Пушките на AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor/Edge/Texan

Gadnqra

Редовен Потребител
Разглобяваш пушката, сваляш диаметъра на клапана с 1 мм, слагаш му малко по-мека пружина (не трябва да е прекалено мека), слагаш по-твърда пружина на ударника, монтираш между пружината и ударника утежнител и т.н.
 

PUNISHERvw

Редовен Потребител
Днес,на пушката GUNPOWER SHADOW кал .6,35,разширих отворите на щока на клапана на около 4,2 мм монтирах утежнител на ударника-27гр.и стана с общо тегло 75 гр,че беше 48.4гр. оригинално и сложих по-дълга пружина на ударника с тел Ф 1.6 мм,като пушката показа 286 м/с, с ЖСБ 1.64 в кал.6.35.Замислям също да сложа и по-дълга цев към 42 см ,че оригиналната е 30 см в същия калибър и ще видя какво още ще покаже тя.Регулатора на мощността е на средно положение.
 

Attachments

  • Screenshot_20240129-124259~2.png
    Screenshot_20240129-124259~2.png
    1.5 MB · Прегледи: 40
  • Screenshot_20240129-124254~2.png
    Screenshot_20240129-124254~2.png
    1.5 MB · Прегледи: 41
  • Screenshot_20240129-125444~2.png
    Screenshot_20240129-125444~2.png
    1.2 MB · Прегледи: 30
  • Screenshot_20240129-125439~2.png
    Screenshot_20240129-125439~2.png
    1.1 MB · Прегледи: 30
Последна промяна:

wakafaka

Редовен Потребител
Здравейте колеги.Пиша тук с надеждата някой да се е сблъскал с този проблем.Пушката е турска но е точно копие вътре като Airforce Condor.Цевта е заменена с 6.35 700мм slug liner. Клапана е тестван на друга идентична пушка и съм избрал най-силния и балансиран вариант.Леглото на клапана е на конус,клапана също.Дупката на клапана е Ф6.5мм(пробвал съм и по-големи дупки на клапана но се оказа че се отварят много трудно).Хода на клапана е 3.5мм(като по принцип аз го ограничавам на 2мм)Отваря го 120 грама ударник(и 97гр може да го отваря но е лек за тази дълга цев и клапана се затваря по-бързо).Налягането е в зависимост от скоростта която искаме да постигнем(но е под 200 бара в всички случай).По принцип я използвам около 160 до около 120 бара.Всичко по ударната система е сухо като всичко се движи по плъзгачи от полиацетал и тефлон.По клапанната система всичко е също сухо като триещите части са от фосфорен бронз и неръждаема стомана.
Иначе лайнера се представя изключително добре като плато и точност.Нацепена на максимум без абсолютно никакво плато 12 изстрела с H&H 3гр 330-310м/с на 50м групата е около 4.5см .Огромния минус е че оставя стабилни оловни отлагания в цевта.

Преди няколко дена стрелях и пробвах различни проектили,различни скорости,максимални такива като максималните скорости с 3грH&N heavy са около 320м/с.(ход на клапана 3.5мм).За 300м/с хода на клапана трябва да е около 2мм като аз ограничавам хода с помоща на О-пръстени или силиконови шаиби с определена дебелина.Пушката беше тествана на температура около 12 градуса и над 290м/с не гръмна нито един път по-слабо дори и с мека пружина на ударника.Смених пружината с по-твърда за всеки случай и я настроих на около 300м/с.Пострелях 50-тина пъти,настроих оптика и всичко е точно.
На другия ден излизам рано да стрелям.Зареждам,натискам спусъка и се чува едно характерно ПЛИНК(така се чува едно заглушено като изкара тежкия слъг с около 280м/с).Зареждам пак и стрелям и пак ПЛИНК...Махнах всякакви ограничения на хода на клапана зареждам,стрелям ПЛИНК... и започвам да се чеша по главата като очаквам клапана да се отвори на 100% на 150бара.На 4-тия изстрел изтрещя с нормалната сила. Разликата беше че температурата беше 6 градуса.
Вече си мисля че нещо става на студено и клапана не иска да се отвори.Някой ако има предложения да помага.Иначе ще се пробва с по-малка дупка на клапана примерно 6мм.
Ето разни клапани като от дясно е оригиналния боклук.
418626351_1051212459291040_2665787346294192060_n.jpg
Ето как е захванат лайнера към корпуса:
418120103_909417020428555_6316708235018018351_n.jpg
 
