Моят автомобил.

big_dragon

Редовен Потребител
Днес обух Пежото с нови гуми DUNLOP 225/55R17 97H SP WINT.SPORT 3D ROF: :banana: :banana: :banana:
http://jijo.bg/520871
За ROF гуми с ДОТ 4612 мисля, че цената е добра. Сега остава да се престраша и да разкарам резервната гума...
 

barbaron

Редовен Потребител
Привет и за много години!

Някой може ли да каже нещо повече за цветния код на пружините на амортисьорите на Мерцедес А class??? Информацията която имам е, че за А170 - W168 - са налични 5 вида пружини за отпред и 2 за отзад. Разликата по каталозите я дават под номера, това не ми върши работа... По самите пружини има цветен код, който е следния:
Предни пружини:
1. 1 синя и 1 червена точки
2. 1 синя и 2 червени точки
3. 2 червени точки
4. 1 синя точка
5. 3 сини точки

Задни пружини:
1. 1 зелена точка
2. 1 жълта точка

Та въпроса ми е свързан със значението на цветния код за твърдостта на пружините. Жена ми има А170 а и аз карам служебна А170 от време на време... По всичко личи, че и двете са едни и същи, но возията на едната и другата са кооорено различни. Едната е твърда като паве по пътя, а другата вози като лодка. И на двете колички смених 4-те амортисьора с нови еднакви - обикновени (не спортни), но разлика няма в поведението на пътя... Честно казано не знам в момента какви пружини (цветен код) има на едната и на другата... Лесно ще го проверя... Бих искал просто ако някой знае как се тълкува вида(кода) на това което се предлага на пазара като пружини за тия женски колички - да сподели. Ще съм задължен!
 

lynx

Редовен Потребител
Никъде из сервизните документации на Мерцедес няма да срещнеш означения с цветове за пружините.
Това цветово означение е направено с цел, когато си закупил нови пружини да сравниш цветовото означение на тези пружини които си извадил от колата дали са със същото цветово означение с новозакупените.
Тоест това потвърждава, че си закупил правилните/същите/ като оригиналните.
Ако искаш твоята кола да е със същите комфортни пружини като тези от колата на жена ти, взимаш копие от нейния талон и с него поръчваш по номера на нейната рама нови пружини, после ги качваш на твоята кола.
Вероятно твоята А-класа е Аvantgarde, с по-ниското и по-твърдо окачване.
На останалите модели (Сlassic и Еlegance) пружините са по-високи и амортесьорите са по-меки.
Погледни на двете коли този надпис и ще разбереш какъв е модела:
 

Attachments

  • m2.jpg
    m2.jpg
    68.4 KB · Прегледи: 34

barbaron

Редовен Потребител
lynx написа:
Никъде из сервизните документации на Мерцедес няма да срещнеш означения с цветове за пружините.
Това цветово означение е направено с цел, когато си закупил нови пружини да сравниш цветовото означение на тези пружини които си извадил от колата дали са със същото цветово означение с новозакупените.
Тоест това потвърждава, че си закупил правилните/същите/ като оригиналните.
Ако искаш твоята кола да е със същите комфортни пружини като тези от колата на жена ти, взимаш копие от нейния талон и с него поръчваш по номера на нейната рама нови пружини, после ги качваш на твоята кола.
Вероятно твоята А-класа е Аvantgarde, с по-ниското и по-твърдо окачване.
На останалите модели (Сlassic и Еlegance) пружините са по-високи и амортесьорите са по-меки.
Погледни на двете коли този надпис и ще разбереш какъв е модела:

Еднакви са (Classic).... и модел и година, че и месеците са почти еднакви (близки)... Не знам само кога са сменяни пружините от последните собственици и с какви са били заменени (стандартни или НЕСТАНДАРТНИ)... А цветния код си е точно за сравнение. По каталозите за авточасти също се споменават цветовите кодове(тези които се задълбочават в обясненията). Различните пружини са с различни номенклатурни номера...

