HATSAN - всички модели пружинни пушки на фирмата.

sts1969

Редовен Потребител
koko112 написа:
При мен има само набит щифт които го държи да не се вади,като го махна изпада пружинката.Да сменя ли пружинката с по твърда,знам ли луфта е малък ама се получава някакво пропадане на цевта макар и малко.
Виж си клина дали се клати преди да го избиваш...може и дебелят болт да е изяден или пък дупките в цевната кутия да са с луфт вече.
 

mitaka101

Потребител
В 90+% от случаите проблема е в шибаната турска пружинка, която не е закалена и се е смачкала, съответно при подмяната и с нормална (не турска) пружинка проблема се решава. Ако и при подмяна считава пружина луфта остава - значи проблема е в самия клин - или е със сбъркана геометрия, или не излиза достатъчно напред за да уплътни.
 

cilindura

Редовен Потребител
Здравейте, колеги. Най-честият проблем е в сбърканата геометрия (както казва Митака). Това го има и при Хънтър 1250. Проблемът може да се реши радикално след изработката на нов заключващ зъб. За целта е необходимо отворът, в който зъбът влиза, да бъде измерен точно и, ако се наложи да бъде разпробит наново. Аз лично имам два Хатсана, на които отворите им бяха елипсовидни, а пушките бяха чисто нови неработили. Наложи се да разпробия отворите на заключващите зъбчета с по-голямо свредло и да ги райберовам. Наложи се изработката на нови заключващи зъбчета, на които конфигурацията е много по-различна от тази на оригиналните. Горният наклон на зъбчето е вдлъбнат с много лека дъга, а от долната страна, по посока на заключване на пушката, зъбчето е с външна изпъкнала дъга. При този тунинг се наблюдава следното нещо: изключително леко заключване на цевната кутия, но по-трудно отключване. Този вид заключващ зъб съм го направил на няколко пушки Хънтър 1250, за които е характерно лесното отключване на цевта. Необходимо е едно рязко тръсване и пушката се отключва. След направата на този тунинг заключването е абсолютно здраво и не позволява луфтове по вертикала. В този случай и при този зъб, не е необходимо пружинката да бъде мощна. Ако имам време мога да пусна снимки, за да се види как точно изглежда този детайл. Зъбчето не трябва да бъде много дълго. При много дълъг зъб се получава много силен удар върху шпилката, в която се заключва зъбът. Това може да доведе до разбиване неговото легло и от там да дефектира цялата цевна кутия.
Другото, което трябва да се направи при тази пушка е изработването на нова ос на цевната кутия. Същата трябва да влиза плътно с луфт от половин десета от милиметъра. За целта използвам обикновена калибрована неръждавейка, която изключително добре понася триенето на цевната кутия. Друго характерно за отстраняването на луфта е заоблянето на всички ръбчета на заключващия зъб в участъка, който се намира вътре в цевната кутия. Също така трябва да се погледне за наличието на стружки. По време на монтирането на заключващия зъб е добре той да бъде намазан с графитна грес. Като пример за изключително здраво заключване на цевна кутия с такъв зъб мога да дам пушката на колегата Петко от Варна. При него се наложи изработката на два такива заключващи зъба, тъй като първият, който направих излезе несполучлив, поради простата причина, че материалът, от който го бях направил беше по-къс от колкото трябва. При втория зъб проблемите на пушката бяха решени на 150 % ;
Самият той може да обясни по-подробно за впечатленията си от този тунинг.
 

koko112

Потребител
Здравеите.Искам да попитам защо на 25м.с Хатсан 85 от 5 истрела ппави 4истрела на 15-10мм и винаги 1или2 са на 5-6см.от другите.Забелязах че обикновенно лоши са първия и втория а другите са добре.Не намирам вина в мен.Става въпрос първия и втория за деня когато пушката е стояла.По някога дори 5-6 изстрела отиват кадето си искат и след това другите са добре.Пушката е със сменен маншет и пружина телена уплатнението на цевта е добре,не изпуска.Друго което ми направи впечатление е че като пушката е заредена ни засмуча през цевта не може да уплатни,а като не е заредена уплътнява идеално.П.П.Стрелям като подпирам пушката на торба с пясък,за това казвам че не намирам вина в мен.
 

lynx

Редовен Потребител
Доколкото съм чел, на пружинките им трябва малко "загравка" /няколко изстрела/, преди да покажат какво могат в действителност. Особено сега когато е по-хладно навън, първите изстрели не ги броим.
 

