Hatsan VS BAM

harry_cool

Потребител
Ралфи, в руския форум в темата за АТ44 има описани няколко такива случаи - в началото на цевта чашката върви трудно, после направо пропада до шока и през шока минава пак трудно. Човекът беше закрепил пушката здраво (за прострелка) и на 30 метра от 5 изстрела в лист А4 имаше само 3 попадения, другите 2 никой не знаеше къде са отишли. Цените на турските джаджи са ниски, но качеството пък е меко казано отвратително.

До Хелбой, пушката е станала невероятно, поздравления за вложените усилия.
 
A

Anonymous

Гост
Може да се каже, че хибридния бам с хасан125 цев е завършен. Тунинга ми включва и увеличаване на хода на буталото от 97мм на 110мм.
Затова реших да сложа яка хасанска пружина. Но нещо не съм очарован от резултата. При зареждане пружината се нагъва и има страшно стъргане. Ще я сменя. Инъче си погърмях по дървени трупчета у нас и мога да заявя, че има увеличаване на пробивността с 1/3. Някой път ще споделя как е точността (ако не е съвсем зле :D).
 

angelmr

Редовен Потребител
Пробвай да намериш къде да замериш скоростта. Би било интрресно не по-малко от групата.
 
A

Anonymous

Гост
Много просто. Намалих дължината на тапата, в която се вкарва цевта, от края, който е към цилиндъра. Затова цилиндъра може да се мести 13мм по- напред. Трябва да се има в предвид, че и цевта трябва да се скъси малко от този край. Ако някой не е разбрал мога и да нарисувам.
 

djboby

Потребител
Я го нарисувай, че ако съм те разбрал правилно значи че нищо не си направил. Затова дай рисунка, че така както си го обеснил малко може да се обърка човек.
 
A

Anonymous

Гост
Тук е показано грубо идеята на тунинга ми. Вижда се, че на долната схема края на цевта и края на тапата са по напред от нормалното положение. Благодарение на това цилиндъра има възможност да се изтика по напред. Тук е момента да спомена, че тази промяна е добре да се прави на стругар като тапата е хваната за цевта с двата щифта. Не препоръчвам тунинга си на хора, които не обичат да си отварят били.
 

Attachments

  • shema_tuning.JPG
    shema_tuning.JPG
    37.7 KB · Прегледи: 352

harry_cool

Потребител
Разбрахме и от първия път :)
Дължината на цилиндъра стигна ли ти или трябваше да направиш по-дълъг?
 

bor1968

Потребител
...,,Намалих дължината на тапата, в която се вкарва цевта, от края, който е към цилиндъра."...

Предполагам става въпрос за конусното уплътнение между цевта и цилиндъра?
Оригинално цевта /към цевната кутия/ завършва конусно. Гледам, че на втората схемичка е показано, че цевта е отрязана и не завършва конусно.
Та въпроса ми е уплътнението между цевта и цевната кутия оригиналното ли е или си пригодил нещо друго?
 
A

Anonymous

Гост
В моя случей използвах не оригиналната цев, а хасанска. Така че реших да не копирам коносовидния край, а да го оставя плосък. А на мястото на оригиналното оплътнение сложих гумено водопроводно оплътнение ( външен диаметър 12мм вътрешен 4мм ама го доразшерих до 5 и дебелина малко над 4 мм ). Тези оплътнения се продават в практикер по 69 ст. за 5 бр. Върху опаковката се пише незнам си какво оплътнение 1/2 цол. В багирата се продават подобни оплътнения, които са малко по качествени, но са от по мека гума и са по тънки- 3,6 мм. Относно цилиндъра: използвах си оригиналния, той е дълбок 120мм, така че има върможност хода да се увеличи и на 115мм. Но за да се въроплзва пушката от тези промени ми се струва че трябва да се смени пружината. Сложих скъсена хасан125 пружина, но тя дере ужасно по вътрешността на буталото и корпуса като зареждам. Така че ще я махна. Поръчах си от фирма ТОМЕ яки пружини с правоъгълна тел и утре трябва да дойдат. Абе въобще много била покрай тоя тунинг. Като сменя пружината ще пиша за резултата.
 

dinkata

Редовен Потребител
Адаш, ти си бил пълен със идеи бе ! :bravo: :bravo: :cheers:Ама само не разбрах закакво ти са такива пружини с неизвестен произход ами не си купиш една от Диана 48-52 ? Защо ти е с правоъгълна тел ?
 
