Kral Arms

7

7842

Гост
Би ли пробвал скоростите с проектили тежки 2.85 грама. С тях би трябвало да имаш още по-голяма енергия, защото преразхода намалява с по-тежки проектили. Но само теста може да покаже дали е така. Има много фактори които влияят.
Spoton 2.85 гр.
1-241 м/с -220 бара
2-242
3-243
4-238
5-241
6-241
7-240
8-242
9-241
10-242
11-245
12-241
13-239
14-242
15-241
16-236
17-236
18-242
19-240
20-238
21-241
22-242
23-240
24-237
25-238
26-234 -140 бара
 

silver bullet

Редовен Потребител
Странно при тази конфигурация на пушката енергията намалява с по-тежките съчми. При 1.645 гр. имаш 92 джаула, при 2.2 гр. имаш 88 джаула, а при 2.85 гр. имаш 83 джаула.

Явно 2.2 гр. или 34 грейна е идеалното тегло съчми за сегашното състояние на пушката. С 1.645 си точно на звуковата бариера 335 м/с и надали стреля толкова точно колко с 2.2 гр. От друга страна, ако стреля точно със Spoton 2.85 гр. ще имаш най-голяма енергия на 100 и 150 метра заради високия BC - балистичен коефициент на пълнотелите проектили.

Пробвал ли си за точност H&N GRIZZLY имат доста висок BC 0.07. При сегашните параметри на пушката ти би трябвало да летят с около 300 м/с и 90 джаула енергия
h&n-grizzly.jpg
 
Последна промяна:

silver bullet

Редовен Потребител
Разширявал ли си го или си беше 7 мм? Питам, защото забравих да измеря колко беше на моята пушка. Но със сигурност го разширих на 7 или 7.5 мм. Ако оригиналният отвор е 7 мм значи съм разширил моя на 7.5.
 
7

7842

Гост
Разширявал ли си го или си беше 7 мм? Питам, защото забравих да измеря колко беше на моята пушка. Но със сигурност го разширих на 7 или 7.5 мм. Ако оригиналният отвор е 7 мм значи съм разширил моя на 7.5.
Четеш ли внимателно какво пита Миро?Там където ляга клапанът.Не където излиза покрай щока.Ако разширяваш там ще развалиш леглото на клапана.
Не съм разширявал,толкова е оригинално.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Най-добре е да се направи изцяло нов клапан от качествен полиамид. Оригиналният наистина е боклук и не става за нищо. 4 такива клапана ми изпратиха колеги за смяна и за още 3-ма знам, че са правили. Нико-Сузуки и той е правил. Вече съм сигурен за клапаните им, че не стават - всичките издадоха багажа по едно и също време. Около 9 месеца, максимум година. Пушките дори не са били усилвани над 70 джаула. Единият клапан е на пистолет, нагласен на около 40 джаула.
 

silver bullet

Редовен Потребител
Четеш ли внимателно какво пита Миро?Там където ляга клапанът.Не където излиза покрай щока.Ако разширяваш там ще развалиш леглото на клапана.
Не съм разширявал,толкова е оригинално.
Мерси за пояснението. Явно не съм ви разбрал и грешно съм задал въпроса. Имах предвид по-навътре отвора около щока. В участъка където се намира дупката от която въздуха отива в цевната кутия. Там съм разширявал, защото ми се видя малко разстоянието между щока и стените на клапанното тяло. В самото начало не съм разширявал. :cheers: Днес разширих колкото е възможно отвора на регулатора. Сложил съм и по една шайба в двата края на пружината да лагерува по-лесно. Така малко се е и натегнала. Утре очаквам рекорди на хронографа. :winner:
 
Последна промяна:

Gadnqra

Редовен Потребител
Пробий по-големи отвори в тръбичката за монтажа на хроното, за да си сигурен, че ще мери правилно. Аз бих използвал г-образни профилчета, а не тръба. Или щях да изрежа 2 канала, от 2-те страни на тръбата, по дължината и. Така, освен, че ще се отвежда въздухът встрани, а и няма да ти се зацапват датчиците с разпрашено олово.
 

