Моят автомобил.

Donev

Новодошъл
Митак, МАР сензора мери налягането във входящия колектор и няма отношение към проблема описан от колегата ;)
При Голф 4, 1.9 PD/VE температурния датчик за входящия въздух е в МАП сензора.
Колегата има опасения за температурния датчик в предната броня и образуването на горивната смес, той е само за таблото. За горивната смес е в МАП и освен налягане измерва и температурата.
П.П. Не съм "Митак" бъркаш ме с някой.
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
При Голф 4, 1.9 PD/VE температурния датчик за входящия въздух е в МАП сензора.
Колегата има опасения за температурния датчик в предната броня и образуването на горивната смес, той е само за таблото. За горивната смес е в МАП и освен налягане измерва и температурата.
П.П. Не съм "Митак" бъркаш ме с някой.
Извини ме за обърканото име първо:)
MAP сензор е manifold absolute pressure sensor и няма никакво отношение към температурата в купето, за какъвто проблем казва колегата. Или иначе казано, температурата на изгорелите газове, които турбината нагнетява във всмукателния колектор няма никакво отношение към микроклимата в купето. Същото се отнася, и ако е комбиниран, както е при споменатият от теб модел. Както си забелял, той е монтиран към колектора, а там температурата е непостоянна и не би допринесла за алгоритъма за отопление на купето. Обичайно данните се взимат от датчика за температура на течността, за да може да се отвори клапана за циркулация към радиатора за отоплителната система при необходимост (ако този модел разполага с такъв).
Мога поне още толкова да изпиша, но няма отношение към споменатия проблем.
 

немезис

Редовен Потребител
Аз пък попаднах на ето тази хубавица, набор 1961г. Много мераклийска направа!
Пичът я продава за 8500лв заедно с резервен двигател , скорости, раздатки...
Освен всичко, напомня ми и за казармата т.е. за младите ми години :)

View attachment 100020View attachment 100021View attachment 100022View attachment 100023View attachment 100024View attachment 100025View attachment 100026View attachment 100027View attachment 100028
Ако мостовете и раздатката не са сменени с Г класови (или поне патролски) мотора може и от друго тия части които вървят с газката (освен ако не я ползва за музеен експона) няма да му стигнат и до първата смяна на маслото.
 

Donev

Новодошъл
Извини ме за обърканото име първо:)
MAP сензор е manifold absolute pressure sensor и няма никакво отношение към температурата в купето, за какъвто проблем казва колегата. Или иначе казано, температурата на изгорелите газове, които турбината нагнетява във всмукателния колектор няма никакво отношение към микроклимата в купето. Същото се отнася, и ако е комбиниран, както е при споменатият от теб модел. Както си забелял, той е монтиран към колектора, а там температурата е непостоянна и не би допринесла за алгоритъма за отопление на купето. Обичайно данните се взимат от датчика за температура на течността, за да може да се отвори клапана за циркулация към радиатора за отоплителната система при необходимост (ако този модел разполага с такъв).
Мога поне още толкова да изпиша, но няма отношение към споменатия проблем.
Отговорът ми е за пост номер 3670 от тази тема.
Колегата е написал: "...Първоначално реших, че не е проблем, но като поразрових, разбрах, че има общо 3 датчика за външна темп. и компа взима данни и от трите, съответно коригира сместа според температурата..."
В пост номер 3680 отговорих с цел да помогна, да не притеснява колегата от показанията или повредата на температурния датчик в бронята, те нямат отношение към коригирането на сместа. Отговорих за конкретна марка, модел и двигател, където датчика за температурата на входящия въздух е в МАП-а. Останалите три не участват в образуване/коригиране на горивната смес.
Надявам се да си разбрал на какво отговарям и защо съм дал такъв отговор.
П.П. В пост номер 3680, в първото изречение, от моя отговор, съм изял едно "в" което трябва да е преди MAP. Предполагам затова се хвана да разясниш кое какво е и какво измерва, лошо няма да се знае.
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Не съм разбирач,но от опит...какъвто и датчик да сменяте слагайте същите,като за първоначално вграждане ако е Бил,Бош и т.н,не Ера и т.н защото новия може да работи по-зле от стария неработещ коректно!
И аз не схванах връзката с MAP сензора
 

Милко

Редовен Потребител
ФТКС
Да дам своите 5 стотинки по въпроса. Този датчик в бронята има отношение за работата на климатроника и за времето което подгряват свещите(ако е дизел) отношение към работата на двигателя и сместа нямат там вече си има датчици по двигателя и изпускателната система. Тъй че колега сменяй ако показва свиркай си и да не ти пука. Ако не показва не е чак толкова страшно проследява се кабела букси и се оправя. Хубав ден!
 

