Моят автомобил.

emci74

Редовен Потребител
Първо провери в МотоПфое, колко трябва да чакаш за него. Миналата седмица ме караха с чисто нова Тойота хибрид до летището във Варна и човека каза, че са поръчали 4 Тойоти преди 15месеца. Другите 3 не се знае кога ще влязат за производство. 2 буса Форд ги чакат от 2г и накрая са им казали,че ги спират от производство.
Трябва да си голям късметлия за да намериш кола без чакане.
Иначе разхода го свали на 4.5-5/100, но пак масла, обслужване + батерии.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Точно така е. Все още се колебая, събирам мнения и обмислям. Информацията за тези автомобили все още е оскъдна. Има само рекламни статии и простотии.
 

nelsky

Редовен Потребител
Ники, зависи как ще я караш. Ако икономичното шофиране ти е целта, хибрида ще ти е от полза в града. На дълго ще си караш на ДВГ и ще разнасяш батерии. Оня ден на баджанака дизела направи 5.2/100 Варна-Мъглиж-Стара Загора-Бургас-Варна. Като от Стара Загора до Варна имахме над 300 кила товар в багажника. Икономично и изключваш батериите от схемата. Проблемът е, че не знам нови коли с дизелови двигатели дали изобщо се продават. Новите бензинови турбо-мотори също са икономични и за градско и за извънградско, ама 1.2 мотор на 2 тона кола нещо не ме кефи. Американският даунсайзинг е по-добър - от 5.7 на 4.7 :lol:
 

barbaron

Редовен Потребител
Колеги, напоследък се заглеждам по хибридни автомобили. Кажете си мнението, че май ще се купува нещо ново. Например, харесва ми Ford Kuga - 2023 г.
Ники, за мен хибридния автомобил е като травестита - нито мъж - нито жена!

Помисли добре в какви условия ще си търкаляш колата и си намисли нещо друго според мен. Тия новите всичките са пластмасови вътре и изглеждат като от джъмбо. Разходи се горе до русофилите и виж китайците какъв салон са направили и условията им на гаранция, коне екстри, динамика и ПАРИ са много много над нашия стандарт и очакване.


И все пак - "на вкус и цвет товарищей нет."
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Искам да сваля разхода в града. Всеки ден карам доста градско. Извън града не пътувам много често, така че не ме бърка.
 

nelsky

Редовен Потребител
Ники, за мен хибридния автомобил е като травестита - нито мъж - нито жена!

Помисли добре в какви условия ще си търкаляш колата и си намисли нещо друго според мен. Тия новите всичките са пластмасови вътре и изглеждат като от джъмбо. Разходи се горе до русофилите и виж китайците какъв салон са направили и условията им на гаранция, коне екстри, динамика и ПАРИ са много много над нашия стандарт и очакване.


И все пак - "на вкус и цвет товарищей нет."
Това и аз го гледах, цената е брутална. За съжаление познатата ни, която работеше във варненския им дилър вече не е там и няма как да питам за отзиви. Но пък газаджията, който им слага газовите уредби го познавам, него ще го поразпитам при първа възможност :)

Искам да сваля разхода в града. Всеки ден карам доста градско. Извън града не пътувам много често, така че не ме бърка.

Е, тогава хибрида ще ти върши работа. Според мен се насочи към Тойота, те поне това го започнаха масово, далеч преди всички останали. Или бензин-газ, ако намериш съвременен мотор, който да се газифицира безпроблемно.
 

emci74

Редовен Потребител
Ако ще е за градско преимно, вземи си по- добре електричка. Субсидират се, синята зона е без пари и ще си модерното напоследък био- еко :-[
 

pileto

Потребител
Вече около 15к км карам Dacia Spring, най-евтиното електрическо возило. Конкретния модел за в града е много добре, извън не става или с условности. Зареждам почти само в нас през ноща. Като се прибера и се почва, колата, телефона и часовника в контакта ;-) Майтапа на страна много съм доволен и за в града не виждам как бих избрал друго! Конкретно за модела.... за толкоз пари - толкоз. Малък, маломощен пласмасарник, но ми върши страхотна работа.
Конкретно за хибридите, уж имаш плюсовете от двата свята, но по-скоро имаш минусите - обслужваш 2 коли (за батериите даже нямам идея като се скапят какво се случва).
 

