Diana Bandit

Niki

Редовен Потребител
Румка, разгледай внимателно цевта, дали е права, вътре какво е положението, има ли шок? Тая таблица, която си поместил показва плачевна картина. Не слагай тия тежки чашки, пробвай с 0.87г.на JSB. Изхвърли тюркеша.
 

Hidden

Редовен Потребител
Днес мерихме пистолета с хронографа FX на колегата @Anahtas.DmN . Чашките са 0.87 грама 5.5 мм JSB Jumbo RS . Измерването беше направено с монтиран модератор на пистолета, започвайки от малко под 200 бара. Скоростите се качват и спадат по-плавно от горното измерване, което, предполагам, се дължи на по-качествените чашки. Ето и резултатите.

70f4368b8bdd966fb82f92eb8dec8cb2.0.jpg24268676ead03240443643139757b94c.0.jpg
 
Последна промяна:

shaman

Редовен Потребител
А ето и близнака на Diana Bandit - Artemis PP800R (с вграден регулатор)...
Понеже регулатора се намира в цилиндъра все пак заема някакво място и броя изстрели беше по-малък, но пък с по-добро плато.
Като точност ме изуми - въпреки, че не виждам добре, а стрелях по тъмни кенчета в тъмното все още хале успях да ги сваля почти всички, като мисля, че имах един или два пропуска само...
Пистолета прави 1 пълнител (7 проектила) с почти еднаква скорост (с малко изчакване между изстрелите да се напълни регулатора).. Пълни се много лесно дори с ръчна помпа - точно 20 напомпвания са достатъчни.

 

Hidden

Редовен Потребител
Честита Коледа на всички!
Тези дни имам малко свободно време и реших да видя как може да се разглоби Бандитът и какви възможности за усилване позволява. Ще кача няколко снимки, а после и ще питам някои неща.
Първо се сваля дървената ръкохватка, която се държи от два винта - отдолу, до спусъковата скоба и отзад. Oстава тази железария:1-min.jpg
За да се освободи задната тапа се развива винтът зад спусъка:

2-min.jpg
Между задната тапа и ударника са пружината и направляващият елемент. Размерите на пружината са: дължина - 84 мм, бъншен диаметър - 9.5 мм, брой витки - 23.5 броя. Размерите съвпадат с тези, които бях открил в един украински форум. Външният диаметър на водача е 7.25 мм. Ето ги:
3-min.jpg

4-min.jpg

Спусъкът е захванат с тънки телени оси, които се вадят много лесно. Не съм го разглобявал и няма снимки. По-късно може и да го полирам.
При изпуснат резервоар предната тапа се развива доста лесно. След резбата има О-пръстен:
6-min.jpg

Следва отделянето на цевната кутия, заедно с цевта и зареждащия лост. Това става посредством развиване на малкия винт, намиращ се до магнита под плочката за единична стрелба:
7-min.jpg
Вижда се трансферпорта между клапана и цевната кутия (жълт метал) и винтът, чрез който се зарежда ударника:
8-min.jpg

9-min.jpg

Следва освобождаването на ударника чрез развиване на винта. За да излезе ударникът, не е нужно да се разглобява спусъка - с
достатъчно е само да се натисне.
10-min.jpg

11-min.jpg

12-min.jpg

Предполагам, че за да се извади и клапана е нужно да се развие винтът пред спусъка. Направих го, но клапанът не помръдваше, а не исках да го насилвам.
13-min.jpg
Сниман е и бронзовия трансферпорт.
Като цяло, разглобяването и частите на Диана Бандит не се различават много от тези на Диана Чейсър, Еърбъг и китайските пистолети CP-1. Eто клипове, на които това се вижда:



Изключение правят предната тапа на цилиндъра, както наличието на едно стеснение на цилиндъра между спусъка и клапана на Бандита, което не забелязах при пистолетите на CO2.

Въпросите, които ми се въртят в главата са:
-Как да извадя клапана на Бандита? Целта е да му сложа по-слаба пружина и вероятно замяна на някои части.
-Ако сложа пружината на ударника на обратно - т.е. с направляващия елемент в ударника, ще се повиши ли енергията на изстрелите? Предположението ми се основава на опита ми с прижинна пневматика - ударникът ще стане по-тежък и ще удря по-силно по-клапана, който пък ще пуска повече въздух.
 

gonzo-garage

Потребител
За Бандит и Чейзър продават трансфер-портове с различен диаметър на отвора. Така може лесно да се повиши мощността.
В 4,5 диаметърът мисля, че беше 1,9 мм за F-версията.
После има и 2, и 3 мм.
Нещо такова.
Имам за моя Чейзър такива комплекти. Всеки порт идва с два О-пръстена.
 

tamiestef

Потребител
Предполагам, че за да се извади и клапана е нужно да се развие винтът пред спусъка. Направих го, но клапанът не помръдваше, а не исках да го насилвам
Само гадая, но дали не се развива предната част на клапана през цилиндъра,като на Суматрите, за да се освободи натяга на ''O"пръстен?
 

