за момента. Определено при магнум ППП всичко е въпрос на късмет.
Парабелум много точно посочи темата от руския форум за оптиките, хубаво е да се прочете. Аз съм я чел няколко пъти и изводът от всички мнения е: Пилад 4х32L плюс Дампа е вечна и неубиваема комбинация. Лошото, е че тази комбинация струва повече от пушката. Точно поради тази причина Бушнел 3-9х32 е перфектният избор.

Луфтвафе, дай малко повече инфо за твоя Сапфир, че ме заинтригува силно.
 

gggenata

Потребител
Здравейт,

Моля за помощ защото според мен имам някакъв проблем с оптиката, но изобщо си няма идея за какво става въпрос.
- От около 5-6 месеца имам оптика Валтер 8-32х56 (стрелям с доминатор)
- отначало според мен гледаше нормално (стреляли са и други колеги от Пловдив) аз лично нямам голям опит преди това имах
Гамо 3-9х40Е....
- От около месец два като погледна виждам нещо като"бяла пелена замазано" и много трудно се прицелвам (разбира се отвън съм почистил лещите) вижда се горе долу ясно само при много точно положение на окото.
- Отначало мислех, че е слънчево и слънцето ми свети (първите няколко пъти), но вчера стреляхме с Колега от Пловдив
и той каза че трудно сеприцелва (а нямаше слънце) с мойта оптика и вижда нещо размазано....

Мислех всякакви абсурдни идеи от сорта на: От месец два е много жега пушката се нагрява адски в колата (преди увеличението и паралакса се въртяха много трудно и се виждаше бяла смаска, а сега се въртят много лесно и почти няма смазка и тя е течна...)
Може ли от жегата да се разтеко нещо вътре и да ми размазва заради това???
Иначе с точността нямам никакви проблеми.
Моля ако някой зне нещо да каже..., Дали се ремонтира (има ли вакум вътре ) и така нататък...
 

Socom

Потребител
Имам въпрос към по-опитните. Какво би се получило ако купя това:
http://www.sportsmatch-uk.com/dm60.htm и на този висок моноблок сложа оптика с 32 мм. предна леща?
Вероятно няма да изглежда много добре но мисълта ми е дали няма да е неудобно за прицелване? Благодаря предварително :).
 

MAD MAX

Модератор
Модераторски Екип
Днес ми дойде тази оптика за флоберката. Първи впечатления - перфектна, кристален образ, титаниев корпус, скала с червена светеща точка в средата на кръста, тактически ключове работещи плавно и прецизно. И паралакса се движи мазно-мазно. Японско производство. В неделя ще :rambo:

dtitanium5-20x50.jpg
 

harry_cool

Потребител
Имам въпрос към ползващите бързомерец от тези с малкото "прозорче" не знам как точно се казват, не тези цилиндричните. Искам да сложа на ИЖ46М, но да не изглежда така

http://www.pyramydair.com/p/izh-46M-air ... ombo.shtml

това си е направо грозотия.
Горе-долу за каква сума трябва да е бързомереца, за да става за нещо?
Или по-добре да му сложа лазер. Ще помоля ползващите подобни благинки да дадат малко акъл.
 

Socom

Потребител
Преди известно време с MAD MAX бяхме разменили наколко думи за оптики румънско производство. Става дума за фирмата IOR. Съвсем случайно попаднах на това: http://www.sokol.bg/show/category/16
Вероятно предлагат не само тези модели. Но не съм проверявал. :)
/Sorry - за двата поредни поста но реших че този няма нищо общо с предния/
 

