ПОМПИ, БУТИЛКИ, КОНЕКТОРИ, МАРКУЧИ, РЕЗЕРВОАРИ, КОМПРЕСОРИ, МАНОМЕТРИ - как, откъде и всичко за високо налягане.

Колеги, може ли някой да даде актуална информация, къде в София може да се пълнят бутилки освен в Сотис? Благодаря !
Глимекс - Адрес: София 1186, ул. "Стар лозенски път" 58
Тел: +359 876 961 718

Аз там ходя , малко по-скъпо е от Сотис , но пък ми е удобно :)
 
Вчера реших да сменя пълнежа на филтъра,че мноооого отдавна не беше сменян. Индикаторния силикагел беше леко позеленял. Преди него въздуха минава през молкулярно сито. Реших да видя на какво дередже е сепаратора. Стените му бяха леко мазни и толкова. Като го избърсах светна като нов. На всяко спиране на компресора отварям дренажа.
Снимка и кранчето за дрениране на сепаратора(домашно производство). Някой беше писал,че не може да го направи да затваря. Всъщност моето е копие на стоков кран.
Screenshot_2025-10-22-14-04-57-206_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2025-10-22-14-04-45-907_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2025-10-22-14-04-37-112_com.miui.gallery.jpg
 
Последна промяна:
И аз вчера след 2 часа работа на компресора да пълни бутилка, реших да отворя цилиндъра със молекулярното сито за ревизия. В началото имам подобен на памучен цилиндричен водоулавящ филтър, доста беше мокър. Но на вътре в цилиндъра ситото не си беше сменило цвета. Смених памука и го сглобих на ново. Май на всяко пълнене ще трябва да се сменя памука. Иначе периодочно си изпускам конденза и маслото от 2та сепаратора. То масло почти не излиза, ама конденз си има доста. Компресора е китаец - yong heng клонинг.
 
Ситото не си сменя цвета. Поема вода,но визуално няма как да разбереш дали и колко е поело.
Хмм, четох че ставало по тъмен цвят аз го сравнявам с неизползваното което имам, иначе съм заръчал силика гел за в края на цилиндъра, дето си сменя цвета ама го чакам вече 40 дена от китай, и за сега съм само с молекулярно сито.

СухоСиньо или розово-лилаво (в зависимост от типа)
ВлажноРозово / светлолилаво / безцветно
 
Потъмнява,като го удавиш! На работа се следи влажността на въздуха излизащ от компресора. Като се стигне лимита се сменя ситото. Визуална разлика между това което се вади от филтъра и новото което се слага няма!
Индикаторен силикагел в България има за смешни пари. За какъв чеп ти е било от Китай да поръчваш.....!?
 
Потъмнява,като го удавиш! На работа се следи влажността на въздуха излизащ от компресора. Като се стигне лимита се сменя ситото. Визуална разлика между това което се вади от филтъра и новото което се слага разлика няма!
Индикаторен силикагел в България има за смешни пари. За какъв чеп ти е било от Китай да поръчваш.....!?
Е значи бъркам тогава. Като търсих из интернет не ми излезна и за тва заръчах от китай. Може ли линк от къде може да се взема в Бг за да не чакам? Иначе 16лв - 500 грама бурканче от китай.
 
Скоро ремонтирах тухсинг едноцилиндров. Под клапана на втора степен се беше образувал канал който пропускаше въздуха обратно към буталата и вдигаше до стотина бара.Прави впечатление че клапан втора степен контактува направо върху алуминиевата глава в нещо като легло но без студена обработка и доста грапаво като отливка.На йонг хенга клапанната система е решена къде къде по смислено и качествено!!!
Колега @glavanov55 , ще ти пиша на ЛС. за някои въпроси, относно решаването на този проблем, ако е удобно.
 
За леглото на тоя клапан съм си направил това приспособление. Опашка от свредло ф9.5-дебела мека гума-метална шайбичка-водна шурка.
View attachment 128925 View attachment 128926
При дълбок канал около 1 мм това не помага трябва обработка на струг или фреза.
 
Абееееее....с повече търпение и няколко вида шкурка,пак става,ама си е играчка. Вариянт е ако нямаш струг под ръка. Аз шлайфам клапана и леглото му още в момента когато почне да изпуска. А тогава пораженията са много малки и шлайфането отнема под минута.
 
Абееееее....с повече търпение и няколко вида шкурка,пак става,ама си е играчка. Вариянт е ако нямаш струг под ръка. Аз шлайфам клапана и леглото му още в момента когато почне да изпуска. А тогава пораженията са много малки и шлайфането отнема под минута.
Какви са признаците, че точно този клапан изпуска? Вдига до ниско налягане и не ще да качи нагоре ли? При мен всяко включване е изненада, не вдигаше повече от 10-20 бара, разглобих почистих, шлайфах клапаните, работи 2-3 пъти, сега пак същия филм - вдига налягането от първата степен и явно нагоре вече не ще.
 