koko112

Потребител
Цевта я чистя с парцалче и корда прокарвам докато излиза чисто,на сухо.Чашките с които стрелям са ГАМО ПРО ХЪНТЪР,ИЛИ ПРО МАГНУМ.Отдавна мисля да сменя цевта с цев от СЛАВИЯ631,ако някои е пробвал нека пише как е.Знам че цевта на Славията е 15мм но мисля да я сваля на 12мм и после върху нея втулка и направа на резба като за цевната кутия на Хатсана.Дали точноста на славията ще се запази на 40-50м.
 

cilindura

Редовен Потребител
Здравейте, колеги!
Пускам снимки с формата на заключващия зъб на въздушна пушка Хатсан 135. Но тази геометрия на зъбчето може да бъде приложена на абсолютно всички "чупещи" пушки, работещи на този принцип. Черната цевна кутия е с оригиналният заб на Хатсан, а бялата цевна кутия е с новия тип зъб. За изработката на зъба съм използвал опашка от свредло. Като по-твърдата част от опашката е използвана за контактна част на зъбчето.
Публикувам снимки.
 

Attachments

  • Picture 1665 (Small).jpg
    Picture 1665 (Small).jpg
    36.4 KB · Прегледи: 210
  • Picture 1670 (Small).jpg
    Picture 1670 (Small).jpg
    28.2 KB · Прегледи: 182
  • Picture 1672 (Small).jpg
    Picture 1672 (Small).jpg
    19.9 KB · Прегледи: 167
  • Picture 1673 (Small).jpg
    Picture 1673 (Small).jpg
    23.7 KB · Прегледи: 180
  • Picture 1674 (Small).jpg
    Picture 1674 (Small).jpg
    22 KB · Прегледи: 187

cilindura

Редовен Потребител
+
 

Attachments

  • Picture 1683 (Small).jpg
    Picture 1683 (Small).jpg
    32.2 KB · Прегледи: 152
  • Picture 1685 (Small).jpg
    Picture 1685 (Small).jpg
    47.4 KB · Прегледи: 134
  • Picture 1686 (Small).jpg
    Picture 1686 (Small).jpg
    40.2 KB · Прегледи: 138
  • Picture 1689 (Small).jpg
    Picture 1689 (Small).jpg
    38.4 KB · Прегледи: 140
  • Picture 1692 (Small).jpg
    Picture 1692 (Small).jpg
    44.5 KB · Прегледи: 126
  • Picture 1693 (Small).jpg
    Picture 1693 (Small).jpg
    46 KB · Прегледи: 165

svetlix

Потребител
Виждам че си заоблил зъба, да обясниш как това променя нещата. Аз решавам такъв проблем с моя 125 и се чудя как да го оправя?
п.п извинявай, няма кой да чете по нагоре, поздрави
 

cilindura

Редовен Потребител
Колега, идеята на тази извивка е постигането на плавно и леко заключване. В другия форум мисля, че ти беше питал как да направиш зъба. Направата на този зъб става с постепенни проби докато налучкаш точната конфигурация на вдлъбнатата дъга. Най-тънката част на зъба (острата) при заключено положение трябва да се намира точно по средата на щифта, тоест по неговата осева линия. Тук забравих да отбележа, че щифта върху който зъбът заключва е с малко по-голям диаметър и е изработен от калибър за микрометър (силно закален).
При оригиналния зъб долната част е плоска както се вижда от снимките и в момента на заключването тя нанася удар върху шпилката. При този удар е възможно, след няколко заключвания, пушката да спре да се заключва поради простата причина, че след удара зъбчето се наранява и вече не може да се приплъзне по шпилката. Идеалният материал за този зъб, както вече казах, е опашка от свредло. Ще направиш зъба така че неговата заключваща част с вдлъбнатата и изпъкналата дъга да се изработят откъм режещата част на свредлото, съвсем близо до страничните пера, защото там материалът става много твърд (той е закален). След изработването на този зъб никога не забравяй той да бъде покрит с графитна грес. Ще провериш отвора, в който влиза зъба в цевната кутия, дали не е станал елипсовиден. Ако е така вземи свредло, което да го разшири. Ако виждаш на снимката, аз съм използвал свредло с диаметър 8,2 мм за изработката на зъбчето. То почти не трябва да има луфт. В отвора трябва да влиза мазно без възможност от
силно усукване вляво и дясно. За целта, когато дълбаеш участъка, в който се пързаля фиксиращото щифтче на зъбчето, издълбай го така че щифтът почти да опира в долната част на каналчето, така че да не позволява голямо усукване. След изработката на зъб с тази конфигурация вече не е необходима толкова силна пружина.

