WEIHRAUCH

leopardars

Потребител
Не ме притеснява почистването, правил съм го вече. Търся кой да направи оксидацията, както трябва.
Преди години правих на една 312-ка с Наталия 2 в комбинация с преубразувател за ръжда на Вюрт. Перфектна защита от ръжда но визуалния ефект не ме радва.

ПП. Серииния номер е 802818 и сайта на немците каза производство 1980 г.
Пострелях малко днес. 10 м. на механични. Кръста който нарисувах не го виждах. Пушката е малка но не и детска. Наследника е 1 клас и 130 висок, но му е голяма.
 

Attachments

  • IMG_20201206_140245.jpg
    IMG_20201206_140245.jpg
    172.6 KB · Прегледи: 77
  • IMG_20201206_143210.jpg
    IMG_20201206_143210.jpg
    180.4 KB · Прегледи: 76
  • IMG_20201206_145501.jpg
    IMG_20201206_145501.jpg
    95.6 KB · Прегледи: 75
Последна промяна:

anibis

Редовен Потребител
Имам същата, но и тя се нуждае от реставрация. Номерът се намира на цевта, отдолу, почти до цевната кутия.
Момчета, не доближавайте царска вода до пушки. Тя злато и платина разтваря, какво остава за стоманата, дето ръждясва от пот.
И как тогава да се види, да избие номера? Ако са ти правили сверка рама двигател, и ако има на шасиго/рамата/ пренабит номер ще ми кажеш ли по какъв друг начин излиза, оригиналния номер?Сигурно се мажи с Шампоан Head & Shoulders? На пушката се маже, търка гъдето е набит номера, киселината маха мръсотията, ръждата и има свойство да избелва само,само номера. И след това с WD40 се измива мястото. Колега ако те чуе някой златар ще ти се смее ти виждал ли си как се прави проба на 14к на 18к и т.н. За това му се вика благороден мета!!! Да желязото ще му се разкаже играта но златото човек то не мърда,та за това е злато, не пиринче
Имам същата, но и тя се нуждае от реставрация. Номерът се намира на цевта, отдолу, почти до цевната кутия.
Момчета, не доближавайте царска вода до пушки. Тя злато и платина разтваря, какво остава за стоманата, дето ръждясва от пот.
 

lynx

Редовен Потребител
Чистили сме № на рама с ръжди върху номера, преди да замине собственика в КАТ.
За целта взехме дървено трупче на което заковахме с такера едно парче по-фина шкурка.
Трика е подложката под шкурката да е твърда, за да не влиза шкурката в накования номер в метала.
Получи се добре излъскан участък с раждивички изрязани в метала букви и цифри, щампованите в метала.
После с върха на ножичка за нокти бяха доизчистени цифрите и буквите и стана идеално.
Много четливо се получи и нямаше проблеми в КАТ. На финала за да не се оставя гол метал да ръждясва отново, беше намазано с мазнина. Аз така бих изчистил и номера на пушката, и без това трябва да се излъска преди оксидацията.
Леко и внимателно с шкурката, бавно е но става добре. Успех!
 

anibis

Редовен Потребител
Чистили сме № на рама с ръжди върху номера, преди да замине собственика в КАТ.
За целта взехме дървено трупче на което заковахме с такера едно парче по-фина шкурка.
Трика е подложката под шкурката да е твърда, за да не влиза шкурката в накования номер в метала.
Получи се добре излъскан участък с раждивички изрязани в метала букви и цифри, щампованите в метала.
После с върха на ножичка за нокти бяха доизчистени цифрите и буквите и стана идеално.
Много четливо се получи и нямаше проблеми в КАТ. На финала за да не се оставя гол метал да ръждясва отново, беше намазано с мазнина. Аз така бих изчистил и номера на пушката, и без това трябва да се излъска преди оксидацията.
Леко и внимателно с шкурката, бавно е но става добре. Успех!
Те как не са задържали колата, там не де пипа,или ония със сините пристилки,или ония с шлиферите и куфарите... задължително се замазва с някаква гняс от двигателя този номер шаси/рама/двигател
 