Последна промяна:

anibis

Редовен Потребител
Здравейте колеги.Пиша тук с надеждата някой да се е сблъскал с този проблем.Пушката е турска но е точно копие вътре като Airforce Condor.Цевта е заменена с 6.35 700мм slug liner. Клапана е тестван на друга идентична пушка и съм избрал най-силния и балансиран вариант.Леглото на клапана е на конус,клапана също.Дупката на клапана е Ф6.5мм(пробвал съм и по-големи дупки на клапана но се оказа че се отварят много трудно).Хода на клапана е 3.5мм(като по принцип аз го ограничавам на 2мм)Отваря го 120 грама ударник(и 97гр може да го отваря но е лек за тази дълга цев и клапана се затваря по-бързо).Налягането е в зависимост от скоростта която искаме да постигнем(но е под 200 бара в всички случай).По принцип я използвам около 160 до около 120 бара.Всичко по ударната система е сухо като всичко се движи по плъзгачи от полиацетал и тефлон.По клапанната система всичко е също сухо като триещите части са от фосфорен бронз и неръждаема стомана.
Иначе лайнера се представя изключително добре като плато и точност.Нацепена на максимум без абсолютно никакво плато 12 изстрела с H&H 3гр 330-310м/с на 50м групата е около 4.5см .Огромния минус е че оставя стабилни оловни отлагания в цевта.

Преди няколко дена стрелях и пробвах различни проектили,различни скорости,максимални такива като максималните скорости с 3грH&N heavy са около 320м/с.(ход на клапана 3.5мм).За 300м/с хода на клапана трябва да е около 2мм като аз ограничавам хода с помоща на О-пръстени или силиконови шаиби с определена дебелина.Пушката беше тествана на температура около 12 градуса и над 290м/с не гръмна нито един път по-слабо дори и с мека пружина на ударника.Смених пружината с по-твърда за всеки случай и я настроих на около 300м/с.Пострелях 50-тина пъти,настроих оптика и всичко е точно.
На другия ден излизам рано да стрелям.Зареждам,натискам спусъка и се чува едно характерно ПЛИНК(така се чува едно заглушено като изкара тежкия слъг с около 280м/с).Зареждам пак и стрелям и пак ПЛИНК...Махнах всякакви ограничения на хода на клапана зареждам,стрелям ПЛИНК... и започвам да се чеша по главата като очаквам клапана да се отвори на 100% на 150бара.На 4-тия изстрел изтрещя с нормалната сила. Разликата беше че температурата беше 6 градуса.
Вече си мисля че нещо става на студено и клапана не иска да се отвори.Някой ако има предложения да помага.Иначе ще се пробва с по-малка дупка на клапана примерно 6мм.
Ето разни клапани като от дясно е оригиналния боклук.
View attachment 115605
Ето как е захванат лайнера към корпуса:
View attachment 115604
Така мисля аз...някъде по хода на ударника имаш някаква кривина нещо криво, за да не удря ударника върху щока...или там където ходи ударника ако тая част която дърпа е по тясна там някъде задира нещо. Така мисля не е от температурната разлика, тя е нищожна!
 