MAD MAX

Модератор
Модераторски Екип
Socom написа:
Преди известно време с MAD MAX бяхме разменили наколко думи за оптики румънско производство. Става дума за фирмата IOR. Съвсем случайно попаднах на това: http://www.sokol.bg/show/category/16
Вероятно предлагат не само тези модели. Но не съм проверявал. :)
/Sorry - за двата поредни поста но реших че този няма нищо общо с предния/
Във VIP-а ги имаше всички модели на цени от 1200 до 3000 лв.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Всеки може инцидентно да се окаже в ситуация да поиска съвет относно възникнал проблем
Тук да поставяме въпроси, които нямат нужда от пускане на тема специално за тях, поради бързото им изчерпване.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Socom написа:
Всеки от нас се е сблъсквал с проблема нарушена оксидация на оръжието /драскотини или нещо по-сериозно/. Бих искал да коментираме начините за поправяне на повредена оксидация. Нека който има информация по темата да споделя - може да сме полезни на заинтересованите. :)
soundmax написа:
Има една течна оксидация която е добра и е идеална за целта но не знам от къде я копуват и как се казва, ще проуча въпроса и без това от одавна се каня да си намеря. използва се много лесно капва се върху мястото като преди това е почистено и обезмаслено може да се разнесе леко с парцалче изчаква се една- две минути и се изтрива течноста и всичко е идеално :)
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Начинът приложим в нашите условия е химичната оксидация.
Има няколко препарата, но смятам, че съставът им е еднакъв.
Колегата soundmax е описал процедурата, а я има написана и върху оаковката.
Това са "НАТАЛИЯ 2" , Oxpho-Blue, Birchwood Casey Perma Blue. Вероятно има и още много.
http://shop.oragie.com/product_info.php ... f91ad9975e
http://www.bulit2000.com/?type=2&act=new
http://shop.oragie.com/product_info.php ... f91ad9975e
http://shop.gunman.biz/product_info.php ... ecmi0ht250
http://galvanohimia.hit.bg/products.html
Това е фирма в София http://galvanohimia.hit.bg/main.htm
Тази в Панагюрище http://www.opticoel.com/galvanopractic.html
В интернет пространството е пълно с информация по въпроса, стига човек да има желание и го интересуват промишлените методи.
Ето още малко информация:
ОКСИДИРАНЕ НА СТОМАНА - По принцип оксидирането на металите се извършва по химичен или електрохимичен начин. При последния детайлите се подлагат ня анодна обработка, като образуващите се метални съединения могат да се разтворят или да пасивират повърхността. Много често тази обработка се нарича анодиране.
Оксидиране на стомана: При тази обработка на повърхността на стоманта се образува равномерно черно или виньочерно, със защитно-декоративни свойства покритие, което се състои главно от Fe3O4. Методът е намерил широко приложение в машиностроенето, приборостроенето, при производство на различни видове инструменти и изделия, употребявани в бита.

Оксидното покритие може да се получи по три начина: чрез термична обработка на стоманени детайли при температури между 400 и 800оС, чрез химична обработка в алкални или кисели разтвори и електрохимична обработка.

Най-голямо значение за практиката има оксидирането на стоманата по химичен път във водни разтвори на натриева основа и окислители. По отношение на процесите, водещи до образуването на оксидното покритие, е предложен следният механизъм.

а. Разтваряне на желязото в основа с образуване на натриев хидроксохипоферат:

б. Окисляване на натриевия хидроксохипоферат до натриев ортоферит, респ. метаферит:

в.Взаимодействие на феритите до Fe3O4, който образува покритието:

г. Хидролиза на натриевия ортоферит, респ. метаферит, до хидратиран фериоксид:

д. Частично дехидратиране:

Получените по последните две реакции продукти образуват червена утайка по дъното на ваната.

Електрохимично оксидиране се постига чрез анодна обработка на стоманените изделия в алкален или кисел електролит. Най-подходяща се оказала 40%-ната NaOH.


Фосфатиране на металите: При него по повърхността на стоманата се образува покритие, състоящо се от малко разтворими фосфати на желязото, цинка и мангана.

Характерно за фосфатните покрития е, че те са порести и за да придобият антикорозионни свойства, е необходимо допълнителното им обработване с пасивиращи разтвори, лакове, или различни масла. Те са устойчиви на нагряване до 500оС, а също и при ниски температури (до - 75оС). Фосфатните покрития имат малка твърдост и износоустойчивост. Те са неустойчиви в киселини и основи.

Фосфатните покрития се използват при някои случаи за защита на стоманата от корозия, без да изпълняват ролята на декоративни покрития, а така също и като електроизолационен слой върху метални повърхности.