Hidden

Редовен Потребител
И как тогава да се види, да избие номера? Ако са ти правили сверка рама двигател, и ако има на шасиго/рамата/ пренабит номер ще ми кажеш ли по какъв друг начин излиза, оригиналния номер?Сигурно се мажи с Шампоан Head & Shoulders? На пушката се маже, търка гъдето е набит номера, киселината маха мръсотията, ръждата и има свойство да избелва само,само номера. И след това с WD40 се измива мястото. Колега ако те чуе някой златар ще ти се смее ти виждал ли си как се прави проба на 14к на 18к и т.н. За това му се вика благороден мета!!! Да желязото ще му се разкаже играта но златото човек то не мърда,та за това е злато, не пиринче
По-скоро бих потъркал внимателно с ръждопреобразувател, който е разредена и много по-слаба киселина.
А на царската вода й се казва "царска" точно защото с нея е разтворено злато за първи път през миналите векове.
 

leopardars

Потребител
Днес видях номера. Просто не предполагах, че е там. Пушката е ръждясала но не чак толкова зле. На места има подпухнало, но след почистване не остават язви.
 

anibis

Редовен Потребител
По-скоро бих потъркал внимателно с ръждопреобразувател, който е разредена и много по-слаба киселина.
А на царската вода й се казва "царска" точно защото с нея е разтворено злато за първи път през миналите векове.
Ти наистина разбираш колкото да не заспиш кое разтваря златото царска кикелина? Царска се казва по друг случаъ,за съвсем друго,и ако мислиш че е силна, тая царската златарсщата киселна жестоко е лъжеш. Абе то разтваря злато абе ти да не си алхимик от средновековието хаха Ей ще ти направя един клип и ако тая царската киселина разтвори злато ще си най новия нобелов лореат
 
Последна промяна:

lynx

Редовен Потребител
Те как не са задържали колата, там не де пипа,или ония със сините пристилки,или ония с шлиферите и куфарите... задължително се замазва с някаква гняс от двигателя този номер шаси/рама/двигател
Миро, в София навремето точно байчовците със сините престилки чегъртаха номерата на рамите и двигателите, за да видели уж да не е правено нещо по номерата. И после ти казваха да го намажеш с нещо, защото със сигурност ще избие ръжда на чегъртаните места. Понякога и с киселина мажеха, за да ръждяса още по-добре :)
Такъв беше и случая с колата, за която споменах.
 

Toto Rino

Редовен Потребител
Когато има дълбока корозия или съмнение за интервенция, "Ецване" се нарича процедурата за извличането по химичен път истинския номера на рамата на МПС.;)
 

6tangata

Редовен Потребител
"Ецване" на жаргон: с киселина (не я знам точно) се намазва постоянно или се прави "ваничка" място където стария номер е бил заличен. При набиване на номер (първоначален) контурите на номера често оставят в дълбочина (метала се е деформирал в дълбочина) и дори да се вижда повърхност без номер, когато същата се обработи по метода ецване може да се появят контурите на първоначалния номер, това става за секунди ако изобщо стане. За секундите, за които се вижда първоначалния номер трябва да се направят снимки, защото киселината прояжда още надолу и връщане няма. Този метод се е прилагал първо за заличени номера на оръжия, после и за заличени рами на МПС. За да "изкараш" стар номер с ецване има редица условия....не винаги се получава...повече инфо на курс за експерти ... ;)
 

lu-bo

Редовен Потребител
Ти наистина разбираш колкото да не заспиш кое разтваря златото царска кикелина? Царска се казва по друг случаъ,за съвсем друго,и ако мислиш че е силна, тая царската златарсщата киселна жестоко е лъжеш. Абе то разтваря злато абе ти да не си алхимик от средновековието хаха Ей ще ти направя един клип и ако тая царската киселина разтвори злато ще си най новия нобелов лореат
Даже и стъклото разтваря,затова я държат в керамични съдове.
 

