Haenel 312 , 311

mdinkov

Редовен Потребител
ето един разглобен хайнел ,спретнам му маншон ,нова пружина , някои детайли въстановени ,като тягата за зареждането . утре ще му изтъркам приклада леново масло имам ама мисла ,че ще е по добре с лак само не намерих кой да го оксидира или по точно ми се видя солена цената .
 

Attachments

  • DSC00713.JPG
    DSC00713.JPG
    364.3 KB · Прегледи: 1,053
  • DSC00715.JPG
    DSC00715.JPG
    356.1 KB · Прегледи: 841
A

Anonymous

Гост
Този маншон ще ти даде бая мъртъв обем...Интересно ми е каква скорост ще измериш.
Цена за оксидацията? И къде?
 

mdinkov

Редовен Потребител
не вярвам да създаде проблем маншона сиреч да повлиае негативно на скороста ,за оксидацията питах един приятел и той ми каза ,че ще излезне към 100 и нагоре лева за по-малко паре ще я хромирам като се позатопли времето да обикалям с мотора ще питам колко е едно галванично позлатяване за инфо като нищо може да излезе насметка .
 

dinkata

Редовен Потребител
Чувал съм, че и един човек в Първомай прави оксидация, ама мисля че беше за доста под 100лв... мога да питам ако искате !
 

mdinkov

Редовен Потребител
питай ,въпреки ,че за тази пушка ще е късно вече съм въстановил механиката взех и пружина ,лакирах приклада и другата седмица ще е пусна в купува продава (не е моя правая от любов по хобито ) но е хубаво да го има като информация . иначе попитах тук там как става и се оказва ,че не е сложно но пък и това ли да почна да права далеч по-лесно е да платиш на някой нормално и да ти свършат работа .
 

st_beer

Редовен Потребител
@mdinkov

Ето тук колега е дал няколко рецепти:
Parabellum  15-06-2005 02:44
Сега ще ви дам няколко рецепти, които се доближават до петнистата оксидация.Предимно това са нюанси на синьото.Рецептите са безвредни, така че всеки може да си ги направи у дома.
Рецепта 1
Вода 1литър,калиев ферицианид(червена кръвна сол)100г,железен трихлорид 100г.При по-дълга обработка цветът достига до черносин.
Рецепта 2
Тъмносиньо оцветяване.Разтвор на 124г натриев тиосулфат,38г, оловен ацетат и 1 л вода.Обработка при 80-95С до желаният отенък.
Рецепта 3
Потапяме предметите в стопилка на 500г магнезиев оксид и 5 Килограма натриев нитрат.Вадим, промиваме с горещ разтвор на натриев карбонат, изсушаваме и смазваме.
Рецепта 4
Стопилка на равни части натриев и калиев нитрат в чист(не ръждив) съд. Загряваме до 500С, добавяме 1 обемна част манганов диоксид на 50 обемни части смес( ако сместта е 50г добавяме 1грам).Очистените предмети потапяме за кратко в стопилката(при 315-345С като после повишаваме до 500С).Държим ги 4-5 минути.колкото по-висока е температурата, толкова по интензивно син цвят получаваме.Изплакваме в студена и гореща вода, сушим и смазваме.
Рецепта 5
Гълъбова(сивосиня ) оксидация.Железен трихлорид 30г/литър,живачен нитрат 30г/л, солна киселина 30г/л, етилов спирт 120г/л.Обработка до 12 часа при 20-25С-тази оксидация може да си я направи всеки начинаещ любител оръжейник, защото тя не изисква високи температури.
За днес това от мен.

Химически начини за премахване на ръждата.