На фосфатиране се подлагат черните метали и техните сплави, по-специално стоманата, но са разработени технологии за фосфатиране и на цветни метали и най-вече на цинк и алуминий. То се извършва по химичен и електрохимичен начин(с постоянен или променлив ток). Съществуват няколко метода за химично фосфатиране на черни метали: нормално, ускорено, студено и др.
http://www.podeminvest.hit.bg/tech_oxid_bg.html
 

Socom

Потребител
Сега един по-конкретен въпрос за студената оксидация.
При драскотини на пушката /малки/ не е много целесъобразно да се оксидира цялото оръжие или целия детайл с пораженията. Може би е по-добре да се използва препарат за студена оксидация, въпросът е кои от достъпните препарати - марка, производител са добри и няма да се получи петно на новото място.
Втори въпрос:
На някой от посочените препарати има надпис: blue
Да разбирам ли че оксидацията е синя? Което ще рече че няма да е същата по цвят със старата.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Ами Ivodoc се сети за препарата "НАТАЛИЯ 2" препоръчвам ти го а относно петното божа работа а и от теб зависи дали ще се почисти както трябва. Относно оксидациите най лесно се свалят с разтвор от солна киселина дори и 1% рзатвор е достатъчен да я свали бързо затова трябва да се пази оксидацията от такива киселинни среди. за другите методи иначе трябва доста оборудване направо е добре да се открие галваничен цех ;) пък оксидирането е прицес при които се отделят доста неприятни химикали във въздуха които е хубаво да не се вдишват и да има добра аспирация за да ги поема, ако някои реши да си прави вана е хубаво и това да го проучи.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Имайте предвид, че отделяните газове и вещества са канцерогенни.
Каквато и да е драскотината, каквото и да я правиш , тя пак ще си е драскотина и ще личи, въпреки че е оксидирана.
По-добре е оръжието да се пази от драскотини, отколкото да се маскират такива.
За да стане качествено, трябва да се свали старата оксидация, да се полира наново детайла, с което да се заличат драскотините, да се обезмасли детайла и да се оксидира на ново цялостно и във вана.
Всичко останало е компромис.
 

Socom

Потребител
Това по-оксидиран значи ли по-черен. :) Защото както казах по-горе има и някакви "сини" оксидации. Сигурно не са небесно сини ;) - предполагам че е черно със синкав оттенък. Да не попадна на такава че Weihrauch-a ще стане шарен ;). Даже прочетох че отделни детайли на оръжието се оксидирали в черно а други в синьо. Ставало по-красиво. :)
Аз такова нещо няма да правя.
В моя случай драскотина е силно казано метала не е повреден - само оксидацията.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Socom написа:
Това по-оксидиран значи ли по-черен.....
...В моя случай драскотина е силно казано метала не е повреден - само оксидацията.
Аз не съм убеден, че ако мажеш повече, ще става по-хубава окцидацията или по-черна.
Определено разлика в цветовете ще има. Тоест, между оригиналната оксидация и тая, която ще направиш.
Това ще бъдат оксидации правени по различни технологии.
Обикновено, детайлите след обезмасляване не трябва да се докосват с ръка. Там където ръчичката е пипнала, оксидацията не се захваща. Вероятно и в твоят случай е така.
 

Socom

Потребител
Определено разлика в цветовете ще има. Тоест, между оригиналната оксидация и тая, която ще направиш.
Това ще бъдат оксидации правени по различни технологии.
Не че ми харесва особенно мисля че си прав, аз също так мисля - няма начин при толкова фирми производители и толкова различни препарати да няма някаква разлика в цветовете. Още повече че в моя случай става дума за оксидация по РАЗЛИЧНА технология.
Благодаря за мненията. Ще мисля още и ще решавам какво да правя, може де ми се наложи да свикна с драскотината или пък не дай боже да я надраскам толкова че да стане за оксидация цялата цев. :(
 
A

Anonymous

Гост
В случея по оксидиран значи по черен.Колкото повече слоя нанесеш, по плътна става оксидацията. Правих си едсперимент с една изшкуркана и полирана цев и препарат НАТАЛИЯ. Обезмаслих детала и го намазах. След това цевта хем е леко почерня, хем прозира метала отдолу. Направих си експиримент и я намокрих. Оказра се че ръждясва без кикакъв проблем. Качественната и наситена оксидация е само черна, а синъото, лилавото или кафявото за което говорите е оттенък, който се появява когато повърхността се гледа на на деректна слънчева светлина. Той си личи само ако метала е бил много добре полиран. Оксидирането е химичен процес на някакво окисление на метала. Не ми се вярва течната оксидация да се наслои върху заводската. Това не е боя. Би трябвало да реагира само върху драскотината.
 
Нагоре