Васил 83

Редовен Потребител
Здравейте колеги, искам да споделя с вас впечатленията си от новата ми придобивка закупена от колегата shaman, Artemis pp800r в калибър 5.5.
Изработка на пистолета е на доста добро ниво, сглобката е солидна, няма луфтове. Детайлите са добре изработени, хубаво впечатление ми направи дървената ръкохватка. Много удобна и добре ляга в ръката. Оксидацията на металните части също е на добро ниво. Монтирах му "ред дот" защото стоковия не ми хареса. Направен е от пластмаса и предполагам, че ще върши работа за начало. Пистолетчето може да направи някъде между 7 до 10 изстрела, като последните 2 изстрела се усещат по-слаби. Нямам с какво да замеря за сега скоростите. Стрелях на разстояние 5-6 метра подпрян пистолета на възглавница. Попаденията бяха много добри в кръг от 50 стотинки. Не съм добър в стрелбата прав с една ръка, за това и не пробвах какво ще излезне. Когато имам време да отскоча до селото си ще направя по-обстоен тест, че в апартамент трудно се правят тези неща.
 

Attachments

  • IMG_20230108_111859.jpg
    IMG_20230108_111859.jpg
    259.4 KB · Прегледи: 46

Hidden

Редовен Потребител
Да раздвижим темата с някои трансформации на Диана Бандит.
Освен въпросния пистолет имам и CP2 в кал. 4.5 и 5.5 мм. Реших да видя какво ще стане ако им разменя частите. Първо, превърнах Бандита в карабина с приклад. Не слагам снимка, защото изглежда точно като CP2. Разликата е, че Дианата й е малко по-дълъг цилиндъра и по-дълга цев от късата на CP2. Ето как става тази трансформация. Бандита и CP-се различават по задната тапа и водача, които контактуват с приклад и пружина. Разбира се, пружината на Бандита е по-яка. Тя също си има и метален водач.
1692184779122.png
Горе е CP-то, а долу - Бандита. CP-то се прикрепя с тази издатина към полимерния приклад, а Бандита - чрез болта.
Ето ги и извадените тапи:
View attachment 109716
За да можем да монтираме полимерен приклад на Бандита се прави следното: пружината от Бандита се слага на полимерната тапа от CP2. Разбира се, за металния водач няма място, но той не е и нужен. Тапата влиза в тялото на Бандита и се завива.
Ето още една снимка на двете тапи преди размяната. Вижда се и разликата в пружините. Частите на Бандита отново са долу:
1692185335190.png
След това трябва да сложим полимерния приклад. Той се закрепя за железарията и посредством болт, който държи и клапана:
1692185527943.png
С различна дължина са, но резбата им е еднаква. Дължината им се определя от приклада - за полимерен приклад ползвате този от CP2. Бандитският е по-дълъг. И така имаме ПЦП с полимерен приклад, който може да се трансформира в пушка.
Следва въпросът - сложих ли дълга цев на Бандита? Да, сложих, но преди да дам скоростите ще постна някои данни в сантиметри: цевта на Диана Бандит е 24 см. Късата цев на CP-2 e малко по-къса (21 см). По тази причина нямам Диана Бандит в 4.5, която да може да стреля със заглушител. Поради тези разлики в размерите заводският заглушител не може да се монтира. Дългата цев на CP2 e 45 см и в двата калибъра. За сравнение - цевта на пушката Diana Stormrider и китайският му аналог е 48 см. Та ето ги и скоростите и енергиите с дългите цеви в двата калибъра:
С 45 см цев 5.5 mm, турски чашки Спотон 1.175 г
175.3​
18.05​
180.2​
19.08​
182.9​
19.65​
185.4​
20.19​
188.3​
20.83​
193.1​
21.91​
196.8​
22.75​
198.9​
23.24​
204.1​
24.47​
209.5​
25.79​
214​
26.91​
220.5​
28.56​
227.5​
30.51​
230.6​
31.24​
213.7​
26.83​
201.8​
23.92​
194.7​
22.27​
192.3​
21.73​
185​
20.11​
181.1​
19.27​
178​
18.61​
172.8​
17.54​
166.6​
16.31​
167.2​
16.42​

С 45 см цев 4.5 mm, чашки JSB 0.547 г
241​
15.89​
244.7​
16.38​
248.3​
16.86​
254.2​
17.67​
260​
18.49​
264.4​
19.12​
272.2​
20.26​
277.2​
21.02​
283.3​
21.95​
290.6​
23.1​
296.4​
24.03​
296.7​
24.08​
295.5​
23.88​
285.9​
22.36​
274.3​
20.58​
268.1​
19.66​
260​
18.49​
255.1​
17.78​
252​
17.37​
246.3​
16.59​

