Моят автомобил.

rivan

Редовен Потребител
Като го казваш така, си мисля, че най-подходящата "алтернатива на алтернативата" е добрата, стара, "аналогова" карта 1:5000.
Ако трябва да имам карта на Родопите например в мащаб 1:5000, ще трябва да си монтирам допълнителен багажник, или да си взема ремарке! Шегичка! Доколкото знам картите на BGMountains са изработени точно на базата на старите военни топографски карти. Има имена на местности, възвишения и много други подробности. По някои пътища не е минавала кола от години, но си ги има. Изобщо са много подробни, но не могат да се качат на всяко приложение. Аз ги бях подкарал преди време на телефона, но по неясни за мен причини, нещо се бъгнаха и се изтриваха сами, точно когато ми се налагаше да ги ползвам. Затова и търся алтернатива. :cheers:
 
Последна промяна:

Djack

Редовен Потребител
По едно време се беше чуло, че Събин (офроуд форума) ще откачат ОФРМ Геотрейд навигацията от Гармина и ще има и версии за андроид, ама какво стана....? Тяхната карта е уникална!
 

rivan

Редовен Потребител
Това беше доста отдавна, години минаха оттогава. Даже по едно време пуснаха версия за мобилни устройства, но загубих интерес и не знам какво стана.
 

O.K.

Потребител
До sir John:
Тук: http://web.uni-plovdiv.bg/vedrin/details/K-35-062-3.html има карти от 80-те и 90-те години на свободен достъп. Свалете си нужните квадранти като картинка. Осеверете картата съгласно магнитното склонение и годината на съставянето ѝ. При внимателна работа с картата може да се отчетат координати.
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
До sir John:
Тук: http://web.uni-plovdiv.bg/vedrin/details/K-35-062-3.html има карти от 80-те и 90-те години на свободен достъп. Свалете си нужните квадранти като картинка. Осеверете картата съгласно магнитното склонение и годината на съставянето ѝ. При внимателна работа с картата може да се отчетат координати.
Благодаря. Ползвам сайта за разпечатки и полева работа, както и като WMS на компютъра от години. Включително съм качил квадранти и на Garmin-чето. Няма по-добър източник на геореферирани данни за територията на България за момента. Добра работа ми вършат и архивните карти от края на 19-ти век и 30-години на миналия (с всичките им недостатъци от картографите тогава). Ортофото изображението също е много полезно напоследък. Чакаме LiDAR:):cheers:
Може би, ГИС на МРРБ е някаква алтеранатива, но преди винаги съм имал дертове с данните от там и не съм го ползвал като източник от доста време.
Това беше доста отдавна, години минаха оттогава. Даже по едно време пуснаха версия за мобилни устройства, но загубих интерес и не знам какво стана.
1-2 колеги ползват някакво съветско мобилно ГИС приложение на генералния им щаб, което работило що-годе устойчиво. Но доклокото разбрах, веднъж регистриран не излизаш от полезрението им....Лично за мен, това никога не било и няма да бъде опция. Освен това и там има грешки в картите. Умишлени или неумишлени - немога да кажа. Не го препоръчвам!
Ползвал съм SW Maps, но то си е ГИС приложение и по-малко навигация.
....Аз ги бях подкарал преди време на телефона, но по неясни за мен причини, нещо се бъгнаха и се изтриваха сами, точно когато ми се налагаше да ги ползвам...
На телефоните, дори и скъпите, не им стига ресурс да поддържат и оперират с данните. За целта има таблети, но хич не са евтини.
 
Последна промяна:

Niki

Редовен Потребител
Колеги, някой има ли такъв проблем? Значи колата е 2005г производство, по талон е Евро 3,а на стъклото е 1???В София от 01.12. тези с Е1 не могат да се движат в малък център?
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
Или колата не е 2005-та или някой нещо е объркал при въвеждане на данните при ГТП или вредните емисии излизащи от ауспуха са извън нормите.
Screenshot_2021-12-23-12-22-07-486_com.hsv.freeadblockerbrowser.png
 
Последна промяна:

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Най-често, ако е изтърбушен катализатора(или ДПФ-а) , минава преглед като най-ниска емисионна степен. За да има преглед, защото никой няма да се засили да слага нов катализатор на дърта кола., ти предлагат да си избереш. Дори и да не е вписано в талона кое Евро е, вече гледат емисиите от ГП и за данъка.
 