rivan

Редовен Потребител
Благодаря, колега! Щом има отношение към времето за подгряване на свещите, може да има проблем, като застудее. Засега пали от четвърт, топла, студена, без значение. Като я обслужвам, ще накарам майстора да го проследи. И без това ще се прави рейка и ще има време.
 

nelsky

Редовен Потребител
Какво означава това?!
Означава, че градската кола на жената отива на пазар, синът ще се учи да шофира на "шестак", а аз ще плащам доста пари за поддръжка. Това се получава, когато не мислиш рационално, а със сърцето :)
 

petkof

Редовен Потребител

barbaron

Редовен Потребител
Пълен смях!
Петко, тази кола дето САМО да я караш, знаеш ли от кога я търся??? Освен "служебната" - друга такава не съм срещал - като чужда жена е! - мачкаш я и подаваш до пръсване - без да мислиш за последици...
 
Последна промяна:

Астрален

Редовен Потребител
И дебели лъжи :)
1 634 418 километра за 9 години, означават 181 602км за година, което е 15 133км за 1 месец, което 504 км за 1 ден.
Всеки ден, за 9 години!
При реалистична средна скорост на движение 40км/ч., това са 12 часа движение на денонощие, които не могат да бъдат изминати с 1 зареждане на батерията. Но, да приемем, че теслАта все пак ги изминава наведнъж, трябват й поне 8 часа да зареди батерията напълно за следващите 500км на следващия ден, за нови 12 часа. И така всеки ден, всеки месец, без време за престой в сервиз ... 9 години подред... без почивен ден...
Математически сякаш е възможно, но чисто практически силно ме съмнява :)

Тази бодра статийка силно ми напомня за отминалите времена на "победилия социализъм", когато трябваше да се хвалят невероятните технически постижения на "големия брат", колкото и да изглеждаше глупаво и всички си го знаехме. Сега изглежда е същото, само големият брат е от другата страна на океана :)
 

xpresident

Редовен Потребител
колкото и да изглеждаше глупаво и всички си го знаехме. Сега изглежда е същото, само големият брат е от другата страна на океана :)
Разликата е, че тогава (почти) всички го знаехме, а сега почти всички вярват :)
Тези същите, които вярват, вярват и че колите с батерии ползват енергия от възобновяеми източници. И че производството на акумулатори и рециклирането им е безвредно. На времето попаднах, в една малка и бедна страна в която хората живееха щастливо. Учуди ме, че те нямат и не внасят петрол. Правят нафта от кокосови орехи и си карат колите с нея. Ето това е 100% използване на слънчева енергия, по най-простия начин.
 

lu-bo

Редовен Потребител
Разликата е, че тогава (почти) всички го знаехме, а сега почти всички вярват :)
Тези същите, които вярват, вярват и че колите с батерии ползват енергия от възобновяеми източници. И че производството на акумулатори и рециклирането им е безвредно. На времето попаднах, в една малка и бедна страна в която хората живееха щастливо. Учуди ме, че те нямат и не внасят петрол. Правят нафта от кокосови орехи и си карат колите с нея. Ето това е 100% използване на слънчева енергия, по най-простия начин.
Замислих се за екологията и за нас.Въпреки че сме бананова република,нямаме нито банани нито кокосови орехи.Освен да си внасяме кокосови орехи за да се изхранваме и после от черупките да си правиме нафта.Лошото е че пак ще сме зависими от вноса.
 

xpresident

Редовен Потребител
Замислих се за екологията и за нас.Въпреки че сме бананова република,нямаме нито банани нито кокосови орехи.Освен да си внасяме кокосови орехи за да се изхранваме и после от черупките да си правиме нафта.Лошото е че пак ще сме зависими от вноса.
Нафта може да се прави от почти всички семена. Лен, коноп, слънчоглед и т.н. Най-смешна е от индийски коноп ;)
От черупките не става, от ядката е. От черупките си правят сутиени.
 

Астрален

Редовен Потребител
О-о-опс... Момчета, темата е сладка за разискване, но рискуваме да събудим изтритата тема "Хайд парк", заради която паднаха доста жертви, вкл. и моя милост :) Иначе, имам и аз какво да добавя, но ще се опитам, до колкото ми стигат силите, да съм "цар на мълчанието" :)
 
Нагоре