Lynx, благодаря за включването!
 

lynx

Редовен Потребител
Когато в магазина си купуваш Мерцедес, търговеца с който уговаряте детайлите при покупката, предлага опция за различно от стандартно предлаганото за модела окачване.
Примерно, мога да си поръчам Елеганс, но да е с по-красивото, ниско/и доста по-некомфортно/окачване от Авангард.
По принцип пружини не се сменят много често/без основателна причина/ и е странно че при 2 еднакви автомобила, окачването е различно.
Може едната кола да купувана от магазина в БГ, а другата да е "италианче" с окачване за хулигани, ниско и твърдо като за "спортисти".
 

barbaron

Редовен Потребител
lynx написа:
Когато в магазина си купуваш Мерцедес, търговеца с който уговаряте детайлите при покупката, предлага опция за различно от стандартно предлаганото за модела окачване.
Примерно, мога да си поръчам Елеганс, но да е с по-красивото, ниско/и доста по-некомфортно/окачване от Авангард.
По принцип пружини не се сменят много често/без основателна причина/ и е странно че при 2 еднакви автомобила, окачването е различно.
Може едната кола да купувана от магазина в БГ, а другата да е "италианче" с окачване за хулигани, ниско и твърдо като за "спортисти".

Taka e! Едната е немско мерцедесче, а другото е френско... френското е с 3-та регистрация в БГ!!! И то е с твърдата возия. Искам да съм с възможно най-мекото окачване и за това се вълнувам от цветовото означение на тия смотани пружини... Иначе при първа възможност ще сравня означителните точки и на двете, и ще знам кои са по-меките, но аз искам все пак да знам какви са "степаните". Това са градски колички, а с тия гъбични полицаи просто си е ежедневие да видиш парчета от пружини около тях... пред нас също има гърбици и винаги има части от пружини. За градско каране - пружините са консуматив... замине ли амортисьор - чупенето е въпрос на много кратко време... това ме накара да подменя и на двете мерцедесчета амортисьорите...
 

stelibg

Потребител
Да, цветния код на пружините определя твърдостта им. Моята кола има пакет "лоши пътища" и цветния код на пружините е различен от на другите, които съм виждал. Прегледай в документацията на колите за добавените "екстри" - понякога разлика от една буква означава много
 

praetorian

Редовен Потребител
Колеги, някой може ли да сподели мнение от първа ръка, или опит от ситроен пикасо 2.0 HDI 90 коня....На прима виста е доста удобен автомобил, но не знам какво може да се очаква като дефекти и цени на частите ...Като цяло го дават доста здрав.
 

stelibg

Потребител
praetorian написа:
Колеги, някой може ли да сподели мнение от първа ръка, или опит от ситроен пикасо 2.0 HDI 90 коня....На прима виста е доста удобен автомобил, но не знам какво може да се очаква като дефекти и цени на частите ...Като цяло го дават доста здрав.

Карах такъв 4 години. Xsara Picasso 2.0 HDI 90к.с от 2002г - има наистина голям багажник, ама голям. Двигателя е безпроблемен - карах го 70 000 км - палеше зимата без никакъв проблем. Беше малко тромав - колата тежи 1320 кг и първа и втора бяха мъка докато набере скорост, за да се превключи трета. Разхода му беше приличен - ако се кара нормално на дълъг път - 4,3. Най-високият му разход зимата - 6,2. За семеен автомобил е прекрасен.
Недостатъци - слабо маневрен. Не си виждаш предницата.БИАЛЕТКИ - дали от качеството им в БГ ги хрупаше на 10 000 км. Купих му пластмасови от Англия - за 30 000 им нямаше нищо.
Ами това е.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
apapazov написа:
Ще ти кажа за двигателя. Уникално здрав и дуракуустойчив. Дядото кара Пежо Партнер купен от магазина нов. В момента е над 350 000км и по двигателя не е правено нищо. Пали и в най големия студ от раз. Като казвам дуракуустойчив имам предвид че дядото е уникален мундар и нещата при него се употребяват на 100% без никакво жалене. Ако мукажат смяна на масло на 20000км той го сменя на 25000 :eek:
 

lynx

Редовен Потребител
Ами то е хечбек, не е седан :)
Много добре изглежда колата, жалко че няма да я видим по пътищата.
Дизайнерът се е родил в грешната държава, да бяга някъде където ще оценят таланта му и проектите ще се реализират.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Eх адаш... То и аз чакам ли чакам разни "концепти", ама не знам дал ша ги дочакам. Дано поне децата ни да ни возят в такива!
 