emci74

Редовен Потребител
Купих на дъщерята Тойота Айго Х и напоследък се усещам, че основно с него бръмча градско.
4.5/100 гори и се вре навсякъде. Минус е, че никой не ме ебава по кръстовищата :lol:.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Ако се кара предимно градско, с рядко излизане извън града, PHEV на пръв поглед изглежда перфектният вариант. 80-100 км само на ток, при нужда и надалеч можеш на бензин да си пътуваш. НОООО, бензинов мотор малък, турбиниран - с кратичък ресурс. Има някои и 60-70 000 едвам издържат. От краткото му включване тук там из града му се такова мамата, защото работи само студен и ахаааа да загрее, хоп изключи.
Батерията трябва всяка нощ да се зарежда. Още са със стара технология и имат реален ресурс 1000 -1200 цикъла максимално. А 80% капацитет до към 800 цикъла,което означава, че след 3-4-5 години и батерия трябва да се сменя. Това са сегашните реалности.
Засега доказано МНEV е по-икономичния вариант. Двигател 1,8 или 2,0, не турбиниран с добър ресурс. Реален разход градско в С-я за Корола - 4,2-4,8 л/100. На магистрала до към 5,5 с багаж.
Разликата в цената на PHEV и МНEV не можеш да я избиеш и за 10 години градско каране, дори и да останат здрави за това време.
Ако гледаш само официалния разход на PHEV - примерно 2,2 на 100 и си викаш сууупер... Ама това са само първите 100 км, докато има ток и ако е заредена батерията. Но ако направиш оценка на ТСО -то(разходите за притежание) за 10 годишен период, дори и като включиш разходи за паркиране, сметките показват друго. Все още цената на придобиване влияе значително върху разходите за км пробег.
Аз затова си карам още стария дизелов Форестър, и разход 5,8-6,0 градско хич не ме плаши. А Форестър МНEV дава около 9 на100 бензин разликата дори и само 20 000 лв да е в цената, няма избиване.
Съжалявам, но такава е личната ми оценка, противоречаща си с професионалната ми дейност - да ги продавам пущините.....
 

немезис

Редовен Потребител
Да включа и аз моите две ст. по въпроса. За асвалта съм Тойотаджия (равки) за гората др. марки (не хибридни). От месец и нещо взехме нова равка хибрид. Старата гори 10 бензин,сменя се масло, накладки и гуми когато се наложи. За 250000х.к.само това. Новата 5.6-5,8 бензин. Плюсове по нова по малък разход, по голяма, по добра динамика 222к.с спрямо старата 158к.с.по малко друса, парното не чакаш да загрее, почва да духа почти веднага и мн. други. Минуси сещам се за един. Много чакане за доставка, година и нещо.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Аз си мисля, че един самозареждащ хибрид, ще е най-добре за градското ми каране. Все още не е решен проблемът със зарядните станции - не са така масови, както на запад. Нямам гараж и не ми е удобно да опъвам кабели през прозореца. Освен това, имам нужда от мобилност през цялото денонощие. Заглеждам се по Форд Куга, с 2,5 бензинов мотор и самозареждаща се батерия. Лошото е, че няма никакви сериозни и полезни отзиви, от собственици и ползватели.
 

lynx

Редовен Потребител
Ники, може да минеш пробно през района за да видиш дали ще те засекат, при първо нарушение нямало да се налагат глоби :p
https://dnes.dir.bg/obshtestvo/sled...za-vlizane-na-stari-koli-v-tsentara-na-sofiya

"От "Московска" 33 обясниха, че при първо нарушение от общината няма да налагат глоби, а ще бъде отправено предупреждение на нарушителя. Иначе по закон за физически лица паричната санкция е в размер от 50 до 500 лева. "
 

Niki

Редовен Потребител
Раче, като писах не го направих на,, изуй гащи,,. Та, значи един от директорите на ЦГМ ми е комшията, та той ми каза. че е батак работата. Общината как ще ме предупрещават:
1.По водосточната тръба
2.По изгрева и залеза.... и т. н. Противоречие намирам за дизелите, казват че до 2002г са Е1, а моята е 2005г,колегата Жоро който има пункт за прегледи казва че има промени и май съм Е2?? Ама трябва да мина на преглед, ама аз съм минал преди месец. Абе, два пъти на въртележка та??? Аз имам и две бензинови и там съм ок, пък и съм с и валиден талон, та нямам грижи, ама?? Децимация трябва на НС и тогава може нещо да се случи в тая клетка държава...
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Колеги, търся алтернатива на Torque и Torque Lite, за OBD II ECU инструмент за диагностика на двигателя, който използва bluetooth ELM / OBD адаптер за свързване към OBD2 система за диагностика на двигателя на автомобила.
Доста хора я използват и препоръчват, но отзивите в коментарите към приложението не са ласкави.
Ето две от мненията:
"27 август 2023 г
Не работи на Android 12. Понякога губи всички дисплеи, които са били добавени, при мен ги е губил всичките няколко пъти. Има 10 градуса несъответствие в температурата на охлаждащата течност показана в приложението, в сравнение с температурата на охлаждащата течност, показана на автомобила. Приложението показва10 градуса по-студено от температурата на автомобила/превозното средство. Кое е правилното?"

