Фотоапарати и мобилни телефони

big_dragon

Редовен Потребител
По темата:

Колко бързо се заменя старата с новата технология?

През 1998 г 30.98% от използваното сребро в света е било с приложение във фотографията като сребърен нитрат и сребърен халогенид, а през 2001 това количество спада до 23.47%, като 20.03% отива за нуждите на бижутерията, 38.51% за промишлени приложения и само 3.5% за монети и медали. Употребата на сребро във фотографията бързо намалява поради намалялото търсене на фотографски филми — през 2007 г. само 14.3% от използваното сребро е за фотографски цели което е половината от количеството през 1998 г.

Да живее цифровата фотография :bravo:

ПП В един момент 100% от хоби фотографията ще е дигитална, а за професионалната ще остане само в тесен сегмент приложението на старата технология.
:offtopic:Ако има желаещи мога да пусна в продажба фотоувеличител Упа-2 в транспортен куфар :crazy:
 

Архитекта

Редовен Потребител
ФТДМ
big_dragon написа:
В един момент 100% от хоби фотографията ще е дигитална
Ами то поне за в БГ това май вече е факт: дори и да е свръхпочитател човек на лентите, тяхната употреба толкова се е свила, че едва ли може да се намери фото, в което да има пресни химикали. Всичко е залежало до вмирисване поради липса на оборот. Последните ми "пориви" да снимам лентово бяха преди три години и приключиха безславно - и на двете места където проявих ленти ми поразиха негативите. Просто ... няма смисъл :-\ :) .
 

hunter57

Потребител
Архитекта написа:
Във всеки процес на развитие на техниката има революционни моменти, които дават нови направления и тенденции в съответната техника за десетилетия напред. Такъв момент във фотогрофията е въвеждането на компактния любителски формат /който по-късно става и професионален/ - кадърът 24х36мм върху филмова лента. Това се случва в края на 30-те години. Немската фирма "Лайка" конструира свръхкомпактен /и до днес/ любителски фотоапарат, който за пръв път ползва 35мм кинолента с перфорация, вместо широкоформатния 60мм ролков филм:

Непосредствено след втората световна война руснаците произвеждат първия Фед-1. Открийте разликите:

Няма такива ;).
С усъвършенстването на оптиките този формат бързо става приложим и за професионална фотография. Форматът и до днес във фотографските среди носи името "Лайка формат". И понеже всичко след този преломен момент - оптики, конструкция на фотоапаратите и т.н. се развива и настройва по този формат, следите от този преломен във фотографската техника момент се носят и до днес: след дълги години на развитие дигиталните матрици най-после достигнаха заветните 24х36мм - така наречените full-frame матрици. Засега фул-фрейм апаратите са бюджетно достъпни само за професионалисти. Но не е далеч момента, когато ще станат достъпни и за широкия потребител :).
Леле това е върха Имах го ама отшумя Чудя се как с една фотография от ученическите ми години се съживи темата и навя яко носталгия и противоречиви възгледи Все пак адски се радвам
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
LEICA X1

Фотоапаратите на немската фирма Leica са символ на прецизност, брилятна оптика и безкомпромисен дизайн.
LEICA X1 е представител на рядка порода фотоапарати – изключително голям фото-сензор, в изключително компактно тяло. Малко са производителите, които приемат предизвикателството да създадат фотоапарат, в който да поставят сензор, който биха поставили в огледално-рефлексен фотоапарат (DSLR). Ползите от големите сензори описани в едно изречение са: по-качествени снимки, независимо от наличната светлина.

Освен голям фото-сензор, LEICA X1 притежава и изключителен твърд 24мм (35мм, ако го приравним към 35мм стандарт). Обективът няма "zoom", но за сметка на това е ярък (бленда f/2.8 и изключително качествен.

LEICA X1 е идеален както за градско снимане (улични импресии, портрети, детайли), така и за пейзажна фотография. Създаден в най-добрите традици на LEICA с изключително внимание към детайла и дизайна.

Акценти:
- компактно тяло, с "аналогов" външен вид и управление;
- твърд и ярък обектив с бленда f/2.8;
- пълно ръчно управление;
- 12 mp APS-C CMOS сензор;
- ISO 100-3200;
- поддържа DNG RAW формат.

