Моят автомобил.

bgbul

Редовен Потребител
Каквото и масло да препоръчват (като вискозитет и качество) много зависи колко е разработена колата. Понякога да сложиш по-тънко (по-скъпо, качествено) масло е правилно, но не винаги е така. Когато моторът е вече над 100 хил км той има нужда от малко по-гъсто, по-дебело масло заради увеличената хлабина в цилиндрите и на коляновия вал лагерите. Но ако препоръчват тънко (5W30 или 10W40) и цилиндрите са си добре (редовна смяна, загряване при първоначално стартирана и в студено) то тогава с по-дебело масло ще сгрешите и трябва да се слага препоръчаното, въпреки километрите.
Собственикът (ти) най-добре знаеш състоянието на двигателя (има ли си тяга, харчи ли масли и т.н). И най-добре можеш да прецениш трябва ли ти по-дебело масло.
Технически може да се измери/види състоянието на двигателя като се измери компресията на цилиндрите. Има си норма.
Ако харчи масло - (пр. от смяна до смяна 10 000 км повече от литър) то тогава е добре да смениш марката масло и ако няма резултат да смениш вискозитета с по-дебело масло. Има случай с една марка да харчи масло, а с друга да не харчи при един и същи вискозитет. Затова преди да сменяш вискозитета по-добре пробвай с друга марка с препоръчаното масло.
Мисля от ЕВРО 07 е добър избор, защото имат наистина избор от качества. Ако нямаш отстъпка там (и избереш да купиш от там) свиркай. Имам 30 или 40 % отстъпка... не знам колко.
Друга добра възможност е да намериш магазин за товарни автомобили. Там имат добри масла с правилния вискозитет. И маслата за ТИР-овете например ги дават смяна през 20 000 км. Но това не важи за теб (ти ще си го сменяш през 10 000 км.) Там смяната е през 20-25 хил. заради рядкото палене на студено и голям пробег с едно палене.
Това е бърз прочит на трудния път "какво масло да избере човек за своя автомобил". Много ментета на пазара. Трудно е да се ориентира човек.
Успех!
 
Последна промяна:

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Препоръчителна смяна на маслото за Стралис Е6 е 120 000 не 20 000 км. Под 80 000 км за съвременни камиони няма в момента. Бусовете са на 40-50 000 км.
Най-правилно е да се ползва предписаното от производителя масло.
Пример - Субару за BRZ казва: слагай 0W20 еди какво си, ама тарикатите слагат 5W30 или 5W40 или дори по-гъсто - да не го гори, че и пак 0W20, ама от "по-евтин" доставчик. Каквото и друго освен предписаното да сложиш - гори го.
Слагаш правилното - доливаш само 200-300 мл на смяна(то си и остава толкова в едната тубичка). Става дума за спортно купе с 2,0 турбо бензинов мотор,което се кара спортно и в ежедневието.
За прекалено износени мотори също си има масла - примерно от харч литър на хиляда км, пада на литър и половина на 10 000 с такива, но и те са рядкост(някои колеги от форума са ги пробвали с моя помощ). Джамбазите ги тачат много тях и тъй като знаят, че всеки като купи кола сменя поне масло, филтри и ремъци, ги ползват редовно за да е "изряден" двигателя при оглед. И се чудиш после, че уж си сменил маслото, па може и с хубаво, ама го гори и пуши колата.
 
Последна промяна:

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Търси се десен стоп за Volvo S 80 1998.
Бутнала го щерката и го потрошила.
Не ме препращайте във форумите на Волво и изобщо във форумите.
Питано е.
Няма.
Питано е и в русенски морги, но няма гаранция, че всички са проверени.
Търси се още:
Оригинална "топка" за скоростния лост.
Ако някой, някъде в някоя морга или независимо от къде, може да е полезен с информация, съвет и съдействие.
На снимките:
Левия стоп, който е здрав, за да се види какво се търси.
Десния, който е счупен.
Благодаря предварително на хората, които биха се отзовали.
 

Attachments

  • 141023359_406519203746538_8379524362352533395_n.jpg
    141023359_406519203746538_8379524362352533395_n.jpg
    75.2 KB · Прегледи: 90
  • 141372771_169273064949933_7384426960915469781_n.jpg
    141372771_169273064949933_7384426960915469781_n.jpg
    80 KB · Прегледи: 87

barbaron

Редовен Потребител
аз последно време по "пикапи" много се заглеждам, а археологията в автомобилостроенето ме побърква. Особено дребни детайли, които в много случаи са пренебрегнати от модерните технологии...

ЗиЛ-157.jpg ЗиЛ-157_1.jpg ЗиЛ-157-2.jpg
 
Последна промяна:

Niki

Редовен Потребител
Някой знае ли някъде в България студио за възстановяване на автомобили, разглабяне на всичко, пясакоструйка, боя, двигател, скорости преглед, обслужване, боядисване, генерация, джанти и т. н.
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
Студио "Горубляне". Там реставрират всякакви автомобили:lol:.
Шегувам се. Не знам. Едва ли ще намериш всичко на едно място.
 

njatanasow

Редовен Потребител
Някой знае ли някъде в България студио за възстановяване на автомобили, разглабяне на всичко, пясакоструйка, боя, двигател, скорости преглед, обслужване, боядисване, генерация, джанти и т. н.
Май си гледал Американските сервизи,но дали си им видял и ценита?
 
Нагоре