------------------------------------------
"13 февруари 2022 г
Приложението работи, но също така е остаряло с четири години и интерфейсът е остатък от зората на android. Много трудно за използване приложение, остаряло от десет години, на модерен телефон. Той изведе част от информацията, от която се нуждаех от моето превозно средство. Иска да купя професионалната версия за информацията, от която наистина се нуждая, но ще се опитам да намеря алтернатива, която не е по-стара от динозаврите. Актуализиран преглед: почти невъзможно за използване с модерен телефон, дори излизането от приложението е трудно. Остави файлове из целия ми телефон."
----------------------
Машинен превод е. Директно копиран от коментари под приложението в магазина, та затова текстът изглежда малко странно.

GaragePro Car OBD Scanner, е вероятно много добро приложение, но предвид високата му цена, е неоправдано за некомерсиална употреба. Потърсих кракната версия, но и в Пиратския залив я няма.
Torque Pro e платена. Струва 10тина лв и не е проблем да се закупи, но и нея не я хвалят.
Ако има някой просветен в материята, моля да сподели.
Понеже се споменават и разни несъвмвстимости за работа с определени марки коли, става дума за VOLVO 2007 година S80 3.2 AWD.
На отзовалите се , благодаря.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Нямам данни в България съотношението на колко вожд колко индианец има,но знам от наблюдения с не въоръжено око че сме водещи в света процентно на глава от населението с хора с професия и начин на живот като >търговец на едро,търговец на дребно,търговец на още по дребно, продавач консултант, семпло само консултант ,брокер ,закупчик,агент по .........тинтири минтири,дилър,прекупвач,яръм тарикат,братчет и то 1/ви на Остап Бендер,не на последно място джамбазин и пр .
Към "и пр." бих добавил автосервиз.
Повечето - да не кажа всички, не искат да работят с части на клиента. Защо ли?!
Защото печелят от прпродажба на частите.
То, да ги купуваха откъдето трябва - добре и логично, за услугата да добавят нещо. Все пак спестяват на клиента ред главоболия с поръчка, доставка, риск от несъответствия, но да е в рамките поносимото. Те обаче пзаруват от последната инстанция - магазинът в съседство със сервиза. Там ползват отстъпка, отстъпката от цената на последния по веригата. Накрая го отнася клиента.
И за да не съм голословен:
Наложи се смяна на амортисьори и биалетки на Волво S80 3.2 AWD.
В сервиза обявиха цена за един брой амортисьор 800 лв, като в убеждение на това ми показаха на лаптопа, цената в сайта, от който ще я доставят. Обясниха ми любезно, че те естествено ползват отстъпка, така, че моята цена няма да е 800, а ще е 780, което автоматично ми спестява цената за труд на единия от четирите амортисоьора.
Nise,a?!
Щеше да е така, ако амортисьорите не бяха от скъпите и ,ако единият струваше 150 лв, да ми го продадат за 130.
Да, ама не!
Амортисьорът е на Монро с електронно регулиране и макар да е един от най-скъпите, цената му в немските онлайн магазини е впъти по-ниска. Стоката пристиг за 7-8 дни (понякога в сервиза се чакат и повече, защото никой ги няма налични), има защита на клиента и начин на връщане и възстановяване на средства или подмяна на сгрешен артикул, а има и консултант, който свевременно предупреждава, ако някои от поръчаните, ччасти е несъвместима с автомобила.
Ето и линк на амортисьор за 800 лв:
Предни на 190Е и задни на 182Е = 744Е за четирите. 1455 лв.
В сервиза 3200 лв с 80 лв отстъпка = 3120 лв, като цената на отстъпката от 80 лв е обявена като цена труд за смяна на един амортисьор.
Бях приел офертата, че много ми ги хвалеха. Вечерта след размисъл, се обадих и им съобщих, че се отказвам.
Имайки предвид, че предните амортисьори не са "голи", а към тях допълнително се купува лагер тампон и прахозащитна тръба, искаха жив да ме одерат. Ей така, щяха просто да ми приберат 1655 левчета повече, като екстра, че съм техен клиент. Те парите по дърветата.
Е, сега не взеха нищо. Частите поръчах и закупих сам и за 200 лв. ги смениха в друг сервиз.
Сега ще сменям предни дискове, накладки и подмяна на спирачна течност и пак ще поръчам отвън.
Като имам предвид, че повечето ремонти по окачването мога да направя и сам, разполагам с място, база, машини и работилница около 200м2, с икономисаните пари от две посещения в сервиз, ще взема да купя и един сервизен подемник, че като гледам от 2200 до 3600 лв има няколко модела на пазара. Имам къде да го монтирам а и почти всичко останало необходимо го имам.
Жалкото е, че по форуми и групи вече всичко е силно комерсиализирано и за взаимопомощ въобще не става дума.
Самите админи на групите са в ядката и не допускат да се помага, а/и действат като раззпзределително звено, към конкретни сервизи, магазини и хора, ползващи платформата с цел обхвщане на клиентела за собствена изгода. Понякога те са едни от тях, в друг случай, ползват префертно услугите на подопечните.
 
Последна промяна:
Нагоре