Пак тук в темата искам да споделя един пореден експеримент, който направих вчера с Хатсан 135.
Поставих телена пружина, достатъчно уморена, така че да мога лесно да го зареждам.
Експериментът се състоеше в изпробването на две дължини цеви: първата е дълга 45 см от Диана 350 Магнум, втората е 32 см от Хатсан 135. При стрелбата с тази изморена пружина, двете цеви дадоха еднакви резултати в началната скорост на проектилите. Калибарът е 5,5 мм, проектилите са много стари Гамовски еднограмови. Измерената скорост и при двете цеви беше средно 265 м/сек. Изводът от стрелбата с дългата и къса цев е, че късата цев е по-удобна за зареждане. Точността и при двете цеви на 20 метра е абсолютно една и съща.
Поздрави!
 

svetlix

Потребител
Много ти благодаря, по изчерпателно няма накъде! :cheers: Остава да пробвам и ако успея да почерпя! Правеният ми зъб е точно от опашка на свредло, и смея да твърдя, че е изкарал много по вече от оригиналния :) Остава да експериментирам със извивката ил инаклона. Отново благодаря!
 
A

Anonymous

Гост
Привет колеги, ето че и аз се записах със Хатсан 125 Снайпер Вортекс 5.5. Това е първата ми пушка и имам доста въпроси, пък и вашето мнение ще е изключително важно за мен като новак.

1. Какво ви е мнението за тази пушка? Лоши, добри, неутрални всякакви..

2. Процес на потдръжка и почистване конкретно на този модел със газовата пружина, ако някой може да сподели? има ли особености? Аз съм толкова нов че не знам от коя страна се вкарва шомпола даже. Смазочни течности, на колко време, дизела, който се наслоява по пушката? Каквото се сетите колеги.

3. Каква оптика бихте ми препоръчали към нея? Тази пушка е известен трошач на оптики ако не са качествени....

4. Места около софия беьзопасни за стрелба. Бонсови поляни примерно..

5. Ако нещо друго трябва да питам и знам, казвайте.
 

тината

Новодошъл
Здравейте нов съм във форума и съм на път да си взема един Асан 85Х - някой може ли да ми даде мнение за този модел, разбира се, ако не е проблем. Благодаря предварително и :cheers:
 

bigboar

Новодошъл
Здравейте Колеги
Изгубих пружинката между 2 та детаила (единия от които държи буталото в заредено положение) в спусъка. Някой може ли да каже с каква мога да я заменя.
Ползвам снимка от колега
 

Attachments

  • 1267809380_vtgv5353_10041.JPG
    1267809380_vtgv5353_10041.JPG
    110.8 KB · Прегледи: 87

bigboar

Новодошъл
Няма ли кой да даде съвет за пружината. Ако имате размерите ще ми е от полза да търся нещо подобно
 

sts1969

Редовен Потребител
Това ли ти е спусъка, коя пружина точно?
http://media.snimka.bg/images/000578241.jpg
Потърси от някой приятел...все ще познаваш някоя "стара къща" да се поразровите в кутийките му. Диаметъра като гледам трябва да е малко по-малък от дебелината на детайлите който подпира. Телта е дебела около 1мм. според мен. Двете пружинки си приличат, само по дължина се различават.
 

lynx

Редовен Потребител
Пружините с дебелина на телта 1мм. са доста твърди, абсурдно е в спусък да се сложи такава пружина.
Аз бих измерил изрязаното гнездо в детайла, там където влиза пружината и по този размер ще търся из магазините пружина с такъв външен диаметър.
Ако намеря по-дълга ще си я подкъся до размера, който ми трябва.
Също така първо бих пробвал с 2 пружинки от химикалка навити една в друга или нещо друго с подходящи размери.
 

ssn

Потребител
Не са еднакви пружинките. Тази е значително по-твърда защото държи бойния зъб - следователно за химикал забравяме. Не може да ползваш другата, когато търсиш пружинка трябва да е доста по-твърда от нея. Най-добре някой колега ако има такава от разпилян спусък да ти помогне.
 
Нагоре