Интересни са коментарите : http://www.klikshop.bg/e-magazin/1090598_leica_x1_fotoaparat_za_artisti_i_gradski_fotografi/
 

Attachments

  • Leica.jpg
    Leica.jpg
    15.3 KB · Прегледи: 19

belyatamax1

Потребител
цена около 5000 лири.Без "излишни" екстри.Такъв какъвто е бил преди 50 години-скорост на затвора,бленда,и чувствителност ISO-разбира се сега е с матрица.За хора с талант и усещане ;) Да спомена и "стандартния" светъл 1.4 50мм обектив,изключително остър по целия кадър...
 

Attachments

  • M9-black.jpg
    M9-black.jpg
    174.4 KB · Прегледи: 21

Архитекта

Редовен Потребител
ФТДМ
Класика, наистина, но ... по скоро гъдел за ценители с пари, а и бюджетно е доста в сферата на фантастиката :wall: :D .
Аз като почитател на оптиките "Лайка" от години ползвам този:

10 кратен зуум /35мм еквивалент на 28-280мм/. Това е направо цяла чанта обективи в една длан. И оптичен стабилизатор, разбира се - абсолютно задължителен за снимки с голям зуум, или при слаба светлина. Перфектен в класа си :yes:!
 

hunter57

Потребител
Спомням си веднъж Левон Хампарцумян беше гост на някакъв сутрешен блок, та скромнечеше пред водещата , че неговите фотоапарати не били така скъпи като ловните пушки на "някои хора", а стрували само по 3-4000 лева парчето ;) ;) ;) ;) ;)
 

mdinkov

Редовен Потребител
Какви работи научава човек , аз пък си мислех ,че Лейка е американско марка а то се оказа ,че е немска .
 
A

Anonymous

Гост
mdinkov написа:
Какви работи научава човек , аз пък си мислех ,че Лейка е американско марка а то се оказа ,че е немска .
Да, както и другите немски марки занимаващи се с оптика са на най-високо ниво. Общо взето в областта на техниката почти всичко най-добро тръгва от там :).
Ако някой се заинтересува, нека потърси защо руските оптични системи стават толкова добри непосредствено след края на WW2.
 
A

Anonymous

Гост
След като проведохме малко ненужната за нашето непрофесионално ниво дискусия коя технология дава по-високо качество и установихме, че добрите аналогови фотоапарати дават ненужно високо за нас качество, имам едно питане.

Кое е по-важно - резолюцията или оптиката? Т.е. какво да търсим - мегапиксели или оптичен зуум.

Лично мое виждане е, че оптиката е по-важна от мегапикселите.
За какво ползваме снимките? Обикновено ги разглеждаме на екрана на компютъра. В такъв случай снимка над 1,5 МП (2 МП за HD) е излишна, не може да се изобрази и на най-добрия монитор. За отпечатване на снимки? Моето дръвце е 3,4МП, сестрата редовно вади снимки на племенниците за майка и баба, при размер 10х15 см не се пикселизират. А за домашни цели едва ли някой прави по-голям размер снимки.
От друга страна, един фотопринтер Епсон е с резолюция 5760 x 1440 пиксела на инч, което е 8,3МП на квадратен инч или 190МП за снимка 10х15 см. :eek: Това очевидно е крайност, до която никой съвременен фотоапарат дори не се и доближава.

Слагането на сензори с висока резолюция не е ли трик на производителите? Дали не им е по-лесно и по-евтино да сложат по-добър сензор, отколкото по-добра оптика? И после да ни убедят, че това е по-добрия вариант. Рекламите, особено на ГСМ-и, ни наблягат силно на мегапикселите... Освен това високата резолюция ползва много памет и изисква високоскоростни процесори, за да се обработи и запише снимката за разумно кратко време и да не се затруднява/забавя снимането.
А оптиките с голямо увеличение обикновено са по-голям диаметър на лещите (по-"светли" са), имат по-добро макро и т.н.

Лично аз мисля, че повече от 5-6МП не са нужни за непрофесионални цели, но оптиката да е с поне 6-8 кратно увеличение. А вие?
 

ангел иванов

Потребител
Иво,оптиката е много по важна от пикселите.Снимах скоро с новата нокия Н8 с 12 мгпикси фото.
На монитора излезе качество което се постига и мойто дръвце Н95 с 5 такива.
 

angelmr

Редовен Потребител
В духа на последните мнения, предстои ми купуване на фотоапарат. Та може ли да дадете някой друг съвет за конкретен модел на разумна цена?
 