anibis

Редовен Потребител
Миро, в София навремето точно байчовците със сините престилки чегъртаха номерата на рамите и двигателите, за да видели уж да не е правено нещо по номерата. И после ти казваха да го намажеш с нещо, защото със сигурност ще избие ръжда на чегъртаните места. Понякога и с киселина мажеха, за да ръждяса още по-добре :)
Такъв беше и случая с колата, за която споменах.
Ама аз не казвам в никакъв случай че те пъжсятва още понече желядото от киселината,напротив. Но вие разбрахте ли аз точно какво исках да кажа че с киселина много по бързо щеше да се покаже номера. За това след тази намеса се маже WD40 ако е на някоя рйжсякала пушка.За кола вече там съл гледал че гледал кас се прави....
 

leopardars

Потребител
По Коледа стават чудеса.
Вайха с нова оксидация и реновиран приклад. Приклад е скъсен, стария лак е свален, каналите (от дървояди) запълнени с епксидно лепило и финално обработка с Tru Oil. Визуалния ефект от каналчета го смятам за ефект, а не за дефект.
Най-важното една детска усмивка.... безценно.
Весела Коледа на всички
 

Attachments

  • IMG_20201224_123700.jpg
    IMG_20201224_123700.jpg
    437.9 KB · Прегледи: 153
  • IMG_20201224_123705.jpg
    IMG_20201224_123705.jpg
    358.2 KB · Прегледи: 144
  • IMG_20201224_123708.jpg
    IMG_20201224_123708.jpg
    398.5 KB · Прегледи: 146
  • IMG_20201224_123712.jpg
    IMG_20201224_123712.jpg
    515.4 KB · Прегледи: 146
  • IMG_20201224_123933.jpg
    IMG_20201224_123933.jpg
    381.9 KB · Прегледи: 144

Plamen68

Новодошъл
Гледал съм повечето клипчета за HW 97, както и изчетох цялата тази тема.

А относно вноса, ако за тази стандартна пушка ми обяват повече от два -три месеца и искат повече от 30% капаро (не са познали) Аз и 100% капаро ще дам , но със срок на доставка до 20 дни.

П.П. Моя комшия има разрешение за търговия с оръжие в БГ- да не казвам името на магазина (кажете от къде да я поръчаме на името и адреса на неговата фирма, дали и как става - не съм го питал още, но предполагам няма да откаже)

П.П.П. Много ми е чудно, как дадена фирма може да е офиц. представител на дадена марка без да има изисквания да държи в наличност нaй-известните модели на фирмата HW 97 и HW 100 (все пак може и да ги имат в наличност - да не ги клеветим предварително) Надеждата умира последна :)
 

Plamen68

Новодошъл
Пичове,може и да съм закъснял с отговор занякои от вас ,но попаднах тук съвсем случайно.Понеже видях че коментирате една въздушнапушка и това как и от къде да си я купите та искам да публикувам един линк ако представлява интерес за тези с най силния мерак.Искам да предупредя че сайта е ирландски.Обядих се в магазина( понеже живеч тук вече 7 години) с да се поинтересувам за нея ,аи мой съсед си я купи самопреди седмица и половина та човека вмагазина миказа така-За Ирландия доставката е безплатна в рамките на 24 часа.За цяла Европа се заплаща 55€ +12€ бордер такси я изпращат,нямапроблем.Каза че до всяка точка на Европа поръчката стига са 5 работни дни.Магазина работи само с USPS,UPS,и AGL Защонеползват DHL не знам ,а и не съм питал.Но каза че доставката е гарантирана в този срок.Каза също че всяка поръчка в ЕС е само от врата на врата.Сиреч поръчваши ти я носят у вас.Не работят с разни измислени фирми.Аз също се навих да я купя.Имат и трите модела ,нотоя който аз искам е прекалено скъп и не мога да си позволя да дам толкова пари ,и за това и аз като вас ще се задоволя с този модел.Етови и линка -https://www.lakelandsportssupplies.ie/shooting/Air-Guns/Weihrauch-HW----K-159-110-1040.html#prettyPhoto
 