И двете измервания са направени при около 18 градуса на закрито с хроно HT-X3005.
Eто и графично представяне:

1692186277283.png

1692186286958.png

Нещо като изводи - с дългите цеви Бандита стига 31 дж в кал.5.5 мм с маса 1.175 г, а в кал. 4.5 мм - 24 дж с чашка 0.547г. Платото го няма никакво във всички случаи.
Допълнителна бележка - в Тубата има видео, на което се провежда същия експеримент, но се ползват чашки Кросман 0.927 г в кал. 5.5 с дълга цев от CP-2. Достигнатата енергия беше 34 дж. Като вземем предвид, че и двата хронографа са любителски, а не са калибрирани, бих казал, че резултатите са близки.
Толкова от мен, ако имате препоръки или въпроси - пишете.
Поздрави!
 

gonzo-garage

Потребител
Много яко описание. Аз също обмислям една такава заигравка с Бандит в 4,5, понеже Чейзърът последно време ми омръзна. Ще търся Бандит обаче 2-ра генерация с редуктор. Имам няколко различни порта от 0,8-3,5 мм отвор и мисля, че ще имам малка възможност да го оптимизирам. Какъв е диаметъра на порта? Изглежда като 3,5 мм.
Предполагам, че в цилиндъра на Бандит, може да се сложи редуктор, но ще се намали обемът и броят на изстрелите съвсем ще намалее.
 

Hidden

Редовен Потребител
Не съм си записал диаметъра на порта, но май беше същия като на ЦП1. Премерил съм го като 3.3 мм.
Предполагам, че в цилиндъра на Бандит, може да се сложи редуктор, но ще се намали обемът и броят на изстрелите съвсем ще намалее.
Да, може. Монтирал съм от Snowpeak PR900W gen.2, но не даде добър резултат. Нямаше плато, а броя изстрели падна. Вероятно е искал и по-яка пружина на ударника.
Moже и да ти е познато това видео, но ще го постна тук:
Този човек разширява отворите от клапана до цевта на 3/16 инча или 4.76 мм. С тези намеси и преработване на клпана достига енергия от около 40 дж. Е, няма плато, само един изстрел е, но е интересно.
 

gonzo-garage

Потребител
Видеото е полезно, да се чуе какво точно прави човека.
За мен в 4,5 целта ще е да стреля между 7 и 15 Джаула, не повече.
При разпробиване на всички части, после връщане няма, а и отива на високи скорости и безсмислена мощност.
Честно да си призная, не разбрах какъв му беше замисъла, съдейки по резултатите.
 

Hidden

Редовен Потребител
Попаднах на този сайт:
Продават редуктор за Бандита, произведен от китайците. Разликата е, че е по-къс от този за пушката и от този, който е в пистолета (има снимки по-горе). Ето ги двата редуктора:
1693208600113.png
Написали са следното:
Snowpeak has come out with their own regulator for the Stormrider and Bandit. The full length version covers the gauge hole in the Stormrider pressure tube so you will lose your gauge in the stock and would be advised to buy the front gauge fill cap to replace that gauge.
https://airgunarcheryfun.ca/diana-artemis-fill-valve-and-gauge-assembly/

For the Stormrider regulator you will need to tear into your gun and remove all the internals. The gauge block will be replaced by the regulator and so will the front half of your exhaust valve. You will unscrew the front of your valve and screw in the regulator, then slide the whole assembly back down the pressure tube.
For the Bandit choose the modified shorter version to save airspace in your pressure tube and increase shot count. This regulator does not require tearing apart the gun, as you can simply push it down the tube. Place the little air hole upwards when sliding it in.
The regulator is adjustable by turning the front flat head screw clockwise for less pressure and counter clockwise for more pressure. Before adjusting it make note of where it was originally so you don’t lose track of how much you have turned it.

За колегите, които не боравят с английски, поствам превод на частта за пистолета:

За Bandit изберете модифицираната по-къса версия, за да спестите обем в цилиндъра за сгъстен въздух и да увеличите броя на изстрелите. Този регулатор не изисква разглобяване на пистолета, тъй като можете просто да го вкарате чрез натискане в цилиндъра. Поставете малкия въздушен отвор нагоре, когато го плъзнете.
Регулаторът се настройва чрез завъртане на предния винт с плоска отвертка по посока на часовниковата стрелка за по-ниско налягане и обратно на часовниковата стрелка за по-високо. Преди да го регулирате, отбележете къде е бил първоначално, за да не загубите представа колко сте го завъртяли.
 
Нагоре