gonzo-garage

Потребител
От 11.януари. 2010 година, досега са почти 13 години и 9 месеца и нещо.
Никой не отбеляза, че в заглавието "моя" се полага да е с пълен член, демек "моят".
Кой?, - моят.
Като с члена, кой?, - моят!
Сигурно съм нещо сбъркан, но всеки път през годините, когато видя това заглавие, нещо...
Няма ли кой да го оправи?
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Сигурно съм нещо сбъркан, но всеки път през годините, когато видя това заглавие, нещо...
Няма ли кой да го оправи?
Е, оправих го, ама неграмотността се шири и е набрала скорост.
Ако направиш забележка, ти казват, че не сме филолози тука.
Ако си позволиш да цитираш някой и директно да му покажеш грешките, става зъл и се сърди.
Преди (в миналото), когато социалните мрежи не съществуваха, беше трудно да прецениш, на човек колко му струва шапката.
Сега, писателите са повече от читателите и е въпрос на няколко написани реда, за се добие ясна представа за нивото на пишещия.
Граматика и аритметика се учат в началното училище, обаче на неграмотни с виШе образУвание, сме се нагледали.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Конкретно за питането на Ники. Ако колата е дизел и евро 3 автоматично попада в 1 ва екологична група без значение на годината на производство. Има промени от миналата седмица, които са обнародвани, но все още се работи по старата методика. По ново му ще може да иде и във 2 група.
 

Niki

Редовен Потребител
По новому днес в прованса отново 1категория.Това за мен е сбърканация,значи по талон 3 по лепенка 1??
 

Amfo

Редовен Потребител
По новому днес в прованса отново 1категория.Това за мен е сбърканация,значи по талон 3 по лепенка 1??
Ами то е нормално за нас . В случая еврото не играе за България. Нашите си имат норми и се водят по тях . Каквато и категория да е ,каквото покажа измереното при ГТП това е . Мисля ,че е като другите неща просто евро е базата ,тоест не може да е по-ниско изискването но пък нали сме независими никой не ни спира да е по-високо на национално ниво . Същите недоразумения ги с много други неща просто не си се сблъсквал.
 

DGman

Редовен Потребител
По талон трябва да се гледа
Стъклото може да е сменяно
А ако сложиш стъкло 2020 тогава какво става?
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Вече писах, но не четете. Това е екологична група, а не евро стандарт.по-горе има и таблица. Там е написано кое какво е. С предимство се гледа евро стандарта от талона и ако го няма чак тогава година на производство. Друг е въпроса как са го измислили.(болшинството от нас да се радваме докато групите се определят от талона, че ако зависиат измерването........)
 

Niki

Редовен Потребител
А, на бензинова та кола е 3/3.Жоре,сега кажи с Е3 по талон, а по лепенка Е1 мога ли да ходя в малък център след 01.12.
.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Ако го въведат не. Когато имаш време мини през мен и ще ти обясня на широко , хем ще поприказваме.
За дизел в първа еко група влизат коли от евро 0 до евро 3 включително.
В твоя случай ако не пише нищо щеше да си 2 ра група.
А пък мисля не е нужно да се напрягаме много. Аз вече не вярвам на нито дума на управниците ни.
 
Последна промяна:

gonzo-garage

Потребител
Е, оправих го, ама неграмотността се шири и е набрала скорост.
Ако направиш забележка, ти казват, че не сме филолози тука.
Ако си позволиш да цитираш някой и директно да му покажеш грешките, става зъл и се сърди.
Преди (в миналото), когато социалните мрежи не съществуваха, беше трудно да прецениш, на човек колко му струва шапката.
Сега, писателите са повече от слушателите и е въпрос на няколко написани реда, за се добие ясна представа за нивото на пишещия.
Граматика и аритметика се учат в началното училище, обаче на неграмотни с виШе образУвание, сме се нагледали.
Много съм благодарен за намесата и последвалата корекция. Извинявам се на колегите, за разводняването на темата и граматическото отклонение.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Колеги, напоследък се заглеждам по хибридни автомобили. Кажете си мнението, че май ще се купува нещо ново. Например, харесва ми Ford Kuga - 2023 г.
 
Нагоре