bbonev

Новодошъл
Здравейте, колеги.
От скоро съм собственик на HW30 (не S, 7.5 джаула). Пушката е доволно точна с умрелите чашки, с които стрелям и няма нищо общо като усещане в сравнение с Хатсан-а, който имах преди време. По сериен номер в интернет излиза, че е произведена между 1995-1998 год. Купих я с дървен приклад, боядисан в черно. Дразнеше ме, изшкурих боята и отдолу се показа дефект в приклада - сцепено триъгълно парче между задтилъка и петата - и залепен (доста добре). Не е болка за умиране, макар да има известна разлика в цвета на двете парчета. Намазах го с тунгово масло, съхна 10-ина дни. Продължи да седи доста светъл бука. Вчера го минах с шеллак, ще му трябва втора ръка, за да "блесне", но пък потъмня цвета. Не съм фен на байцването, затова прескочих тази стъпка. Ако някой се интересува от снимки - довечера мога да направя.
Та, идеята беше да взема пушка, която да е точна и здрава, да я ползвам докато чавето порасне и тогава да се учи на отношение към оръжието и стрелба. Пострелях малко (500+ чашки за 2 седмици) и за съжаление мога да кажа, че спусъкът е доста тежък. Със сигурност няма да е удобен за хлапе да го натиска. Прилагам снимки какъв е спусъка (от интернет са, спусъкът не е Record, а Perfekt). Та, въпросът ми е: Някой правил ли е тунинг с цел олекотяване на този тип спусък и какъв. Самият спусък има 2 пружини за двете степени, като втората (мисля, че е CS282) е по-тежката и налага използването на повечко сила.
Освен това самият блейд е в средата на спусковата скоба, та дори за моят показалец идва една идея далеч. Какво остава за детска ръка... Има ли смисъл да разглабям спусъка и да се пробвам да правя нов, изнесен назад блейд (част TR045 на схемата)... от месинг или алуминий, примерно? Доколкото четох по чуждестранните форуми, може да се смени спусъка с цял Record, но се губи предпазителя. А щом ще уча детето на правилно боравене с оръжие в даден момент, не ми се иска да остане пушката без предпазител.
Благодаря за вниманието, ще съм благодарен за съвети или помощ.

Edit: Не издържах и като се прибрах я отворих, за да видя какво е положението вътре (не че беше това целта точно, ама...). Прилагам снимки на буталото с маншета. Според мен маншета има още живот. Пружината е 21 см, забравих да премеря дебелината на телта и броя витки, но не беше огъната. Може би е сменяна скоро, защото не ми се вярва да е в толкова добро състояние след 20 и кусур години употреба. Беше намазана с молибденова грес, но буталото беше с някаква жълта и леко лепкава смазка. Ще купя молибденова грес, ще изчистя всичко, включително цилиндъра, защото сега нямах време.
Принципно исках да видя какво е положението със спусъка и има ли достъп до триещите се повърхности. Ама като избих двата щифта, които го държат, задната тапа излезе сама. Странното в тапата е, че има "заготовка" за нормалния предпазител за HW30S. Този, който се движи ляво-дясно а не нагоре-надолу като настоящия (отбелязани са отворите с червени кръгчета). Но в кожуха на буталото няма разпробити отвори за въпросния предпазител. Т.е. с пробиването на 2 отвора и смяна на спусъка може да се реши проблема с това колко е тежък. А с Rowan setback блейд да дойде по-назад. На прав път ли съм?
Прилагам снимки на пушкалото и част от карантиите. Необичайно е и че този екземпляр фабрично няма механични прибори. Вижда се на цевната кутия, че няма къде да се навият такива.
 

