bor1968
Потребител
Ники /praetorian/, добре си се ориентирал към мощността. Новата ми Вектра е точно 101к.с./74кв. и съм в малкия данък.
От 75 кв. нагоре данъка е много нагоре.
Аз лятото като реших да си търся кола бях посъветван от един приятел и майстор, да си набележа няколко марки /с приоритет немска/ и да тръгна по автокъщите. Желателно е и да е с оригиналната си боя, да не е пастирана и замазана. По добре да има тук там някоя драскотина по лак, броня, че има има такива факири, че като я лъснат и не можеш да разбереш, че я е ,,газил валяк".
Другия съвет на майстора бе да е от Италия. Липсата на ръжда не е за подценяване. Съвета бе като чуя, че е Австрийка да подминавам. Ако ламарините са здрави то корозията е тръгнала по всички тръбички, болтчета и т.н. Като се стигне до ремонти се стигало до невъзможност от развиване и чупене/разпадане на цилиндърчета, тръбички, болтчета....... От тук произтичат и повече проблеми по ходова част и опасността да стане авария със спирачна или друга система по време на шофиране.
Та неговите думи бяха ,,двигател се прави и сменя", но тръгнала ли е ръждата спасение няма.
Въпреки всеобщото мнение, има Италианки, които са поддържани и с добри мотори. Търси такава.
Добре е да има сервизни документи. Всички течност /спирачни, хидравлични и др./ и казанчета да са бистри, че някой път има такава гняс и разцветки, че..........
Та съвета ми е определяш си няколко параметъра, тръгваш да търсиш, не бързаш, оглеждаш колкото може повече и взимаш това което ти легне на сърцето и ти грабне окото.
Аз като търсих основното бе да е немска и да има работеща клима. Имах предпочитание да е хечбек/седан бензин, но след доста обикаляне из Монтана и Враца си взех от Мездра точно комби дизел. Просто като я видях и поогледах тя ми проговори ,,аз съм твоята кола" и те така, стана моя . Всички по-малки претенции - да не е комби, да е климатик, а не климатроник, да е бензин/газ отидоха по дяволите.
Та Ники, набелязваш няколко марки, търсиш упорито и чакаш да ти проговори. Не ти ли каже ,,аз съм твоята кола" не взимаш
ПП. Това което е написал lynx изобщо не е за подценяване. Некачествената нафта може да донесе големи главоболия на съвременните дизели. Докато некачествения бензин/газ не се отразява толкова пагубно върху мотора.
Аз затова в нафтата сипвам малко двутактово масълце 1/200, че поне да се смазват някои детайли, а и мотора мърка по-тихичко
От 75 кв. нагоре данъка е много нагоре.
Аз лятото като реших да си търся кола бях посъветван от един приятел и майстор, да си набележа няколко марки /с приоритет немска/ и да тръгна по автокъщите. Желателно е и да е с оригиналната си боя, да не е пастирана и замазана. По добре да има тук там някоя драскотина по лак, броня, че има има такива факири, че като я лъснат и не можеш да разбереш, че я е ,,газил валяк".
Другия съвет на майстора бе да е от Италия. Липсата на ръжда не е за подценяване. Съвета бе като чуя, че е Австрийка да подминавам. Ако ламарините са здрави то корозията е тръгнала по всички тръбички, болтчета и т.н. Като се стигне до ремонти се стигало до невъзможност от развиване и чупене/разпадане на цилиндърчета, тръбички, болтчета....... От тук произтичат и повече проблеми по ходова част и опасността да стане авария със спирачна или друга система по време на шофиране.
Та неговите думи бяха ,,двигател се прави и сменя", но тръгнала ли е ръждата спасение няма.
Въпреки всеобщото мнение, има Италианки, които са поддържани и с добри мотори. Търси такава.
Добре е да има сервизни документи. Всички течност /спирачни, хидравлични и др./ и казанчета да са бистри, че някой път има такава гняс и разцветки, че..........
Та съвета ми е определяш си няколко параметъра, тръгваш да търсиш, не бързаш, оглеждаш колкото може повече и взимаш това което ти легне на сърцето и ти грабне окото.
Аз като търсих основното бе да е немска и да има работеща клима. Имах предпочитание да е хечбек/седан бензин, но след доста обикаляне из Монтана и Враца си взех от Мездра точно комби дизел. Просто като я видях и поогледах тя ми проговори ,,аз съм твоята кола" и те така, стана моя . Всички по-малки претенции - да не е комби, да е климатик, а не климатроник, да е бензин/газ отидоха по дяволите.
Та Ники, набелязваш няколко марки, търсиш упорито и чакаш да ти проговори. Не ти ли каже ,,аз съм твоята кола" не взимаш
ПП. Това което е написал lynx изобщо не е за подценяване. Некачествената нафта може да донесе големи главоболия на съвременните дизели. Докато некачествения бензин/газ не се отразява толкова пагубно върху мотора.
Аз затова в нафтата сипвам малко двутактово масълце 1/200, че поне да се смазват някои детайли, а и мотора мърка по-тихичко