wakafaka

Редовен Потребител
Така мисля аз...някъде по хода на ударника имаш някаква кривина нещо криво, за да не удря ударника върху щока...или там където ходи ударника ако тая част която дърпа е по тясна там някъде задира нещо. Така мисля не е от температурната разлика, тя е нищожна!
Ами следващия път като изкарам въздуха ще видя дали задира някъде.Но по ударника съм оставил хлабини а и няма къде да опре.Всичко по което може да опре е премахнато.Освен това е на плъзгачи от полиацетал.Ако опира някъде ще останат следи по плъзгача(това го научих по трудния начин).Клапанното тяло е напаснато към бронзовата втулка добре.Даже и с паста за полиране съм го минал да има достатъчно хлабина без да задира на сухо.В друг форум попаднах на теми където споменават че клапани под ъгъл могат да правят проблеми с отварянето на клапана (понякога) макар че на другата пушка със идентичен клапан и същия ъгъл 45 градуса няма такива проблеми(а пък е с по-слаба пружина и по-лек ударник).В следващия клапанен ъпдейт ще коригирам ъгъла на леглото между 10 и 20-тина градуса и ще пробвам така.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Това ти е проблемът. 45° са много. По този начин, клапанът започва да се вкопава в гърловината, върху която затваря. Ръбовете на гърловината, също по възможност е добре да не са много остри. Провери и пружината на ударника - възможно е да е поомекнала леко.
 
Последна промяна:

wakafaka

Редовен Потребител
Това ти е проблемът. 45° са много. По този начин, клапанът започва да се вкопава в гърловината, върху която затваря. Ръбовете на гърловината, също по възможност е добре да не са много остри. Провери и пружината на ударника - възможно е да е поомекнала леко.
Измерих инструмента и не е 45° а се оказа 50°.Коригирах му ъгъла на 20° и пробвах пак.Заравнено и полирано легло,без остри ъгли,нов клапан и т.н. Започнах да стрелям със същите настройки и ми се чу някак странно.Поглеждам хроното 340м/с с 3гр H&N 6.35(което по-силно от същия клапан на 45°).Обаче пак същия проблем при ниски температури без значение от пружината.Иначе платото беше супер на 20° с дупка ф6.5мм.
Отворих и клапана на другата пушка (50° пак ф6.5мм) направо клапана заклинва в леглото а пък там няма проблем със скоростите.


Сега клапана е с дупка ф6мм(с цел по-леко да се отваря) с легло 10° но нямах време за тестове.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Колкото е по-малък ъгълът на клапана, толкова по-високи скорости ще постига.
 

wakafaka

Редовен Потребител
Колкото е по-малък ъгълът на клапана, толкова по-високи скорости ще постига.
Не трябва ли да е обратно? Гледам в ДВГ използват всякакви типове клапани с малки и големи ъгли.Най-добре се представят тези които са със няколко ъгъла за да е по-заоблен ръба с цел да е колкото се може по-ламинарен потока.

Надявам се да стане тая пушка че толкова труд и експерименти съм хвърлил по нея.И всичко стана в съосие.Шрауд към корпус,цев,стрипъри центрирани с елементи от полиацетал вътре в шрауда с дупки 7мм(на цев 6.35) и т.н. Ама най-готиното е като я хванеш и не очакваш да е толкова лека.Оня ден я закачих на кантара и 3.2кг с оптиката.

IMG_20240306_201131.jpg

Лайнера стана много по-здрав отколкото очаквах с тая карбонова тръба.Останалото парче(30см само карбонова тръба Ф10мм вътрешно с 1мм стена) вече на 4 човека съм я дал да я счупят с ръце и не са успели.
Стрипъра който се навива директно на лайнера с резба М9х0.5 с цел да отвежда и задържа голяма част от газовете назад между цевта и шрауда:

IMG_20240306_201356.jpg
И ето дребни чарколаци около 20-тина грама около бутилката(за сравнение оригиналния прикад 325гр)
IMG_20240306_201024.jpg
 

Gadnqra

Редовен Потребител
С изцяло цилиндричен клапан, напълно равен отпред, затварящ челно, ще имаш най-високи скорости. Този клапан отваря най-бързо и остава най-дълго време отворен. Но и разходът е най-голям. Спрямо отворите и търсената мощност, обаче, се иска клапанът да е и с определено тегло, за да работи стабилно и да не го люлее налягането. При големите мощности, обикновено, клапанът трябва допълнително да се утежни. Има зависимост, между грамаж и сечение на трансферпорта и проходните отвори - мисля, че Бате Жоро/dilom08, беше публикувал някъде таблицата. Клапанът, който затваря на чело, трябва да е перфектен, за да затвори. Този, който затваря на конус, се самоцентрова и затваря много по-лесно.
 
Последна промяна:
Нагоре