Ако ръждата е лека , може да се използва шкурка и химически начин.
Стоманените части могат да се почистват от ръжда с флегматизирана солна киселина, която е смес от солна киселина и флегаматизатор ПБ-5 (0,8-1% от обема на солната киселина). Ако ПБ-5 липсва, се използва 15-18% солна киселина.Тя почиства добре стоманените части и практически не разтваря метала.
Почистването на стоманените части от ръжда по този начин се състои от следните основни операции. Подготовка на частите за почистване, потапяне в киселина, промиване с пасивиране, изтриване, изсушаване и смазване.
Подготовката на частите за почистване става във ваничка, в която сме сложили разтвор със следният състав:
Калцирана сода и сода каустик -100г.,вода 1литър, домашен сапун -30грама.
Частите се обезмасляват във врящ разтвор върху котлона.След това промиваме със студена течаща вода или охлаждаме до стайна температура. Добре обезмаслената част трябва напълно да да се намокря от водата. Ако при промиването водата не намокря, напълно повърхността на частта, а се събира на капки, това показва, че обезмасляването е непълно и го повтаряме.
Обработването с киселината се извършва чрез пълно потапяне на детайлите в емайлирани, дървени , железни или стъклени вани(последното го препоръчвам, защото ще може да се следи напълно процеса по отнемането на ръждата), които съдържат разтвор със следният състав:

Части силно поразени от ръжда и нямащи полирани повърхности-100% флегматизирана солна киселина.

Части слабо поразени от ръжда и имащи полирани повърхности-50% вода+50% флегматизирана солна киселина

Части слабо поразени от ръжда с висококачествена полировка, при изискване за строго запазване на техните размери и полировка-80% вода+20% флегматизирана солна киселина

За приготвяне на разтвора в измереното количество вода се налива флегматизираната солна киселина, а не обратното, тъй като това може да доведе до разпръскване на киселината, което пък води до силни кожни изгаряния.
Температурата на разяждащият разтвор и потопените части да бъде 10-30С.Времето за престой на частите в разтвора се определя от степента на поразяването на почистваните части от ръждата и от състава на метала.Може да бъде от няколко минути(15-20) до 2-3 часа.(фактически трябва да се натрупа опит за да се разбере едно желязо колко да бъде потопено)
МНОГО ВИ МОЛЯ ПРИЯТЕЛИ, ЧЕТЕТЕ ВНИМАТЕЛНО КАКВО ПИША-КИСЕЛИНАТА Е ОПАСНО НЕЩО! ПРИ НЕПРАВИЛНО БОРЛАВЕНЕ ТЯ МОЖЕ ДА ОТНЕМЕ ЧОВЕШКИ ЖИВОТ ЗАТОВА ПРЕДИ ДА СЛЕДВАТЕ МОИТЕ СЪВЕТИ ПРОЧЕТЕТЕ ГИ ПОНЕ 10 ПЪТИ , ОБМИСЛЕТЕ ГИ И ЧАК ТОГАВА СЕ ВТУРВАЙТЕ В ДЕБРИТЕ НА РЕСТАВРИРАНЕТО.УСПЕХ
Ето направо линк към тази тема:
http://forum.boinaslava.net/printthread ... 6245&pp=25
Това са неща писани от колегата Parabellum . Ако самия той иска може още доста да сподели ми се струва. Най-долу последните надписа са с червени букви което трябва да се има в предвид
 

ininia

Потребител
ФТКС
Много моля Админа да копира постовете за оксидация и в темите за Работилница! Според мен са много важни, а тук не всеки на който му трябват ще ги прочете. Мисля, че е много важен и линка за Прабелум в Бойна слава.
 

mdinkov

Редовен Потребител
мерси за съветите , аз също поразпитх и ще ги напиша и тея рецепти където ми ги дадаха . ощо взето се оказа ,че не е толкова трудно като ми се наложи за друга пушка ще гледам да направа вана и да пробвам защото с нащо хоби това ще си трябва .а фирми не се занимават много с това защото одеяло се някви вредни вещества и трудно се оправяла законовата уредба .
ръждата се премахва най-лесно с преобразувател на ръжда има го във всеки магазин за автбои има и такива кадето по щадят метала но задължително след това ги неотрализирайте с основа .
и наистина трябва да си направим в работилница такава тема аз проверих там като реших да оксидирам .
 

mdinkov

Редовен Потребител
готова е вечешката замерих и скороста 177 мс с .... като не видях от коя кутия ги взе съчмите ама подобни на гамо прохънтър .
 