Attachments

  • s-l16004_cr.jpg
    s-l16004_cr.jpg
    46.3 KB · Прегледи: 87
  • s-l16003_cr.jpg
    s-l16003_cr.jpg
    43.8 KB · Прегледи: 85
  • s-l16002_cr.jpg
    s-l16002_cr.jpg
    42.5 KB · Прегледи: 84
  • s-l1600_cr.jpg
    s-l1600_cr.jpg
    51 KB · Прегледи: 85
  • 24560_cr.JPG
    24560_cr.JPG
    43.8 KB · Прегледи: 84
  • IMG_20210322_173012.jpg
    IMG_20210322_173012.jpg
    365.6 KB · Прегледи: 70
  • IMG_20210322_173023.jpg
    IMG_20210322_173023.jpg
    83.2 KB · Прегледи: 71
  • IMG_20210322_173048.jpg
    IMG_20210322_173048.jpg
    201.8 KB · Прегледи: 68
  • IMG_20210322_173102.jpg
    IMG_20210322_173102.jpg
    215.8 KB · Прегледи: 74
  • IMG_20210322_173202.jpg
    IMG_20210322_173202.jpg
    262.9 KB · Прегледи: 71
  • IMG_20210322_175656.jpg
    IMG_20210322_175656.jpg
    246.2 KB · Прегледи: 72
  • IMG_20210322_175731-2.jpg
    IMG_20210322_175731-2.jpg
    233.5 KB · Прегледи: 70
  • IMG_20210322_1757142.jpg
    IMG_20210322_1757142.jpg
    173.8 KB · Прегледи: 72
Последна промяна:

xpresident

Редовен Потребител
Според мен нищо не променяй по пушката, от това само ще и падне цената. За детето вземи друга. Славия 630/631 със стандартния приклад е съвсем лека, механичните и мерници са добри. Хайнел 312 е състезателна пушка за начинаещи, перфектен спусък, но е по-тежка. Диоптричния мерник е добър. Ако иска да стреля задължително с оптика, най-добре ПЦП. Относно предпазителя имай предвид, че всички спортни оръжъия са без предпазител.
 

giga

Потребител
Относно предпазителя имай предвид, че всички спортни оръжъия са без предпазител.


към колегата xpresident. незнам какво имаш предвид под ,, всички ,, но моя
Хайнел 311 си има предпазител и то работещ./ако хаинела влиза в графа спортни оръжия/
това е само за сведение не искам да се заяждам и да предизвиквам спорове.
поздрави.
 

xpresident

Редовен Потребител
Приемам забележката.
Повечето мачови ВО са без, но не всички.
 
Последна промяна:

bbonev

Новодошъл
Има доста време, докато малкия порасне дотам, че да почна да го уча. Кого ли залъгвам, пушката я взех май-май за себе си... уж докато порасне. Не е тежка, мисля, че 2.5 кг я дават без оптика. Прикладът на мен лично ми идва може би със сантиметър по-къс. Най-вероятно ще взема един ботуш за задтилъка и така ще си реша проблема без интервенции. Това докато не ми попадне някоя орехова талпа, за да си направя приклад по мои мерки. Машини за дървообработка имам, желание - също. Остава време да намеря. :)
Поразрових из нета, оказва се, че пружината е с нормална дължина и не е скопена за 7.5J и предвид нелошото състояние на маншета, явно преди продажбата някой я е стягал.
Снощи почистих от мръсотия откритите зацепващи повърхности на спусъка (имаше втвърдена мизерия на места - смазка, смесена с прахоляк) и му пръснах малко балистол. Тази сутрин изстрелях 3 сачми за проба на оптиката и останах приятно изненадан от това, че втората степен на спусъка се усещаше много по-мазно от преди. Не е точно олекнал, пак си е толкова предвидим момента на изстрела, но има разлика и то определено в положителна насока. Довечера пак ще я отворя, за да почистя хубаво цилиндъра. Стори ми се, че на дъното му имаше смазка. Тогава вече ще огледам хубаво и как да бръкна до зацепващите повърхности, които са скрити вътре в металната кутия на спусъка. Предполам, че същата гняс ще я има и там и може би ще даде разлика, ако се почисти. Имам полирпаста, може да пробвам и да полирам въпросните, скрити и видими, триещи повърхности. Подозирам, че дори да остане толкова тежък спусъка, няма да се усеща толкова твърд и ще е по-приятен.
 
Нагоре