ОПТИКИ - избор, монтажи и АКСЕСОАРИ към тях. Какви, откъде? Приспособления, прострелване, ремонти

Socom

Потребител
Като гледам на практическа проверка отива работата - май ще опитам пък ще видя как е. :) За резултатите във форума. :)
 
A

Anonymous

Гост
Ралфи, за цветовете не си съвсем прав.
Качествената плътна заводска оксидация също може да има различни оттенъци. Те идват от различните технологични процеси, използвани от различните фирми.
Някъде бях чел ревю на различни пушки, авторът посочваше лекия синкав оттенък на оксидацията при едни модели като признак на високо качество, а чисто черната или с леко червеникав, или кафеникав оттенък - за занижен производствен контрол и по-ниско качество.
 

Loki

Потребител
Колеги, забравете студената оксидация за масивни детайли като цеви, цилинри и др.- става само за частични поправки на драскотини и петна, за което е и направена! Независимо дали е "наталия" или вносна, тя се състои от агресивни фосфатни съединения и действа по един и същи начин, като оставя трайна гадна миризма, кято не изчезва дори при фиксация с някво масло :-X нестабилна е и не прави достатъчно плътно покритие. Най-достъпна е топлата оксидация с разтвор от натриева основа и натриев нитрит при около 135 градуса, пропорциите не си спомням- имаше го в руските форуми, като го намеря ще го постна, става супер- мат или гланц в зависимост от времето на обработка, изпробвано. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се работи на камина или на открито!!! ПП: който иска все пак да пробва и студените, при мене не стана...
 
A

Anonymous

Гост
Като писах за оттенъка на оскидацията изцяло визирах заводската оксидация. В домашни условия с наталията даже не успях да маскирам напълно металическия цвят под оксидацията. Колегата Loki ме заинтересува с тази смес. Ако може дай повече подробности и аз ще изпробвам. :bomb:
ДА наистина температурите ще са най големия проблем. За това трябва апаратура.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Рецептата за черен цвят в г/л вода разтвор:
450 NaOH ( натриева основа), 175 NaNO3( натриев нитрит), темп.135 градуса, 90 мин.

Предварително трябва да се почисти от ръжда, шлайфа и полира детайла.
Следва обезмасляване и декапиране.
Не пипаш метала с ръце, а с чисти ръкавици.
След почернянето трябва да се обработи в 150г/л калиев бихромат, темп. 60 за 15 мин.
Изплаква се хубаво в гореща вода, подсушава се и се маже с неутрално или леко алкално масло, напр. балистол.
Внимание !!! K2Cr2O7 e отровна. Резултатите може и да са плачевни и ако не знаеш какво правиш, не се захващай.
За обезмаслители може да се ползват: ацетон, етер, петролев етер, тетрахлорметан, концентрирана сярна киселина, силните основи, лигроин, хексан, толуол, ксилол.
Има и вариант за анодно оксидиране.
Използва се по-разреден разтвор.
Около 300 гр/лт основа и 50гр/лт нитрит. Температурата е около 80-90 градуса, а времето 15 мин.
Голямо значение оказва и марката на стоманата.
В зависимост от въглеродното съдържание и включените легиращи елементи, може да се наложи корекция на състава на електролита и режима на оксидиране.
Само, че както обичат да казват " не правете това в къщи".
Ползвайте си готовите оксидации , а за по-сериозни интервенции се обърнрте към фирми и специалисти, които се занимават с тая работа.
Аз имах голямото желание да правя черна анодация на алуминий. Накупих сума ти химилали, вани. Направих захранващия блок, мощния изправител и част от управлението и зарязах всичко. Не мога да се справя с температурата. Трябва да правя и криогенна инсталация във ваната, защото температурата на електролита не трябва да превишава -10 градуса.
Така, че на желаещите да се занимават с тая работа , пожелавам успех.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Ivodoc е прав и аз го бях казал най добре се обърнете към някоя фирма работата не е забвна, аз съм работил преди 3-4 години -6 месеца в галваничен цех и ви гарантирам че хич не е лесна работа покритието на металите имах удоволствието да работя с някои хора дето са с 20 и нагоре години стаж и въпреки всичките си умения и знания с оксидация не им се занимаваше и не правихме в цеха защото е много "полезно" за здравето, не че като работихме с 98% солна и сярана киселина е полезно , че и азотна която се употребиява главно за пасивиращи вани....а с наталия 2 не знам как я използвате но аз лично съм управял (драскотини) покрития с нея и се е получавало добре и без да прозира което показва че се е получило добре и покритието и няма да корозира, обезмасляването му е мамата.
 