Архитекта

Редовен Потребител
ФТДМ
Категорично оптиката е по-важна. Ако сте се ориентирали към компактния клас "сапунерка" избягвайте свръхплоските модели, които сътветно имат и свръхопростена оптична система. При качествените откъм оптика сапунерки обективът ясно излиза от корпуса при включване на апарата и има лещи с прилична големина.
@angelmr: Дипазонът от предлагане на цифрови апарати към днешна дата е направо необятен. Може би трябва да уточниш поне към кой клас си се ориентирал. И оттам - да се сравнят характеристиките на няколко възможни за твоя избор модели :).
 

angelmr

Редовен Потребител
Архитекта написа:
@angelmr: Дипазонът от предлагане на цифрови апарати към днешна дата е направо необятен. Може би трябва да уточниш поне към кой клас си се ориентирал. И оттам - да се сравнят характеристиките на няколко възможни за твоя избор модели :).

Признавам си от фотоапарати разбирам само общата теория. :) Така че нищо повече не мога да конкретизирам освен ценовия клас. А за съжаление като цена не можем да си позвоилим особено голям лукс макар и да имаме все пак някаква гъвкавост в бюджета. Определено няма да дам 1000 и нагоре лева за фотоапарат. Дори бюджета ми е под 500. Така че съм се ориентирал към евтините модели на читавите призводители.
 

Архитекта

Редовен Потребител
ФТДМ
Мога да дам мнение само за това, което е минало през ръцете ми. Но ... то е в по-висок ценови клас.
Откак серията "Cyber-shot" на "Sony" е на пазара /години вече/ съм чувал само много добри отзиви. Сони много дръпнаха с матриците, а и оптиката им не е случайна - "Цайс". Виж в сайта на Техномаркет: в момента можеш да се сдобиеш с такова Сони при 4-кратен зуум и 14 мегапиксела за 239лв. и при 5-кратен зуум и 16 мегапиксела за 299лв. Долната граница на фокусното разстояние и при двата модела е една и съща 25-26мм /това е много, много широкоъгълен обектив/. Което означава, че първия модел достига до теле-приближение 100мм, а втория до 125мм. Разликата е нищожна. 100мм е прекрасно фокусно разстояние за портрети. Така че по-евтиният модел би свършил чудесна работа.
Уточнявам пак: не съм снимал с такова сони :).
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Според мен, Сони не стават. Имам и това е мое мнение.
Ако искаш да имаш хубав и бюджетен апарат, то избора ти се свежда само до две марки: Nikon или Canon. Нямат равни в съответните си класове.
Досега само от тези две марки не съм виждал жълти, червени и всякакви други нюанси на тези цветове да преобладават в снимките им.
 

DANNY

Редовен Потребител
Моя опит показва същото.
Досега съм имал и Филипс и Сони и HP и съм снимал с Канон
Филипса прави нереално студени цветове.
Сонито вкарва страхотен шум в снимката. Не успорвам оптиката а матрицата! Имъл съм възможност да снимам с няколко модела. А и в момента единственият ми фотоапарат е Сони /подариха ми го иначе не бих се спрял на марката/
НРто правеше значително по-добри снимки от големия Лумикс на Филипс. Но ги спряха от производство.
Канона е невероятен във всичките си разновидности.
Снимал съм с поне 3 различни модела.
За Никона нямам реална представа.
 

didarai

Редовен Потребител
Не може да се категоризират марки (поне които са на близко ниво) :exclaim: :exclaim: :-\
Може да се говори за успешни и не толкова успешни модели.Моя сапунер е DCS600 с Цайс оптика на 6 МП(Китай).Имам го от както излезе модела(2006).Още тогава изчетох доста ревюта(ако някой се интересува ще постна два сайта,но са на английски със страхотни ревюта и сравнения на снимки при еднакви условия) и на всякъде се твърдеше че прави снимки като доста по-скъп и горен клас апарат.Скоро имах възможност да сравнявам последните модели в ниския клас на Никон,Канон и Самсунг с по два пъти повече МП и увеличение. :-\ Въобше не могат да му се опрат.Затова съм още с него.Сони имат много добри модели(както и други фирми разбира се).Просто трябва да се четат малко повече ревюта на собственици преди да си избереш един измежду 3 да кажем към които си се ориентирал.Може да попиташ във ФотоФорум-а и да погледнеш снимки там с апарата с които си избрал.Лошото е че там мноо му разбират ;) и като видиш снимка там не значи че ще я докараш същата и ти(аз поне така и не успях ама сапунерчето добре ми прикрива некадърността ;) ).Аз лично бих взел апарат с АА батериии ,а не литиева.Има си големи предимства.
 

