Разглобяване на пружинни пушки. Стендове, приспособления, инструкции, схеми.

A

Anonymous

Гост
с моя скромен опит с хатсан и аз мога да кажа че споделям мнението на колегата Здравко че това болче е абсолютно излишно,аз също го махнах и няма никакви проблеми :yes:
 
A

Anonymous

Гост
Това малко болтче навито на буталото, според мен, служи не само буталото да не се върти, ами и предпазва стрелеца от неприятности при евентуално излизане на чопа, който държи задната капачка, респективно натегнатата пружина. Както знаем дори незаредена, пружината е малко натегната, за което се налага да използваме и стенд за сглобяване.
 
A

Anonymous

Гост
Този (чоп)малко трудно ще излезе :yes:имайки се предвид и , че половината е скрит в приклада :)
 
A

Anonymous

Гост
Извинявам се за неточността- имах предвид "ос" вместо чоп.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Малкото болтче не позволява на буталото да се върти и да излезе от цилиндъра.
Няма нищо общо с пружината и не разчитайте, че ако болтчето си е на мястото и избиете чопа държащ тапата, че пружината няма да излезе.
 
A

Anonymous

Гост
Разглобих я спокойно благодаря много на всички за помоща снимки малко по късно ще постна,да питам имам чуството че буталото много трудно се движи незнам дали има някакъв вариант за полиране или така ли трябва да си е?ще видя като го почистя както трябва и със силиконова смазка после се смазваше нали
 
A

Anonymous

Гост
Re: Разглобяване на пружинни пушки. Стендове

Маншета се смазва само ако е кожен. Буталото или се смазва, но съвсем тънко, или не се смазва. Ако го смазваш може с някои термоустойчиви мазила. Аз лично ползвам технически вазелин /смазвам и после обирам почти до сухо с едно парцалче/ Ако не обереш добре смазката пушката ще дизели.
Някои без да разглобяват капват в цилиндъра по няколко /2-3/ капки силиконова смазка. Казват, че уплътнява, но и първите изстрели има як дизел и трещи като флоберка

Ако буталото се движи трудно само в края на цилиндъра ( там където е тапата по принцип ) няма проблем.

Може да си направиш и това. За да не задира буталото в задния си край към цилиндъра.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=336237
Материала е полиамид , обработва се на струг както полиамида така и буталото. На мен ми взеха 20лв за двете бутала.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
По-добре не мажи с нищо цилиндъра.
Провери да не би маншета от ударите в дъното на цилиндъра да се е подбил и да е увеличил диаметъра си.
Не е нормално да се движи много трудно, но не трябва и да пада в цилиндъра като го пуснеш.
 

luft9waffe

Редовен Потребител
zerforie написа:
Разглобих я спокойно благодаря много на всички за помоща снимки малко по късно ще постна,да питам имам чуството че буталото много трудно се движи незнам дали има някакъв вариант за полиране или така ли трябва да си е?ще видя като го почистя както трябва и със силиконова смазка после се смазваше нали
не полирай и не смазвай.буталото е редно да си върви доста трудно при разглобена пушка.по-скоро внимавай при вкарването му да не го одереш .и ако си сигурен в себе си заглади ръбовете на всички отвори по цилиндъра(имам предвид вътрешните ръбове)
 
A

Anonymous

Гост
Това е маншона на около 400 изтрела е
010847988.jpg

а за тея неравности ставаше въпрос може би заради тях върви трудно,имам някакви съмнение че трябва сухо да се остави всичко ама ще се доверя на вас тоест по информираните
010847989.jpg

за по големи снимки ето албума http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... 7988 че незнам как да ги направя като кликнеш да ти я дава в реален размер
 

mitaka101

Потребител
Лично аз си смазвам цилиндъра с графитна грес - намазвам самото бутало и то разпределя при сътресението от изстрелите по стените на цилиндъра.
По този начин постигам плавно и мазно зареждане и живот на маншета около 5 000 изстрела.
Никой неможе да ме убеди, че е добре да се държи цилиндъра сух. Фирмите препоръчват най-различни смазки, но ефекта при моите Хацани е предимно дизел, който изгаря смазката и после пак има стържене.
По съвет на Нюкера (може някой да го помни от стария форум) пробвах графитна грес и съм страшно доволен - и да изгори греста - остава графита, а той също смазва.
Тези неравности можеш (и е хубаво да го направиш) да ги минеш със ситна шкурка и ще ги премахнеш. От 1000 нагоре номера на шкурката.
Също така заглади вътрешните ръбове на цилиндъра (по фрезования отвор за зареждането) - те могат да ти прецакат маншета при сглобяване.
Ако буталото върви равномерно трудно - значи е наред, ако обаче "запира" на определено място по време на движение, а преди и след него - не, значи имаш проблем и ще трябва да полираш допълниелно цилиндъра.
 
A

Anonymous

Гост
Маншета ти като го гледам направо си е зле :eek:и не е лошо след като оправиш цилиндъра да го смениш :yes:
 
A

Anonymous

Гост
Маншета ще го сменям само трябва да видя от къде ще взема в смисъл май най близко в Ямбол има Микромакс,мерси много на митака за съветите ще ги послушам до един като я сглобя вече ще видим какви съм ги свършил.още един път мерси на всички
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Маншета направо си е за смяна .
На три места се вижда нарушена периферия.
Той си е и блъскал в дъното на цилиндъра.
 

mitaka101

Потребител
Дам, маншета наистина си е заминал и без нов няма смисъл да сглобяваш - само ще прецакаш още нещо.
 

luft9waffe

Редовен Потребител
mitaka 101,съгласен съм,че със смазване се постига мазно зареждане,но само тази част от цикъла се подобрява.от моя скромен опит-гресите дизелят най-много време(сигурно заради тежките фракции и по-високата темп на запалване),но си дизелят мъжката и сам по себе си този факт влияе зле на полиуретановия маншет и пружината.да не говорим ,че имаш 50-60 изстрела на вятъра,докато изгори мазгията и се стигне до някакво плато.нека да оставим добре полираният стоманен цилиндър да оформи синтетичния маншет по свой образ и подобие без експлозии и екстремни температури.
 

mitaka101

Потребител
Ами утре ще сложа снимка на маншета, който смених - на повече от 5 000 изстрела е все от гресирана пушка и няма следи от температурни промени.
Графитната грес най-малко ми дизели. Пробвал съм смазката за цилиндри на Гамо (подарявам я на който иска), технически вазелин, масло за компресори, машинно масло, автомобилно масло 15W40, някаква магическа руска смазка (за Лада - тя е на второ място в класацията ми) и сигурно още куп мазила, ама не се сещам в момента.
В книжката на Хацана си пише да се капват по 2 капки смазка в цилиндъра на 500 изстрела.
Пак повтарям - това си е мое мнение и препоръка и не го налагам никому - просто споделям.
:)
 

valenti

Потребител
колеги, някой от Варна има ли стенд за разглобяване на ХАТСАН 125 ГРИЗЛИ? бих желал да разглобя тази пушка,защото имам съмнение за счупена пружина.Много силно взе да рита,така че оптиката ми мръдна с 1 см. И голяма разсейка се получава!
ако някой иска да услужи със стенд или помогне,да пише ЛС бЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО! :rose:
 
A

Anonymous

Гост
Вида на тоя Х155 ме разби, да не кажа шокира.
Процепа за зареждане все едно е правен с ъглошлайф.
Онова болтче на буталото е ненужно. Предните модели хатсани го нямат и липсата му не им е навредила.
 
Нагоре