Socom

Потребител
:) Благодаря на всички за мненията. Топлата оксидация никак не е проста работа искат се оборудване, качествени материали, знания и опит. Иначе резултатът е със съмнително качество. Аз лично ще опитам с някой препарат който ми изглежда качествен но за студена оксидация. :)
 

ininia

Потребител
ФТКС
Моята най-стара пушка е Диана 22. имаше малко дефекти по цефта и цилиндъра.Защистих ги с много фина щкурка,обезмаслих и няколко пъти минах с Наталия.Стана много добре.
 

Loki

Потребител
Колеги, дайте мнение за ретайкъл тип BDC (bullet drop compensation), че ми е един от евнтуалните вариянти за оптика. По ревютата доста го хвалят- мн добре се фиксирала целта през кухите точки; или да се доверя на добрия стар милдот :pardon: -прицела ще е за универсални цели. Показанията по скалата естествено ще са съвсем други:
 

Attachments

  • bdc.jpg
    bdc.jpg
    34.4 KB · Прегледи: 265

MAD MAX

Модератор
Модераторски Екип
Днес ми дойде поредната оптика - ето тази

013081860-big.jpg

013081863-big.jpg


Качеството си личи от далеч, за образ няма да говоря - кристал. Единствен недостатък - 1" тубус, но ще го преживея. ;)
Поръчах си и монтажи Спортс Мач и след като дойдоха смятам да мина единствено на тях. Високи (до 56мм. обектив) едните са на 1", другите на 30мм.
 
A

Anonymous

Гост
Въпроса ми е следния. По какви външни белези може да се различат различните надулници при Hatsan 125. Дали е пластмасов и е набит на шлици, или е метален с резба отвън облечен само с пластмаса. Модела на Хатсана е SAS - 6,3 мм / 25 кал. Благодаря предварително за компетентните отговори.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Не знам как да ти го обясня.
Пластмасовия е на шлици.
Обикновено пластмасовите са по-тънки. Тоест с по-малък външен диаметър.
Алуминиевите са по-дебели и е облечен с пластмаса алуминий. Та са на резба.
Няма как да разбера какъв е твоят, но мисля, че е на шлиси, понеже отдавна не слагат вече алуминиеви.
Твоята пушка е от моделите SAS, които са от скоро на пазара и затова вероятно е пластмаса.
 

DANNY

Редовен Потребител
...Аз пък си мислех, че живем в 21 век...
...Хора, фото апарати има вече и на телефоните и те не хабят лента ;)
Вземи снимайго, покажиго а пък Бай ти Иван или някой друг колега ще ти каже!
Ти какво очакваш ivodoc да хвърля боб ли та да ти познае :cheers:
 
A

Anonymous

Гост
Абе казах ви аз ,
забодете му една тема най-отгоре :" Честито Макс!" и не я махайте от там!
;)
 
A

Anonymous

Гост
Благодаря за точния отговор - ivodoc! Интересува ме преди да съм пристъпил към свалянето на надулника , за да монтирам саунд модератора, разбрах че не се нуждае от резба на цевта а има преходник, какво би станало с мушката, ще може ли да се ползва старата или ще трябва друга , не съм наясно преди да почна разглобяването, а почна ли връщане назад не знам как ще се получи.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Просто няма как да сложиш саундмодератора (кой знай за къ'ф чеп ти е на Хатсан 125) и да запазиш мушката.
Нали тя си е на надулника.
 
A

Anonymous

Гост
Както е написал колегата ivodoc , няма какво да му заглушаваш толкова на Хатсан125 , но ако все пак държиш да му сложиш модератора за фасон , сложи му и една здрава оптика и мушка няма да ти трябва :yes: , примерно ето така http://media.snimka.bg/3339/012933345.jpg
Препоръчвам ти ето такова таско , много съм доволен от него. http://media.snimka.bg/3339/012933344.jpg
 

Kefal

Новодошъл

Колега,това таско от къде го взе и за колко, вижда ми се хубава оптика
 
A

Anonymous

Гост
Перфектна оптика за мощни въздушни пушки.Аз съм изключително доволен от нея .Купих я за 120 лв.от тук,само да мога да кача линка.http://www.johngunshop.com/articles.php ... eGroupID=9 , но незнам дали съществува магазина още , и може ли да се намери тази оптика някъде.Препоръчвам я на притежателите на мощните хатсанчета. :yes:Но , задължителен монтаж на моноблок със стопер.Май някой постове трябва да отидат към хатсаните , други към оптиките , но това да решат модетаторите :exclaim: :exclaim: :exclaim:
 
Нагоре