DANNY

Редовен Потребител
Аз в момента съм със същия модел апарата.
Пълен........ :-X
Сравни го с Канон!
Ако искаш да си купиш телевизор ще ти препоръчам марката.
Но за апарати...... .... има си други производители които само това правят ;)
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Dejmos написа:
...Кое е по-важно - резолюцията или оптиката? Т.е. какво да търсим - мегапиксели или оптичен зуум.
...Лично аз мисля, че повече от 5-6МП не са нужни за непрофесионални цели, но оптиката да е с поне 6-8 кратно увеличение. А вие?
Правилно си констатирал. 5 мегапиксела са достатъчни.
Оттам нататък е оптиката и то не само като увеличение. Увеличението също не е толкова фатално. За чий ти е голямо увеличение, ако оптиката не е светла и бистра? Колкото по-добра, толкова по скъпа. Но! Забрави размера на марицата. Той е толкова важен, колкото и оптиката, но не размер като мегапиксели, а като площ. И пак, колкото по-голяма площ, толкова по-добре и повече парички струва.
angelmr написа:
...предстои ми купуване на фотоапарат.... съвет за конкретен модел на разумна цена?
В промоция е и го има в Пловдив: http://www.photopavilion.com/?page=cata ... additional
Купих предния модел F-70 EXR . Избирах апаратчето повече от три месеца и се консултирах с капацитети от фотофорум. Исках да е компактен, с метален корпус, добра оптика, да има ръчен режим, способност да снима при намелена светлина и да не струва майка си и баща си. Донесоха ми го директно от USA , хванах някаква коледна промиция и и вместо 290, ми стъпи на 240$ с резервна батерия, чантичка, кард рийдър, малка гъвкава тринога и 17GB SD карта + някакви кърпички и течност за почистване на обектива. F-80 е по-добър с това, че вече е с 3" , а не както моя с 2,7" дисплей и със завъртане на апарата се обръща изображението на дисплея. Клипа вече е HD и матрицата е 12МР срещу 10 на моя. В последно време, компактните Superzoom апарати станаха особено популярни поради малките си размери и тегло и отлични възможности, които им дава големият диапазон на обектива. До този момент недостатък беше, че всички предлагани модели разполагаха с много малка матрица (1/2,5” или 1/2,33”), което не позволяваше да се използват високи стойности на светочувствителността (ISO) без да се появи характерният за малките матрици цифров шум. Fujifilm са първите които нарушиха това правило и вградиха 10 мегапикселов 1/2 " EXR сензор. EXR технологията позволява матрицата да превключва режима си в следните варианти- приоритет на висока резолюция, приоритет на високо ISO и нисък шум, приоритет на висок динамичен обхват и автоматичен режим избиращ най-подходящия от първите три. На базата на мощен Fujinon-брандирано 10x оптично увеличение, което предлага фокусни разстояния от 27 mm еквивалент полезен широк ъгъл, на мащабен 270 мм еквивалент телеобектив на F70 е с максимален отвор, който варира от F3.3 възможно най-широк ъгъл до F5.6 в телефото. Обектива на F70EXR е с Fujifilm Супер ЕДК покритие, а двойното лаково покритие на металения корпус е най-впечатляващо, тънък е само 22,7 мм.
В блога си съм сложил цяло ревю за този апарат, което съм сглобил от преведени материали от различни източници.
Ако е интересно ето линк. Дано съм бил полезен. :cheers:
Ето няколко снимки със заиграване с дълбочината на рязкост, което едва ли някой, дори с два пъти по-скъпа сапунерка би направил.
Този ефект е характерен за DSLR камерите, но благодарение на EXR чипа може да се постигне и с това апаратче, побиращо се в джоба на ризата и притежаващо 12X качествена оптика.
 

Attachments

  • DSCF0169.JPG
    DSCF0169.JPG
    309.2 KB · Прегледи: 41
  • DSCF0170.JPG
    DSCF0170.JPG
    341.6 KB · Прегледи: 35
  • DSCF0173.JPG
    DSCF0173.JPG
    305.2 KB · Прегледи: 36
  • DSCF0424.JPG
    DSCF0424.JPG
    317.7 KB · Прегледи: 30
  • DSCF0421.JPG
    DSCF0421.JPG
    329.9 KB · Прегледи: 31
  • DSCF1975.JPG
    DSCF1975.JPG
    333.4 KB · Прегледи: 36
Нагоре