Attachments

  • DSC00716.JPG
    DSC00716.JPG
    370.7 KB · Прегледи: 699

cdman

Администратор
@mdinkov - а всъщност от какво е новият ти маншет - този синият на снимката.
 

angelmr

Редовен Потребител
Май и моята ще трябва да преминава подобна процедура, понеже оня ден показа 150м/сек с FTT, което е непростимо малко. :( Така че се присъединявам към питането. :) Май и аз ще искам такъв маншет.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
След като правите маншет по поръчка, защо не решите въпроса със захвата му към буталото по начин различен от тоя на снимката?
Колегата Тони е прав:
Този маншон ще ти даде бая мъртъв обем...
Този огромен болт и чашката, която се образува пред него ???
Маншета според мен ( така са и опигиналните маншети на всички пушки ), трябва да е с равно чело, а закрепващия болт с глава около 10мм и закопан съвсем малко- под 1мм.
 

rivan

Редовен Потребител
Ако пространството,образуващо мъртвия обем се запълни с епоксидна смола или поксипол,както пишеше някъде из форума,това не решава ли проблема?И доколко пълнежът ще стои на мястото си,а няма да се разлепи в най-неподходящия момент?
 

mdinkov

Редовен Потребител
маншоните ги взимам от един магазин за симеринги и хидравлични уплатнения на коматевския възел ,първия блок на бул.въстанически отдолу под блока е едно малко магазинче води се някво уплатнение за хидравлика има и други размери и форми . Ангеле твоя ще ти го направа обади се и най-лесно го вземи на работата и ще го направа бързо , cdman ако изкаш дай адрес да ти го изпрата или предложи ти няква идея ,че това магазинче е малко и определено няма клон в софия . по принцип на хайнела му дават 175мс така ,че този си стана добре според мен , по-силен ако стане е по неприятен да стреляш с него все пак го дават на 20 метра в зала иначе мога да убера обема на болта и още по-силна пружина мога да сложа ама качва отката почват да му се развиват болтовете тръпне в ръцете не е толкова приятна стрелбата с него , въпреки че си е въпрос на претпочитание . цената на тези маншони е между 4 и 10 лв. поне за тези които аз попитах .
 

angelmr

Редовен Потребител
Някой от тия дни ще взема пушката на работата и ще ти се обадя. Честно казано на мен не ми харесва много поведението при истрел. Имам чувството че пружината е сменена с прекалено силна, но ще ги сравним с твоя и ще видим. Може да се наложи да търся друга пружина. :(
 

rivan

Редовен Потребител
Прочети това:http://talks.guns.ru/forummessage/24/254405.html
Пробвай изстрел с чашка с разширена пола-ако скоростта расте-значи имаш силна пружина.Ако скоростта намалява-пружината е слаба.Ако пружината е силна,можеш да отнемаш по малко от теглото на утежнителя,докато постигнеш настройка ,такава,че със чашки с разширена пола скоростта да е равна или малко по-малка от тези с неразширена,а можеш и да режеш по една витка.Дано да съм ти бил полезен!
 

rivan

Редовен Потребител
Колеги,можете ли да проверите как се нарязват чашките в цевта на ,312,в смисъл нарязва ли се отчетливо главата или само полата на чашката.При мен и при двете цеви които купих се нарязват само полите-ясно и контрастно,нарезите са еднакви,без забележки,но главите се нарязват едва-едва,като остава едва забележима следа.Пробвах почти всички модели чашки на гамо,други не съм пробвал,защото цевта 4,5 мисля да ми е бюджетния вариант,другото е за 5,5.Така ли е и при пушките с по-нови цеви,защото цевите,които купих не се знае на колко 000 изстрела са и с какви муниции е стреляно?Интересното е,че точността е супер и не знам какво да мисля-дали цевите са поохлабени от стреляне или така са произведени,респективно-дали да продължавам да търся по-стегната цев или да стрелям с тези ,които имам?
 

mdinkov

Редовен Потребител
най-вероятно нищо и няма на цевта ,полата е по-широка от чашката.
 
Нагоре