Моя клонинг на yong heng на 1 час общо работа с почивки за по 10мин през 20мин работа, буквално стопи сегментите(уплътненията) на втората степен най-горния половината липсваше,иначе буталото което е от бронз поне на цвят, си е ок, това при положение че не е вдигал повече от 50 градуса на охлаждащата течност която е 20 литра вода в леген. Карам го с минерално масло исо 100. Признаците са че спря да вдига повече от 10-15 бара. При вас държат ли тези сегменти? Как ги експлоатирате? С какво масло и как охлаждате?

20250929_194227.jpg
 
Последна промяна:
Пълниш бутилката и изключваш компресора. Затваряш крана на бутилката. Ако клапана държи,налягането си стои. Ако клапана не държи,налягането почва да пада и въздуха излиза през отдушника на картера.

v3ctor Ами постарал си се и си успял. Убил си си компресора. Тоя термометър е забучен на такова място,че не показва абсолютно нищо. И преди съм писал в темата. Производитела си го е написал. Компресора е предвиден да пълни ПУШКИ! Т.е. да работи 1-2 минути и после покой. Ама ние искаме да пълним бутилки. Получава се,ама не по начина по който ти си опитал. Моя,въпреки че е вързан към чешмата,помпи около 5 минути и го изключвам. За това време на 6.7 л бутилка вдига налягането с 40-50 бара. Оставям го да се охлади около 10 мин(без да спирам водата) и пак помпене.​

 
Последна промяна:
Какви са признаците, че точно този клапан изпуска? Вдига до ниско налягане и не ще да качи нагоре ли? При мен всяко включване е изненада, не вдигаше повече от 10-20 бара, разглобих почистих, шлайфах клапаните, работи 2-3 пъти, сега пак същия филм - вдига налягането от първата степен и явно нагоре вече не ще.
Като не работи клапана за втора степен(високото налягане) няма да вдига по-високо налягане от първа степен което е до около 20-тина бара.
Ето това е за клапаните:(като за едноглавия не знам какви,къде и колко клапани използва на първа степен)
Untitled-4.jpg
Това е за Двуглавия Tuxing (2 клапана на първа степен), един на втора степен под нипела и един на алуминиевия квадрат(където се изочва конденза)
Untitled-1.jpg
Untitled-3.jpg
Untitled-2.jpg
Аз с клапана на 2-ра степен нямам проблем. Не съм го пипаш още. Оставяш съм компресора на 300 бара за половин ден и държи.
Моя клонинг на yong heng на 1 час общо работа с почивки за по 10мин през 20мин работа, буквално стопи сегментите(уплътненията) на втората степен най-горния половината липсваше,иначе буталото което е от бронз поне на цвят, си е ок, това при положение че не е вдигал повече от 50 градуса на охлаждащата течност която е 20 литра вода в леген. Карам го с минерално масло исо 100. Признаците са че спря да вдига повече от 10-15 бара. При вас държат ли тези сегменти? Как ги експлоатирате? С какво масло и как охлаждате?
Ами аз тези работи ги предвидих предварително и затова реших да взема двуглавия туксинг.
Първо че главите са 2 и не са на едно място(което позволява по-лесно охлаждане) но дори и така оригиналното охлаждане е недостатъчно при продължително ползване. Затова и съм разширил дупките за вода на главата за високо налягане и съм сложил по-големи нипели и маркучи. Отделно направих кръг на водната система с стар радиатор от мотор и така е много удобно и не се занимаваш с кофи,легени и тем подобни.
Другото което е много ефективно е сепаратора за влага между първа и втора степен.Освен че въздуха се охлажда и едно 80% от влагата в въздуха се отделя още там.
За мен няма смисъл да се купува едноглав туксинг при положение че двуглавия е малко-по скъп.Преди беше около 570 лева а сега е около 480лв.Даже и предлагат такива двуглави с воден кръг и филти(ама филтрите им не стават).
Ползвам синтетично масло исо 100(по напред в темата съм пуснал линкове от къде се купува).
Комресора се използва за помпене на пушка и пълнене на 9л бутилка.Пробвах да пълня 9л бутилка от 0 до 300 бара без прекъсване ама самата бутилка загрява след около 15-тина минути и трябва да се охлади.
Температурите при които работи при мен са следните:
1-ва степен е настроена на максимум ~85 градуса за да не кондензира водата в главата а да отива в сепаратора.
2-ра степен максимума който стига е ~66 градуса на главата(вдига я за ~3 мин и поддържа тази температура).
Аз си сложих допълнителен термометър и манометър на двете степени защото първоначално очаквах чести ремонти и така лесно ще се диагностицират проблеми.
Ако те интересува повече с по-старите постове съм описал всичко правено по компресора.Общо ми излезе над 1200 лв но мисля че имам надежден компресор с отлично филтриране(след последната промяна по филтъра и добавяне на активен въглен вече и въздуха не мирише).Имам още идеи за подобряване на филтърната система но за момента не виждам смисъл. Остава само да му направя автоматичното дигитално изключване с подходящо реле за такъв двигател и е готов(че един път го забравих и вдигна на 400 бара).
 
Последна промяна:
Back
Нагоре