A

Anonymous

Гост
Адаш, трябва ми много яка пружина. Ако не намеря подходяща ще си сложа дианска пружина и ще се успокоя. Интересното е, че с хасанска пружина бама продългава да има малък откат.
 

bor1968

Потребител
Щом си увеличил хода, по-добре вземи пружина от Диана 350, а не от 48-52. Ще ске наложи да я скъсиш малко, но това не е проблем ;).
 
A

Anonymous

Гост
Така или инъче поръчах правоъгълна пружина и тя ще дойде утре. Но ако не ми хареса ще ми кажеш ли от къде да си намеря пружина за диана 350?
 

bor1968

Потребител
От Дайкан. Те са вносители на Диана и имаха и пружини. От там съм закупил няколко. Цената им мисля, че беше 22лв.
 

HellBoY

Потребител
ако се сложи по-яка и дълга пружина трябва ново бутало , утежнител(евентуално) и направляваща :bravo: за находчивата идея продължавай напред , а как свали бамската цев , аз изкарах двата щифта но ме беше страх да напавам много и до там бях :-[ иначе знам че е на шлици .
 
A

Anonymous

Гост
След като свалих щифтовете удрях с чук по предния край на тапата, като държах цевта в ръка. И тапата се изхлузи. Малко и трябва.


Пристигна ми пружината с провоъгълно сечение. Качествена е, ама не е за моя случей. Липсва силния предвалителен натег като на хасанската пружина. До сега съм се охаричл бая за пружини: 12 лв от Варианти ООД, която след първото зереждане стана с 1/3 по къса, 17 лв за хасан пружина и сега още 13 лв за пружина от матрица. Поне последната пружина ще я сложа на ижовката....когато си я купя. Както и да е. Ще се обадя на Дайкана в подеделник. Евтините работи излизат най скъпи.
 

bor1968

Потребител
Да, така се получава. Човек си прави някакви сметки, но понякога излизат криви.
Така, че поръчвай смело пружина за Диана. Според мен те са сред най-добрите на нашия пазар.
Както съм писал поръчай пружина за Диана 350. Тя е със същия диаметар като на Диана 48-52 /респективно на БАМ-21/. Разликата е че е малко по дълга. При това положение ще трябва да я резнеш, но пък ще имаш възможност да я оставиш малко по-дълга от оригиналната.
Ако пък вземеш за Диана 48 ще е добре да подложиш няколко шайби между нея и водача, за да компенсираш увеличения ход на буталото.
 

HellBoY

Потребител
ralfi , 13mm са ти още 4 витки пружина . . . ще се наложи обаче ново бутало , което не е проблем да се направи , тъкмо ще може да му сложиш тефлонови шайби и да утихне истрела :)
 
A

Anonymous

Гост
Опитах се да освободя място от към спусковия механицъм. Махнах тръбичката с двете шайби, в която влиза централното зацепване на буталото. В следствие от това получавам 5 мм място за пружина! Така монтирах хасанската пружина. Проблема при нея е че се нагъва в буталото и дере. Надявам се, че дианската пружина няма да задира никъде. За да се подсигуря смятам да нанижа втулка с външен диаметър 13-14 мм върху централното зацепване на буталото. Ще играе роля на водач и ще обира луфта. За да освободя място за още малко пружина направих и още един дребничък тунинг, който ми донесе още 3 мм. Ще се опитам да обясня, понеже нямам фотоапарат. Става въпрос за задния край на зацепващата ос. Това е участъка, в който спусъка зацепва оста. Та в самия край на оста, надлъжно на буталото и самата ос, има дупчица. Аз сложих в нея малко болтче и го залях със секундно лепило. По този начин удължих оста с 3 мм. Та смисъла е следния: при взвеждане на УСП буталото се намира 3 мм по- напред отколкото нормално => може да се побере още една пружинна намотка. Но ако оста се удължи с 4 мм УСП не може да се взведе. Изпробвано е! Все пак препоръчвам да се доразпробие тази дупка, да се навие резбичка и да се завие болтче. По- надеждно е. В резултат от това получавам 8мм място, което е още 2 намотки пружина, които са достатъчни (по мое мнение) да компенсират 13те мм по- голям ход. Има начин от УСМ да се получи още 3 мм място, но в домашни условия не става. Трябва фреза. След моите промени в тази насока на пушката ми може да се монтора пружина, която ако бъде максимално свита (тел в тел) би имала дължина 124мм.
 
Нагоре