dberov

Редовен Потребител
Днес разширих колкото е възможно отвора на регулатора. Сложил съм и по една шайба в двата края на пружината да лагерува по-лесно. Така малко се е и натегнала. Утре очаквам рекорди на хронографа.
Тия постоянни разширения на отворите които правиш, в един момент могат да доведат до обратен ефект. Мощността се вдига до един момент, в който си направил проходните отвори точно толкова, колкото трябва да бъдат, но минеш ли границата и скоростта ще почне да пада. Преди няколко дни писа че се чудиш от къде тая висока скорост, утре да не се чудиш защо ти е паднала.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
При Крал няма голям мъртъв обем в конструкцията на клапанното тяло, така, че не може да се получи такъв проблем, но аз избягвам да пипам гърловината по други причини. Всеки сам решава къде да пипа, но според мен един нов клапан, с по-малко сечение е достатъчен.
 

silver bullet

Редовен Потребител
Ники благодаря за съветите. Вашата компания в Русе сте наистина много точни момчета. Помагате и за ремонти и за части. Рядко съм срещал толкова свестни хора. :cheers:

Напълно си прав за клапана с по-малкото сечение. Но когато правих пушката не бях влизал във форума от много време. Иначе бих ти пратил още тогава клапана да ми направиш нов. Джони също каза, че може да ми направи по-добър клапан. Но тогава и него не го познавах. Засега ще оставя клапана в заводския му вид. Все пак доста съм променил клапанното тяло. Контактната площ с клапана е по-голяма и много по гладка. Ще видим колко ще изкара така.

Тия постоянни разширения на отворите които правиш, в един момент могат да доведат до обратен ефект. Мощността се вдига до един момент, в който си направил проходните отвори точно толкова, колкото трябва да бъдат, но минеш ли границата и скоростта ще почне да пада. Преди няколко дни писа че се чудиш от къде тая висока скорост, утре да не се чудиш защо ти е паднала.
Чудех се защото колегата също пусна скорости от 220 бара налягане. При по-голям отвор в регулатора - 4.8 мм при него и 4.1 мм при мен имах по-големи скорости. Вече знам каква е причината това беше по-силната пружина на ударника при мен. Сега когато и той има същата пружина. Неговите скорости нараснаха значително. Но той има повече изстрели заради по-големия резервоар 330 сс.

Не разширявам постоянно отвори. Напротив точно обратното. Разширил съм преди повече от половин година отвора в капачката на клапанното тяло на 5 мм, на 5 мм и отвора в клапанното тяло откъдето въздуха отива в цевната кутия. Отворите в цевната кутия също са 5 мм. Повече след това нищо не съм пипал. Единствено чак вчера направих отвора в регулатора 4.6 мм на 5 мм под формата на елипса.

Не мисля, че това ще увеличи мъртвия обем. Отвора в регулатора все още е дори по-малък от отворите в цевната кутия. Които са 5 мм под и над регулатора.


Послушах съвета на колегата и направих повече отвори в тръбата, която свързва саундмодератора с хронографа. Преди имаше 27 дупки с диаметър 7.5 мм. Сега отворите станаха двойно повече около 60. Мисля, че така хронографа работи вече правилно.

Не съм правил по-големи от 7.5 мм дупки, защото тръбата е много чуплива. И дори при 7.5 мм се отчупваха парчета около някои от дупките.

IMG-20200113-150525.jpg

IMG-20200113-150351.jpg


Днес измерих отново скорости след увеличението на отвора в регулатора - 4.6 мм на 5 мм с форма на елипса.

JSB 2.2 гр. калибър 5.5

1. 280 м/с - 224 бара
2. 280
3. 284
4. 282
5. 284
6. 282
7. 284 м/с - 200 бара
8. 284
9. 285
10. 283
11. 285
12. 282
13. 281 м/с - 180 бара
14. 281
15. 279
16. 277
17. 275
18. 274
19. 275 м/с - 160 бара
20. 269
21. 268
22. 264
23. 263
24. 258 м/с - 140 бара

Много съм доволен от крайния резултат - 14 изстрела в коридор от 5 м/с с енергия 88 джаула. :rambo:

Вече мога да помпя до по-безопасните 208 бара и пак ще имам 10 силни изстрела в коридор 4 м/с. Постигнах това, което исках от тази пушка. Остава само една добра цев в 6.35.
 
