"ХАМСТЕРИ" -изработка и закрепване

Dominus

Редовен Потребител
Да Симо. Това не ми остана време снощи да го домисля. Исках да засегна основната идея, която би могла да се доразвие. Не съм сигурен, но мисля, че от Роуан ползват хромова стомана за търкалата за да не се разбиват отворите. Като цяло конструкцията на подобно творение е проста, но трудност ще представляват може би гърбичния миханизъм и търкалата. Може да се опита и с алуминий от сорта на В95Т3(7075)
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Вместо да се оформя гърбица може да се направи конусен детайл сложен на мястото на гърбицата, но се движи вече перпендикулярно на оста на щифтовете вместо да се върти както е сега. Също така може да се направи детайла да се движи с резба, която ще служи и за стопер като заключи механизма. Чрез конуса ще се осигури по добър натиск на щифтовете и ще се избегне препасването на дължината на щифтовете с гърбицата и отворите за фиксиране.
 

rashko

Редовен Потребител
Точно така, конуса чрез натягане разтваря щифтовете и те фиксират колелцата.Мислех го като вариант, но
според мен е доста трудно за изпълнение, като се има предвид предназначението на самия детайл.Тези периферни отвори са отвратителни за изпълнение и те ограничават в положенията та хамстера.

За моето нищо не казахте, ще яде ли Асан баница ?
 

Dominus

Редовен Потребител
Аз не можах да го разбера.
А иначе за идеята с конуса мисля че е неприложима, тъй като трябва сравнително много да се движат разпънките. Конуса би трябвало да е доста голям. Гърбичният детайл няма да е толкова сложен ако се направи на вертикален център. Мисля си че не е проблем за него да върти и абразивен диск и така да се изшлайфа.
 

rashko

Редовен Потребител
Принципа е две колелета които лагеруват на оси поставени в детайл и чрез натягане, втори детайл ги притиска периферно към него и корпуса. Не знам как до го обясня, утре ще начертая всико за по голяма яснота. Все едно стискаш две пластини за да блокираш периферно колелата колелата, но стикането съм го заменил с итегляне чрез винт с реба в единия детайл и проходен отвор в другия.
 

rashko

Редовен Потребител
За да те объркам съсъвсем.За неприложимата идея на конуса.Пак си представи едностранно скосен край на двата щифта и насрещен конусовиден детайл който е със същия конус правиме му една лекинка резбичка, завиваме врътката а тя го изтегля към щифтовете.
Какво ще стане ?
 

Dominus

Редовен Потребител
Радиалната сила върху щифтовете ще е доста голяма. Дали няма да се разбият отворите?

Принципно във всяка идея има хляб, но докато не се прероди във физичен модел можем само да гадаем кое е по-най.
 

rashko

Редовен Потребител
Павка, така ясно ли е ?
 

Attachments

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    58.9 KB · Прегледи: 67
Последна промяна:

sts1969

Редовен Потребител
Моята идея (от която не съм се отказал) е на мястото на гърбичният ексцентрик да има пружина която да избутва двата щифта в отворите, а всеки щифт по отделно да си го издърпвам аз сам чрез шплентове който минават през отвори през всеки щифт. Цялата средна двустранна вилка представлява сцепена от двете страни тръба, в нея за вкарани двата щифта и пружина между тях. Имам чертежи но са на работното ми място, а не при мен.
 

Dominus

Редовен Потребител
това и аз съм го мислил и скоро може да ти го покажа. Щифтовете да се издърпват от една ръкохватка.
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
Наякой виждал ли е на живо тези стойки:
До колкото четох са изработени от алуминии в САЩ (прахово боядисан алуминии) - ще се ползва за регулируем хаместер. Има различни рамери на рамото и топчетата.
Идеята гепих от тук:
http://www.shooting-the-breeze.com/forums/showthread.php?t=18598

П.П. Намерих го в БГ за по 119 лева
http://lago-bg.com/product/153/stoyka-ram-111u.html
product_471.jpg
Намерих и по-малкото братче - с по късо рамо и топчетата са 1 инч, а на по голямото 1,5 инча.
https://akvasport.com/product/12469/stoyka-za-sonar-ram-rap-b-101u-lo11.html
 
Последна промяна:

oblaka

Редовен Потребител
ФТКС
Аз съм мераклия да се сдобия с такава. Смятам че ще заспи. Щом е алуминии ще е дуракоустойчива.
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Стели /stelibg/ имаше такъв хамс.. Изглеждаше удобен. Ако още влиза тук нека да каже..

Sent from my A850S using Tapatalk
 

lynx

Редовен Потребител
На Стели е "фото хамстер", друг чалъм е, но прилича малко на този от клипа :)
 

sts1969

Редовен Потребител
Наякой виждал ли е на живо тези стойки:
От една година си играя по хамстера на моята пушка, през какви ли модели не минах като идея...това гладко топче няма никакъв шанс да издържи 5кг. пушка без да приплъзне. :no: :cheers:
 

kid

Редовен Потребител
ФТКС
И аз се гъбаркам с един в момента.
Иска здраво "зацепване".
Когато не е на пушката с ръга не можеш да го накараш да преплъзне/един 150кг. мъжага го изтества :D/. Като се сложи на пушката, при минимален натиск преплъзва. Иска "зъби" или щифтове, които да застопоряват.

 
Последна промяна:

sts1969

Редовен Потребител
Моят е с по един здрав зъб които влизат насрещно в канали на колелата, освобождава се като се издърпат зъбите с черните втулки. На снимките дървената ложа на хамстера е завъртяна на 90 градуса за да ми служи за подпора.
DSC_0857.JPG DSC_0860.JPG
 

Lago

Новодошъл
топчетата на ram са с гумирана обвивка, така че за приплъзване трудно може да се говори. топчето 1.5" го дават до 5 кг товар. говорим за издръжливост при вибрации (атв, моторници, и т.н.). поздрави
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
От една година си играя по хамстера на моята пушка, през какви ли модели не минах като идея...това гладко топче няма никакъв шанс да издържи 5кг. пушка без да приплъзне. :no: :cheers:
Колегата от Англия е писал , че няма проблем. Топчето е с гумена обвивка (както пише по-горе колега), гледам снимки закрепено на корпуса на яхти с закачени сонари и т.н.т (би трябвало да е стабилно и да държи) Само да знам къде да го пипна на живо да видя как е и ще преценя?!
 

sts1969

Редовен Потребител
би трябвало да е стабилно и да държи
А дано , ама надали :D един такъв сонар едва ли тежи повече от 300-400гр. Закачи му една дулма 5-6кг. и пак ще говорим, каква гума... дуралуминият не издържа на предният ми хамстер.
 
Нагоре