Attachments

  • a004.jpg
    a004.jpg
    84.8 KB · Прегледи: 45
  • 020.jpg
    020.jpg
    132.7 KB · Прегледи: 38
  • 012.jpg
    012.jpg
    118.6 KB · Прегледи: 37

venciru

Редовен Потребител
Честно казано - един от най-грозните прототипи е тази Дачия за мен лично. Айде отпред горе-долу, ама отстрани и особенно отзад :(. Да не говорим за силно стеснения таван. Ако се возиш с жена и то хубава бива, но с мъж глава до глава,cheek to cheek.
Това разбира се е само мое лично мнение на двуметров човек смяташ се (може би неправилно) за човек с добър вкус :cheers:. Но както знаем "На вкус и на цвет, товарищи нет". Особенно в авто дизайна. Ако не беше така всички коли щяха да са ако не еднакви, то поне подобни. Което за радост не е така.
 

petkof

Редовен Потребител
Седан пише още във второто изречение и в текста под петата снимка пише купе с четири врати.Затова си мисля,че е седан. :pardon:
Адаш добре,че още ги няма такива защото с тези големи врати,малчуганите ще са се пръснали още преди да съм слязъл! :D
Венци, ти как ти идват такива мисли,че ако имам такава кола ще кача мъж в нея? ? ? ??? :no: Аз сега в комбито не качвам, пък за тази :angel: ;) ;) ;)

Такъв се очакваше Дъстъра, пък то какво излезе.Това не знам как да го квалифицирам от към конфигурация на вратите. :)
http://www.google.bg/imgres?newwindow=1&client=ubuntu-browser&biw=2061&bih=1103&tbm=isch&tbnid=9_OMWesBmWEIyM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.dnevnik.bg%2Fskorost%2F2009%2F03%2F17%2F688453_purviiat_konceptualen_model_na_dachiia%2F&docid=C72HamhZ_lQb2M&imgurl=http%3A%2F%2Fwww.dnevnik.bg%2Fshimg%2Fzx450y250_688459.jpg&w=450&h=250&ei=tI_dUqCrDqrOygOi_YKIBA&zoom=1&ved=0CI4BEIQcMBM&iact=rc&dur=742&page=1&start=0&ndsp=41
 

barbaron

Редовен Потребител
Dimitrov написа:
Има ли някой колега от форума с БМВ 316-ка Е36? Интересно ми е какъв разход му дава градско и извън града? Говоря за бензиновия модел 101 коня.
Аз имах такова в продължение на 8 години ... 316и E36 с двигател M 43 (верига). Конете са 102, а на по-стария модел 99 (с ангр.ремък). Разхода е относителна работа и много зависи кой как кара. С това БМВ имам 350 000 навъртяни, като на бензин колата съм я карал единствено от Германия до тук. Разхода помня, че извън града беше 7,5/100 на бензин. Иначе на газ, колата работеше перфектно. Разход на извънградско правеше около 8 - до 8,5/100, но само когато е загряла (на дълго). Тези БМВ страдат от термостати... абе не само тези...за това моето си го загъвах отпред през есенно зимния период. Слагах алуминиев лист ламарина на половината радиатор и нещата идваха на място... В градски условия при загрял двигател отиваше на 11-12. Когато е студено, обаче дърпа като ламя, а има ли и сняг -нещата отиват на 15-18 газ. Моята беше без климатик(за уточнение). За количката мога да изкажа само суперлативи. За този пробег (общо около 550 000 км.), не знам дали споменах че бях втория и собственик, нямам нищо дефектирало по двигател, кутия диференциал... Карал съм само с минерални масла тоя двигател... мислех че ще започне да "пипа", но докато беше в моите ръце, това не се случи...Много често ми се налагаше да правя профилактики по мотора заради газта... Какво имам в предвид - филтъра на газта - на всеки 20 30к. км., мембрани на около 50к. км. и свещи. Свещите ги проверявах на всеки 10к. км,, че бяха 3 полюсни и разстоянията ги гласях индивидуално като за газ. Колцата е без системи за сигурност, както при по-новите модели и не е за всеки!!! Имаше 2 въздушни възглавници и ABS, като с това екстрите свършват...Иначе адреналина при шофирането си го има макар, че това БМВ е най-малкото и най-слабото... Разделих се с колцата, защото срещнах по-нов модел, а старата нямаше климатик...

Мога мнооого още да говоря, но мисля, че за сега това стига...

Късмет!
 

petkof

Редовен Потребител
<iframe width="560" height="315" src="http://vbox7.com/emb/external.php?vid=caddaf7801" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
Нагоре