Последна промяна:

silver bullet

Редовен Потребител
Искам и още как, но вече поръчах друга цев и я чакам към края на месеца. Благодаря ти за съдействието. :cheers:

Имаш ли познат, който може да пригоди тази цев, която ми предложи за даден модел пушка?

Много съм харесал и друг модел на Крал Армс NP-500. Има голям резервоар 500 сс на 250 бара работно налягане. Мислил съм, ако взема NP-500. Да и монтирам карбонова бутилка 500 сс на 250 бара работно налягане с цел олекотяване. И евентуално, ако има нужда от нова цев Лобаев или Валтер.

Според мен пушките на Крал армс имат най-важното условие за тунинг. Масивна и здрава цевна кутия от качествена алуминиева сплав. С много стабилно захващане на цевта, която не контактува с резервоара. Резервоара също е с плътно и здраво захващане. Има и други хубави неща в цевната кутия. Освен, че е здрава и масивна избутвача се движи плътно и без големи луфтове.

Колкото до спусъка на Пънчер Брейкър според мен е добър. Моя съм го нагласил с усилие малко над 1 кило. И с 4-5 мм празен ход след което отсича рязко и изведнъж. Разбира се това е много субективно усещане, защото колегите с Фийлд Таргет пушки в 4.5 мм имат спусъци по 200 - 300 - 500 грама. Но лично за мен толкова лек спусък при пушки над 70 джаула е опасен. Не защото ще гръмнат сами, но риска при инцидент с 70 или повече джаула пушка може да е фатален. Не че и при 23 джаула няма риск. Но нека сме обективни едно е 23 съвсем друго 70 или 90 джаула.

За мен идеалния баланс е между 700 и 900 грама усилие на спусъка за мощни РСР над 70 джаула. Но това е само мое мнение и никой не е длъжен да се влияе от него.

На моя Крал Пънчер спусъка е малко над кило, но си ми харесва. Не е някакво дърво с 2.5 кг. усилие и със стъпаловидно усещане при натиск. Като спусъка на много бойни карабини с 2000 лева цена при това.
 
Последна промяна:

rivan

Редовен Потребител
Масивна и здрава цевна кутия от качествена алуминиева сплав. С много стабилно захващане на цевта, която не контактува с резервоара.
На Брейкъра може ли безпроблемно да се махне осмицата и да се освободи цевта, както е при повечето модели на Крал? Нали на повечето цевните кутии са еднакви?
 

silver bullet

Редовен Потребител
Ако имаш предвид шината на която се захваща оптиката цевта минава през отворите без да се допира. Осмицата най-отпред може да се махне, ако нея имаш предвид. Но според мен няма смисъл, защото отвора в тази осмица е по-голям от външния диаметър на цевта. И само един о-пръстен прави контакт между цевта и тази осмица най отпред. Идеята е ако имат натиск върху цевта да се спре от този о-пръстен.

Ако искаш да е напълно свободна цевта просто може да махнеш о-пръстена в осмицата. За още по сигурно може и малко да се разшири отвора през който преминава цевта. Но аз не виждам смисъл. Цевта и сега не е под напрежение, ако се монтира без да се допира в дупките на шината за оптиката. Осмицата трябва да се монтира внимателно без да напряга цевта.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Ето ги и клапаните на Крал, какво представляват - боклуци, които не са правени нито с мисъл, нито с желание. Върху метална подложка са нанизали едно парче полиамид, пробит по средата и в отвора са навили стержена на резба. Естествено всичко е залепено с фиксатор. Това е и причината за "дългия" живот на клапаните им. Самият клапан е много тежък и бавен.
 

Attachments

  • 20200116_024910.jpg
    20200116_024910.jpg
    481.4 KB · Прегледи: 137
  • 20200116_024745.jpg
    20200116_024745.jpg
    415.1 KB · Прегледи: 133
  • 20200116_024718.jpg
    20200116_024718.jpg
    847.9 KB · Прегледи: 133
  • 20200116_024658.jpg
    20200116_024658.jpg
    213.5 KB · Прегледи: 129
  • 20200116_024623.jpg
    20200116_024623.jpg
    617.3 KB · Прегледи: 129
  • 20200116_024603.jpg
    20200116_024603.jpg
    442.2 KB · Прегледи: 133
Нагоре